بالا و پایین های Spotify: یک کمپین بزرگ و اخراج در یک هفته
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
بالا و پایین های Spotify: یک کمپین بزرگ و اخراج در یک هفته
این یک هفته پر حادثه برای Spotify بود. همانطور که در خبرنامه خواهر ما گزارش شده است The Hustle، این شرکت تنها چند روز پس از راه اندازی کمپین سالانه Spotify Wrapped، دور اخراج کارکنان خود را اعلام کرد.
در حالی که The Hustle درباره پیامدهای کسب و کار و کارمندان اخراج اخیر Spotify بلافاصله پس از Wrapped صحبت کرد، من می خواهم به این مجموعه رویدادها از دیدگاه بازاریابی نگاهی بیندازم.
قدرت بازاریابی Spotify Wrapped
Wrapped عبارت است از Spotify “همه چیزی که برای کریسمس می خواهم آیا شما” برای ماریا کری است — یک شرط مطمئن برای نامزدی در پایان هر سال.
از سال 2016 که Spotify Wrapped شروع به کار کرد، هر ساله تجزیه و تحلیل دقیقی از عادات گوش دادن به کاربران ارائه می دهد. در حالی که Wrapped در ابتدا در قالب ایمیل توزیع شد، محبوبیت آن با اضافه شدن اشتراکگذاری رسانههای اجتماعی به این ترکیب افزایش یافت.
ایده تبدیل نتایج Wrapped به داستانهای رسانه اجتماعی قابل اشتراکگذاری طراحی توسط کارآموز سابق Spotify Jewel Ham در سال 2019. از آن زمان، کاربران Spotify می توانند داده های پایان سال خود را در برنامه پلتفرم مشاهده کنند و به راحتی آمار گوش دادن را مستقیماً به اشتراک بگذارند. استوری اینستاگرام آنها.
طبق Time، 156 میلیون کاربر درگیر با Wrapped در سال 2022، و تخمین زده می شود که نیمی از کاربران Spotify Wrapped نتایج خود را در استوری های اینستاگرام خود به اشتراک می گذارند. این تعامل مثبت زیادی است که Spotify میتواند هر سال روی آن حساب کند.
این کمپین نه تنها فرصتهای محتوایی را برای کاربران Spotify فراهم کرده است، بلکه چندین برند نیز در ایجاد نسخههای پستهای Wrapped و meme که برند Spotify را تقلید میکنند.
Spotify نتایج Wrapped 2023 را در روز چهارشنبه، 29 نوامبر منتشر کرد. طبق معمول، فیدهای رسانه های اجتماعی مملو از گرافیک های Wrapped و میم های تقلید آمیز بود. با این حال، تنها چند روز بعد، این شرکت اعلامیههای مهمی را منتشر کرد که بر سر و صدای مثبت ایجاد شده توسط Wrapped سایه انداخت.
سپس اخراج شد
در 4 دسامبر، Spotify اعلام کرد که 17 درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند، یعنی حدود 1.5 هزار نفر.
این سومین دور اخراج پلتفرم در سال 2023، پس از کاهش در ژانویه و ژوئن بود. پس از اعلام اخراج، ذکر Spotify در رسانه های اجتماعی به طور کلی احساس منفی داشت.
در حالی که صنعت فناوری امسال شاهد موجی از کاهش مشاغل بوده است، زمان بندی این دور از اخراج، Spotify را به دلایل زیر مثبت نشان نداد:
- در سه ماهه سوم، شرکت برای اولین بار در یک سال سود خود را با 32 میلیون یورو درآمد عملیاتی (حدود 34.6 میلیون دلار)
- کارمندان بلافاصله پس از اتمام کار بر روی یک کمپین بزرگ که تأثیر مثبتی بر شرکت داشت، رها شدند
- کارگران در طول فصل تعطیلات که مردم تعهدات مالی بیشتری دارند، اخراج شدند
در حالی که می دانیم اسپاتیفای، مانند هر کسب و کاری، به دنبال کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری است، این مجموعه رویدادها در افکار عمومی که اکثر مردم بیشتر با نیازهای کارمندان همدردی می کنند تا شرکت ها، ظاهر خوبی نبود. .
اگر Spotify رویدادهای شرکت Wrapped Chronilling خود را در سال 2023 تولید کند، نتایج جالبی به همراه خواهد داشت.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.