به گفته مدیر تبلیغات متا، 3 نکته برای ایجاد تبلیغات قدرتمند
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
به گفته مدیر تبلیغات متا، 3 نکته برای ایجاد تبلیغات قدرتمند
فیس بوک یک پلت فرم غیرقابل انکار قدرتمند برای تبلیغ کنندگان است.
در واقع، تحقیقات وبلاگ HubSpot دریافت که فیس بوک محبوب ترین شبکه رسانه اجتماعی برای تبلیغات در سال 2024 است، با 62% از شرکت ها در حال حاضر از آن استفاده می کنند. علاوه بر این، فیسبوک ثابت کرده است که پلتفرم رسانه اجتماعی است که بزرگترین ROI را ایجاد می کند. .
اما شروع تبلیغات در فیس بوک می تواند ترسناک باشد – به خصوص با بودجه محدود. شما نمی خواهید تمام هزینه های تبلیغات خود را قبل از شناسایی یک استراتژی تبلیغاتی قوی، موثر و بلند مدت هدر دهید.
من با Tarcisio Ribeiro نشستم، Meta، تا در مورد سه نکته او برای استفاده حداکثری از استراتژی تبلیغات فیس بوک خود صحبت کنید. . بیایید شیرجه بزنیم.
به گفته مدیر تبلیغات متا،
نکاتی برای ایجاد تبلیغات قدرتمند فیس بوک
1. آن را ساده نگه دارید.
وقتی برای اولین بار با تبلیغات فیسبوک شروع میکنید ، ممکن است از بسیاری از گزینه های موجود غرق شوید. برای مثال، میتوانید یک تبلیغ تقویتشده، یک آگهی ویدیویی، یک آگهی نظرسنجی یا یک آگهی چرخ فلکی (به نام چند مورد) ایجاد کنید.
ریبیرو توصیه میکند در اولین شروع کار از پیچیده شدن بیش از حد خودداری کنید.
همانطور که او میگوید، «یک چالشی که با کاربران جدید تبلیغات فیسبوک دیدهام این است که آنها قابلیتهای متعددی را که ما در Ads Manager داریم میبینند، و بدون اینکه به طور کامل بفهمند همه چیز چگونه کار میکند، سعی میکنند با آن بازی کنند. همه چيز. در نتیجه، آنها پول را هدر می دهند زیرا یا به اندازه کافی هدف قرار نمی گیرند یا از قابلیت های اشتباه استفاده می کنند.»
به عبارت دیگر، سعی نکنید خیلی سریع انجام دهید.
> > >
با شناسایی هدف خود شروع کنید – آگاهی، ترافیک، تعامل، سرنخ ها، تبلیغ برنامه یا فروش. و به جای ایجاد یک ویدیو یا چرخ فلک پیچیده تر، با یک پست تقویت شده شروع کنید، که فرصتی آسان برای کشف مخاطبان هدف شماست. (جزئیات بیشتر به زودی ارائه می شود.).
از آنجا، منابعی را که می توانند به شما در ایجاد یک تبلیغ بهینه کمک کنند، کاوش کنید. ریبیرو پیشنهاد میکند که کاربران جدید تبلیغات فیسبوک برای آموزش Meta Blueprint وقت بگذارند. .
(P.S. از قبل مشتری HubSpot هستید؟ حساب HubSpot خود را با Meta Ads ادغام کنید و واجد شرایط برنده شدن 15 هزار دلار برای افزایش سرسام آور شوید استراتژی تبلیغات تجاری.)
2. مخاطبان خود را بشناسید – از جمله جزئیات.
ریبیرو به من گفت باید مخاطبی را که میخواهید هدف قرار دهید درک کنید – به عبارت دیگر، چه کسی به احتمال زیاد یک مصرفکننده میشود.
و به همان اندازه مهم، باید مایل باشید که در طول زمان تکرار کنید تا اطمینان حاصل کنید که مخاطب هدف شما دقیقتر میشود.
