از اشتباهات من بیاموزید: 7 دام دوره دیجیتالی که باید از آنها گذشت
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
از اشتباهات من بیاموزید: 7 دام دوره دیجیتالی که باید از آنها گذشت
به ستونهای سازنده خوش آمدید، جایی که متخصص خالق HubSpot به وبلاگها الهام میبخشد و به رشد بهتر شما کمک میکند.
اشتباهات بخشی از سفر هر سازنده دوره دیجیتالی است، و به من اعتماد کنید، در حین ساختن کسب و کارم، سهم خود را از آنها به دست آورده ام. اما برای هر یک از این اشتباهات، یک درس ارزشمند وجود دارد.
اسم من امی است و به کارآفرینان کمک می کنم تا کسب و کار خود را با دوره های دیجیتال رشد دهند. بنابراین من دوست دارم شما را در میان اشتباهات کمتر شناخته شده من ساخته ام، بنابراین می توانید به طور کامل از آنها اجتناب کنید. صدا خوب است؟
7 اشتباه بزرگی که من به عنوان سازنده دوره دیجیتال مرتکب شده ام
1. راه اندازی بدون تجربه عملی
در حالی که موضوع دوره دیجیتال شما ممکن است با کسب و کار شما تغییر کند، مهم است که در هر چیزی که تدریس می کنید، تجربه عملی داشته باشید.
می خواهید دوره ای در مورد سرمایه گذاری املاک و مستغلات تدریس کنید؟ فوق العاده است، اما مطمئن شوید که به عنوان یک سرمایه گذار املاک و مستغلات تجربه دارید. آیا می خواهید به آرایشگران آموزش دهید که چگونه سالن های خود را با موفقیت باز کنند؟ انجام دهید. اما ابتدا باید سالن خود را باز می کردید.
من اولین دوره دیجیتال خود را بدون هیچ تجربه قبلی در حوزه ای که در مورد آن تدریس می کردم راه اندازی کردم. در عجلهام برای تثبیت خودم به عنوان یک متخصص، اهمیت داشتن تجربه عملی را نادیده گرفتم. آیا می توانید حدس بزنید که چگونه این اتفاق افتاد؟ بله، اولین دوره من یک شکست کامل بود.
فراتر از بدیهیات، در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید قبل از راهاندازی دوره، تجربهای عملی در حوزه کاری خود داشته باشید:
- اعتبار: برای ایجاد اعتماد با دانشآموزان آیندهتان، باید به آنها نشان دهید که واقعاً شما هستید. داشتن تجربه واقعی در موضوع موضوع اولین قدم برای جلب اعتماد آنهاست.
- تدریس موثر: هنگامی که تجربه نشان دهید، آموزش شما قدرتمندتر می شود. میتوانید با چالشهایی که ممکن است دانشآموزانتان با آن مواجه شوند ارتباط برقرار کنید و راهحلهای عملی و واقعی برای آنها ارائه دهید.
- حل مسئله: بهعنوان یک تمرینکننده باتجربه، احتمالاً با موانع موجود در رشته خود مواجه شدهاید و آنها را غلبه کردهاید. این تجربه به شما امکان میدهد مشکلات رایجی که ممکن است دانشآموزانتان با آنها مواجه شوند را پیشبینی کنید و آنها را با راهحلهایی مجهز کنید – شبیه کاری که من در این پست وبلاگ انجام میدهم.
- اعتماد به نفس: هنگامی که آن را پشت سر گذاشته اید و با موفقیت از طرف مقابل بیرون آمده اید، اعتماد به نفس شما را به عنوان یک معلم افزایش می دهد. اعتماد به نفس به شما کمک می کند اطلاعات را با وضوح و قاطعیت ارائه دهید و دانش آموزان خود را تشویق می کند تا به راهنمایی شما اعتماد کنند.
- ایجاد شهرت: با گذشت زمان، شهرت شما بهعنوان یک متخصص در زمینهتان افزایش مییابد و فرصتهای جدیدی مانند مشارکتهای سخنرانی، همکاری و مشاوره را باز میکند. همچنین می تواند راه را برای یک مخاطب اختصاصی و وفادار هموار کند.
