7 نوع رسانه اجتماعی و مزایا و معایب هر کدام (تحقیق)
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
7 نوع رسانه اجتماعی و مزایا و معایب هر کدام (تحقیق)
وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود، من کاملاً متخصص هستم. زمانی که روزنامهنگار بودم مجبور بودم در رسانههای اجتماعی برای یافتن داستانهای احتمالی بیوقفه کار کنم.
اکنون، من وبلاگ نویس HubSpot برای تقریباً هر چیز مرتبط با رسانه های اجتماعی هستم، بنابراین همیشه از آخرین رویدادهای آنلاین مطلع هستم.
به علاوه، من یک هزاره جوان هستم که در کنار رسانه های اجتماعی بزرگ شده ام. بنابراین اگر شما یک بازاریاب هستید که سعی میکند پلتفرم رسانههای اجتماعی مناسب را برای افزایش برند خود بیابد. آگاهی، ایجاد سرنخ، و بهبود ترافیک، شما به وبلاگ مناسبی رسیده اید.
برای کمک به شما در اتخاذ بهترین تصمیم برای برندتان، فهرستی از انواع اصلی رسانههای اجتماعی، نمونههایی از پلتفرمها در هر دسته، و مزایا و معایب هر نوع را گردآوری کردهام.
در پایان، باید ایده واضح تری از داشته باشید استراتژی رسانه های اجتماعی برای کسب و کار شما مفید خواهد بود. بیایید شیرجه بزنیم.
رسانه های اجتماعی برای چه مواردی استفاده می شود؟
بیشتر مردم از رسانه های اجتماعی برای بیان خود، به اشتراک گذاشتن علایق خود، ارتباط با دوستان و رشد شغلی خود استفاده می کنند. با این حال، پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی اهداف خاصی را دنبال می کنند. به عنوان مثال، ابراز خلاقیت بیشتر در TikTok یا Instagram رایج است. تبلیغ شغلی در لینکدین رایج است.
فهرست پلتفرمهای رسانههای اجتماعی در حال رشد است و پلتفرمهای معروفی مانند فیسبوک دائماً در حال پیشرفت و افزودن ویژگیهای جدید هستند.
با نیاز بیشتر و بیشتر به حضور اجتماعی و تعداد زیادی از گزینههای پلتفرم، انتخاب کانالهای اجتماعی برای استفاده دشوار است.
شاید نخواهید با مدیریت یک کانال در هر پلتفرم قابل تصوری، خود را بیش از حد ضعیف پخش کنید، اما نمیخواهید فرصتهای بزرگ آگاهی از برند را از دست بدهید.
انواع رسانه های اجتماعی
- شبکه های اجتماعی
- اشتراک گذاری عکس
- اشتراک گذاری ویدئو
- رسانه تعاملی
- وبلاگ / انجمن
- میکروبلاگینگ
- انجمن خصوصی
شبکه اجتماعی
نمونه هایی از پلتفرم های اصلی
شبکههای اجتماعی احتمالاً سنتیترین شکل رسانههای اجتماعی است و بیشتر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی در دسته شبکههای اجتماعی قرار میگیرند. بنابراین، احتمالاً حداقل یکی از پلتفرم های فوق الذکر (*سرفه، سرفه* X) را دوباره در این پست خواهید دید.
پلتفرم هایی مانند Facebook، X، و LinkedIn اغلب پلتفرمهای «شبکهسازی» نامیده میشوند زیرا به حسابهای کاربری اجازه تعامل (شبکه) میدهند. به طرق مختلف.
کاربردهای حرفه ای
فیس بوک
بسیاری از برندها و کسبوکارها از پیامرسانی مستقیم رسانههای اجتماعی (DM) برای خدمات مشتری استفاده میکنند.
در واقع، گزارش 2024 Socia Media 88٪ از بازاریابان در حال افزایش یا حفظ سرمایه گذاری خود در DM های رسانه های اجتماعی برای خدمات مشتری هستند.
Facebook Messenger یک پلت فرم عالی برای این استراتژی است زیرا به شما امکان می دهد به پیام های دنبال کنندگان فیس بوک برند خود پاسخ دهید.
بهعلاوه، بهعنوان یک مصرفکننده همکار، میتوانم به شما اطمینان دهم که وقتی سریعاً به DM آنها پاسخ میدهید، تأثیر زیادی بر مشتریان شما میگذارد.
بارها پیش آمده است که به DM های یک کسب و کار مراجعه کرده ام، زیرا به به روز رسانی سفارش، اطلاعات بیشتر درباره یک محصول یا عیب یابی نیاز داشتم.
و وقتی کسبوکار با اطلاعات مفید پاسخ میدهد، همیشه یادداشت میکردم که از آنها خرید کنم.