ریبیرو میگوید: «به عنوان مثال، شاید شما کالسکههای کودک بفروشید. اما فراتر از آن، ویژگیهای خاصی دارید که به مخاطبان هدف شما مربوط میشود – شاید بازاری با درآمد بالاتر، یا والدینی که بسیار متحرک هستند و به کالسکه سبک وزن برای بردن در سفر.»
ریبیرو میگوید در ابتدا ممکن است گروهی متشکل از ده نوع پروفایل مختلف داشته باشید که ممکن است کالسکه شما را بخرند.
“اما، با گذشت زمان، خواهید دید که 20٪ از آن مخاطبان کسانی هستند که احتمال خرید محصول شما را دارند.” او می گوید.
تبلیغات فیس بوک می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خاص تر و خاص تری را هدف قرار دهید. اگر از مثال بالا استفاده کنیم، شاید انتظار داشته باشید والدین در مناطق حومه شهر بوستون کالسکه های شما را بخرند.
با این وجود، تجزیه و تحلیل تبلیغات شما نشان می دهد که بیشتر مصرف کنندگان شما مترو هستند. همانطور که مصرف کننده واقعی خود را کشف می کنید، می توانید استراتژی تبلیغات خود را مطابق با آن اصلاح کنید.
>
هنگامی که مخاطبان هدف خود را شناسایی کردید، میتوانید از فیسبوک استفاده کنید ویژگی Lookalike برای اطمینان از اینکه تبلیغات شما توجه افرادی را به خود جلب می کند که با ویژگی های خریداران فعلی شما مطابقت دارند.
از قبل مشتری متا هستید؟ برای دریافت 20 درصد تخفیف محصولات HubSpot اینجا را کلیک کنید.
3. به خلاق
توجه کنید
«یکی از اولین چیزهایی که کاربران متوجه میشوند و به آن واکنش نشان میدهند این است که خلاقیت شماست» ریبیرو به من گفت، «بنابراین مهم است که به نحوه طراحی خود توجه کنید. تبلیغ.»
برای زمینه، یک آگهی خلاق، ویژگیهای بصری تبلیغ است، خواه تصویر، ویدیو یا قالب دیگری باشد.
بهعنوان مثال، طرحهای سرگرمکننده، سبک و درخشان را در بستنی بانی آبی در نظر بگیرید. خلاق، در زیر نشان داده شده است:
خود آگهی باید توجه کاربران شما را به خود جلب کند. اگر مطمئن نیستید که چه نوع خلاقیتی در بین مخاطبان شما طنین انداز می شود، سعی کنید A/B سبک های مختلف را آزمایش کنید تا مشخص کنید چه چیزی بهتر عمل می کند.
علاوه بر این، نوع تبلیغی که ایجاد میکنید به همان اندازه مهم است که در نظر گرفته شود.
ریبیرو میگوید، “ویدیو همیشه بهترین عملکرد را دارد زیرا جذابترین است. اما برای ویدیو به بودجه زیادی یا تجهیزات پیچیدهای نیاز ندارید. اگر کسبوکار کوچکی هستیدs و شما فقط عکس دارید، در واقع می توانید آن تصاویر را به یک ویدئو در مدیر تبلیغات ما از طریق شراکت ما با Vimeo.”
این که آیا شما آماده آغاز با تبلیغات فیس بوک هستید یا استراتژی تبلیغات خود را به سطح بعدی ببرید، امیدواریم که این سه نکته به شما امکان میدهد بر روی آنچه مهمتر است تمرکز کنید.
قدرت تبلیغات فیسبوک در طیف وسیعی از ابزارها و ویژگیهایی است که به کسبوکارها ارائه میکند – اما برای اهداف شما ضروری است که ساده شروع کنید، برای شناسایی مخاطبان هدف صحیح خود وقت بگذارید و یک خلاقانه طراحی کنید. که مخاطبان شما را وادار به انجام عمل می کند.
