راهنمای نهایی بازاریابی محتوا در سال 2023
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
راهنمای نهایی بازاریابی محتوا در سال 2023
مشتریان، رهبران و اعضای مخاطبان شما محتوای ارزشمندی از کسب و کار شما می خواهند. و این محتوا باید به گونه ای به مخاطبان برسد که در مقابل مخل بودن، طبیعی و ارگانیک باشد. بازاریابی محتوا به کسبوکارها کمک میکند تا این کار را انجام دهند، و فرآیند جذب، تعامل و لذت بردن از بازارهای هدف شما را شرح میدهد.
با تقویت بازاریابی محتوای موثر، میتوانید دقیقاً همین کار را انجام دهید – و در نتیجه، تبدیلها را افزایش دهید، آگاهی از برند را بهبود بخشید، درآمد را افزایش دهید، خود را به عنوان یک رهبر صنعت معرفی کنید، و موارد دیگر.
چه تازه شروع به طراحی استراتژی کردهاید یا استراتژی موجود خود را تازهسازی کنید، ارزیابی مجدد فرآیندتان و ارائه راههای جدید برای ایجاد و اشتراکگذاری محتوای مورد نظر مخاطبان هرگز ضرری ندارد. در این راهنما، ما به شما یک دید پرنده از بازاریابی محتوا، انواع بازاریابی محتوا، مثالهای بازاریابی محتوا، و نحوه اجرای استراتژی ارائه میدهیم.
بازاریابی محتوا
تعریف بازاریابی محتوا ساده است: این فرآیند انتشار مطالب نوشتاری و بصری به صورت آنلاین با هدف جذب مخاطبان بیشتر به کسب و کار شما است. اینها میتوانند شامل پستهای وبلاگ، صفحات، کتابهای الکترونیکی، اینفوگرافیکها، ویدیوها و موارد دیگر باشند.
با این حال، بازاریابی محتوا فقط انتشار یک محتوای نازک و امید به یافتن آن توسط مردم نیست. منظور این است که صفحات، ویدئوها، کتابهای الکترونیکی و پستهای خود را به طور هدفمند برای مخاطبان هدف خود تنظیم کنید تا آنها شما را بهجای راههای خروجی، راه ورودی پیدا کنند.
امروز، بازاریابی برونگرا (یا هر چیزی که باعث وقفه در اعضای مخاطب شما میشود) به اندازه گذشته در ایجاد طنین و تبدیل به اعضای مخاطب مؤثر نیستند.
امروزه، محتوای شما باید به گونهای به مخاطبان شما برسد که طبیعی باشد (با نام مستعار ورودی). یک روش معمول برای انجام این کار، ایجاد یک روایت برای محتوای خود – یا گفتن یک داستان است. با انجام این کار، محتوای شما معتبرتر، جذاب تر و متناسب با مخاطبان شما احساس می شود.
بنابراین، چه چیزی بازاریابی محتوا را تعریف می کند؟
بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا فرآیند برنامه ریزی، ایجاد، توزیع، اشتراک گذاری و انتشار محتوا از طریق کانال هایی مانند رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، وب سایت ها، پادکست ها، برنامه ها، بیانیه های مطبوعاتی، نشریات چاپی و موارد دیگر است. هدف دستیابی به مخاطبان هدف و افزایش آگاهی از برند، فروش، تعامل و وفاداری است.
چرا بازاریابی محتوا مهم است؟
تحقیقات HubSpot 2022 نشان میدهد که 70٪ شرکتها از بازاریابی محتوا استفاده میکنند.
بازاریابی محتوا ارزشمند است زیرا:
- سرنخ ها و مشتریان بالقوه شما را در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می کنید آموزش می دهد. بر اساس تحقیقات HubSpot در سال 2023، 29٪ از بازاریابان از وبلاگ یا وب سایت برای جذب و تبدیل سرنخ.
- تبدیل ها را افزایش می دهد.
- روابط بین مشتریان و کسب و کار شما ایجاد می کند که منجر به افزایش وفاداری می شود و 30٪ از بازاریابان در حال ایجاد محتوایی هستند که ارزش های برند را منعکس می کند.
- به مخاطبان شما نشان می دهد که چگونه محصولات و خدمات شما چالش های خود را حل می کنند
- احساس اجتماعی در اطراف برند شما ایجاد می کند.
