راهنمای نهایی برای استراتژی های بازاریابی و چگونگی بهبود حضور دیجیتالی خود
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
راهنمای نهایی برای استراتژی های بازاریابی و چگونگی بهبود حضور دیجیتالی خود
آیا من درست می گویم که بخش عمده ای از استراتژی بازاریابی امروز شما دیجیتال است؟ احتمالا.
مصرفکنندگان و کسبوکارها به طور یکسان تقریباً همیشه آنلاین و در حال حرکت هستند – و شما میخواهید بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید و رفتار آنها و محل سپری کردن وقت خود را مشاهده کنید.
اما هنگامی که در حال رشد یک کسب و کار هستید، این چشم انداز دیجیتالی همیشه در حال تغییر می تواند به سرعت تبدیل به یک چشم انداز عظیم شود. با تعدادی دیگر از مسئولیتها و وظایفی که باید انجام دهید، چگونه میتوانید یک بازاریابی دیجیتال؟
من این راهنما را در مورد استراتژی های بازاریابی گردآوری کرده ام تا به شما کمک کنم حضور دیجیتالی خود را بهبود بخشیده و بهتر رشد کنید.
استراتژی بازاریابی چیست؟
استراتژی بازاریابی طرحی است برای رسیدن به یک هدف (یا اهداف) خاص مرتبط با بازاریابی به روشی متمرکز و قابل دستیابی. به این میپردازد که کسبوکار شما در حال حاضر چه کارهایی را به خوبی انجام میدهد و چه چیزهایی را در رابطه با هدفی که تعیین کردهاید از دست میدهید، سپس تاکتیکهایی را برای کمک به شما در رسیدن به هدف خود ایجاد میکند.
اگر کسب و کار کوچکی دارید، متوجه می شوم که ممکن است ندانید چگونه استراتژی خود را به سرعت شروع کنید. خوشبختانه، این الگوی استراتژی بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا با نکات و الگوهای عملی خود به آنجا برسید تا شما را برای موفقیت آماده کند. و آیا اشاره کردم که رایگان است؟
اکنون، به موضوع مورد نظر برگردیم: آیا در مورد تفاوت بین استراتژی بازاریابی و تاکتیک های بازاریابی گیج شده اید؟ من آن را در زیر پوشش خواهم داد.
استراتژی در مقابل تاکتیک
تفاوت بین استراتژی و تاکتیک در محدوده، سطح جزئیات و چارچوب زمانی آنها نهفته است. استراتژی یک برنامه سطح بالا است که مسیر و اهداف بلندمدت و نحوه برنامه ریزی شما را برای دستیابی به آنها راهنمایی می کند. با این حال، تاکتیک ها اقدامات و روش های خاصی هستند که برای اجرای استراتژی شما و دستیابی به اهداف کوتاه مدت استفاده می شوند.
می توانید در مورد آن اینگونه فکر کنید: استراتژی برنامه ریزی است و تاکتیک انجام دادن است. داشتن یک استراتژی بدون راه هایی برای عمل کردن بر اساس آن (تاکتیک) خیالبافی است و انجام اقدامات بدون هدف یا برنامه مشترک (استراتژی) وقت شما را تلف می کند.
مجموعه ای از اقدامات هدفمند که برای انجام خط مشی ضروری است
بسته به مقیاس کسب و کار شما، استراتژی بازاریابی شما ممکن است شامل چندین بخش متحرک باشد که هر کدام اهداف متفاوتی دارند. با این گفته، کار بر روی استراتژی شما ممکن است گاهی دلهره آور شود.
بنابراین، اگر در مورد استراتژی بازاریابی خود احساس ناراحتی میکنید، توصیه میکنم به این سه مرحله مراجعه کنید تا تمرکز خود را بر روی دستیابی به اهداف خود حفظ کنید.
ویژگی های یک تاکتیک
در حالی که استراتژیها چارچوبی را برای چشمانداز کلی شما فراهم میکنند، تاکتیکها گامهای خاص برداشتهشده برای اجرای آن چشمانداز را تعیین میکنند.
یک تاکتیک خوب باید:
مشخص، قابل اجرا و قابل اندازه گیری باشید
با استراتژی کلی هماهنگ شوید
بازه زمانی نسبتاً کوتاهی دارید
بسته به استراتژی بازاریابی شما، تاکتیکهای شما ممکن است شامل کمپینهای بازاریابی ایمیلی باشد، انتشار وبلاگ یا سازماندهی یک رویداد.
اکنون، بیایید به استراتژی بازاریابی دیجیتال نگاه کنیم.
استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟
استراتژی بازاریابی دیجیتال طرحی برای استفاده از کانال های آنلاین برای ایجاد حضور در اینترنت و دستیابی به اهداف بازاریابی خاص است. این کانال ها می توانند شامل جستجوی ارگانیک، رسانه های اجتماعی، تبلیغات پولی و سایر رسانه های مبتنی بر وب مانند وب سایت شما باشند. در نهایت، هدف افزایش دید کسب و کار و جذب مشتریان جدید است.
یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی به کسب و کار شما کمک میکند تا از طریق رسانههایی که به دقت انتخاب شدهاند، به اهداف دیجیتالی خاصی دست یابد. مشابه استراتژی های بازاریابی در مقابل
کمپین بازاریابی دیجیتال چیست؟
کمپینهای بازاریابی دیجیتال بلوکهای سازنده و اقداماتی در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما هستند که شما را به سمت یک هدف نهایی خاص سوق میدهند.
به عنوان مثال، اگر هدف کلی استراتژی بازاریابی دیجیتال من ایجاد سرنخ های بیشتر از طریق رسانه های اجتماعی باشد، ممکن است یک کمپین بازاریابی دیجیتال را در X (توئیتر سابق) اجرا کنم. محتوا در پلتفرم برای ایجاد سرنخ بیشتر از طریق کانال.
بیایید همه اینها را با هم گره بزنیم تا به شما در ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال که با کمپین های بازاریابی دیجیتال خود اجرا می کنید، کمک کنیم.
چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنیم
1. پرسونای خریدار خود را بسازید.
برای هر استراتژی بازاریابی – دیجیتال یا غیر دیجیتال – باید بدانید که برای چه کسی بازاریابی می کنید. بهترین استراتژیهای بازاریابی دیجیتال بر اساس شخصیتهای خریدار; ایجاد آنها اولین قدم شماست.
منابع ویژه: بخش های مخاطبان خود را سازماندهی کنید و بازاریابی خود را با این الگوها برای ساختن پرسونای خریدار شما. آنها به شما کمک می کنند تا بینش خود را سازماندهی کنید و تصویری واضح از مخاطبان هدف خود داشته باشید.
