به گفته تیم سئو HubSpot چگونه یک متخصص سئو شوید
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
به گفته تیم سئو HubSpot چگونه یک متخصص سئو شوید
SEO به کسب و کارها کمک می کند تا وب سایت خود را برای افرادی که به دنبال آنچه ارائه می دهند قابل مشاهده باشند.
این یک تخصص فنی است که نیازمند درک فرآیندهای اساسی آن، نظارت مستمر بر عملکرد، و ماندن در بالای بهروزرسانیهای الگوریتم جستجو و الزامات جدید است.
شخصی که در یک کسبوکار روندها را رصد میکند و به سایتها کمک میکند تا قابل مشاهده باشند، یک متخصص SEO است. در این پست، ما دقیقاً در مورد آنچه که آنها انجام می دهند و توصیه هایی از HubSpotters با تجربه در مورد چگونگی تبدیل شدن به یکی بحث خواهیم کرد.
کارشناس سئو چیست؟
یک متخصص سئو روندهای جستجو را نظارت می کند و از تجزیه و تحلیل برای کمک به کسب و کارها برای ایجاد وب سایت هایی با رتبه بالایی در موتورهای جستجو، دستیابی به مخاطبان هدف و رسیدن به اهداف تجاری استفاده می کند. وبسایتهای بهینهسازی شدهای که به ایجاد سرنخها کمک میکنند و برای حمایت از رشد کسبوکار، تبدیلها را افزایش میدهند.
یک کارشناس موفق سئو:
- درکی کامل از سئو داخلی، فنی، و سئوی خارج از صفحه دارد و اینکه چگونه هر کدام به طور مستقل و با هم بر عملکرد سایت تأثیر می گذارند.
- می داند که موتورهای جستجو و SERP چگونه کار می کنند (مانند نمایه سازی و خزیدن)
- می تواند تحقیقات متمرکز بر SEO (مانند تحقیق کلمات کلیدی یا تجزیه و تحلیل رقابتی) انجام دهد
- می تواند تجزیه و تحلیل SEO (مانند کلیک ها، تبدیل ها، و غیره) را درک، تجزیه و تحلیل و گزارش دهد تا تصمیمات و توصیه های مبتنی بر داده اتخاذ کند
- از ابزارهای SEO (مانند Ahrefs یا Google Search Console) استفاده کنید
- با نحوه ساخت محتوای متمرکز بر سئو آشنا شوید
- از روندهای جستجو و بهروزرسانیهای الگوریتم که ممکن است بر عملکرد سایت تأثیر بگذارد، در صدر باشید.
- استراتژی های متمرکز بر SEO (مانند استراتژی کلمه کلیدی) ایجاد کنید
چگونه به یک متخصص سئو تبدیل شویم
- مهارت های خود را توسعه دهید.
- یک دوره شرکت کنید و گواهینامه بگیرید.
- درک کنید که موتورهای جستجو چگونه محتوا را می خزند و فهرست می کنند.
- درباره ارزش موتورهای جستجو دیدگاهی به دست آورید.
- استراتژی ها و تاکتیک های سئو و چرایی اهمیت آنها را درک کنید.
- در زمینه تحقیق کنید.
- روش/ابزاری را بیابید که برای شما کار می کند.
- با داده ها آشنا شوید.
- دانش سئوی خود را به طور مرتب آزمایش کنید.
- شبکه خود را رشد دهید.
بعضی از متخصصان سئو کار خود را با این هدف شروع نمی کنند که حرفه خود را به سئو اختصاص دهند.
برادن بکر، رهبر سئو در Faire، همراه با دیگر کارشناسان بهینه سازی سئو و تاریخی در HubSpot آجا فراست، ویکتور پن و فروشندگان آماندا — توصیه های خود را در مورد آنچه که برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو لازم است و مسیرهایی که برای رسیدن به آن طی کردند ارائه کردند.
1. مهارت های خود را توسعه دهید.
“در حالت ایده آل، شغلی در سئو به دو چیز نیاز دارد: مهارت تولید محتوا و مهارت تحلیلی. اکثر متخصصان سئو امروزه یکی از آنها را دارند و دیگری را توسعه میدهند.