اکنون اجازه دهید انواع مختلف بازاریابی محتوا را بررسی کنیم.
انواع بازاریابی محتوا
انواع بسیاری از بازاریابی محتوا وجود دارد که میتوانید آنها را در استراتژی خود بگنجانید – در اینجا برخی از رایجترین آنها وجود دارد:
1. بازاریابی محتوای آنلاین
بازاریابی محتوای آنلاین به هر مطلبی که به صورت آنلاین منتشر می کنید اشاره دارد، اما به طور خاص به صفحات وب شما اشاره دارد. یک استراتژی قوی بازاریابی محتوای آنلاین به شما کمک می کند در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشید و در زمان مناسب در مقابل افراد مناسب قرار بگیرید.
صفحه اصلی HubSpot یک نمونه است که بلافاصله بازدیدکنندگان را با محتوای خاص در مورد محصولات ما درگیر می کند.
2. بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی
%0A
%D9%85%D9%86%D8%A8%D8%B9%20%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87:%20محتوای رسانه های اجتماعی تقویم
3. بازاریابی محتوای اینفوگرافیک
اینفوگرافیکها محتوا، اطلاعات و دادهها را به آسانی نمایش میدهند. قابل درک، فرمت گرافیکی اینفوگرافیک ها با ترکیبی از جمله بندی ساده، عبارات کوتاه و تصاویر واضح راهی عالی برای برقراری ارتباط موثر با محتوای شما هستند. اگر بخواهید یک موضوع آموزشی یا پیچیده را ساده کنید تا همه مخاطبان بتوانند آن را درک کنند، به خوبی کار می کنند.
منبع ویژه: 15 الگوی رایگان اینفوگرافیک
4. بازاریابی محتوای وبلاگ
وبلاگ ها نوع قدرتمندی از محتوای ورودی هستند و از نظر هدف و موضوع، امکان خلاقیت زیادی را فراهم می کنند. با یک وبلاگ، می توانید کارهایی مانند تبلیغ سایر محتوای داخلی و خارجی و مقالات وبلاگ با پیوندها، اضافه کردن دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی و ترکیب اطلاعات محصول را انجام دهید.
منبع ویژه: یک وبلاگ موفق راه اندازی کنید
5. بازاریابی محتوای پادکست
بیش از 60 میلیون مردم به پادکست ها در پلتفرم های Spotify و Apple Podcasts گوش می دهند. به همین دلیل، بسیاری از مشاغل و رسانه ها شروع به ایجاد و اشتراک گذاری پادکست های خود کرده اند.
پادکستها خلاقیت زیادی را امکانپذیر میکنند، زیرا میتوانند در مورد هر موضوع انتخابی باشند. بهعلاوه، شما عوامل دیگری مرتبط با پادکست مانند آهنگ قسمتها، چه کسی در پادکست، جایی که پادکست را تبلیغ میکنید، و طول قسمتها تعیین میکنید.
منبع ویژه: چگونه برای شروع یک پادکست
6. بازاریابی محتوای ویدیویی
طبق تحقیقات Wyzowl، 73٪ از مصرف کنندگان می گویند آنها ترجیح می دهند از طریق ویدئو در مورد محصول یا خدمات یک برند بیاموزند. علاوه بر این، بازاریابی ویدیویی می تواند باعث افزایش تبدیل، بهبود بازگشت سرمایه و کمک به ایجاد روابط با اعضای مخاطب شود. میتوانید محتوای ویدیوی خود را در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، صفحات فرود یا در وب سایت همکار.
منبع ویژه: بسته آغازین بازاریابی ویدئویی نهایی
6. بازاریابی محتوای تبلیغاتی پولی
تبلیغات پولی میتواند به شما کمک کند تا به مخاطبان گستردهای دست پیدا کنید و به شما این امکان را میدهد که در همه مکانهایی که میخواهید قرار بگیرید. دیده می شود – تبلیغات پولی به ویژه هنگامی که با بازاریابی ورودی همراه شوند سودمند هستند. مکانهای زیادی وجود دارد که میتوانید تبلیغات پولی را به اشتراک بگذارید، از جمله در رسانههای اجتماعی، صفحات فرود، بنرها و محتوای حمایت شده.