شخصیت های خریدار نشان دهنده مشتری(های) ایده آل شما هستند و می توانند با تحقیق، نظرسنجی و مصاحبه با مخاطبان هدف کسب و کار شما ایجاد شوند.
باید توجه داشته باشم که مهم است که اطلاعاتی که جمعآوری میکنید در صورت امکان بر اساس دادههای واقعی باشد. ایجاد فرضیات در مورد مخاطبان می تواند باعث شود استراتژی بازاریابی شما اشتباه شود.
پرسونای خریدار مخصوصاً در صورت داشتن مخاطب خاص مفید هستند. برای مثال، من Breaking the Blueprint را اجرا میکنم، یک ستون وبلاگ HubSpot برای صاحبان مشاغل اقلیت و کارآفرینان – گروهی خاص تر از مخاطبان عمومی HubSpot.
من میتوانم محتوا را بر اساس آنچه که فکر میکنم به دنبال آن باشند و از آن سود ببرند منتشر کنم، اما اگر عمیقتر بگردم و علایق، نیازها و چالشهای خاص آنها را کشف کنم، بسیار مؤثرتر، تأثیرگذارتر و مفیدتر هستم.
>
برای به دست آوردن تصویری کامل از شخصیت خود، مجموعه تحقیقاتی شما باید شامل مشتریان، مشتریان احتمالی و افرادی خارج از پایگاه داده مخاطبین شما باشد که با مخاطبان هدف شما همسو هستند.
اما چه اطلاعاتی را باید برای شخصیت(های) خریدار خود جمع آوری کنید تا استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را اطلاع دهید؟
این به کسب و کار شما بستگی دارد – احتمالاً بسته به اینکه آیا B2B یا B2C هستید یا یک محصول پرهزینه یا کم هزینه می فروشید، متفاوت است.
من نکات شروعی را بیان کردهام که میتوانید آنها را بهخوبی تنظیم کنید و متناسب با کسبوکار خاص خود تنظیم کنید:
سن: بسته به کسب و کار شما، ممکن است این اطلاعات مرتبط باشد یا نباشد. اما اگر چنین است، بهتر است این دادهها را با شناسایی گرایشها در مشتری فعلی خود و تماس با پایگاه داده.
درآمد: در صورت لزوم، توصیه میکنم اطلاعات حساسی مانند درآمد شخصی را از طریق مصاحبههای تحقیقاتی شخصی جمعآوری کنید، زیرا ممکن است افراد تمایلی به اشتراکگذاری این جزئیات از طریق فرمهای آنلاین نداشته باشند.
عنوان شغل: میتوانید از پایگاه مشتریان فعلی خود ایدهای تقریبی در مورد این موضوع کسب کنید، و این برای شرکتهای B2B بسیار مرتبط است.
اطلاعات کیفی و روانشناختی
اهداف: بسته به چالشی که محصول یا خدمات شما حل می کند، ممکن است از قبل ایده خوبی از اهداف شخصیت خریدار خود داشته باشید. با صحبت با مشتریان واقعی و نمایندگان فروش داخلی و خدمات مشتری، مفروضات خود را ثابت کنید.
چالشها: با مشتریان، نمایندگان فروش و خدمات مشتری، و هر کارمند دیگری که با مشتری روبرو هستند صحبت کنید تا ایدهای از چالشهای رایجی که مخاطبان با آن روبرو هستند به دست آورید.
سرگرمی ها/علاقه ها: از مشتریان و کسانی که با مخاطبان هدف شما همسو هستند در مورد سرگرمی ها و علایقشان بپرسید. برای مثال، اگر شما یک برند مد هستید، دانستن اینکه آیا بخش بزرگی از مخاطبان شما نیز به تناسب اندام و تناسب اندام علاقه مند هستند، مفید است تا از محتوا و مشارکت های آینده مطلع شوید.
اولویت ها: با مشتریان و اعضای مخاطبان هدف صحبت کنید تا بدانید چه چیزی برای آنها در ارتباط با کسب و کار شما مهم است. برای مثال، شما یک شرکت نرمافزاری B2B هستید، دانستن اینکه مخاطبان شما به پشتیبانی مشتری نسبت به قیمت رقابتی ارزش میدهند، اطلاعات بسیار ارزشمندی است.
با ترکیب همه این جزئیات، میتوانید شخصیتهای خریدار درست و بسیار ارزشمند برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
2. اهداف خود و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مورد نیاز خود را شناسایی کنید.
اهداف بازاریابی شما باید همیشه با اهداف اساسی کسب و کار شما مرتبط باشد.
به عنوان مثال، اگر هدف کسب و کار من افزایش 20 درصدی درآمد آنلاین باشد، هدف تیم بازاریابی من ممکن است ایجاد 50 درصد سرنخ بیشتر از طریق وب سایت نسبت به سال قبل باشد تا به موفقیت کمک کند.
نکته حرفه ای من: من توصیه می کنم از یک الگوی برنامه بازاریابی سطح بالا برای ترسیم استراتژی بازاریابی سالانه خود، شناسایی اولویت های اصلی و موارد دیگر استفاده کنید. برای دانلود فایل ما (رایگان) اینجا را کلیک کنید.
هدف کلان بازاریابی دیجیتال شما هر چه باشد، باید بتوانید موفقیت استراتژی خود را در طول مسیر با ابزارهای بازاریابی دیجیتال مناسب اندازه گیری کنید.
به عنوان مثال، داشبورد گزارش HubSpot به ارمغان می آورد همه داده های بازاریابی و فروش خود را در یک مکان قرار دهید، بنابراین می توانید به سرعت تعیین کنید که چه چیزی برای بهبود استراتژی شما برای آینده مفید است و چه چیزی مفید نیست. ویژگی مورد علاقه من این است که می توانید داشبورد خود را با ویرایشگر کشیدن و رها کردن سفارشی کنید تا اطمینان حاصل کنید که گزارش های شما دارای معیارهایی هستند که بیشترین اهمیت را دارند.
3. کانال ها و دارایی های دیجیتال موجود خود را ارزیابی کنید.
هنگامی که کانالها و داراییهای بازاریابی دیجیتال موجود خود را مرور میکنید تا مشخص کنید چه چیزی را باید در استراتژی خود بگنجانید، بهتر است ابتدا تصویر بزرگ را در نظر بگیرید – این از احساس سردرگمی یا سرگیجه شما جلوگیری میکند.
آنچه دارید را جمعآوری کنید و هر وسیله نقلیه یا دارایی را در یک صفحهگسترده دستهبندی کنید تا تصویر واضحی از رسانههای متعلق به، کسبشده و پولی موجود خود داشته باشید.