نیازی نیست در رشته خود متخصص پیشرو باشید، فقط به چیزی نیاز دارید که من دوست دارم 10% لبه. با این حال، قبل از ایجاد دوره دیجیتال باید تجربه عملی داشته باشید.
2. اجازه دادن به سندروم Imposter قانون
حتی زمانی که دانش مرتبطی داشتم، با سندرم خیانتکار دست و پنجه نرم کردم. من به توانایی خود در تدریس شک داشتم و از نظر دیگران سؤال کردم. در نهایت، این پیشرفت من را کند کرد.
در اینجا چند نکته وجود دارد که میتوانید برای غلبه بر سندروم فریبکار از آنها استفاده کنید:
- پیروزی های خود را در آغوش بگیرید: دستاوردها و موفقیت های خود را به خود یادآوری کنید، مهم نیست که چقدر کوچک به نظر می رسند.
- روی پیشرفت تمرکز کنید، نه کمال: کمال دست یافتنی نیست. در عوض برای بهبود مستمر تلاش کنید.
- شفقت به خود را تمرین کنید: با خودتان مهربان باشید و بدانید که همه لحظات شک و تردید دارند.
- یک “پرونده لاف زدن” نگه دارید: برای مقابله با احساسات فریبکار، تمجید و بازخورد مثبت را مستند کنید.
بسیاری از مردم اجازه میدهند که فقدان تجربه بازاریابی یا فناوری آنها را از ایجاد دوره باز دارد. به من اعتماد کنید، برای موفقیت نیازی نیست که اهل دیجیتال باشید.
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه! منابعی مانند آکادمی دوره های دیجیتال (DCA) برای این کار است. DCA یک نقشه راه کامل برای اعتبارسنجی، ایجاد، راه اندازی و فروش دوره دیجیتالی شما ارائه می دهد.
3. ایجاد دوره ای که به آن علاقه مند نبودم
در مورد اتلاف وقت و منابع صحبت کنید. من یک بار دورهای را درباره موضوعی ایجاد کردم که علاقهام را به آن از دست داده بودم، و هرگز آن را راهاندازی نکردم.
قبل از اینکه وارد حالت ایجاد دوره شوید، ضروری است که “نقطه شیرین” خود را پیدا کنید. این جایی است که دوره شما با اشتیاق، نیازهای مخاطبان و تخصص شما هماهنگ است. به عبارت دیگر، شما باید کشف کنید که «چیز شما» چیست. این تضمین می کند که انگیزه خود را حفظ کنید و می توانید موضوع خود را با اشتیاق ارائه دهید.
4. صرف زمان زیادی در خارج از “منطقه نابغه”
خود
منطقه نابغه شما جایی است که بیشترین ارائه را دارید ارزش. این معمولاً ترکیبی از:
است
- علاقه شما: کاری که عمیقاً به آن علاقه دارید و واقعاً انجامش را دوست دارید.
- مهارت های شما: جایی که در آن برتری دارید و تخصص خود را از طریق یادگیری و انجام دادن تقویت کرده اید.
- تأثیر شما: جایی که استعدادها و اشتیاق شما با نیازهای مخاطبان تلاقی می کند.
به عنوان یک کارآفرین، بشقاب های زیادی را می چرخانید. صرف زمان برای چیزهایی خارج از منطقه نابغه شما آسان است. برای مثال، زمانی که میتوانستم کار را محول کنم و زمان بیشتری را برای کارهای با ارزشتر صرف کنم، سالها را صرف ویرایش ویدیوهای دوره کردم.
در این دام نیفتید. همانطور که کسب و کار شما رشد می کند، برون سپاری وظایفی که بیشترین استفاده از زمان شما را ندارند، شما را آزاد می کند تا روی جنبه های مهم تر کسب و کار خود تمرکز کنید.
5. فکر می کنم اولین دوره من پایان-همه-همه-همه بود
من قطعاً این اشتباه دوره دیجیتال را در ابتدا مرتکب شدم . مثل این بود که دوره من باید شاهکار هر دوره ای باشد که تا به حال ایجاد شده است. من هر چیزی را که می دانستم و سینک آشپزخانه را داخل آن انداختم زیرا می خواستم ثابت کنم چقدر دانش دارم.