منبع ویژه: Google نهایی کیت تبلیغاتی PPC
بعد، بیایید در مورد نحوه عملکرد بازاریابی محتوا صحبت کنیم و به چند نمونه بازاریابی محتوا نگاه کنیم.
بازاریابی محتوا چگونه کار می کند؟
بازاریابان محتوا با داستانهای متقاعدکننده و با اشتراکگذاری اطلاعات ارزشمند، مخاطب را جذب میکنند. آنها همچنین از کانال های محتوا برای ایجاد انجمن استفاده می کنند.
بنابراین، بازاریابی محتوا برای کسب و کار فقط یک تکنیک یا استراتژی نیست، بلکه یک شکل منحصر به فرد ارتباط است. با در نظر گرفتن این موضوع، افراد در مراحل مختلف فرآیند خرید نیازهای متفاوتی دارند. برای اطمینان از اینکه محتوای شما در هر مرحله نیازی را برآورده می کند، باید به قیف تبدیل.
بالای قیف (TOFU)
در بالای قیف، میخواهید با محتوای خود آگاهی ایجاد کنید. مخاطبان هدف شما ممکن است بدانند که مشکلی دارند، اما مطمئن نیستند که چگونه آن را حل کنند. در این مرحله، میتوانید بر آگاهی از برند، نقاط دردناک گسترده و سؤالات رایج تمرکز کنید.
محتوای TOFU باید مشتریان بالقوه را جذب کند تا به آنها در درک بهتر یک مشکل خاص کمک کند. این به شما فرصت مناسبی می دهد تا آنها را با راه حل خود آشنا کنید.
چالشهای رایج برای محتوای TOFU عبارتند از رقابت، ایجاد تعادل بین محتوای آموزشی و تبلیغاتی، و ردیابی ROI.
برای رسیدگی به این مشکلات، یک استراتژی محتوا ایجاد کنید که توجه یک مخاطب خاص را به خود جلب می کند. استراتژی شما همچنین به شما کمک می کند تا برنامه ای ایجاد کنید که موضوعات و قالب های محتوا را با اهداف تجاری هماهنگ کند. سپس، فهرستی از KPIها برای ردیابی عملکرد محتوای خود ایجاد کنید.
انواع محتوای مفید در بالای قیف عبارتند از:
- پست های وبلاگ
- پست های رسانه های اجتماعی
- ویدیوی کوتاه
- پادکست
- اینفوگرافیک
- چک لیست
- کتابهای الکترونیکی
- وبینارها
- تبلیغات ویدیویی
وسط قیف (MOFU)
وقتی مشتری بالقوه به وسط قیف رفت، محصول شما را در نظر می گیرد. آنها ممکن است بیش از یک بار از سایت شما بازدید کرده باشند یا با رسانه های اجتماعی شما درگیر باشند. آنها ممکن است برای خبرنامه ایمیل شما ثبت نام کرده باشند.
محتوای MOFU باید با آن شخص ارتباط برقرار کند. در این مرحله، آنها مشکل خود را درک می کنند و راه حل های ممکن را با هم مقایسه می کنند. بنابراین، محتوای شما باید آنها را در مورد ویژگی های راه حل شما آموزش دهد و نشان دهد که چگونه نیازهای منحصر به فرد آنها را برآورده می کند.
این همچنین لحظه مهمی برای ایجاد اعتماد است. ممکن است مشتری برای خرید آماده نباشد، بنابراین به تغییرات در رفتار کاربر توجه کنید. میتواند وسوسهانگیز باشد که مفروضاتی بسازید یا به دنبال تغییر سریع باشید، اما این میتواند به رابطه آسیب برساند. در عوض، اطلاعات عمیق و ارزشی را برای پرورش پیشرو خود ارائه دهید.
انواع محتوای عالی میان قیف عبارتند از:
- خبرنامه های ایمیل
- نمایش محصول
- صفحات مقصد
- کاغذهای سفید
- مطالعات موردی
- ویدیوهای بلندتر
- پست های وبلاگ
- محتوای تعاملی
- وبینارها
شاید شنیده باشید که رسانه های اجتماعی فقط محتوای برتر هستند. اما کاربران بیشتری در حال خرید هستند در رسانه های اجتماعی، و همچنین یک کانال محبوب برای خدمات و پشتیبانی به مشتریان است. بنابراین، حتماً پستهای اجتماعی MOFU ایجاد کنید و به مشتریان احتمالی اطلاع دهید که آماده کمک به آنها در این کانال هستید.