اگر کسب و کار کوچکی هستید، مانند رستوران، پلتفرمی مانند را توصیه می کنم فیس بوک به عنوان مکانی عالی برای شروع استراتژی اجتماعی شما. با فیس بوک، می توانید یک نمایه تجاری با پیوندهایی به وب سایت خود و جزئیات مربوط به منوی خود بسازید.
من به خصوص ویژگی انجمن فیس بوک را دوست دارم، که می توانید از آن برای ایجاد یک صفحه اجتماعی برای مشتریان استفاده کنید تا در مورد محصولات و خدمات شما سؤال بپرسند یا به هیجان بیفتند.
در واقع، ما متوجه شدیم که مشاغلی که از جوامع رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، نتایج عالی را در استراتژی بازاریابی خود خواهند دید.
طبق نظرسنجی وضعیت رسانههای اجتماعی ما، ۹۰٪ از بازاریابان میگویند ایجاد یک جامعه آنلاین فعال برای یک استراتژی موفق رسانههای اجتماعی بسیار مهم است.
تعجب نمیکنم، با توجه به نظرسنجی «روند مصرفکننده» ما نشان میدهد 20 درصد از کاربران رسانههای اجتماعی در سه ماه گذشته به یک انجمن آنلاین پیوستهاند، و 22 درصد به طور فعال در آن شرکت کردهاند.
LinkedIn بر مشاغل مرتبط تأکید دارد شبکهسازی، و سالها، من فقط در جستجوی شغل یا کمک به دوستان در یافتن فرصتها از لینکدین استفاده میکردم. با این حال، به نظر می رسد که لینکدین برای مشاغل بسیار مفید است.
برای شرکتهایی که به دنبال ارائه خدمات حرفهای هستند، مانند شرکتهای B2B یا ناشر، LinkedIn یک راه عالی دیگر برای افزایش فالوور.
طبق نظرسنجی بازاریابی رسانههای اجتماعی ما، لینکدین در میان شش پلتفرم برتر رسانههای اجتماعی است که بالاترین بازگشت سرمایه را برای بازاریابان به همراه دارد.
علاوه بر این، از بازاریاب هایی که در حال حاضر از لینکدین در استراتژی خود استفاده می کنند، 90 درصد قصد دارند سرمایه گذاری خود را در سال 2024 حفظ یا افزایش دهند.
برندهایی که به دنبال ایجاد مخاطبین حرفه ای از یک صنعت خاص هستند، می توانند یک نمایه کسبوکار در آنجا ایجاد کنید، آن را با نوع صنعت دستهبندی کنید و سپس از پستها و پیامرسانی برای انتشار بهروزرسانیها استفاده کنید.
آنها همچنین می توانند از ویژگی های پیام رسانی و نظر برای تعامل با مخاطبان خود یا کاربرانی که روی پست های آنها نظر می دهند استفاده کنند.
X (برنامه ای که قبلاً Twitter نام داشت)
An X حساب می تواند برای شرکت ها در طیف گسترده ای از صنایع، از سرگرمی گرفته تا تجارت الکترونیک، مفید باشد. این پلتفرم به طور مشابه به شما امکان میدهد نمایهای ایجاد کنید که در آن بتوانید اطلاعات شرکت را فهرست کرده و پیوند دهید.
سپس میتوانید از X برای پست کردن درباره بهروزرسانیهای شرکت، برچسبگذاری شرکتها یا مشتریان در پستها، ارسال مجدد توییتهای مثبت مشتری و پاسخ به سؤالات مشتری از طریق پستها یا پیامهای مستقیم استفاده کنید.
مانند فیسبوک، میتوانید محتوایی مانند عکس یا ویدیو نیز پست کنید.
یکی از ویژگیهای X مورد علاقه من که فکر میکنم بازاریابان باید به آن توجه کنند، Spaces است که به کاربران امکان میدهد چت رومهای صوتی زنده ایجاد کنند و بین یکدیگر صحبت کنند.
شرکتها اغلب از Spaces برای میزبانی پرسش و پاسخ، مصاحبه با رهبران فکری، یا آگاه کردن مخاطبان در مورد آخرین رویدادهای برند یا صنعت استفاده میکنند.
در هر سه شبکه اجتماعی، کاربران به راحتی می توانند از طریق اقدامات ساده مانند برچسب گذاری، هشتگ گذاری، نظر دادن، پیام خصوصی، واکنش به پست ها و اشتراک گذاری مجدد محتوا.
غیر از تعامل اجتماعی، فیدها در پلتفرمهای شبکههای اجتماعی رایج برای نشان دادن ترکیبی از متن و تصاویر بجای یک نوع محتوای اصلی طراحی شدهاند.