حقیقت اینجاست: لازم نیست اولین دوره شما همه چیز باشد.
دورههای آموزشی شما میتوانند در طول زمان تکامل یابند. به دنبال کمال نباشید. روی ارائه ارزش تمرکز کنید و دوره خود را با هر تکرار تقویت کنید.
به خاطر داشته باشید: تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دوره دیجیتال ایجاد کنید الف> سودآور باشد. نکته کلیدی این است که با هر راه اندازی مجدد، دوره خود را بهبود ببخشید.
6. من آن را خیلی کوچک بازی کردم
آیا تا به حال عبارت “برو بزرگ برو یا برو به خانه؟” شنیدهاید که قطعاً باید برای راهاندازی دوره دیجیتال شما اعمال شود.
اگر فقط با ارسال چند ایمیل، راهاندازی کوچک، یا نادیده گرفتن رسانههای اجتماعی یا وبینارها به دلیل اینکه «آماده نیستید»، بازی کوچکی انجام میدهید، فقط موفقیت خود را به تعویق میاندازید.
در روزهای اولیهام، با راهاندازی دورههایم آن را ایمن بازی میکردم. من فقط چند ایمیل فرستادم و از نشان دادن در ویدیو خودداری کردم زیرا راحت نبودم.
ویدئو ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان شما است، و یک جنبه حیاتی برای رشد کسب و کار و فروش دوره شما است. کاری را که من انجام دادم انجام ندهید و خیلی منتظر بمانید تا خودتان را بیرون بیاورید.
کوچک شروع کنید، تمرین کنید و به تدریج حضور خود را افزایش دهید. وقتی آماده راهاندازی شدید، با بازی در لیگهای بزرگ راحت خواهید بود.
7. عدم پرورش مخاطبانم به اندازه کافی
در مورد راهاندازیها، لیست ایمیل شما یکی از با ارزشترین داراییهای شماست و نادیده گرفتن آن میتواند به شدت به نتایج راهاندازی شما آسیب برساند. پیوسته با مشترکین خود تعامل داشته باشید، محتوای ارزشمند ارائه دهید و در طول زمان با آنها رابطه برقرار کنید.
به هر حال، اگر فکر می کنید لیست ایمیل شما برای راه اندازی دوره دیجیتال بسیار کوچک است، دوباره فکر کنید. یکی از بزرگترین چیزهایی که آموخته ام این است که برای داشتن یک راه اندازی موفق نیازی به یک لیست ایمیل بزرگ ندارید. من مشتریانی داشته ام که تنها 120 مشترک لیست ایمیل داشته اند، تنها در چند روز هزاران دلار به دست آورده اند.
اگر با لیست ایمیل خود درگیر شده باشید، وقتی دوره آموزشی خود را شروع کنید، پاسخ بسیار بهتر خواهد بود.
در واقع، داشتن یک فرآیند ورود بسیار عمدی – یا هیجان زده کردن مخاطبان در مورد موضوع خود از قبل – برای راه اندازی موفقیت آمیز ضروری است. من این را پس از برگزاری چند کلاس مستر با میزان حضور ضعیف، به سختی متوجه شدم.
همان اشتباهی که من کردم را مرتکب نشوید. ثبت نام کنندگان خود را قبل از شروع دوره خود درگیر کنید تا آنها را هیجان زده کنید.
شما برای ایجاد یک دوره دیجیتال موفق آماده هستید
بسیار خوب، شما بد و زشت را یاد گرفته اید. زمان آن فرا رسیده است که خوب را پیاده سازی کنید و یک دوره دیجیتال بسیار موفق بسازید.
به یاد داشته باشید، این سفری پر از درس های ارزشمند است، بنابراین همچنان که در حال رشد هستید به یادگیری ادامه دهید. اکنون، بیرون بروید و یک کسب و کار سودآور و لذت بخش ایجاد کنید که فراتر از وحشیانه ترین انتظارات شماست.
اگر از کسی که پیش از شما رفته است راهنمایی میخواهید، بیا به من بپیوندید در آکادمی دوره دیجیتال.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.