پایین قیف (BOFU)
محتوای پایین قیف به مشتری احتمالی شما کمک می کند تصمیم بگیرد و در حالت ایده آل، تبدیل شود. این مرحله بر تبدیل تمرکز دارد. بنابراین، محتوای BOFU باید آزمایش یک محصول، درک قیمت و خرید را آسان کند. محتوایی که تبدیلشوندگان باید اقدامی را انجام دهند و احساس فوریت ایجاد کنند. برای پاسخ دادن به اعتراضات رایج و سایر مسدودکنندههایی که می تواند با محتوای شما بر فروش تأثیر بگذارد.
شخصیسازی میتواند به تأثیر محتوای شما در این مرحله بیفزاید. ایجاد CTAهای قدرتمند نیز مهم است.
انواع محتوای پایین قیف عبارتند از:
- ایمیل های شخصی
- محتوای تولید شده توسط کاربر، مانند توصیفات مشتری
- مطالعات موردی
- صفحات قیمت گذاری
- پست های وبلاگ مقایسه رقبا
- دموهای ویدئویی
- کاغذهای سفید
- کمپین های بازاریابی مجدد
برای اطلاعات بیشتر در مورد این پست را بررسی کنید محتوای خود را با سفر خریدار هماهنگ کنید.
اکنون، اجازه دهید به چند نمونه بازاریابی محتوا نگاه کنیم.
نمونه های بازاریابی محتوا
مثالهای زیر به شما درک بهتری از نحوه ترکیب محتوا در استراتژی بازاریابی خود میدهد.
1. نمونه ای از بازاریابی محتوای اینستاگرام
حساب اینستاگرام Glossier دارای برند است و مکمل بقیه محتوای بازاریابی آن است — حتی اگر روی صفحه در هیچ نقطهای از نمایه «براقتر» نوشته نشده باشد، مشتریان احتمالاً همچنان میدانند که نمایه متعلق به این مارک است.
صفحه اینستاگرام خط تولید Glossier را به اشتراک می گذارد، محصولات مختلف را نمایش می دهد و نحوه استفاده از هر محصول را نشان می دهد. نمایه بهطور منحصربهفردی براقتر به نظر میرسد و اعضای پایگاه گسترده مشتریان آنها را به تصویر میکشد.
2. نمونه ای از بازاریابی محتوای اینفوگرافیک
IBM یک اینفوگرافیک برای آینده هویت ایجاد کرد. اینفوگرافیک آنها بر روی برند، به خوبی سازماندهی شده و به راحتی قابل خواندن است. به وضوح داده ها و اطلاعات مربوط به امنیت آنلاین و احساس مشتریان در مورد آن را به اشتراک می گذارد. همچنین به مخاطبان میگوید چگونه میتوانند گزارش دقیقتری را دانلود کنند.
3. نمونه ای از بازاریابی محتوای وبلاگ
Expedia وبلاگی دارد که اطلاعات مربوط به سفر از جمله توصیههای هتل، مکانهای عالی برای بازدید و فعالیتهای مرتبط با سفر را که میتوانید در سراسر جهان در آنها شرکت کنید، به اشتراک میگذارد.
Expedia به طور منظم محتوای وبلاگ خود را منتشر می کند تا خوانندگان را علاقمند و درگیر کند. این شامل طیف گسترده ای از موضوعات مربوط به هر نوع سفری است که می توانید تصور کنید.
این وبلاگ بر روی برند است و همه مقالات به هدف و ماموریت شرکت فناوری مسافرتی برای به دست آوردن مشتریان و افزایش آگاهی از برند مربوط می شود. آنها این کار را با پیوند دادن به خدمات خود و نوشتن در مورد مشتریانی که قبلاً تجربیات مثبتی با شرکت داشته اند انجام می دهند.