این انعطافپذیری شروع یک استراتژی اجتماعی را در پلتفرمهای شبکههای اجتماعی آسان میکند، زیرا میتوانید قبل از اینکه به پلتفرمهایی که نیاز به انواع محتوای خاصتری دارند، اشکال مختلف محتوا را آزمایش کنید.
برای کسانی که میخواهند به ویدیو یا گرافیک بپردازند، این پلتفرمها میتوانند مکانی عالی برای آزمایش این محتوای جدید باشند.
با رشد بازاریابی ویدئویی، بسیاری شروع به راهاندازی ویژگیهای پیشرفتهتر کردهاند، مانند داستان های فیس بوک و جریان های زنده X.
پلتفرمهایی مانند فیسبوک و X نیز به شدت بارگذاری ویدیو و عکس بومی را تشویق کردهاند.
اخیراً، فیسبوک الگوریتمهای خود را به گونهای تنظیم کرد که از آپلود تصویر و ویدیوی زنده حمایت کند. این باعث شده است که این نوع محتوای بومی تعامل بیشتری با کاربر داشته باشند.
اگر نمیدانید از کجا شروع کنید، راهنمای مبتدیان ما را برای فیس بوک، X، و لینکدین.
راست باشم، راهنمای مبتدی X قبل از پلتفرم از توییتر تغییر نام داد، با این حال بسیاری از اطلاعات هنوز اعمال می شود.
مزایا و معایب
مزایا
معایب
- کسانی که علاقه مند به ارسال پیوندها هستند، می توانند درگیر شدندر مقایسه با آپلود عکس و ویدیو مشکل تر است.
- برخی از پلتفرمها، مانند فیسبوک، پستهای کاربر را بالاتر از پستهای تجاری در فیدهای خبری قرار میدهند.
- اگر بهدنبال هدف قرار دادن مصرفکنندگان جوانتری مانند Gen Z هستید که احتمال بیشتری دارد از TikTok، X یا Snapchat استفاده کنند، فیسبوک ممکن است پلتفرم مناسبی برای تجارت شما نباشد.
اشتراک گذاری عکس
نمونههایی از پلتفرمهای اصلی
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی اشتراکگذاری عکس دقیقاً همانطور که به نظر میرسند – پلتفرمهایی هستند که اشتراکگذاری تصاویر نام بازی است. روزهایی را به یاد میآورم که اینستاگرام برجستهترین پلتفرم اشتراکگذاری عکس بود.
اما آن زمان بود و اکنون، بنابراین اگر میپرسید چرا اینستاگرام در اینجا ذکر نشده است – نگران نباشید! وقتی به پلتفرمهای ویدیویی برسم، اطلاعات بیشتری در این مورد خواهم داشت.
کاربردهای حرفه ای
یکی از بزرگترین پلتفرمهایی که در اشتراکگذاری عکس تخصص دارد، Pinterest است. Pinterest یک “موتور کشف بصری” برای کاربرانی است که به دنبال آشپزی، سبک، دکوراسیون منزل و الهامات بصری کلی هستند.
من شخصاً بیش از 10 سال است که از Pinterest استفاده میکنم و مانند اکثر کاربران، از طریق برچسبها، لایکها، نظرات یا پیامهای مستقیم با حسابهای دیگر در پلتفرم تعامل دارم.
در روزهای اولیه، Pinterest به اندازه حال حاضر با برندها و شرکتها مترادف نبود.
این بیشتر در مورد ساخت تابلوهای بینایی مجازی مبتنی بر زیبایی شناسی بود.
با این حال، برندها، شرکتها و سازندگان آن را مفید میدانند که میخواهند عکس بگیرند، محتوا را نمایش دهند و دنبالکنندگان را درباره غذا، کالا یا محصولات خود بهروزرسانی کنند.
Pinterest برای شرکتهای تجارت الکترونیک، مانند شرکتهایی که کالاهای خانگی میفروشند، مناسب است. و کسبوکارهایی که میخواهند مکانی برای اشتراکگذاری تصاویر واضح محصول مستقل با پیوندها داشته باشند.
این پلتفرم یک فید مبتنی بر عکس با پستهایی ارائه میدهد که میتواند شامل عکس و توضیح کوتاه باشد.
در چند سال اخیر، پینترست نیز برای رقابت با پلتفرمهایی مانند اینستاگرام Reels و TikTok، محتوای ویدیویی بیشتری را اضافه کرده است. با این حال، این پلتفرم همچنان مکانی برای کاربران برای اشتراکگذاری عکسهای مورد علاقهشان است.
در اینجا نگاهی مختصر به فید Pinterest من است.