چارچوب رسانه متعلق به، کسب شده، پولی
برای انجام مؤثر این کار، توصیه میکنم از چارچوب رسانهای دارای مالکیت، کسب درآمد و پولی استفاده کنید تا «وسایل نقلیه» دیجیتال، داراییها یا کانالهایی را که قبلاً استفاده میکنید دستهبندی کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای استراتژی شما مناسب است.
>
رسانه متعلقه
رسانه متعلق به دارایی های دیجیتالی است که برند یا شرکت شما مالک آن است، مانند وب سایت شما، نمایه های رسانه های اجتماعی، محتوای وبلاگ، یا تصاویر.
کانالهای متعلق به کسب و کار شما کنترل کاملی بر روی آنها دارد. وبلاگ HubSpot نمونه ای از رسانه های تحت مالکیت است، اما این می تواند شامل برخی از محتوای خارج از سایت شما نیز باشد (به عنوان مثال وبلاگی که در Medium منتشر می کنید).
رسانه کسب شده
رسانههای کسبشده که محتوای کسبشده نیز نامیده میشود، هر چیزی است که درباره آن نوشته یا ایجاد شده است. در مورد کسب و کار شما که از تبلیغات پولی یا حمایت مالی ناشی نمی شود. توسط شخص ثالث منتشر میشود، مانند اشارههای مطبوعاتی یا پوشش رسانهها، افرادی که محتوای شما را از طریق شبکههای خود به اشتراک میگذارند، محتوای تولید شده توسط کاربر، و حتی بازاریابی دهان به دهان مشتریان راضی.
در اصل، رسانههای به دست آمده از این تلاشها به رسمیت شناخته میشوند.
رسانه پولی
رسانه پولی برعکس رسانه کسب شده است و به هر وسیله نقلیه یا کانالی اطلاق میشود که برای جلب توجه شخصیتهای خریدار خود پول خرج میکنید.
این موارد شامل مواردی مانند Google Ads، پستهای رسانههای اجتماعی پولی، تبلیغات بومی (مانند پستهای حمایت شده در سایر وبسایتها) یا هر رسانه دیگری است که از طریق آن در ازای افزایش دید، هزینه پرداخت میکنید.
اکنون که چارچوب را تشریح کردم به مثالی می پردازم.
مثال چارچوب رسانه متعلق، به دست آمده و پولی
بگویید من یک قطعه محتوای مالک در صفحه فرود در وب سایت من دارم که برای کمک به من ایجاد شده است. من میدانم که میخواهم بخشهای مختلف چارچوب را به جای اینکه صرفاً با رسانههای دارای مالکیت، کسب درآمد یا پولی کار کنم، ترکیب کنم.
برای افزایش تعداد سرنخهایی که محتوا تولید میکند، اطمینان حاصل میکنم که قابل اشتراکگذاری است تا مخاطبان من بتوانند آن را از طریق نمایههای رسانههای اجتماعی خود توزیع کنند. در عوض، این باعث افزایش ترافیک به صفحه فرود من می شود. این مؤلفه رسانه به دست آمده است.
برای حمایت از موفقیت محتوای خود، ممکن است در مورد محتوا در صفحه فیس بوک خود پست کنم و برای دیدن آن توسط افراد بیشتری در مخاطبان هدفم هزینه کنم.
این سه بخش چارچوب می توانند با هم کار کنند، اگرچه برای موفقیت لازم نیست. برای مثال، اگر رسانههای متعلق به من و کسبشده من در حال حاضر موفق باشند، ممکن است نیازی به سرمایهگذاری در روشهای پولی نداشته باشم.
من توصیه می کنم ارزیابی کنید که چه راه حلی به شما کمک می کند تا به بهترین نحو به اهداف خود برسید و سپس آن کانال ها را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود بگنجانید.
4. کمپین های رسانه ای متعلق به خود را حسابرسی و برنامه ریزی کنید.
در قلب بازاریابی دیجیتال، رسانههای مالکیتی قرار دارند – و تقریباً همیشه به شکل محتوا ارائه میشوند. به این دلیل که تقریباً هر پیامی که نام تجاری شما پخش میکند میتواند به عنوان محتوا طبقهبندی شود، خواه صفحه سایت درباره ما، توضیحات محصول، پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی، اینفوگرافیک ها، پادکست ها یا پست های رسانه های اجتماعی.
محتوا به تبدیل بازدیدکنندگان وبسایت به سرنخ و مشتری کمک میکند و در عین حال حضور آنلاین برند شما را بهبود میبخشد. و هنگامی که این محتوا بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو (SEO)، می تواند شما را تقویت کند. جستجو و ترافیک ارگانیک.
هدف استراتژی بازاریابی دیجیتال شما هر چه که باشد، باید محتوای متعلق به خود را ترکیب کنید. برای شروع، تصمیم بگیرید که چه محتوایی به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند.
در ادامه مثال بالا، هدف من این است که امسال 50٪ سرنخ بیشتر در وب سایت خود ایجاد کنم. صفحه «درباره ما» من احتمالاً برای استراتژی من بی فایده است، مگر اینکه به نوعی در گذشته یک ماشین نسل پیشرو بوده باشد.
اگر احساس میکنید گیر کردهاید، در زیر روند مختصری را بیان کردهام که میتوانید برای تعیین محتوای مالکیتی که برای دستیابی به اهداف استراتژی بازاریابی دیجیتال خود نیاز دارید دنبال کنید.
محتوای موجود خود را حسابرسی کنید.
من قول می دهم ممیزی بازاریابی به طور قابل توجهی کمتر از هر نوع حسابرسی دیگری ترسناک است و بسیار ساده تر است.
فقط فهرستی از محتوای متعلق به خود تهیه کنید، سپس هر مورد را بر اساس آنچه که قبلاً در مورد اهداف فعلی شما بهترین عملکرد را داشته است، رتبه بندی کنید.
بهعنوان مثال، اگر هدف شما تولید سرنخ است، محتوای خود را بر اساس این که کدام بخشها در سال گذشته بیشترین مخاطب را داشتهاند (مانند یک پست وبلاگ، کتاب الکترونیکی یا صفحه سایت) رتبهبندی کنید.
ایده در اینجا این است که بفهمید چه چیزی در حال حاضر کار می کند و چه چیزی نیست تا بتوانید هنگام برنامه ریزی محتوای آینده خود را برای موفقیت آماده کنید.
شکاف های موجود در محتوای موجود خود را شناسایی کنید.
بر اساس شخصیت خریدار خود، هر گونه شکاف در محتوایی که دارید را شناسایی کنید.