4. نمونه ای از بازاریابی محتوای پادکست
Harvard Business Review (HBR) یک پادکست هفتگی دارد به نام HBR IdeaCast که دارای رهبران صنعت در تجارت و مدیریت است. میتوانید برای دریافت مداوم صدها پادکست آنها مشترک شوید یا اینکه کدامیک را میخواهید گوش دهید انتخاب کنید.
پادکست روی برند است و مکمل بقیه محتوای منتشر شده HBR است. همچنین به عنوان یک راه عالی برای HBR برای ارتباط با مخاطبان هدف خود، افزایش آگاهی از برند، و به دست آوردن طرفداران مخاطبان از طریق رسانه ای که با کار معمولی آنها متفاوت است (مانند پادکست در مقابل مقاله HBR) عمل می کند.
5. نمونه ای از بازاریابی محتوای ویدیویی
بسیاری از محتوای ویدیویی Dollar Shave Club در فضای مجازی منتشر شده است. تلاشهای بازاریابی آنها با نام تجاری، طنزآمیز و سرگرمکننده است. باشگاه Dollar Shave با ایجاد نامی برای خود از طریق محتوای ویدیویی آنلاین، رشد چشمگیری و شناخت برند را تجربه کرده است.
6. نمونه ای از بازاریابی محتوای تبلیغاتی پولی
Revolve — یک شرکت پوشاک و لوازم جانبی — از تبلیغات پولی و حمایت شده در رسانه های اجتماعی استفاده می کند ( مانند این مورد در فیس بوک) تا هنگام مرور فیدهای خبری خود به مخاطبان هدف خود برسند.
آگهیهای محتوایی برخی از محصولات آنها و همچنین جزئیات مربوط به خطمشی حمل و نقل رایگان و بازگشت را نشان میدهند تا مخاطبان هدف را به سایت خود هدایت کند (و امیدواریم آنها را به مشتریان پولی تبدیل کند).
7. نمونه ای از بازاریابی محتوای توییتر
HubSpot از توییتر برای بازاریابی نرم افزار و همچنین ایجاد جامعه ای در بین مشتریان و مخاطبان هدف استفاده می کند. اعضا، رهبران و کارشناسان صنعت.
HubSpot اطلاعات محصول، نکات مرتبط، دانش صنعت و تحقیقات اصلی را در توییتر به اشتراک گذاشت. HubSpot همچنین با کاربران تعامل دارد و مطمئن میشود که هر کسی که به پشتیبانی مشتری نیاز دارد دقیقاً میداند برای کمک به کجا مراجعه کند.
8. نمونه ای از بازاریابی محتوای TikTok
Chipotle is an active brand on TikTok — the company uses the platform to reach and engage its customers and target audience members. In addition to reacting to others’ Chipotle-related TikTok content, the brand posts TikToks of their menu items, recipes, people enjoying their food, their restaurants, and more. They have over 2.2 million followers and over 52 million likes.
9. Example of Viral Content Marketing
This viral content marketing example was one that came from a TikTok video — Nathan Apodaca’s original TikTok video included him sipping Ocean Spray cranberry juice while skateboarding and listening to “Dreams” by Fleetwood Mac.
As a result of the viral video, TikTok used part of Apodaca’s video in their ads, Ocean Spray used Apodaca in their ads, Ocean Spray saw a bump in sales and brand awareness, Fleetwood Mac’s “Dreams” was number one on iTunes, and there were thousands of videos posted by other TikTok users who bought the cranberry juice and recreated Apodaca’s original video.
Now, let’s cover your content marketing strategy. By implementing a strategy, your content marketing efforts will be impactful and effective in converting leads and reaching your target audience.
Content Marketing Strategy
- Find your target audience.
- Set SMART goals.
- Determine your KPIs.
- Decide on the type of content and content formats.
- Choose your content channels.
- Set a budget.
- Create a content publishing schedule.
- Create and distribute the content.
- Analyze and measure results.
Let’s dive into the steps you’ll want to work through in order to develop an effective content strategy.
1. Find your target audience.
Creating content for the broadest possible audience sounds like a good idea. But it’s hard to stand out with content that appeals to everyone.
Instead, focus on a niche of people with specific interests and needs. This can help you build a community with your content. To get started, take a look at your buyer personas.
Then, answer the following questions about your target audience to help you narrow down the right types of content for them:
- What do they need from you?
- What challenges are they looking to overcome?
