کدام کانال های رسانه های اجتماعی در سال 2024 استیم را به دست می آورند و از دست می دهند؟ [داده های جدید مصرف کننده و پلت فرم]
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
کدام کانال های رسانه های اجتماعی در سال 2024 استیم را به دست می آورند و از دست می دهند؟ [داده های جدید مصرف کننده و پلت فرم]
این روزها، احساس میشود که همه در شبکههای اجتماعی حضور دارند. اما اشتباه نکنید، همه در هرکانال نیستند.
به عنوان بازاریاب، مهم است که کانال های اجتماعی مورد علاقه مخاطبان خود را بشناسید. برای مثال، اگر خانههای سالمندان میفروشید، میتوانید از Snapchat صرف نظر کنید، جایی که فقط 3.7٪ از کاربران بالای 50 سال هستند.
HubSpot بیش از 1400 بازاریاب در سراسر جهان را مورد بررسی قرار داد و متوجه شد که کدام کانالهای رسانههای اجتماعی در حال افزایش قدرت هستند – و کدامیک از آنها عقب ماندهاند. در ادامه بخوانید تا بدانید کدام پلتفرمها در سال 2024 بین بازاریابان و مصرفکنندگان محبوبتر هستند.
کانال های رسانه های اجتماعی در سال 2023 استیم را به دست می آورند
اینستاگرام
طبق گزارش SimilarWeb، برنامه اینستاگرام بیش از 1.64 میلیارد دارد. کاربران، آن را به یکی از محبوب ترین برنامه های امروزی تبدیل می کند.
انتظار میرود اینستاگرام رشد بیشتری داشته باشد و نتایج نظرسنجی ما نشان میدهد که با بالاترین رشد بالقوه در سال 2024 در رتبه اول قرار دارد و 52 درصد قصد دارند سرمایهگذاری خود را در این پلتفرم افزایش دهند. 24 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی همچنین قصد دارند بیشترین سرمایه گذاری را در اینستاگرام بر روی هر پلتفرم دیگری انجام دهند.
وابستگی بازاریابان به اینستاگرام منطقی است، با توجه به اینکه بازاریابها در نظرسنجی ما گفتند که این برنامه بالاترین تعامل و سومین ROI بالاتر را در بین تمام پلتفرمهای رسانههای اجتماعی دارد.
یکی دیگر از دلایل محبوبیت اینستاگرام در بین بازاریاب ها این است که این پلتفرم در استفاده از روند فروش اجتماعی پیشرو است. اینستاگرام توسعه یافته ترین ابزارهای فروش درون برنامه ای را در بین هر پلتفرمی دارد. نظرسنجی ما نشان میدهد که در سال 2024، 84 درصد از بازاریابان معتقدند که مصرفکنندگان محصولات را از طریق برنامههای رسانههای اجتماعی بیشتر از وبسایت یک برند خریداری میکنند.
بازاریابان تنها کسانی نیستند که از این پلتفرم استفاده می کنند.
اگرچه Gen Z بیشتر از TikTok بازدید می کند، اما آنها اینستاگرام را در بین برنامه های رسانه اجتماعی مورد علاقه خود قرار می دهند – مانند Millennials.اینستاگرام با مخاطبان مسنتر نیز ثابت مانده است. در چند ماه گذشته، نزدیک به یک چهارم از بیبی بومرها. با این حال، اگر به طور خاص این مخاطبان را هدف قرار می دهید، فیس بوک یا یوتیوب می توانند گزینه بهتری باشند.
از جنبه بازاریابی، بیش از نیمی از بازاریابان ویدئو، اینستاگرام را به عنوان بهترین پلتفرم برای بازگشت سرمایه، تعامل و تولید سرنخ. اگر می خواهید بیشتر در بازاریابی ویدیویی غوطه ور شوید، اینستاگرام گزینه جذابی است.
فیس بوک
فیسبوک همچنین برای پلتفرمهایی که انتظار میرود بیشترین رشد را در سال 2024 داشته باشند، با اینستاگرام مرتبط است. طبق نظرسنجی ما، 21 درصد از بازاریابان رسانههای اجتماعی قصد دارند بیش از هر پلتفرم دیگری در فیسبوک سرمایهگذاری کنند و 53 درصد نیز قصد دارند سرمایهگذاری خود را افزایش دهند. ، که تقریباً 24٪ تغییر نسبت به سال 2023 دارد.
علاوه بر این، 40 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی قصد دارند برای اولین بار در سال 2024 از فیس بوک استفاده کنند.
فیسبوک در حال حاضر 3 میلیارد کاربر ماهانه، بیشتر از هر یک از رقبای خود. تمرکز بالایی از مخاطبان آن متعلق به Gen X-ers و Baby Boomers است.