به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت تدریس خصوصی ریاضی هستید و از طریق تحقیق میدانید که چالش اصلی شخصیتهای شما یافتن راههای موثر برای مطالعه است، برخی از آنها را ایجاد کنید.
با بررسی ممیزی محتوای خود، ممکن است متوجه شوید که کتابهای الکترونیکی میزبانی شده در نوع خاصی از صفحه فرود واقعاً خوب تبدیل میشوند (بهعنوان مثال بهتر از وبینارها).
در مورد این شرکت تدریس خصوصی ریاضی، ممکن است تصمیم بگیرید که یک کتاب الکترونیکی در مورد “چگونه مطالعه را موثرتر کنیم” به برنامه های تولید محتوای خود اضافه کنید.
یک طرح ایجاد محتوا ایجاد کنید.
بر اساس یافتههای خود و شکافهایی که شناسایی کردهاید، یک برنامه تولید محتوا تهیه کنید که محتوای مورد نیاز برای کمک به شما برای رسیدن به اهدافتان را مشخص کنید.
این باید شامل موارد زیر باشد:
یک عنوان
قالب
یک هدف
کانالهای تبلیغاتی
چرا محتوا را ایجاد می کنید
سطح اولویت محتوا
اگر قصد دارید تولید محتوا را برون سپاری کنید، این میتواند یک صفحه گسترده ساده باشد و باید شامل اطلاعات بودجه باشد یا اگر خودتان آن را تولید میکنید، تخمین زمانی داشته باشید.
5. کمپین های رسانه ای کسب شده خود را حسابرسی و برنامه ریزی کنید.
ارزیابی رسانههای بهدستآمده قبلیتان در برابر اهداف فعلیتان میتواند به شما کمک کند تا ایدهای در مورد اینکه زمان خود را کجا متمرکز کنید، به دست آورید. به این نگاه کنید که ترافیک و سرنخهای شما از کجا میآیند (اگر هدف شما این است) و هر منبع رسانهای را که به دست آوردهاید از مؤثرترین به کمتاثیرترین رتبهبندی کنید.
اگر از ابزار تجزیه و تحلیل استفاده می کنید، احتمالاً گزینه ای برای فیلتر کردن سرنخ ها بر اساس منبع خواهید داشت. اگر کاربر HubSpot هستید، گزارشهای منابع در ابزار تجزیه و تحلیل ترافیک HubSpot جایی است که شما این اطلاعات را پیدا خواهید کرد.
ممکن است دریابید که مقاله خاصی که در مطبوعات صنعت همکاری کرده اید، ترافیک واجد شرایط زیادی را به وب سایت شما وارد کرده است که باعث افزایش تبدیل می شود. یا ممکن است متوجه شوید که لینکدین جایی است که میبینید اکثر افراد محتوا را به اشتراک میگذارند، که باعث افزایش ترافیک میشود.
ایده این است که بر اساس دادههای تاریخی، تصویری از انواع رسانههای کسبشده به شما کمک میکند تا به اهدافتان برسید (و چه مواردی نمیشوند) بسازید. با این حال، اگر چیز جدیدی وجود دارد که میخواهید با آن آزمایش کنید، آن را رد نکنید فقط به این دلیل که قبلاً هرگز انجام نشده است.
6. کمپین های رسانه ای پولی خود را حسابرسی و برنامه ریزی کنید.
ممیزی کمپین های رسانه ای پولی شما (همچنین یک ممیزی ساده و بدون حاشیه) همان فرآیند است: رسانه پولی موجود خود را در هر پلتفرم ارزیابی کنید (مثلاً Google Ads، فیس بوک، توییتر و غیره) و مشخص کنید چه چیزی بیشتر به شما کمک می کند. شما به اهداف فعلی خود می رسید.
مثلاً مثلاً پول زیادی را صرف تبلیغات میکنید و متوجه میشوید که به نتایجی که انتظارش را داشتید نمیرسید. ممکن است زمان آن رسیده باشد که رویکرد خود را اصلاح کنید یا همه آن را کنار بگذارید و روی پلتفرم دیگری تمرکز کنید که نتایج بهتری به همراه دارد.
در پایان فرآیند، باید ایده روشنی از اینکه میخواهید از کدام پلتفرمهای رسانه پولی استفاده کنید و کدام (در صورت وجود) را از استراتژی خود حذف کنید، داشته باشید.
7. کمپین بازاریابی دیجیتال خود را گرد هم بیاورید.
شما برنامهریزی و تحقیق را انجام دادهاید، و اکنون چشمانداز محکمی از عناصری دارید که استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را تشکیل میدهند.
برای بازبینی، آنچه را که باید تا کنون تثبیت میکردید، به شرح زیر است:
نمایه(های) شخصیت(های) خریدار خود را پاک کنید
یک یا چند هدف خاص بازاریابی دیجیتال
موجودی از رسانههای متعلق به، کسبشده، و پولی موجود شما (و آنچه بهترین عملکرد را دارد)
ممیزی از رسانه های متعلق به، کسب شده و پولی موجود شما (و آنچه که بهترین عملکرد را دارد)
یک برنامه یا فهرست آرزوهای متعلق به ایجاد محتوای
اکنون، همه یافتههای خود را برای برنامهریزی کمپین (هایی) که استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را تشکیل میدهند، گرد هم میآورید.
درک بهتر استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای موفقیت نهایی شما حیاتی است. کسب لیسانس بازاریابی یا مرتبط این رشته می تواند ارزشمند باشد و شغل شما را تقویت کند.
بازاریابی دیجیتالی یک اندازه نیست. هر کسب و کاری نیازها و اهداف منحصر به فرد خود را دارد. بنابراین، هر تیم بازاریابی رویکرد خاص خود را خواهد داشت. با این حال، بسیاری از استراتژی های بازاریابی آنلاین وجود دارد که می توانید برای گسترش آگاهی در مورد کسب و کار خود و جذب مشتریان جدید پیاده سازی کنید. در اینجا چند استراتژی رایج و در عین حال موثر برای کمک به شما در ایجاد یک برنامه بازاریابی دیجیتال جامع آورده شده است.
1. بازاریابی ایمیلی
هر چند سال یک بار، ایمیل مارکتینگ قربانی “تاکتیک بازاریابی X مرده است!!!!” مکالمه، اما اینطور نیست. این یکی از کانالهای دارای نفوذ بیشتر در بین بازاریابان است و دومین ROI بالا را ارائه میکند، و آن را به یکی از مهمترین استراتژیهای دیجیتالی تبدیل میکند که امروزه میتوانید اجرا کنید.