- Why do they need your product or service?
- How can you help them succeed?
- Where do they spend their time?
2. Set SMART goals.
The next part of your content marketing strategy is to set SMART goals. These should be specific to your business — they’ll likely complement your broader marketing strategy and company goals.
Here are some SMART goal examples and SMART goal templates to help you get started.
3. Determine your KPIs.
Next, set key performance indicators (KPIs) for your SMART goals. KPIs are quantifiable data points you can use to measure your actual performance against your goal.
smart goal | related kpi |
Brand awareness | Site traffic, social media followers, subscription sign-ups, mentions (by customers and partners) |
Revenue | Daily sales, site traffic |
Conversions | Conversion rate, shopping cart abandonment rate, associated shipping rate trends, competitive price trends |
Brand loyalty | Returning customers, promoters, product reviews, referrals |
Customer engagement | Likes, shares, follows, mentions, backlinks |
Rapport and trust | Returning customers, promoters, followers, mentions |
Strategic partners | New partnerships, mentions, backlinks |
4. Decide on the type of content and content formats.
Next, you want to choose the type of content you’ll create and your top content formats.
Types of content are the broad categories of content you plan to produce. Content formats are the specific presentation methods within a content type. For example, blog posts are a content type, and a blog can include content formats like listicles, how-tos, thought leadership, product reviews, and more.
To get started, run a content audit to see what kind of content is already resonating with your customers.
You may also want to do some competitive analysis and take a look at industry trends. This research can help you figure out what content strategy will work best for your business.
Then, take a look back at the various types of content we reviewed earlier and your target audience research to decide on content types and formats.
5. Choose your content channels.
Once you’ve decided on the type of content you’ll market with, it’s time to choose your specific content channels. Where will you share your content? Where will it live and be shared from?
For some of the content types, the channel you need to work with will be obvious. For example, if you’re creating Facebook content, your channel will be the social platform itself.
6. Set a budget.
Now, set your budget. Think about the type of content you’re creating and which channels you’re marketing that content on.
Then, ask yourself the following questions to figure out your budget:
- Do you need to purchase any software or technology to create the content (such as graphic design software like Adobe Photoshop, a subscription to Canva, a camera to take high-quality photos and videos)?
- Do you need to hire any content marketers or designers (such as artists, writers, editors, designers)?
- Do you need to pay for ad space?
- Do you need access to specific tools or resources to enhance or measure your specific type of content?
Make note of how your responses impact your budget — whether that’s an increase or decrease in what you may have already estimated.
7. Create a content publishing schedule.
To ensure you’re consistently producing content and sharing it with your prospects and customers, use a social media calendar or an editorial content calendar.
This will help your team stay on top of all the content your team is creating as well as allow you to schedule it ahead of time.
Use a free editorial calendar to schedule and optimize your marketing content and help boost conversions.
6. Create and distribute the content.
Create and distribute your content so your audience members can consume it — and possibly convert.
This step is about more than creating high-quality content. Keep learning to make your content as useful and engaging as you can. Practice writing headlines, make the most of the latest content trends, and build skills in the media that your audience favors.
Next, optimize your content so it’s easy for your audience to find. SEO is a useful skill for searchability. And every social media platform is unique, so check out tips to succeed on channels like Instagram, TikTok, and LinkedIn.
Finally, promote your content on email, social media, and more. Connect with influencers, build co-marketing partnerships, and post ads to get more eyes on your best-converting content.
9. Analyze and measure results.
Lastly, analyze and measure your results so you can make any necessary changes to enhance your content marketing efforts and reach more audience members.
Look at your SMART goals and KPIs to track the success of your content marketing strategy. Did you achieve your goals and KPIs? Were you close to reaching them, or were you off in your estimations?
Here are some tools to help you with your content marketing strategy analytics and results:
Now, how can you ensure your strategy will be effective? Let’s find out.
Traits of Effective Content Marketing
With so many companies creating and publishing content online, it’s essential to go beyond your standard industry fare. یک راز؟ HubSpot strives to meet the following criteria to make sure all our content meets your and other readers’ needs. نتیجه؟ Millions of visits to our blog posts and web pages per month.