متخصصان سئو نویسندگان ماهری با غرایز خلاق هستند، بنابراین داشتن پیشینه نوشتاری قوی برای بهینه سازی محتوا به گونه ای که جستجوگران درک می کنند مفید است. بکر خاطرنشان کرد که سابقه نویسندگی او به او کمک کرد تا در سئو شروع کند:
“پیشینه من در نویسندگی و ویرایش به من کمک کرد تا پایم را باز کنم، اما تمایل به تمرکز بر ساختار، مکانیک و هدف پشت نوشتنم همان چیزی است که فکر می کنم نقش من را به عنوان یک متخصص سئو برای HubSpot تضمین کرد.”
قبل از اینکه فراست یک استراتژیست سئو در HubSpot شود، او ویرایشگر وبلاگ فروش HubSpot.
آجا میگوید: «من به خودم یاد دادم که چگونه به عنوان ویرایشگر وبلاگ فروش HubSpot چگونه تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهم. ترافیک وبلاگ فروش برای یک سال و نیم ثابت بود – متوجه شدم که تنها پستهایی که به طور مداوم نماهای ایجاد شده برای ما همه آن نماها را از جستجو دریافت می کردند. بنابراین من شروع به جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با فروش کردم که بتوانیم برای آنها رتبه بندی کنیم و به افزایش ترافیک ارگانیک کمک کنند.”
منابع:
بنابراین، چگونه میتوانید مهارتهای خود را برای آمادگی سئو توسعه دهید؟ این چیزی است که فراست برای تیز نگه داشتن مهارت های سئو خود انجام داد.
“برای اصلاح تخصص سئوی خود، دائما مطالعه می کنم. من واقعاً به سئو فنی علاقه مند هستم، بنابراین به دنبال پست های وبلاگ، مقالات سفید، و تحقیق در مورد معماری و ناوبری سایت، سرعت وب سایت، و هر چیزی که در آن مربوط می شود، از جمله داده های ساختاریافته، می گردم. “SEO توسط دریا، Sistrix، و پنج ساله نابینا همگی منابع فنی عالی SEO هستند. با (بدون تعجب) وبلاگ وب مستر Google. من عضو چند زیرمجموعه SEO هستم (/seo و /bigseo فعال ترین ها هستند). و من تعداد زیادی سئوکار را در توییتر دنبال میکنم – آنها اطلاعات تصادفی یا بینشهای تمام موارد را حذف میکنند. زمان.”
چه ذهن تحلیلی داشته باشید و چه بخواهید وبلاگی را برای تمرین نوشتن راه اندازی کنید، یا نویسنده باتجربه ای باشید که به دنبال آموزش ذهن فنی خود هستید، متعادل کردن هر دو به حرفه سئوی شما کمک می کند.
2. در یک دوره شرکت کنید و گواهینامه بگیرید.
کسب گواهینامه تضمین میکند که دانش مناسب برای انجام موفقیتآمیز به تنهایی را دارید.
هنگامی که در سایتهای حرفهای مانند LinkedIn شبکه میکنید، به شما اعتبار میدهد. هنگام انجام تحقیقات اولیه سئو، آجا دورههایی را پیدا کرد که میتوانست برای دریافت گواهی سئو بگذرد، که درهای بیشتری را باز کرد. “من تعداد زیادی پست وبلاگ را خواندم و در نهایت گواهینامه Google Analytics را دریافت کردم “
اگر تصمیم دارید دورهای را بگذرانید، دورهای را انتخاب کنید که به شما کمک میکند مهارتهایی را برای پیشرفت حرفه سئوی خود ایجاد کنید. اگر به موضوعاتی که نیاز به کمک دارید نمیپردازد، احتمالاً بهترین دوره برای شما نیست.
منابع:
3. درک کنید که موتورهای جستجو چگونه محتوا را می خزند و فهرست می کنند.
سئو به منظور افزایش دید در موتورهای جستجو است تا افراد بتوانند محتوای شما را پیدا کنند. در حالی که همیشه باید با در نظر گرفتن مخاطبان ایجاد شود، اما اگر موتورهای جستجو ندانند از آن چه چیزی بسازند، محتوای شما را پیدا نخواهند کرد.
موتورهای جستجو سه عملکرد اصلی دارند:
- خزیدن – یافتن محتوای جدید با دنبال کردن پیوندها، خواندن نقشههای سایت و غیره.
- Index – درک صفحه و ذخیره و سازماندهی محتوا.