نکات برتر متا برای تبلیغات عالی فیس بوک
چه راه بهتری برای بهینه سازی تبلیغات فیس بوک با مشاوره گرفتن از متا وجود دارد؟ بیایید نگاهی به آنچه این شرکت برای گفتن دارد بیاندازیم
1. سوار چرخ فلک شوید.
شما میتوانید چندین محصول تجارت الکترونیک یا بخشهای مختلف یک محصول را در یک آگهی و تبلیغات چرخ فلکی به نمایش بگذارید.
اگرچه توجه به تصاویر و/یا ویدیوها جلب میشود، اما به اهمیت سرفصلها، توضیحات و دکمههای فراخوان برای اقدامی که تشویق، زمینه و جزئیات را ارائه میکنند، توجه کنید. هر تبلیغ چرخ فلک می تواند حداکثر ده کارت داشته باشد.
با تبلیغات چرخ و فلک، بازاریابان می توانند از هر پانل تبلیغاتی به چندین صفحه فرود پیوند دهند و حداکثر ده تصویر یا ویدیو را با فراخوان های مختلف به نمایش بگذارند. اگر هدفتان فروش آنلاین نیست، نباید احساس محدودیت کنید، زیرا آنها روی دسکتاپ و دستگاه های تلفن همراه به خوبی کار می کنند و با اکثر اهداف تبلیغاتی فیس بوک سازگار هستند.
2. احساسات را برانگیزید.
کپی آگهی شما باید داستانی را در مورد شرکت به نمایش بگذارد و بر ویژگی های آن تأکید کند.
از بهترین راهبردها برای جذب مخاطب، داستان سرایی است. راز این کار ایجاد تجربهای است که با استفاده از ویژگیهای روانی و عاطفی افراد در سطح عاطفی تأثیر میگذارد.
یکی از اولین و مهمترین الزامات، یک قوس داستانی جذاب است که بیننده را به یک سفر احساسی منتقل می کند. دوم، برای ارتباط بیشتر مخاطب با پیام تبلیغات، خطوط داستانی باید بر افرادی متمرکز شوند که می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند و با آنها همذات پنداری کنند.
فیسبوک بیانیهای منتشر کرده است که میگوید، “مردم به ما می گویند که داستان های معتبر آنهایی هستند که بیشترین طنین را دارند. بنابراین ما سخت کار میکنیم تا بفهمیم مردم چه نوع پستهایی را واقعی میدانند تا بتوانیم آنها را در فید رتبهبندی کنیم.” تبلیغکنندگان باید بیشتر به جنبههای احساسی چیزها تمایل داشته باشند.
بیایید نگاهی به تبلیغ معروف کریسمس جان لوئیس بیندازیم که قلبها را در همه جا لمس میکند:
> > >
3. با تصاویر مجذوب شوید.
الگوریتم فیسبوک نه تنها محتوای بصری را بیشتر از اطلاعات مبتنی بر متن ترجیح میدهد، بلکه احتمال مشاهده، اشتراکگذاری و به خاطر سپردن محتوای بصری نیز بیشتر است.
بنابراین، این برای بازاریابان فیس بوک چه معنایی دارد؟
پاسخ این است که تصویر شما بدون توجه به تبلیغاتی که تولید می کنید باید از نظر بصری جذاب باشد.
یک خریدار بالقوه ابتدا تصویر یا ویدیوی یک آگهی را میبیند. انتخاب یا ایجاد تصویر تبلیغاتی شما ممکن است بینندگان را متقاعد کند که روی آن کلیک کنند، درباره یک شرکت اطلاعات بیشتری کسب کنند، یا به سادگی در آن پیمایش کنند.
یک مثال خوب، تبلیغ رنگگیر کوکاکولا با نقطه کانونی قابل توجهی است (نشان «جدید»). مطمئناً این چیزی است که نظر کسی را جلب می کند!
4. کپی خود را کوتاه و دقیق نگه دارید.