این به شما فرصت زیادی می دهد تا مشتریانی را که علاقه زیادی به محصولات شما دارند پرورش دهید. با این حال، مهم است که فقط به کسانی ایمیل بزنید که برای دریافت ایمیل از شما شرکت کرده اند. در غیر این صورت، شکل بدی است، و خطر کاهش قابلیت تحویل ایمیل. پس از همه، شما مشترک خبرنامه برندی که به شما علاقه ندارد، نمیشوید، درست است؟
شما می توانید از طریق وبلاگ، مسابقات و حتی از طریق وبینارها مشترکین کسب کنید. هر وقت شخصی ایمیل خود را به شما می دهد – و هر بار که رضایت خود را برای دریافت ارتباط از شما ارائه می دهد – شما مجوز کامل برای هدف قرار دادن آنها با یک کمپین بازاریابی ایمیل دارید.
روابط ایجاد می کند: ایمیل به شما امکان می دهد مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید ، یک رابطه شخصی برقرار کنید و به مرور زمان اعتماد ایجاد کنید. همچنین می توانید کمپین های ایمیل را به منافع و ترجیحات منحصر به فرد مخاطبان هدف خود سفارشی کنید و مطالب بیشتری را ارائه دهید که مربوط به نیازهای آنها باشد. واقعیت جالب: ایمیل های تقسیم شده و شخصی شده نویسنده ایمیل هوش مصنوعی ، hubspot امتحان کنید. ابزار تولید AI که به شما در خودکار سازی نوشتن کپی و ایجاد ایمیل های بازاریابی کمک می کند که توجه را به خود جلب می کند و الهام می گیرد.
ویدیو ، به طور خاص فرم کوتاه ، شرکت شماره یک روند در استراتژی بازاریابی خود است.
با توجه به این ، جای تعجب نیست که سیستم عامل های سریع در حال رشد یک پناهگاه ویدیویی هستند ، به خصوص Tiktok. از بین بازاریابان که قبلاً از این سیستم عامل استفاده می کنند ، 56 ٪ قصد دارند سرمایه گذاری های خود را در سال 2024 افزایش دهند ، و آن را به این بستر تبدیل کرده است که امسال بیشترین رشد را داشته باشد.
افزایش سرمایه گذاری همچنین به این دلیل است که بازاریابی ویدیویی از همیشه مؤثرتر است. در حقیقت ، 96 ٪ از بازاریابان فیلم بررسی شده توسط Wyzowl گزارش داد که این فیلم است بخش مهمی از استراتژی آنها ، بالاترین چیزی که تاکنون در نه سال بوده است.
یکی از دلایلی که فیلم ها بسیار مؤثر هستند این است که آنها به شما امکان می دهند به روشی شخصی تر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. به علاوه ، فیلم کوتاه با شکل کوتاه و تلاش کمتری برای ایجاد ، هنوز هم می توانید اطلاعات زیادی را به اشتراک بگذارید ، و فیلم های کوتاه تر با طول توجه سریع بسیاری از تماشاگران هماهنگ می شوند.
با ساختن فیلم به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر از استراتژی دیجیتال خود ، می توانید خلاقیت برند خود را به نمایش بگذارید و قالب های محتوای بیشتری مانند نسخه های نمایشی محصول ، فیلم های توضیح دهنده ، مصاحبه های متخصص ، توصیفات مشتری و موارد دیگر را کشف کنید.
مزایای بازاریابی آنلاین بازاریابی ویدیویی
SEO را تقویت می کند: از آنجا که Google شامل محتوای ویدیویی در نتایج جستجوی خود است ، اجرای فیلم به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی شما می تواند دید موتور جستجو را بهبود بخشد. به علاوه ، محتوای ویدیویی را می توان با عناوین ، توضیحات و کلمات کلیدی مربوط بهینه کرد و باعث می شود که موتورهای جستجو برای درک و طبقه بندی محتوا آسانتر شود.
حفظ بهتر: فیلم آسانتر از محتوای مبتنی بر متن است زیرا به شما امکان می دهد از تکنیک های داستان پردازی استفاده کنید و پیام های مهم را به طور مؤثر ارتباط برقرار کنید. ویدیو قدرت فراخوانی احساسات و ایجاد ارتباط با مخاطبان خود را دارد و باعث می شود مصرف و به یاد آوردن محتوای شما برای آنها آسان تر شود.
افزایش دسترسی: ویدیو در رسانه های اجتماعی به دلیل ماهیت به راحتی قابل هضم بسیار قابل اشتراک است. از آنجا که افراد محتوای ویدیویی شما را با شبکه های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند ، مارک شما را در معرض مخاطبان جدید قرار می دهد.
خواندن توصیه شده
4. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
seo بهینه سازی محتوای وب ، ساختار و جنبه های فنی شما است دید و رتبه بندی آن را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) بهبود بخشید. هدف نهایی سئو افزایش ترافیک ارگانیک و بدون پرداخت وب سایت شما از موتورهای جستجو مانند Google و Bing است.
اگر صفحات محصول شما در حال بدست آوردن ترافیک نیست ، سئو بهترین شرط بندی شماست تا آن صفحات را در مقابل کسانی که در جستجوی آن محصولات و خدمات هستند ، قرار دهید. سرمایه گذاری در استراتژی SEO در صفحه برای اطمینان از درگیر شدن محتوای شما و تبدیل کاربران مهم است.
طبق نظرسنجی ما ، وب سایت/وبلاگ/سئو دومین کانال مورد استفاده در بین بازاریابان است ، اما آنها می گویند بهترین ROI را ارائه می دهد. من از این امر به دلیل تجربه خودم تعجب نکردم. در بیشتر مواقع ، من به دنبال گوگل برای یافتن پاسخ به سؤالاتم هستم ، و سایر همسالان من نیز هستند – در بین همه نسل ها ، مردم ترجیح می دهند با موتورهای جستجو پاسخ به سؤالات خود پیدا کنند.
و ، در حالی که جستجوی اجتماعی (که در زیر آن را پوشش خواهم داد) به افزایش بخار ادامه می دهد ، مصرف کنندگان هنوز بهترین پاسخ ها را در موتورهای جستجو پیدا می کنند.
ترافیک ارگانیک را افزایش می دهد: بهینه سازی محتوای دیجیتالی شما برای موتورهای جستجو می تواند به شما در رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) برای کلمات کلیدی مربوطه که مخاطبان شما از آن استفاده می کنند ، کمک کند. با افزایش رتبه شما ، دیدگاه برند شما و ترافیک ارگانیک وب سایت شما نیز انجام می شود.