این پلتفرم همچنین به همه کاربران اجازه میدهد مستقیماً به وبسایتها یا صفحات فرود محصول در پستها پیوند دهند. من به خصوص صفحه کاوش Pinterest را دوست دارم و می توانم فرصت های زیادی را برای مارک ها در آنجا ببینم.
صفحه کاوش روزانه بهروزرسانی میشود و تقریباً مانند یک وبلاگ قدیمی عمل میکند و چگونه میتوانید برای دیدن مضامین روزهای قبل پیمایش کنید.
فید کاوش دارای تابلوهایی است که توسط افراد مشهور، سازندگان، و برندهایی که تصاویری را که دنبالکنندگانشان به آنها علاقه مند هستند به اشتراک میگذارند. و البته، فرصتهایی برای خریداران وجود دارد.
روی تابلویی به نام Pinterest Predicts: Spring 2024 Shopping Ideas کلیک کردم، و روندهای مختلفی که انتظار می رود در این فصل تصاحب شود به همراه پیوندهایی برای خرید آنها نشان داده شد.
ویژگیهای برندهای موجود در هیئت مدیره عبارتند از Tory Burch، Nordstrom، و STAUD. نامربوط است، اما من همچنان می خندم که Tennis Aesthetic ترند این فصل است، زیرا من ورزش نمی کنم.
قبل از شروع به کار در پلتفرمی مانند Pinterest، باید تعیین کنید که آیا هدف شما کسب آگاهی از برند است یا ترافیک مبتنی بر پیوند یا تجارت الکترونیک.
BeReal
اگر نام BeReal را نشنیدهاید، شما را سرزنش نمیکنم. این یک برنامه نسبتاً جدید است که در سال 2020 راه اندازی شد و در بین کاربران Gen Z بسیار محبوب است.
ویژگی اصلی این برنامه این است که به کاربران اجازه میدهد هر روز عکسی از خود و محیط اطراف خود در طول یک پنجره دو دقیقهای انتخاب شده بهطور تصادفی به اشتراک بگذارند.
ایده BeReal این است که از محتوای بیش از حد فیلتر شده و مدیریت شده که کاربران اغلب در پلتفرم های دیگر می بینند، فاصله بگیرد. فقط واقعی باش دریافت کنید؟
با توجه به صریح و بدون فیلتر بودن برنامهها، برندها چگونه میتوانند از BeReal استفاده کنند؟ بهترین راهی که میتوانم به آن فکر کنم این است که از برنامه برای ایجاد اعتماد با مخاطبان خود استفاده کنم و فقط کارهای پشت صحنه را به اشتراک بگذارم.
با این حال، با توجه به اینکه به کاربران فقط یک پنجره دو دقیقه ای تصادفی برای ارسال پست داده می شود، می تواند دشوار باشد.
مزایا و معایب
مزایا
- این نوع پلتفرم ها به آگاهی از برند کمک می کنند. تقریباً 80٪ از کاربران Pinterest می گویند که در مورد محصولات یا خدمات در برنامه.
- Pinterest یک خروجی برای نمایش محتوای بصری یا عکس های محصول فراهم می کند.
معایب
- نگهداری در این پلتفرمها ممکن است به بودجه عکس یا زمان تولید اختصاصی نیاز داشته باشد.
- برخی از پلتفرمها از شما میخواهند از یک برنامه تلفن همراه پست کنید.
- BeReal در حال کاهش محبوبیت است زیرا پایگاه کاربران آن با 18٪ از اوج خود.
- BeReal در بین کاربران Gen Z بسیار محبوب است و هیچ فرصتی برای تجارت الکترونیک یا محتوای پولی در برنامه وجود ندارد.
اشتراک گذاری ویدئو
نمونههایی از پلتفرمهای اصلی
ویدئو در چند سال گذشته نوع غالب بازاریابی محتوا بوده است و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت آن وجود ندارد — به خصوص ویدیوهای کوتاه.
53% از بازاریابان که شرکتهایشان در حال حاضر از ویدئوهای کوتاه استفاده میکنند، میگویند که در سال 2024 سرمایهگذاری خود را افزایش خواهند داد.
افزودن یک پلتفرم ویدیویی به استراتژی اجتماعی شما میتواند برند شما را مرتبط جلوه دهد و شما را با رقبای خود در جریان نگه دارد.
ویدئو می تواند برای طیف وسیعی از صنایع مفید باشد. در حالی که یک رستوران میتواند یک وبلاگ حاوی نکات آشپزی داشته باشد، یک شرکت فناوری ممکن است استراتژی ویدیویی خود را روی نمایش محصول.