You can achieve similar results for your company if your content:
1. Provides value beyond your product offerings.
Content marketing isn’t just about sharing your products’ virtues to get readers to become a customer. It’s important to offer value that empowers your customers to do something more efficiently, such as making their businesses more profitable or shortening their morning routine.
Whatever the case may be, strive to create content that gives a solution for your customer’s most urgent needs. Your product may be a solution, but if you’re not explicitly writing a product page, you should only incorporate product mentions if they make sense.
In the blog post below, hair care brand Curlsmith helps readers understand how to reach the right balance between high-protein and high-moisture products. It doesn’t mention its products until the very end, instead educating the reader first.
2. Targets readers’ specific buying journey stage.
Providing value and answering customers’ needs is only a part of the story. In each piece of content, you should also target your customers’ specific buyer’s journey stage.
Generally, there are three stages of the buyer’s journey: Awareness, consideration, and decision. In the awareness stage, buyers are still researching their issue. In the consideration stage, they’re researching solutions. In the decision stage, they’re about to pick a provider.
If you’re writing a “What is [X]?” post, then the person who’s reading that article is likely not ready to make a decision about their provider. They are still in the awareness stage, completing research so that they can find out who offers a solution.
Conversely, if you’re writing a product page, then the reader who visits that page has already researched potential products and found you as a possible provider. That means you should pitch your product at every turn, reiterating your value proposition and differentiating yourself from the competition. You shouldn’t be shy about your products’ most valuable features.
3. Demonstrates a consistent brand voice and image.
No matter if you’re creating a blog post, web page, or ebook, your visitors should be able to tell who you are immediately upon consuming your content. Your brand shouldn’t sound as if ten different people are writing for you, even if that may be the case.
That’s why it’s critical to create both a writing style guide and a brand style guide. Both of these documents will confirm that:
- Your brand visuals look the same across all platforms and devices.
- Your brand tone and voice sound the same across all written communications.
Once you create both of these, share them with both your content writers and your freelance or in-house designers. Your content marketing publications will be much more cohesive and consistent, which will keep readers coming back to you as a resource and make you look more polished and professional.
4. Is timely and engaging.
Do your customers typically plan their financials at the start of the year? If you’re a finance startup, you might publish a blog post in January about budgeting quarter-over-quarter to prevent clerical errors and avoid overspending.
At the end of the post, you might include a prompt to check out your software, or lead users to a template they can download after providing their email.
This is one example of content marketing that is timely and engaging. If you know your customer’s behavioral and spending patterns throughout the year, it’s critical to capitalize on that. Publish blog posts and offers that capture them at the right time and answer their immediate needs. You’ll be ahead of the companies that publish similar content later on — and oftentimes, being first is all you need to win a customer over.
Now that we’ve seen the top traits of effective content marketing, let’s dive into the best resources you can use to learn more about it.
Best Content Marketing Resources
- HubSpot Academy for free education on how to become an effective content marketer.
- HubSpot’s Free Content Creation Resources for access to resources that will propel your content marketing strategy toward success.
- Content Marketing Institute for access to some of the best content marketing online education, print, and events available today.
- Blog articles on content marketing, trends, strategies, and tips by industry experts.
- Podcasts about content marketing, such as This Old Marketing, or business trends, such as HBR IdeaCast, to inspire your content marketing strategy.
- Google Trends, which allows you to search for trends across broad topics like content marketing or for niche topics within content marketing.
- Ebooks and case studies about content marketing and specific content marketing strategies.
- Latest content marketing statistics by a reputable database source like Statista.
- Easy to use visual content and design software, such as Canva.
- Free or paid social media management tools, such as HubSpot, Buffer, or Sprout Social, to help you create and share your social content.
- Free or paid content and project management tools, like Trello or Asana, to plan and organize your content marketing strategy.
- Free or paid marketing software to connect your content marketing team, plan, strategy, and results to your greater marketing plan (and even your CRM).
- Free or paid email marketing software, like HubSpot or Mailchimp, to handle all aspects of your email campaigns and content.
- Your network, on platforms like Twitter or LinkedIn, where you can connect with those in your industry to discuss relevant trends, answer each other’s questions, and provide or ask for feedback.
There are hundreds of thousands of tools available today that qualify as excellent content marketing resources. For the sake of this article, we’re going to keep things simple by providing a handful of our favorite options today.