تجربه کاربر را بهبود می بخشد: وقتی صحبت از رتبه های بالاتر می شود ، بهینه سازی وب سایت شما برای کاربران به همان اندازه بهینه سازی موتورهای جستجو مهم است. من توصیه می کنم بهینه سازی محتوای شما برای موتورهای جستجو می تواند با رانندگی ترافیک ارگانیک مداوم و مداوم به وب سایت شما مزایای بلند مدت را ارائه دهد. بله ، رسیدن به اهداف شما می تواند طولانی تر شود ، اما بازپرداخت شامل صرفه جویی در پول کسب و کار شما و ایجاد شهرت معتبر برند است.
خواندن توصیه شده
4. بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا شامل ایجاد و به اشتراک گذاری مطالب ارزشمند ، مرتبط و سازگار برای جذب و درگیر کردن مخاطبان هدف شما است. به جای بمباران مخاطبان خود با تبلیغات و پیام های تبلیغاتی ، بازاریابی محتوا بر ارائه اطلاعاتی که در واقع برای آنها جالب و مفید است ، تمرکز می کند.
در نهایت ، هدف از بازاریابی محتوا ، ایجاد اعتماد ، ایجاد رهبری فکری و هدایت اقدامات سودآور مشتری است. از آنجا که خریداران در اطراف سه تا پنج قطعه محتوا را قبل از درگیر شدن با یک نماینده فروش مشاهده می کنند. ، بازاریابی محتوا این است که چگونه به آنها آنچه را که به دنبال آنها هستند به آنها می دهید.
علی رغم اینکه قربانی “تاکتیک بازاریابی X است؟ ؟؟؟!؟” توسط چند صدای مخالف (برخی حتی آن را اتلاف عظیم وقت خود را !) ، وبلاگ نویسی یکی از محبوب ترین اشکال بازاریابی محتوا است. شما ممکن است من را مغرضانه بنامید زیرا من یک وبلاگ نویس هستم که در مورد اینکه چرا وبلاگ نویسی مهم است ، می نویسم ، اما می توانید به 92 ٪ از بازاریابان که به ما گفتند که در سال 2024 سرمایه گذاری های خود را در وبلاگ نویسی تقویت می کنند ، اعتماد کنید.
این یک بازی مهم برای مشاغل است که می خواهند مشتریانی را که واقعاً به محصولات و خدمات خود علاقه مند هستند جذب کنند. و پست های وبلاگ خوب و خوب و تحقیق شده اغلب به یک نیاز فوری پاسخ می دهد مشتری بالقوه. به عنوان مثال ، HubSpot به فروش نرم افزار بازاریابی می پردازد ، و کاربران ما به طور معمول متخصصان بازاریابی هستند که برای کارفرمایان خود برنامه ها ، کمپین ها و تقویم های سرمقاله ایجاد کنید.
روند دیگر در فضای بازاریابی محتوا ، هوش مصنوعی تولیدی است و 85 ٪ از بازاریابان می گویند که این امر نحوه ایجاد محتوا امسال را تغییر می دهد. کسانی که قبلاً از آن استفاده می کنند می گویند که به آنها کمک می کند تا محتوای با کیفیت و با عملکرد بهتر ایجاد کنند.
ترافیک وب را تقویت می کند: به طور مرتب انتشار محتوای وبلاگ تازه و مرتبط می تواند رتبه های سئو شما را بهبود بخشد و بازدید کنندگان ارگانیک بیشتری را به وب سایت شما جذب کند. به علاوه ، به اشتراک گذاری مطالب در صفحات رسانه های اجتماعی و سایر کانال های خود می تواند به شما در افزایش در حالی که افزایش دید در مخاطبان خود ادامه دهید ، کمک کند.
تجربه ، اقتدار و اعتبار را ایجاد می کند: به اشتراک گذاشتن تخصص و بینش خود از طریق مقاله های وبلاگ و سایر مطالب به شما در ایجاد شما و شرکت خود به عنوان رهبران فکر در صنعت خود کمک می کند. شما می توانید با مخاطبان خود درگیر شوید و اطلاعات مفیدی را که با نقاط درد آنها صحبت می کند ، ایجاد اعتماد و قرار دادن خود را به عنوان یک منبع قابل اعتماد و آگاه در اختیار آنها قرار دهید.
منجر به ایجاد و تبدیل می شود: با ایجاد محتوای جذاب و مرتبط ، می توانید مشتریان بالقوه علاقه مند به تجارت خود را جذب کرده و آنها را از طریق سفر خریدار حرکت دهید. همچنین می توانید خوانندگان را با استفاده از CTA هایی که خوانندگان را به اقدامات خود تشویق می کند ، مانند عضویت در یک خبرنامه یا ثبت نام در یک آزمایش رایگان ، به رهبری تبدیل کنید.
خواندن توصیه شده
5. تبلیغات پرداخت شده
یک استراتژی بازاریابی محتوای ارگانیک تنها بخشی از داستان است. اجرای نمایشنامه های غیر ارگانیک، مانند تبلیغات پولی، به همان اندازه مهم است. این نه تنها به شما در آگاهی بیشتر برند کمک می کند ، بلکه به شما در رسیدن به مخاطبان کمک می کند که هنوز نمی توانند تجارت خود را از نظر ارگانیک پیدا کنند.
اگر هنوز وبلاگ یا تجارت خود را در حال رشد هستید و به همان اندازه که می خواهید ، تبلیغات پرداخت شده را توصیه می کنم. چند نوع تبلیغات وجود دارد که می توانید به استراتژی دیجیتالی خود اضافه کنید:
تقریباً هر پلتفرم گزینه ای برای تبلیغ شما دارد-یا از طریق یک شبکه نمایش (مانند Google ) یا از طریق سیستم تبلیغاتی داخلی آن (مانند پورتال تبلیغاتی خود اینستاگرام ، فیس بوک و LinkedIn).
در اینجا یک نمونه از
آنچه من بیشتر از همه دوست دارم و بزرگترین مزیت تبلیغات پرداخت شده این است که به یک محتوا یا استراتژی سئو وابسته نیست که در آن موفقیت می تواند مدتی طول بکشد. شما یک پلتفرم را انتخاب می کنید، بودجه خود را ایجاد می کنید، کپی می نویسید، در مورد تصاویر تصمیم می گیرید و کمپین های تبلیغاتی خود را راه اندازی می کنید. با این وجود ، برای اطمینان از موفقیت خود ، توصیه می کنم یک برنامه تبلیغاتی که مشخص می کند چه کسی را هدف قرار می دهید ، از کدام کانال هایی استفاده می کنید ، و چقدر قصد دارید هزینه کنید.
من توصیه می کنم الگوی زیر را برای ایجاد برنامه خود بارگیری کنید.