کاربردهای حرفه ای
راههای زیادی وجود دارد که کسبوکارها میتوانند از پلتفرمهای اشتراکگذاری ویدیو مانند YouTube استفاده کنند. YouTube هر دو قابلیت فرم کوتاه و بلند را ارائه می دهد.
در مورد استفاده از ویدیوهای کوتاه، YouTube Shorts میتواند پلتفرمی باشد که کسبوکار شما برای ارسال نمایشهای محصول، ویدیوهای توضیحدهنده و موارد دیگر از آن استفاده میکند.
اگر میخواهید تعاملی داشته باشید، میتوانید برای پاسخ به سؤالات مصرفکننده و ایجاد انجمن، پرسش و پاسخهای پخش جریانی زنده را میزبانی کنید.
وقتی صحبت از ویدیوهای طولانی به میان میآید، YouTube یکی از پلتفرمهای پیشرو است. در مقایسه با پلتفرم اشتراکگذاری ویدیوی رقیب مانند Vimeo، YouTube دارای پایه مخاطبان گستردهای است. و قابلیت های SEO بهتر.
به نظر میرسد یوتیوب فرصتهای بهتری برای تبلیغکنندگان و کسب درآمد دارد، در حالی که Vimeo امتیاز بدون تبلیغات قبل از پخش.
برای فهرست طولانیتری از شباهتها و تفاوتها، این سرفصل را بررسی کنید -قطعهای که در آن تواناییهای تجاری Vimeo و YouTube را مقایسه میکنیم.
در کنار YouTube و Vimeo، پلتفرمهای سنتیتر شبکههای اجتماعی به شدت شروع به استقبال از بازاریابی ویدیویی کردهاند.
اینستاگرام
یکی دیگر از رقبای برتر برای پلتفرم های ویدئویی اینستاگرام است. احتمالاً فکر می کنید، “اما آیا اینستاگرام یک برنامه اشتراک گذاری عکس مانند Pinterest نیست؟” خوب، قبلا اینطور بود.
با این حال، برای رقابت با TikTok، اینستاگرام از یک برنامه اشتراکگذاری عکس فاصله گرفته است.
در واقع، آدام موسری، رئیس اینستاگرام در سال 2021 توضیح داد: “ما دیگر یک برنامه اشتراک گذاری عکس یا یک برنامه اشتراک گذاری عکس مربعی نیستیم.”
در حالی که کاربران هنوز میتوانند عکسها را در اینستاگرام پست کنند، این پلتفرم عمدتاً حلقهها و داستانهای ویدیویی را تبلیغ میکند. همچنین لازم به ذکر است که احتمال پست های ویدیویی اینستاگرام بیش از دو برابر بیشتر است برای ایجاد تعامل نسبت به پست های تصویری.
مانند YouTube Shorts، Instagram Reels یک پلتفرم عالی برای ارسال محتوای کوتاه مانند نمایشهای محصول و توضیحدهنده است. با این حال، یوتیوب، به طور کلی، همچنان اجازه ویدیوهای طولانی مدت را می دهد در حالی که اینستاگرام اجازه نمی دهد.
TikTok
میخواهم بعداً در این پست دوباره از TikTok بازدید کنم، زیرا آن نیز در دسته دیگری از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی قرار میگیرد، با این حال، همچنان یک کانال اشتراکگذاری ویدیو است.
چیزی که در مورد TikTok در رابطه با بازاریابی دوست دارم این است که یک برنامه بسیار متنوع با فرصت های بازاریابی بسیار است.
بله، میتوانید دموهای کوتاه و توضیحدهندههایی را مانند روی Instagram Reels و YouTube Shorts پست کنید، اما TikTok فرصتهای بیشتری برای ایجاد انجمن با مخاطبان شما دارد.
این به این دلیل است که برنامه بستر مناسبی برای روندهای ویروسی جدید است که هر کسی میتواند در آن شرکت کند، و این برنامه راههای زیادی را برای مخاطبان فراهم میکند تا از طریق لایک کردن، نظر دادن، دوختن و تغییر کاربری صداها با هم ارتباط برقرار کنند (دو مورد آخر واقعاً به پایداری برنامه کمک میکند. بیرون).
اما در بخش بعدی فرصتهای تعاملی TikTok را بررسی خواهیم کرد.
مزایا و معایب
مزایا
معایب
- محتوای ویدیویی، به خصوص طولانی مدت، ممکن است زمان و هزینه بیشتری برای ایجاد کند.
- Vimeo و YouTube به وظایف بیشتر بیشتری نیاز دارند، مانند SEO.
- اینستاگرام قابلیت فیلمبرداری طولانی ندارد
- TikTok مخاطبان جوان تری را که به نام های تجاری بی اعتماد هستند جذب می کند، بنابراین احتمالاً باید در اینفلوئنسر مارکتینگ برای جلب توجه در پلتفرم.