- HubSpot Academy for free education on how to become an effective content marketer.
- HubSpot’s Free Content Creation Resources for access to resources that will propel your content marketing strategy toward success.
- Content Marketing Institute for access to some of the best content marketing online education, print, and events available today.
- Blog articles on content marketing, trends, strategies, and tips by industry experts (like HubSpot).
- Podcasts about content marketing, such as This Old Marketing, or business trends, such as HBR IdeaCast, to inspire your content marketing strategy.
- Google Trends, which allows you to search for trends across broad topics like content marketing or for niche topics within content marketing.
- Ebooks and case studies about content marketing or content marketing strategies, like this one by Mention.
- Latest content marketing statistics by a reputable database source like Statista.
- Easy to use visual content and design software, such as Canva.
- Free or paid social media management tools, such as HubSpot, Buffer, or Sprout Social, to help you create and share your social content.
- Free or paid content and project management tools, like Trello or Asana, to plan and organize your content marketing strategy.
- Free or paid marketing software to connect your content marketing team, plan, strategy, and results to your greater marketing plan (and even your CRM).
- Free or paid email marketing software, like HubSpot or Mailchimp, to handle all aspects of your email campaigns and content.
- Your network, on platforms like Twitter or LinkedIn, where you can connect with those in your industry to discuss relevant trends, answer each other’s questions, and provide or ask for feedback.
And speaking of tapping into your networks on sites like Twitter and LinkedIn, here’s some inspiration from a few of the greatest content marketers to follow on both platforms today.
Best Content Marketers to Follow on LinkedIn and Twitter
- Luvvie Ajayi Jones
- Zontee Hou
- A. Lee Judge
- Ann Handley
- Neil Patel
- Guy Kawasaki
3 Marketers to Follow on LinkedIn
1. Luvvie Ajayi Jones
Luvvie Ajayi Jones is a best-selling author, digital strategist, podcast host, and speaker. She’s known for combining humor with her experiences and background in marketing, communications, and new media. Her LinkedIn is sure to inspire you whether you’re thinking about/working on culture, authenticity, leadership, content, marketing strategy, and more.
2. Zontee Hou
Zontee Hou is a digital marketer and strategist, speaker, and consultant. She works with scaling companies to help them establish effective marketing strategies that work for their unique goals and audiences. On her LinkedIn profile, Hou shares her expertise in content marketing, social media marketing, marketing analytics, and digital marketing.
3. A. Lee Judge
A. Lee Judge is a co-founder and digital marketing strategist at Content Monsta. He’s also a podcast and video producer, speaker, and rev ops practitioner. On his LinkedIn profile, he covers a wide range of topics related to lead generation, social media marketing, how to apply marketing analytics and data, digital experiences, multi-channel marketing, the importance of sales and marketing alignment, and more.
3 Marketers to Follow on Twitter
4. Ann Handley
Ann Handley, Head of Content at MarketingProfs, is a bestselling author and speaker. She offers education and training around marketing that businesses can learn from and apply. She offers in-person and virtual training for companies on content marketing, storytelling, lead generation, and branding – topics she also discusses and shares content about on her Twitter page.
5. Neil Patel
Neil Patel is a bestselling author, marketing expert, speaker, and website and SEO consultant. He’s a thought leader and industry expert in content and digital marketing. His Twitter page includes information about his trainings and services, industry trends, marketing strategy tips and resources, and questions/conversational topics meant to engage followers and other industry experts.
6. Guy Kawasaki
Guy Kawasaki is a marketing strategist, author, entrepreneur, venture capitalist, podcast host, and the chief evangelist of Canva. On his Twitter account, Kawasaki asks followers thought-provoking business questions as well as provides links to, and information about, new podcast episodes, industry trends, marketing strategy tips, and insights based on his experiences.
Engage Your Target Audience With Content Marketing
With effective content marketing, you can reach your target audience and increase conversions. There are several ways to market with content to boost revenue, grow your brand awareness and recognition, and build relationships with your prospects and customers.
And don’t forget to extract more value from every piece of content you create.
To get started, decide which type of content works best for your business and audience and develop a content marketing strategy to begin boosting your bottom line today.
Editor’s note: This post was originally published in August 2019 and has been updated for comprehensiveness.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.