- رتبه – بهترین محتوا را برای سوالات مرتبط ارائه دهید.
افزایش دید مستقیماً با رتبهبندی مرتبط است، اما پس از خزیدن و نمایهسازی صورت میگیرد.
طبق گفته آماندا سلرز، ” تبدیل شدن به یک سئوکار متخصص به معنای درک این کارکردها و بهینه سازی محتوا به گونه ای است که به کاربران خدمت کند… در حالی که بهترین شیوه ها را برای خزیدن و نمایه سازی در ذهن داشته باشید.”
منابع:
4. دیدگاهی در مورد آنچه که موتورهای جستجو ارزش دارند به دست آورید.
در حالی که عملکرد درونی هر موتور جستجو متفاوت است، به خاطر داشته باشید که هر کدام یک هدف واحد دارند: همیشه بهترین نتایج را برای هر جستجو بازیابی کنید.
عوامل زیادی وجود دارند که میتوانند در مورد این که یک نتیجه خاص را “بهترین” میسازد نقش داشته باشند، اما در بیشتر موارد، به چند چیز کلیدی (از سال 2023) مربوط میشود:
- معنا – هدف پشت درخواست جستجوی شخص و نحوه مطابقت آن با مفیدترین محتوا
- ارتباط – اگر صفحه حاوی اطلاعات مربوط به هدف جستجوگر (مانند کلمات کلیدی مرتبط) باشد
- کیفیت – از مدل EEAT (تجربه، تخصص، معتبر بودن، قابل اعتماد بودن) برای ارزیابی صفحات و ارائه مفیدترین و اولین محتوای مردم استفاده می کند
- قابلیت استفاده – تجربه صفحه، مانند اینکه سایتی سازگار با موبایل، آسان برای پیمایش، سرعت بارگذاری صفحه و غیره است یا خیر.
- متن و تنظیمات – از رفتار و تنظیمات گذشته جستجوگر (مانند مکان) برای نشان دادن بیشترین نتایج مرتبط با زمینه استفاده می کند. برای جستجوگران محلی بسیار تاثیرگذار است.
“هرچه این ایده های بزرگ را بهتر درک کنید، بهتر می توانید نقش عوامل رتبه بندی و تاکتیک های سئو را درک کنید. با این شرایط، در اجرای طرح های سئو و تشخیص مشکلات موثرتر خواهید بود. Sellers می گوید.
منابع:
5. استراتژی ها و تاکتیک های سئو و چرایی اهمیت آنها را درک کنید.
آماندا میافزاید: «وقتی یک موتور جستجو میتواند یک وبسایت را بخزد و فهرستبندی کند، سپس از عوامل و سیگنالهای رتبهبندی برای سنجش ارتباط، اعتبار، اعتماد و تجربه استفاده میکند. اینها سپس به استراتژیهایی تبدیل میشوند که سئوکاران میتوانند از آن برای بهبود محتوای خود استفاده کنند.» .
این استراتژیها و رشتهها به اطلاعرسانی تاکتیکهای SEO کمک میکنند:
- سئوی فنی – این به بهینه سازی جنبه های فنی یک وب سایت برای موتورهای جستجو اشاره دارد. این ممکن است شامل اصلاح نقشه سایت و خطاهای پیوند یافت شده در ممیزی های فنی سایت باشد. (قابلیت نمایه سازی و خزیدن)
- سئوی روی صفحه – محتوایی که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار جستجوگر قرار میدهد، در حالی که بالاتر و فراتر از آنچه قبلاً وجود دارد، احتمال رتبهبندی بیشتری دارد. علاوه بر این، پیروی از بهترین شیوه های سئو در صفحه می تواند به موتور جستجو کمک کند تا میزان مرتبط بودن محتوا را با پرس و جو تعیین کند. (ارتباط و هدف جستجو)
- تحقیق کلمات کلیدی (بخشی از سئوی درون صفحه) – با تجزیه و تحلیل داده های کلمه کلیدی، می توانید ایده بهتری از آنچه مخاطبان خود می خواهند کشف کنند، بدست آورید، که سپس می تواند استراتژی شما را در حین ایجاد محتوای قابل کشف بر اساس آن داده ها مشخص کند. (ارتباط و هدف جستجو)
- سئوی خارج از صفحه (ساخت پیوند) – موتورهای جستجو از چندین عامل برای تعیین محبوبیت یک وب سایت استفاده کنید، یکی از آنها، و یکی از آنها تعداد و کیفیت پیوندهای خارجی است که به محتوای آن به اشاره می کنند، که به عنوان بک لینک نیز شناخته می شود. (اقتدار و اعتماد)
- سایر عوامل رتبه بندی – عواملی مانند قابلیت استفاده از تلفن همراه، سرعت صفحه و غیره برای موتورهای جستجو مهم هستند زیرا بهترین نتایج ممکن را ارائه می دهند. (تجربه)
“دانستن اصول اولیه هر کدام در تعیین اینکه آیا می خواهید در یکی از این رشته ها متخصص سئو باشید یا متخصص سئو مهم است، و همچنین می توانند اثربخشی تلاش های شما را افزایش دهند.”