کمپین های هدفمند: سیستم عامل هایی مانند Google ، Facebook و اینستاگرام شما را قادر می سازد تا تبلیغات خود را بر اساس جمعیتی ، علایق ، رفتارها و موارد دیگر به مخاطبان خاص هدف قرار دهید. این کمک می کند تا تبلیغات شما توسط افراد مناسب مشاهده شود که احتمالاً به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند.
نتایج قابل اندازه = “noopener” target = “_ blank”> تجزیه و تحلیل معیارهای عملکرد مانند برداشت ها ، کلیک ها و تبدیل ها. با تجزیه و تحلیل این داده ها ، می توانید مشخص کنید که کدام تبلیغات و استراتژی های هدفمند مؤثرترین هستند و تصمیمات آگاهانه ای برای بهبود کمپین های آینده می گیرند.
انعطاف پذیری: تبلیغات پرداخت شده به شما امکان می دهد کمپین ها ، گزینه های هدفمند و بودجه را بر اساس اهداف بازاریابی و ترجیحات مخاطبان خود تنظیم کنید. این می تواند به شما کمک کند چابک و پاسخگو باشید و در چشم انداز بازاریابی دیجیتال سریع حرکت کنید و اطمینان حاصل کنید که از بودجه تبلیغات خود بیشترین استفاده را می کنید.
6. بازاریابی رسانه های اجتماعی
بازاریابی رسانه های اجتماعی روش دیگری برای تولید آگاهی از برند به صورت آنلاین و تقویت استراتژی دیجیتال شما است. این شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر و دیگران ، برای جلب توجه ، هدایت ترافیک وب سایت و تولید سرب است.
رسانه های اجتماعی یکی از بالاترین کانال های بازاریابی ROI است و اخیراً موفقیت های زیادی از برنامه هایی که دارای تجارت الکترونیکی هستند حاصل می شود. این در حال حاضر یکی از کانال های پیشرو کشف و خرید محصول برای مصرف کنندگان است ، به حدی کاربران رسانه های اجتماعی در سه ماه گذشته محصولی را درون برنامه خریداری کردند. با توجه به این ، جای تعجب نیست که 59 ٪ از بازاریابان گزارش فروش بیشتر اجتماعی نسبت به سالهای گذشته را گزارش می دهند.
Social media marketing is also great for building communities around your brand. You can speak directly to your audience, engage with followers through comments and messages, and have discussions to connect with them on a more personal level. The stronger your relationship with your audience, the more loyal they will be to your brand.
Online Marketing Benefits of Social Media Marketing
Increases Brand Awareness: With billions of active social media users, you can reach a wide audience and increase your brand’s visibility. This is especially true if you participate in relevant social media trends, run paid campaigns, create and promote branded hashtags, and collaborate with other brands.
Boosts Engagement: A strong social media presence can help create a community around your brand and build a strong relationship with your followers. Plus, you can use tactics like contests and giveaways to encourage specific actions that support your marketing goals, such as asking users to tag a friend or write a review.
Rich Insights and Analytics: Social media platforms typically provide robust analytics tools that allow you to measure the effectiveness of your marketing campaigns, track key metrics, and gain insights for continuous improvement.
Recommended Reading
6. Influencer Marketing
The global market for influencer marketing has more than tripled since 2019, making it more popular than ever. با مشارکت با اینفلوئنسرها، برندها میتوانند محتوایی ایجاد کنند که محصولات یا خدمات آنها را تبلیغ کند و در عین حال از دسترسی تأثیرگذار استفاده کند. از بازاریاب هایی که در سال 2023 از آن استفاده کردند، 86 درصد می گویند که برای کسب و کارشان موثر بوده است. I don’t see this slowing down in 2024, considering that most marketers are only increasing their investments.
There are many ways you can partner with influencers, such as sponsored content, guest blogging, product collaborations, influencer takeovers, and more.
Before initiating a partnership, it’s important to research and ensure they have an engaged following within your industry or niche and are aligned with your values and messaging.
I know that influencer marketing might seem unattainable from a cost perspective as most businesses don’t have the most A list of A list influencer funds available in their budgets. The good thing is that you don’t have to use these influencers, especially since those with a high price tag aren’t the most effective type of influencer.
Micro-influencers, with 10,000 – 100,000 followers, are the most effective. Marketers prefer working with them and find them the most effective, which makes sense — the cost is lower, and these influencers typically have a stronger bond with a smaller and more engaged community, ready and open to hear from them.
Online Marketing Benefits of Influencer Marketing
Brand Exposure: Partnering with influencers allows you to tap into the influencer’s existing audience and reach, which can significantly boost your brand’s awareness. By leveraging an influencer’s platform and following, you can expose your products or services to a larger audience and gain visibility among potential new customers.
Authentic Content Creation: Influencers are skilled in creating engaging and authentic content that resonates with their followers. با مشارکت با اینفلوئنسرها، میتوانید از خلاقیت و تخصص آنها برای ایجاد محتوای قانعکننده استفاده کنید که پیشنهادات برند شما را به شیوهای ارگانیک و مرتبط تبلیغ میکند. Plus, user-generated content created by influencers can showcase real-life experiences with your brand, which can influence buyer decisions and foster trust.
Trust and Credibility: Influencers are seen as trusted authorities within their niches. هنگامی که آنها محصولات یا خدمات یک برند را تأیید یا توصیه می کنند، اعتبار و اعتماد را افزایش می دهد. This can positively influence consumer perceptions and increase the likelihood of potential customers trying or purchasing from your brand.
Recommended Reading
7. Podcasting
According to Edison Research, the number of Americans (aged 12+) who have listened to a podcast in the last month is up 30% from 2013.
While audio marketing and platforms like Clubhouse are different from podcasting, the idea is the same: you can educate and engage an audience; all they need is a device that plays audio.
When digging into the data, I found that podcasting and other audio content aren’t as popular as other strategies on this list. این منطقی است زیرا پادکست کانالی نیست که ROI فوری را که ممکن است بخواهید ارائه دهد. Dan Stillgoe, Blend’s Marketing Manager, spoke to my colleague Caroline Forsey and told her the same thing .
He said, “It’s true that you can’t directly attribute leads or revenue from a podcast, but that’s not its purpose. پادکست ها یک کانال بلندمدت برای برندسازی هستند که می توانند وابستگی و ارتباط برند شما را مانند هیچ کانال دیگری بهبود بخشند. When you realize the long-term and surrounding benefits, podcasting becomes a clear and obvious investment.”
He added, “Podcasting is the perfect way to craft content that’s engaging and authentic — something buyers are beginning to crave in this AI era.”