متن یکی از اولین جنبه های تبلیغات شماست که مردم به آن توجه خواهند کرد. کپی آگهی در چندین مکان در سراسر یک تبلیغ ظاهر می شود، حتی اگر بیشتر مردم فقط به متن اصلی تبلیغ توجه کنند.
علاوه بر این، از آنجایی که بیشتر افراد دامنه توجه کوتاه تری دارند، بسیار مهم است که مطمئن شوید پیام شما در چند کلمه بیان می شود.
به این مثال عالی از Cash App نگاه کنید که هدف خود را با کپی دقیق خود نشان می دهد:
میبینید، قالبهای تبلیغاتی میتوانند به اشکال مختلفی ارائه شوند، که هر کدام دارای مزایای خاصی هستند، اعم از تبلیغات بصری جذاب، ویدیوهای جذاب، چرخ فلکهای تعاملی، یا نمایش اسلاید فراگیر.
نکته حرفهای: هنگام مشاهده نمونههایی از تبلیغات فیسبوک، روی آنهایی تمرکز کنید که میتوانند به شما در ایجاد تبلیغاتی کمک کنند که در عین حال مؤثر، به بهترین وجه به مخاطبان هدف شما برسد. در حال انتقال پیام شما.
5. محتوای تولید شده توسط کاربر را در خط مقدم قرار دهید.
هنگام انتخاب برندها برای سرمایهگذاری، مشتریان با دانستن اینکه مردم از محصول/خدمت استفاده میکنند، احساس اطمینان بیشتری میکنند.
بر اساس نظرسنجی انجام شده در Millennials، محتوای تولید شده توسط کاربر 50% قابل اعتمادتر و 35% موثرتر از سایر انواع رسانه است.
حتی بیل کانولی، مدیر محتوا در Monotype/Olapic گفت ، “ما متوجه شدیم که UGC به ویژه با تبلیغات محصول پویا خوب کار می کند. علاوه بر استفاده از تصاویر فید محصول، به تنوع خلاقانه و به حداقل رساندن خستگی کمک می کند.»
GoPro این کار را بسیار خوب انجام می دهد و همیشه مشتریان خود را در خط مقدم نگه می دارد. به این ترتیب، خریداران بالقوه بیشتری می توانند ببینند که دیگران چگونه از محصول استفاده می کنند و آیا این محصول برای آنها نیز مفید است یا خیر.
میبینید، قالبهای تبلیغاتی میتوانند به شکلهای مختلفی ارائه شوند، که هر کدام دارای مزایای خاصی هستند، اعم از تبلیغات بصری جذاب، ویدیوهای جذاب، چرخ فلکهای تعاملی، یا نمایش اسلاید فراگیر. فراموش نکنید که تبلیغات موفق همیشه عملکرد فوق العاده خوبی ندارند. همیشه باید ایدههای تازهای بیاورید و بهطور دورهای آنها را مجدداً آزمایش کنید تا ترکیبی شاید بهینه دیگر را شناسایی کنید.
نکته حرفهای: هنگام مشاهده نمونههایی از تبلیغات فیسبوک، روی آنهایی تمرکز کنید که میتوانند به شما در ایجاد تبلیغاتی کمک کنند که به بهترین وجه به مخاطبان هدف شما برسد و در عین حال مؤثر باشد. در حال انتقال پیام شما.
نکاتی برای ایجاد تبلیغات عالی در فیس بوک
اگر میخواهید یک تبلیغ فیسبوک با تبدیل بالا ایجاد کنید که واقعاً نتایج ایجاد کند، بسیاری از قطعات متحرک باید با هم تراز شوند. چیزی که در طول سالها دیدهام این است که تبلیغ شما تنها زمانی موفق میشود که به مخاطبان خود گوش دهید.
حتی فیسبوک نیز گفته است که فقط محتوایی را به کاربران نشان میدهد که «معنادار، مرتبط و آموزنده.”
علاوه بر این، چگونه میتوانید هنگام انتشار یک تبلیغ فیسبوک متمایز شوید؟
cمشتری پادشاه است.