منابع:
6. در زمینه تحقیق کنید.
علاوه بر تحقیقات اولیه در مورد سئو، لازم است با بهروزرسانیها و تغییرات SEO Google همگام باشید. استفاده مجدد از آخرین تکنیک های بهینه سازی مورد نیاز موتورهای جستجو.
به عنوان مثال، وقتی فراست متوجه شد که ترافیک بلاگ فروش یکنواخت است، شروع تحقیقات سئو به او کمک کرد تا دلیل آن را کشف کند: او محتوای جستجو شده توسط مخاطبان را ارائه نمی کرد.
SEO همیشه در حال تغییر است، بنابراین حفظ بر روی آن بسیار مهم است.
ویکتور پان برای ایجاد دانش بنیادی خود در مورد سئو، خواندن را یکی از بهترین عاداتی میداند که به آن عادت کرده است.
«من قبلاً یک خواننده حریص در تمام اطلاعات عمومی در مورد SEO بودم. من یک فید RSS از وبلاگها و وبسایتهای خبری مرتبط با جستجو داشتم که هر روز یک ساعت کامل از آن بازدید میکردم.» او میگوید. زمانی که تجربیات یا چارچوب های دیگران را برای ساختن داشته باشید، صرفاً قرار گرفتن در معرض ایده ها، رفع مشکلات ناشناخته در سئو را آسان تر می کند.»
7. روش/ابزاری را پیدا کنید که برای شما کار می کند.
مشابه یافتن منابعی که برای شما و مجموعه مهارتهای شما کار میکنند، یافتن یک روال سئو یا ابزاری که به پایه و اساس شما تبدیل شود ضروری است. برای تحقیق کلمات کلیدی، SEO ها دوست دارند به زرادخانه ابزارهای شخصی خود ارجاع دهند.
برای مثال، علاوه بر ابزارهای SEO HubSpot، برخی کارشناسان HubSpot همچنین از SEMrush، Ahrefs و Google Console برای تحقیقات بیشتر استفاده می کنند. ابزاری را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد و مطمئن شوید که به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می کند.
منابع:
“خواندن من باعث شد تا با SEMrush، AnswerThePublic، Google Analytics، Google Search Console، و البته، ابزارهای سئوی خود HubSpot. من تعداد زیادی پست وبلاگ را خواندم و در نهایت گواهینامه Google Analytics را دریافت کردم. ”
اگر برای یافتن ابزار به کمک نیاز دارید، در اینجا هشت مورد را می توانید بررسی کنید علاوه بر این:
8. با داده ها آشنا شوید
وقتی در ابزارهای سئو خود فرو می روید، متوجه داده های زیادی خواهید شد. بدون آن، نمیتوانید عملکرد را اندازهگیری کنید و دقیقاً بدانید کجا و چگونه باید آن را بهبود بخشید.
برخی (اما قطعا نه همه) معیارهای مهم سئو عبارتند از:
- موقعیت یابی – صفحه شما چقدر به بالای صفحه در SERP ها نشان داده می شود.
- Impressions – چند بار صفحه شما در SERP ها دیده شده است.
- کلیکها – چند بار روی صفحه شما از SERP کلیک شده است.
- CTR – درصد نمایش هایی که منجر به کلیک شده است.
- جلسات ارگانیک – تعداد دفعاتی که صفحه در مرورگر مشاهده شده است.