رسانه تعاملی
برنامههایی مانند Snapchat و TikTok به کاربران اجازه میدهد عکسها و ویدیوها را به اشتراک بگذارند و ویژگیهای مختلف تعاملی و بسیار تجربی منحصربهفردی داشته باشند.
این دو برنامه شامل فیلترهای AR/VR، پوششهای موسیقی و بازیهای تعاملی هستند. پایگاه مخاطبان آنها نیز عمدتاً Gen-Z است.
کاربردهای حرفه ای
Snapchat
برندهای دارای فالوورهای زیاد ممکن است به انتشار داستانهای Snapchat یا ویدیوهایی که توسط طرفداران نظارت میشوند، فکر کنند.
بدون یک فالوور آنلاین با بودجه بالا یا غول پیکر، ممکن است برای شرکتی که به تازگی در رسانه های اجتماعی شروع به کار کرده است، استفاده از Snapchat دشوار باشد.
برندها و افراد تأثیرگذار در اسنپ چت تمایل دارند محتوا برای مخاطبان جوان تر پلتفرم ها. برای مثال، در Snapchat، ممکن است داستانهایی را ببینید که آموزشهای زیبایی، نکات سلامتی، اخبار یا محصولات جدید مد روز را ارائه میدهند.
اگر به رسانههای تعاملی علاقهمند هستید، هنوز چند راه قابل قبول وجود دارد که میتوانید با Snapchat درگیر شوید.
در حالی که مارکهای مهم، مانند VICE و BuzzFeed، شرکای Snapchat Discover شدهاند، کسبوکارهای معمولی همچنان میتوانند یک حساب تجاری Snapchat ایجاد کنند. که کاربران می توانند جستجو کنند و دوست شوند.
این حساب به شما امکان می دهد داستان های موقتی مانند حساب های فردی را منتشر کنید. با این حال، افرادی که دارای حساب تجاری هستند نیز میتوانند فضای تبلیغاتی را خریداری کنند.
اگر حسابی راهاندازی کردهاید، این راهنما را برای شروع بررسی کنید اسنپ چت.
TikTok
وقتی TikTok برای اولین بار در سال 2020 به شهرت رسید، عمدتاً یک پلتفرم مبتنی بر برنامه بود که به بازار Gen Z که نمیخواست ارتباط چندانی با برندها داشته باشد، ارائه میکرد.
از آن زمان، TikTok رشد کرده است تا تمرکز خود را به محتوای طولانیتر تغییر دهد، و مارکها از نحوه استفاده از کانال بسیار آگاهتر هستند.
در واقع، حدود یک چهارم از بازاریابان در نظرسنجی بازاریابی رسانههای اجتماعی ما میگویند که TikTok بالاترین بازگشت سرمایه را در مقایسه با سایر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی دارد.
کلید TikTok سرمایهگذاری در بازاریابی تأثیرگذار و سازنده است. با سازندهای که با ارزشهای برند شما همسو است و میتواند محصولات و خدمات شما را به مخاطبان خود معرفی کند، شراکت ایجاد کنید.
مزایا و معایب
مزایا
- این پلتفرمها بسیار خلاقانه و تجربی هستند.
- آنها مخاطبان جوانی دارد ، که می تواند به برندها کمک کند Gen-Z را بهتر هدف قرار دهند.
معایب
- تولید محتوای معمولی ممکن است پرهزینه و وقت گیر باشد.
- حسابهای تجاری از قبل در رابط Snapchat تبلیغ نمیشوند. ممکن است بخواهید کانال خود را در وب سایت یا سایر کانال های اجتماعی خود تبلیغ کنید زیرا کاربران باید شما را با Snapcode یا نام کاربری شما.
- Snapchat محدود به تلفن همراه است و به این آسانی نیست به عنوان پلتفرم های دیگر استفاده کنید.
- به احتمال زیاد برای جلب توجه در TikTok باید در بازاریابی تأثیرگذار سرمایه گذاری کنید، و پیدا کردن سازنده همسو با تجارت شما ممکن است دشوار باشد.
نکته حرفهای: باید سعی کنید زمان و هزینهای را که ممکن است صرف بهروزرسانی و مرتبط نگه داشتن این حسابها شود، به درستی تخمین بزنید.
اگر مطمئن نیستید که تبلیغات ویدیویی کوتاه چگونه میتواند برای کسب و کار شما مفید باشد، به یاد داشته باشید که ویدیوهای کوتاه دارای بالاترین بازگشت سرمایه در مقایسه با سایر فرمتهای ویدیویی هستند.