در سه ماه گذشته، 81% از Gen X-ers و 70% Boomers از فیس بوک بازدید کرده اند. علاوه بر این، Gen X و Baby Boomers فیس بوک را به عنوان برنامه رسانه اجتماعی مورد علاقه و پربازدیدترین برنامه خود رتبه بندی می کنند. اگر مخاطبان هدف شما از هر یک از این نسل ها تشکیل شده است، فیسبوک بهترین گزینه برای بازاریابی رسانه های اجتماعی کمپین هایی که به آنها دسترسی پیدا می کند.
حالا به نسل جوان بعدی – آیا هزاره ها از فیس بوک استفاده می کنند؟ آره. اگرچه این برنامه پربازدیدترین برنامه آنها نیست، اما برنامه مورد علاقه آنهاست.
همانطور که گفته شد، تعامل برای مخاطبان Gen Z به طور قابل توجهی کاهش می یابد. فقط 53٪ در سه ماه گذشته از فیس بوک بازدید کرده اند و فقط 13٪ می گویند این پلت فرم مورد علاقه آنهاست.
TikTok
TikTok به عنوان پلتفرم برای Gen Z شناخته می شود – و داده ها آن را تأیید می کنند. در واقع، تنها در ایالات متحده، بیش از نیمی از مصرف کنندگان Gen Z در TikTok هستند. بعلاوه، ژنرال Z می گویند که TikTok پلتفرم مورد علاقه آنهاست که از YouTube، Instagram و Facebook جلوتر است.
این به همین جا ختم نمیشود: TikTok همچنین با سایر اطلاعات جمعیتی در حال افزایش است. 30٪ از کاربران TikTok در سال 2024 بین 35 تا 54 سال سن دارند، 7٪ افزایش از سال گذشته. استفاده در بین Baby Boomers هنوز کم است، با 16٪ بازدید از برنامه در سه ماه گذشته، اما گفته شد، استفاده از آنها به طور پیوسته در حال افزایش است، با 60٪ تغییر در استفاده از همین سال گذشته (10٪ به 16٪).
در حالی که تنها 34 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی از این پلت فرم استفاده می کنند، کسانی که از TikTok استفاده می کنند سرمایه گذاری خود را در سال 2024 تقویت می کنند – بیش از بازاریابان در هر پلت فرم دیگری. در واقع، 60٪ از آنها سرمایه گذاری خود را در بازاریابی در TikTok در سال 2024 افزایش می دهند و 34٪ دیگر به همان میزان سرمایه گذاری می کنند.
همچنین شایان ذکر است که TikTok بالاترین نرخ تعامل را در بین پلتفرمهای اجتماعی دیگر دارد، بهطور متوسط 55.8 دقیقه در روز در هر جلسه. به طور خلاصه، محتوای خوراکی TikTok برای گروههای سنی مختلف اعتیادآور است.
یوتیوب
YouTube دارای پایگاه کاربر 2.4 میلیارد+ نفر است و دریافت می کند بیش از 34 میلیارد بازدید ماهانه، طبق دادههایی که از SimilarWeb.
68٪ از هزارهها از YouTube بازدید کردهاند و به دنبال آن 69٪ از ژنرال Z و 65٪ از نسل X . برای بیبی بومرها، YouTube دومین مورد علاقه آنها است برنامه رسانه های اجتماعی، درست پشت فیس بوک.
بهگفته گزارش بازاریابی ویدیویی HubSpot. علاوه بر این، بازاریابان گفتند که YouTube بالاترین بازگشت سرمایه را در سال 2023 ارائه کرده است.
کانال های رسانه های اجتماعی در سال 2023 استیم را از دست می دهند
Tumblr
پس از خریدهای متعدد و تقریباً احیا، Tumblr هنوز محبوبیت خود را در اوایل تا اواسط دهه 2000 بازسازی نکرده است. طبق گزارش ما، Tumblr در میان Millennials محبوب ترین است، اما تنها 13% در سه ماه گذشته از این پلتفرم بازدید کرده اند.
S Tumblr تقریباً با همان نرخ (10%). در واقع، یک گزارش توسط کوارتز دریافتند که 61 درصد از کاربران جدید Tumblr در سال 2022 کمتر از 24 سال سن داشتند. این سؤال مهمی را مطرح می کند: آیا احیای دیگری در راه است؟
در حالی که هنوز برای تماس زود است، توصیه میکنم روی پلتفرمهایی تمرکز کنید که اعداد قویتری را برای مخاطبانی که میخواهید هدف قرار دهید جذب میکنند و با افرادی که این کار را نمیکنند، آزمایشی باقی بمانید.