Instead of looking to podcasts to drive exponential ROI, I recommend leveraging it to drive engagement. وجود پادکست در استراتژی دیجیتال به شما امکان می دهد در پلتفرم هایی به غیر از موتورهای جستجو و کانال های رسانه های اجتماعی به افراد دسترسی پیدا کنید، و این یک رسانه بسیار برنامه ریزی نشده و طبیعی است – البته، البته، باید هر قسمت را با دقت برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که در حال برقراری تماس هستید. that actually serves your listeners.
As a consumer, I like the authenticity of podcasts and how it feels like a free flowing conversation. I even pay for premium membership subscriptions to some of my favorite shows to take advantage of extra content.
Discoverability: Podcasts can be hosted on various platforms, such as Spotify, Apple Podcasts, and Stitcher, expanding your brand’s reach. همچنین میتوانید پادکستهای خود را رونویسی کنید و رونوشت را منتشر کنید تا آنها را سئو دوستانهتر کنید. Plus, you can invite guests to speak on your podcast and have them share the episode with their followers.
Authenticity: Podcasting allows for a more conversational tone compared to other forms of content. The audio format lends itself to authentic and unscripted conversations, creating a sense of connection and genuine interaction between you and your listeners.
Sustainable: Podcasts have a long shelf life and can remain relevant for months to come, helping you get the most out of your content. Plus, you can repurpose the audio material to create blog posts, videos, ebooks, and other types of content.
Recommended Reading
8. Account-Based Marketing (ABM)
Account-based marketing is a strategic approach that focuses on targeting and engaging specific high-value accounts or key decision-makers within those accounts. Rather than casting a wide net to reach a broad audience, ABM personalizes marketing efforts to cater to the needs and preferences of specific target accounts.
For instance, let’s say my software company wants to target enterprise account XYZ Inc. Instead of a broad marketing approach, I adopt an ABM strategy and tailor my efforts to XYZ Inc. by researching its pain points and business objectives. I’ll develop personalized content tailored to its needs, engage with decision-makers and nurture relationships, and coordinate my marketing and sales efforts. All of my marketing efforts focus on what works for this one account.
Since it has a specific use case, ABM is lower on the list of popular digital marketing strategies, and I don’t recommend it to anyone but B2B organizations or industries with high-value accounts and complex sales cycles.
Dustin Brackett, CEO and Founder of HIVE Strategy, feels similarly and says he believes in the power ABM has for some organizations but understands why it’s not a popular trend: “ABM is really only valuable for organizations that have high-value customers. There isn’t a ton of ROI to be had by investing in ABM for a B2C organization, or any organization that has a lower customer lifetime value because ABM is a large investment in time, resources, and dollars.”
Online Marketing Benefits of Account-Based Marketing
Personalized Approach: Unlike other marketing strategies, ABM enables you to create tailor-made content, communications, and campaigns for each account you target. This level of personalization helps you establish stronger relationships with your target accounts and increase the likelihood of conversion.
Alignment Between Marketing and Sales: Alignment between your marketing and sales team is crucial for implementing a successful ABM strategy. It ensures that both teams are focused on the same goals and committed to creating consistent experiences for accounts.
Improved Customer Retention: ABM emphasizes building long-term relationships with target accounts. By understanding their specific needs and providing relevant solutions, marketers can increase customer satisfaction, retention, and even drive further expansion within the account.
Recommended Reading
Now it‘s time to bring all of this together to form a cohesive marketing strategy document. Your strategy document should map out the series of actions you’re going to take to achieve your goals, based on your research up to this point.
Let’s discuss how our digital strategy template can help.
Digital Marketing Strategy Template
While a spreadsheet can be an efficient format for mapping your digital marketing strategy, that approach can quickly become messy and overwhelming.
To plan your strategy for the long-term – typically between six to 12 months out, I recommend a reliable digital marketing strategy document. اما از کجا شروع کنیم؟ With our free digital marketing plan template.
This template will walk you through your business summary and initiatives, help you build your target market and competitor information, and flesh out your marketing strategy — including your budget and specific channels and metrics.
Use this digital strategy template to build out your annual digital marketing strategy and tactics. By planning out these yearly plans, you can overlay when you and your team will be executing each action. For example:
In January, you’ll start a blog that will be continually updated once a week, for the entire year.
In March, you’ll launch a new ebook, accompanied by paid promotion.
In July, you’ll prepare for your biggest business month — what do you hope to have observed at this point that will influence the content you produce to support it?
In September, you’ll focus on earned media in the form of PR to drive additional traffic during the run-up.
This approach provides a structured timeline for your activity which will help communicate plans among colleagues.
Finally, here are some examples of digital marketing campaigns and their strategies to inspire you.
Travel accessory brand, Béis, recently launched a social media campaign to announce feature updates to one of its products. And they did it in the best way: by showing instead of telling.
Why I Like This
In a 34-second clip distributed on Instagram Stories, the brand shows how its product performed before and how it performs now after updating the material.
This is a great campaign for a few reasons:
It not only highlights product improvement but shows customers that the brand is committed to iterating and improving,
It makes sure to include captions in the video so it’s accessible to everyone,
There’s a CTA button at the bottom of the screen that encourages customers to make a purchase.
Asian food brand Omsom creates starter kits for home cooks who want a simple way to cook Asian cuisine without sacrificing authentic ingredients and flavors. The brand leverages its TikTok profile to share behind-the-scenes content, recipes, and culturally relevant content.
In a recent video, the brand’s co-founder shared how it sources one of its key ingredients and how it chose the more difficult route to preserve the integrity of the food.
Why I Like This
Here‘s what Omsom did right:
Highlighted its brand values while still building excitement around the product,
Includes its website link in its TikTok bio,
Offers a discount to customers who find it through the video-sharing platform.
Sharing behind-the-scenes content is a great way to connect with your audience and share details that will simultaneously highlight your mission and/or values.
After reports that consumers thought the brand was untrustworthy due to its low-budget ads, The General decided to revamp its entire marketing strategy.
In a commercial featuring basketball superstar Shaq, the brand addressed the elephant in the room and introduced a new and improved look.
Why I Like This
The General’s ad is a great example of effective crisis management:
It addresses negative perceptions head-on, showing viewers that it’s in tune with its target audience and their needs,
It builds back credibility by emphasizing how long it’s been in business and the number of people it has helped.
Grow Better With Marketing Strategies That Improve Your Digital Presence
As I mentioned above, your final strategy document will be individual to your business, so it’s almost impossible for me to create a one-size-fits-all digital marketing strategy template.
As you create your own, remember that the purpose of your strategy document is to map out the actions you’re going to take to achieve your goal over a period of time. If it communicates that, you’ve nailed the basics of creating a digital strategy.
If you’re eager to build a truly effective strategy to help grow your business, check out our free collection of content marketing templates below.
Editor’s note: This post was originally published in October 2019 and has been updated for comprehensiveness.