وبلاگ/ انجمن
نمونههایی از پلتفرمهای اصلی
Tumblr و Reddit به کاربران این امکان را می دهد که در مورد موضوعات جالب و هیجان انگیز مانند میم ها، رویدادها، سیاست و فرهنگ پاپ پست بگذارند.
وقتی کاربران پستی را منتشر میکنند، این پلتفرمها به دیگران اجازه میدهند آن را به اشتراک بگذارند یا با نظرات خود به گفتگو اضافه کنند.
کاربردهای حرفه ای
هم پلتفرمهای وبلاگنویسی و هم پلتفرمهای جامعهسازی میتوانند برای کسانی که میخواهند بحث در مورد صنایع یا موضوعات بسیار خاص را تشویق کنند مفید باشند.
برای مثال، در این پلتفرمها، ممکن است بحثهایی درباره هر چیزی از سلامت جایگزین ببینید به یادگیری ماشین.
با وبلاگ نویسی، می توانید پست هایی در مورد موضوعات صنعت شرکت خود بنویسید و آنها را به محصول یا سایت خود پیوند دهید.
در حالی که بسیاری از افراد در وبسایت خود وبلاگ دارند، اگر این ویژگی را تنظیم نکردهاید – یا فقط میخواهید ببینید دیگران در صنعت شما درباره چه چیزی وبلاگ مینویسند، ممکن است از پلتفرمهایی مانند Tumblr استفاده شود.
با یک سایت بحث و گفتگو مانند Reddit، میتوانید پیوند یا پستی درباره یک موضوع خاص در یک تابلوی بحث مرتبط با صنعت خود به اشتراک بگذارید و ببینید کاربران چگونه پاسخ میدهند.
همچنین میتوانید هیئت مدیره خود را راه اندازی کنید، اگر موضوعی که میخواهید در مورد آن بحث را تشویق کنید هنوز وجود ندارد.
این دو پلتفرم مخصوصاً گفتگوی وب و اشتراکگذاری پست کاربرانی را که به موضوعات مشابه اهمیت میدهند تشویق میکنند.
همچنین هر دو به کاربران اجازه میدهند شما را دنبال کنند یا در وبلاگها یا تابلوهای Reddit شما مشترک شوند تا محتوای شما در فیدهای آنها ظاهر شود. در اینجا نمونه ای از ظاهر فید Reddit آمده است.
وقتی کسی چیزی را در Reddit منتشر میکند، سایر کاربران میتوانند رأی موافق یا مخالف بدهند. رای مثبت باعث می شود یک پست در فیدهای Reddit بالاتر نشان داده شود، در حالی که رای منفی برعکس است.
در Tumblr، فیدها بر اساس زمان سازماندهی می شوند. با این حال، زمانی که یک پست توسط کاربران دیگر به اشتراک گذاشته شود، میتواند بالاتر نشان داده شود. وقتی کاربر محتوای Tumblr شما را به اشتراک می گذارد یا با آن تعامل دارد، یک یادداشت بدهید.
وقتی دوباره اشتراکگذاری میکنند، میتواند با پستی که به یک رشته اضافه میشود، نظر ارسال کند.
در اینجا مثالی از نحوه استفاده از یادداشت ها و موضوعات برای تشویق بحث آورده شده است:
مزایا و معایب
مزایا
- هر دو پلتفرم به شما امکان میدهند پستهای متنی، عکسها و ویدیوهای مربوط به کسبوکار، برند یا افکار فردی خود را به اشتراک بگذارید.
- این پلتفرمها به شما امکان میدهند تا مکالمهای را درباره یک موضوع شروع کنید.
- هر دو پلتفرم اجازه می دهند به وب سایت های خارجی پیوند داده شوند.
معایب
- پستهای طولانیتر وبلاگ ممکن است به زمان نیاز داشته باشد تا ایجاد یا نوشتن شود.
- گرفتن در reddit یا داشتن هیچ واکنشی از سوی کاربران Tumblr به این معنی است که ممکن است پست های شما دیده نشود.
- مخاطبان شما ممکن است بیش از حد طاقچه باشند یا فقط به کسانی که در سکوی خاصی که استفاده می کنید محدود شود.
میکروبلاگینگ
میکروبلاگینگ به ارسال وبلاگ های کوتاه اشاره دارد که برای تعامل سریع مخاطبان در نظر گرفته شده است. هر دو موضوع و X در این گروه قرار می گیرند زیرا به کاربران امکان می دهد محتوای وبلاگ را با تعداد کاراکتر بسیار محدود ارسال کنند.