Twitch
اگرچه Twitch در فضای پخش زنده یک سگ برتر است، اما همه پلتفرمهای پخش جریانی اصلی – از جمله Twitch، Facebook Gaming، و YouTube Live — در چند سال گذشته کاهش در مجموع ساعات تماشای داشتهاید. به عنوان مثال، بازی Facebook به تنهایی شاهد تغییر -59٪ در سال در ساعات تماشا بود.
23٪ از هزارهها و پس از آن فقط 12% از Gen Z و 9٪ از Gen X در سه ماه گذشته از Twitch بازدید کرده اند.
بهترین زمان برای ارسال پست در رسانه های اجتماعی چه زمانی است؟
در حالی که پلتفرمهای رسانههای اجتماعی همچنان مورد علاقه مصرفکنندگان و بازاریابان قرار میگیرند، یک چیز ثابت میماند – زمان همه چیز است. مهم نیست که در کدام پلتفرم سرمایه گذاری کنید، مهم است که بدانید بهترین زمان برای ارسال پست برای افزایش دیده شدن نام تجاری شما چیست.
برای اینکه از برنامه ارسال پست مطلع بمانید، بازاریابان رسانه های اجتماعی به ما گفتند الف> اینکه آنها هنگام ارسال محتوا از برنامه یا تقویم رسانه های اجتماعی استفاده می کنند (72%). ابزارهایی مانند نرمافزار مدیریت رسانههای اجتماعی HubSpot میتوانند به طور موثر به شما کمک کنند و استراتژی مناسب برنامه ریزی رسانه های اجتماعی را اجرا کنید. با این حال، دانستن زمان ارسال به شما کمک می کند تا تعامل را افزایش دهید.
برای مثال، بازاریابان رسانههای اجتماعی که در ساعت استاندارد شرقی کار میکنند، ساعت ۶ تا ۹ بعد از ظهر را گزارش کردند. به عنوان بهترین زمان برای پست کردن.
از سوی دیگر، بازاریابان در ساعت استاندارد اقیانوس آرام گفتند 3-6 بعد از ظهر. بهترین نتایج را به همراه داشت.
با این حال، مهم ترین توصیه ای که می توانم در مورد بهترین زمان برای ارسال پست ارائه کنم این است که بستگی به مخاطبان شما دارد و اینکه چه زمانی در رسانه های اجتماعی فعال ترین هستند. برای مثال، اگر مخاطبان شما بعد از ساعات کاری بیشترین تعداد آنلاین را دارند، اگر بیشتر محتوای خود را در صبح زود به اشتراک بگذارید، برای هیچ کس پست نمیگذارید.
- فیس بوک: 12-3 بعد از ظهر، 6-9 بعد از ظهر، و 9 صبح تا 12 بعد از ظهر.
- YouTube: 6-9 بعد از ظهر، 12-3 بعد از ظهر، و 3-6 بعد از ظهر.
- X (توئیتر سابق): 12-3 بعد از ظهر، 6-9 بعد از ظهر و 3-6 بعد از ظهر.
- اینستاگرام: 12-3 بعد از ظهر، 6-9 بعد از ظهر و 3-6 بعد از ظهر.
- LinkedIn: 3-6 بعد از ظهر، 9 صبح تا 12 بعد از ظهر، و 12-3 بعد از ظهر.
- TikTok: 6-9 بعد از ظهر، 3-6 بعد از ظهر، و 12-3 بعد از ظهر.
علاوه بر این، بازاریابان می گویند که شنبه و جمعه (به ترتیب) بهترین روزها برای ارسال پست در پلتفرم های رسانه های اجتماعی هستند.
بازگشت به شما
یک سوال باقی می ماند: کدام کانال ها برای بازاریابی رسانه های اجتماعی شما بهترین هستند؟ آیا باید به پلتفرمهای بالغ مانند فیسبوک و یوتیوب پایبند باشید یا با پلتفرمهای جدید مانند TikTok آزمایش کنید؟
در نهایت، تصمیم شما باید به یک عامل مهم بستگی داشته باشد: مخاطب هدف شما. قرار دادن مخاطبان خود در مرکز استراتژی رسانه های اجتماعی خود به معنای اولویت بندی پلتفرم هایی است که به طور موثر به آنها دسترسی پیدا می کند.
و به یاد داشته باشید، بازاریابی رسانه های اجتماعی همه چیز در مورد آزمایش است. نیازی به متعهد شدن به یک پلتفرم برای بقیه زمان نیست – در واقع، ممکن است انجام آزمایشهای جانبی روی پلتفرمهای مختلف برای دیدن نتایجی که به دست میآورید مفید باشد.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.