مطالعه رتبه بندی برند نشان می دهد که 95 درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید هر محصول یا خدماتی، نظرات اینترنتی را بررسی می کنند. این برای تبلیغات شما چه معنایی دارد؟ باید بازخورد مشتری را برجسته کنید تا بقیه بازار هدف خود را متقاعد کنید که برند شما ارزش کاوش را دارد.
Partner Stack با استفاده از نظرات و جوایز کاربران خود این کار را به طرز شگفت انگیزی انجام داده است، همانطور که در زیر مشاهده می کنید:
روند بمانید.
مشتریان برای مواد جدید و تازه ارزش قائل هستند. مشتریان از خواندن هر چیزی که واقعاً آنها را مجذوب خود می کند لذت می برند. اگر محتوای جذابی ارائه دهید که با آنها صحبت کند، نام تجاری شما همچنان در صدر باقی می ماند.
ببینید که Butternut Box چگونه این کار را به زیبایی با این الگوی تبلیغاتی انجام می دهد که تضمین کننده تأثیرگذاری است.
مخاطبان خود را به درستی هدف قرار دهید.
انتخاب خریداران بالقوه برای دیدن تبلیغات فیس بوک و کمک به شما در ارتباط با آنها بسیار مهم است. بهعلاوه، استفاده از دادههای جمعیتی به شما بینشهای مهمی در مورد افرادی که از تبلیغات شما خرید میکنند، میدهد و به شما این امکان را میدهد تا تنظیمات و بهینهسازیهای آینده را مؤثرتر انجام دهید.
میتوانید ببینید که تبلیغ ActiveCampaign دقیقاً همین کار را میکند! فقط با بیان اینکه چه ابزارهای بازاریابی در دسترس است به مخاطبان می رسد تا علاقه مندان بتوانند از آنها استفاده کنند.
> > >
یک CTA جذاب ایجاد کنید.
با تشویق کاربران به انجام یک عمل خاص، مانند تکمیل خرید، اشتراک در خبرنامه، یا بازدید از یک وبسایت، یک دکمه فراخوان میتواند به افزایش تبدیل از طریق تبلیغات فیسبوک کمک کند.
میتوانید با افزودن یک دکمه CTA احساس فوریت را ایجاد کنید و برای کاربر مشخص کنید که میخواهید در مرحله بعدی چه کاری انجام دهد. این احتمال را افزایش می دهد که آنها اقدام مورد نظر را انجام دهند.
میتوانید ببینید که چگونه CTA برای آگهی زیر درست زمانی که شخصی روی داستان کلیک میکند ظاهر میشود. این امر ثبت نام در رویداد IDP را برای هر کسی آسان می کند. فیس بوک حتی گزینه های بیشتری برای فراخوانی اقدام نیز دارد.
حرکت را به تبلیغات خود اضافه کنید.
تبلیغات شما نیازی به یک تصویر ثابت یا گرافیکی ندارند. آنها همچنین این گزینه را دارند که GIFS، قرقره، ویدیو و موارد دیگر باشند. آنها در انتقال سریع پیام و افزایش قرار گرفتن در معرض نام تجاری بسیار موثرتر هستند.
اگر از دستورالعمل های فیس بوک پیروی می کنید، فقط باید ویدیوهایی بسازید که بیشتر از 15 ثانیه نباشد. بنابراین شما حدود سه ثانیه فرصت دارید تا توجه آنها را جلب کنید.
در اینجا HP تبلیغات ویدیویی عالی را تنها در چند ثانیه انجام می دهد. با شعار “سبکتر از هوا”، پیام بدون نیاز به هیچ صدایی واضح و مستقیم است.
با فضای شلوغ تبلیغات فیس بوک، برجسته شدن به طور فزاینده ای دشوار می شود. به همین دلیل است که باید روی آنچه که برای شما بهتر است تمرکز کنید و چندین قالب را آزمایش کنید.
در غیر این صورت، ممکن است از تبلیغات خود غافل شوید!
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.