از حرفه ای استفاده می کند
سالها ، شرکت ها از X برای ارسال به روزرسانی های سریع در مورد محصولات و خدمات خود یا درگیری با مخاطبان خود به روشی طنزآمیز یا قابل اعتماد استفاده کرده اند. به عنوان مثال ، وندی اغلب مطالب مانند زیر را ارسال می کند تا مخاطبان خود را به طرز فجیعی جلب کند.
> >
در مورد موضوعات نیز همین حرف را می توان گفت ، اگرچه این پلتفرم فقط از ژوئیه سال 2023 وجود دارد.
هر دو سیستم عامل به کاربران امکان می دهند وبلاگ های مینی ، عکس ها و فیلم ها را برای جذب مخاطبان بارگذاری کنند. بنابراین ، واقعاً امکانات از نظر نحوه استفاده از پلتفرم بی پایان است.
جوانب مثبت و منفی:
جوانب مثبت
- اگر حس شوخ طبعی زیادی دارید (مانند کسی که رسانه های اجتماعی وندی را اجرا می کند) شانس بسیار خوبی برای سرگرمی مخاطبان و افزایش آگاهی از برند در مورد میکروبلاگ ها دارید.
- میکروبلوگ ها از نظر نوع محتوایی که می توانید ارسال کنید بسیار متنوع هستند.
منفی
جامعه خصوصی
چند مورد برای من ناامید کننده تر و وحشتناک تر از زمانی است که من چیزی را در رسانه های اجتماعی ارسال می کنم که برای دوستان ، پیروان یا مخاطبان هدف من منظور شده است و “محله را ترک می کند”.
با این کار ، منظور من این است که این پست مخاطبان مورد نظر خود را ترک می کند و زندگی خود را به خود می گیرد.
گاهی اوقات ، به عنوان یک بازاریاب ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما فقط در بین مخاطبان شما به اشتراک می گذارد. شما همچنین می خواهید Community و Foster Trust ایجاد کنید ، که منجر به مصرف کنندگان طولانی مدت خواهد شد.
وارد کنید: سیستم عامل های جامعه خصوصی رسانه های اجتماعی مانند Discord.
Discord یک بستر صوتی و چت است که در آن کاربران به سرورهای مکالمه می پیوندند ، غالباً از طریق دعوت های منحصر به فرد ، و در مورد موضوعات طاقچه با اعضای دیگر صحبت می کنند.
از حرفه ای استفاده می کند
سیستم عامل هایی مانند Discord عالی هستند زیرا به شما امکان می دهند مستقیماً با مصرف کنندگان خود صحبت کنید ، محتوایی را به اشتراک بگذارید که به احتمال زیاد در کنار مخاطب هدف خود باقی می مانند و با پیروان خود جامعه ایجاد می کنید.
شما می توانید از Discord به عنوان گروه تمرکز مجازی استفاده کنید که در آن می توانید مستقیماً با مصرف کنندگان خود درگیر شوید تا عادات ، نگرانی ها و نیازهای آنها را درک کنید.
به عنوان مثال ، من یک سرور Discord دارم که از یک سازنده محتوا برای درگیر شدن با پیروان خود استفاده می کنم ، با آخرین اتفاقات موجود در طاقچه خود ادامه می دهم و جامعه می سازم.
جوانب مثبت و منفی
جوانب مثبت:
- همانطور که گفتم ، سیستم عامل های جامعه خصوصی مانند Discord برای ایجاد جامعه با پیروان شما و افراد مشابه عالی هستند. شما می توانید جامعه را پرورش دهید و در مخاطبان خود قرار بگیرید.
منفی:
- Discord ویژگی هایی برای تبلیغات بومی ندارد ، و این تنها در صورتی که شما یک مخاطب پایدار داشته باشید که می خواهد با شما در جامعه باشد ، بسیار مفید است. بنابراین ، ممکن است شما قبل از سرمایه گذاری در Discord ، روی ساخت زیر برند خود تمرکز کنید.
چند مورد برای در نظر گرفتن
قبل از شروع ورود به سیستم و تنظیم حساب های خود بر روی یک دسته از سیستم عامل ها ، حتماً این عوامل را در نظر بگیرید:
- چقدر زمان به استراتژیک کردن در اطراف یک بستر اجتماعی اختصاص می دهید؟
- آیا شما برای ایجاد گرافیک یا فیلم منابع دارید؟
- آیا اهداف شما شامل تقویت آگاهی از برند یا ترافیک و درآمد است؟
- آیا برای اجرای این سیستم عامل به یک کارمند اضافی نیاز خواهید داشت ، یا حفظ آن آسان خواهد بود؟
هنگامی که روی یک یا دو پلتفرم هستید ، حتماً از نحوه تغییر آن آگاه باشید و بازاریابان چه کاری انجام می دهند. ما را بررسی کنید. چشم انداز.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.