- نرخ تبدیل – درصد کاربرانی که کلیک کرده اند و اقدامی انجام داده اند (مانند دانلود پیشنهاد شما)
طبق گفته Sellers، “از آنجایی که هر یک از این موارد جنبه متفاوتی از رفتار جستجو را اندازه گیری می کند، می توانید از آنها برای به دست آوردن بینش های ارزشمندی استفاده کنید که می تواند استراتژی شما را هدایت کند. علاوه بر این، مهم است که آن را دقیق و فیلتر کنید تا داده های شما به شما بگوید. یک داستان کامل تر.”
منابع:
9. دانش سئوی خود را به طور مرتب آزمایش کنید.
اجرای تئوری دانش و تجربه عملی مورد نیاز برای ارتقاء سطح به عنوان یک SEO را به شما می دهد. به این ترتیب، سئو به نوعی شبیه یک ورزش است. شما می توانید همه چیز را در مورد ضربه زدن به بیسبال یا پرتاب فوتبال بخوانید، اما اگر هرگز تمرین نکنید، هرگز به پتانسیل کامل خود نخواهید رسید.
خواندن آخرین اخبار و تحقیقات برای جلوتر ماندن از منحنی در هر صنعتی بسیار مفید است. اما به عنوان یک سئو، وقتی همه چیز دائما در حال تغییر است، خواندن کافی نیست. برای به دست آوردن تجربه عملی که واقعاً مهارت های SEO شما را به سطح بعدی می برد، باید دائماً فرضیات صنعت و ایده های جدید خود را آزمایش کنید.
“من چیزهای زیادی را آزمایش می کنم تا تخصص خود در سئو را اصلاح کنم. آیا برند شما باید در تگ های عنوان شما باشد؟ آیا انکر تکست داخلی هنوز در سال 2020 برای جابجایی رتبه ها ارزش دارد؟ وقتی «سیگنالهای» جعلی اجتماعی میخرید چه اتفاقی میافتد – آیا شاهد افزایش ترافیک ارگانیک هستید؟ پان می گوید.
«آزمایشهای ناموفق به اندازه آزمایشهای موفق به من آموختند، و باعث شد هر زمان که در محتوا بهبودی ایجاد کنم، سئوی مطمئنتری داشته باشم. فقط به این دلیل که، در یک نمونه، ایجاد یک تغییر منجر به بهبود می شود، به این معنی نیست که تغییر در جای دیگر نیز منجر به بهبود می شود – به همین دلیل است که ما باید علیت را آزمایش کنیم و فقط آن را درک کنیم. همبستگی.”
منابع:
10. شبکه خود را رشد دهید.
متخصص شدن در سئو همچنین به معنای رشد شبکه شما از متخصصان سئو است. گروههای سئو در لینکدین وجود دارند که میتوانید به آنها بپیوندید، زیرگروههایی که Aja به آنها اشاره کرد، مانند SEO، و کنفرانسهایی که میتوانید در آنها شرکت کنید. گسترش دایره متخصصان سئو، دانش و اعتبار شما را افزایش می دهد.
اگر به اندازه کافی متخصص شوید، می توانید در کنفرانس های این صنعت نیز صحبت کنید. برای مثال، برادن و ویکتور جلسه ای را در INBOUND رهبری کردند – ارائه آنها، “چگونه رشد کنیم (ترافیک ارگانیک شما ) Better” تغییرات سئو، نحوه انطباق با آنها و نحوه استفاده از برخی روش های اولیه سئو برای بهینه سازی محتوا را معرفی می کند.
برای شروع ساخت شبکه خود، به منابع موجود خود نگاه کنید. اگر یک حساب کاربری لینکدین دارید، می توانید شروع به ایجاد این ارتباطات صنعتی کنید. همچنین میتوانید ویدیوهای YouTube را برای نکات سریع SEO تماشا کنید و با سایر زبانآموزان در نظرات درگیر شوید تا نکاتی را از همتایان دریافت کنید.
بر اساس داستانها و نکات این متخصصان HubSpot، تبدیل شدن به یک متخصص سئو به این معنی نیست که باید حرفه خود را به عنوان یک سئوکار شروع و به پایان برسانید. چرخش از یک نقش به نقش سئو و توسعه تخصص شما از آن پس کاملاً ممکن است — فقط باید مایل به یادگیری و سازگاری باشید.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در مارس 2020 منتشر شد و برای جامعیت بهروزرسانی شده است.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.