11 توصیه برای بازاریابان در سال 2024 [داده های جدید]
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
11 توصیه برای بازاریابان در سال 2024 [داده های جدید]
گزارش وضعیت بازاریابی و روند 2024 در اوایل سال جاری منتشر شد، و من اخیراً داده ها را بررسی کردم و لیستی از توصیه های بازاریابی کلیدی را برای سال آینده جمع آوری کردم تا به سوالات رایجی مانند:
- بازاریابان روی کدام روندها و تاکتیک های صنعتی سرمایه گذاری می کنند؟
- آنها با چه چالش هایی روبرو هستند؟
- و، برنامه ها و انتظارات آنها برای سال 2024 و پس از آن چیست؟
بیایید به توصیههای من بپردازیم.
11 توصیه بازاریابی مبتنی بر داده برای سال 2024
1. ویدئوهای کوتاه فرم تولید کنید.
نظرسنجی ما شامل بیش از 1400 بازاریاب B2B و B2C جهانی بود، و بیش از نیمی از آنها به ما گفتند که در سال 2024 از ویدئوهای کوتاه استفاده میکنند، و این قالبی است که قصد دارند بیشترین سرمایهگذاری را در این سال داشته باشند. علاوه بر این، بالاترین بازگشت سرمایه را در بین هر قالب محتوای دیگری ارائه می دهد.
ویدئوی کوتاه نیز برای مصرف کنندگان بسیار موثر است. در حالی که هنوز چیزی در رسانههای اجتماعی خریداری نکردهام (از کلاهبرداری میترسم)، مطمئناً برای من و همتایان مصرفکنندهام قرعهکشی وجود دارد – 56٪ از آنها میگویند بر اساس تبلیغی که در TikTok دیدهاند چیزی را خریداری کردهاند. .
بنابراین، چرا مصرفکنندگان بیشتر با محتوای کوتاه نسبت به محتوای طولانی ارتباط برقرار میکنند؟ وقتی به درستی انجام شود، محتوای کوتاه سریع اما مختصر است و به کاربران سریع وب امکان میدهد تا به سرعت بیشتر اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند. و اگر یک ویدیوی کوتاه تمام اطلاعاتی را که شخص برای تبدیل نیاز دارد را در خود نداشته باشد، معمولاً بازاریابان را مجبور میکند تا به مهمترین حقایقی اشاره کنند که بینندگان را مشتاق کسب اطلاعات بیشتر میکند.
من فکر می کنم Miss.Excel (شرکتی که دوره های آموزشی مایکروسافت اکسل را ارائه می دهد) نمونه عالی استفاده از ویدیوهای کوتاه در اینستاگرام است. در این ویدیوی سریع، بنیانگذار و مدیر عامل آن، کت نورتون، اعتبار خود را به عنوان یک مربی اکسل با نشان دادن نحوه تبدیل فهرستی از نامها با حروف بزرگ به متن مناسب به بینندگان نشان میدهد.
اگر قصد دارید در سال آینده از محتوای کوتاه مدت استفاده کنید، آخرین روندها و نکات کارشناسان را بخوانید فضای ویدیویی برای الهام گرفتن از استراتژی خود.
2. خرید آنلاین از خود را آسان کنید.
ما در اینجا در وبلاگ HubSpot در مورد فروش اجتماعی زیاد نوشتهایم، اما با دلایل خوب – این مرز جدید برای دستیابی به مشتریان است. هر بار که نظرسنجی گرایشهای مصرفکننده خود را دوباره اجرا میکنیم، تعداد افرادی که برای یافتن محصولات به رسانه های اجتماعی مراجعه می کنند، افزایش می یابد.
همین کاربران همچنین خرید محصولات در رسانه های اجتماعی، و 17٪ از کاربران اجتماعی یک محصول را در برنامه در سه ماه گذشته خریداری کردند.
از آنجایی که مصرف کنندگان آن را دوست دارند، بازاریابان این کار را انجام می دهند، و نتیجه می دهد. آنها نسبت به سالهای گذشته فروش بیشتری را در رسانههای اجتماعی به ارمغان میآورند و تقریباً نیمی از بازاریابهایی که به نظرسنجی ما پاسخ میدهند، امسال سرمایهگذاری خود را در ابزارهای خرید رسانههای اجتماعی افزایش خواهند داد.
1
در نتیجه، یکی از بهترین توصیههای من در سال 2024 این است که یک استراتژی فروش اجتماعی بسازید که اگر برای چیزی که میفروشید منطقی باشد، خرید از شما در رسانههای اجتماعی برای مردم آسان باشد. (کسب و کارهای SaaS، لطفاً از فروشگاه های TikTok دوری کنید).
با این حال، چه در فروش در شبکه های اجتماعی تازه کار باشید و چه در حال بهبود استراتژی خود باشید، بدون ایجاد اعتماد موفق نخواهید بود.
تعلق نسلی من به من می گوید که باید از فرصت خرید در رسانه های اجتماعی استفاده کنم، اما من مانند 53٪ از مصرف کنندگان به آن شک دارم. این پست وبلاگ درباره ایجاد اعتماد با شبکه های اجتماعی است اگر از استراتژی استفاده کنید، فروش منبع خوبی است.
3. با میکرو اینفلوئنسرها شریک شوید.
تقریباً 90٪ از اینفلوئنسر مارکتینگ ها می گویند بازاریابی تأثیرگذار برای شرکت آنها در سال 2023 مؤثر بوده است. ما فقط شاهد رشد آن در طول سال 2024 خواهیم بود زیرا نیمی از کسانی که از آن استفاده می کنند قصد دارند سرمایه گذاری خود را افزایش دهند.
تغییر برجسته در اینفلوئنسر مارکتینگ در چند سال گذشته این است که بازاریابان بیشترین موفقیت را با میکرو اینفلوئنسرها با 10000 تا 100000 فالوور مییابند.
به عنوان یک بازاریاب، این منطقی است. این اینفلوئنسرها مقرون به صرفه تر هستند و مهمتر از همه، فشرده ترین و درگیرترین جوامع را دارند. در نتیجه، ریز اینفلوئنسرها میتوانند تأییدیههای محصول یا برند متقاعدکنندهتر و مؤثرتری ارائه دهند.
این برای من به عنوان یک مصرف کننده نیز منطقی است. به تأثیرگذاران و سازندگان کوچکتری که دنبال میکنم بیشتر اعتماد دارم و با آنها ارتباط برقرار میکنم، بسیار بیشتر از آنهایی که میلیونها و میلیونها دنبال کننده دارند.
و هر چقدر که مردم بخواهند بگویند که خودشان تصمیمات مربوط به محصول را میگیرند، بازاریابی تأثیرگذار کار میکند — سال گذشته، از هر چهار مصرف کننده یک نفر محصولی را بر اساس توصیه یک تأثیرگذار خریداری کرد.
میخواهید از بازاریابی اینفلوئنسر استفاده کنید اما نمیدانید از کجا شروع کنید؟ این چک لیست مفید را بررسی کنید.
4. سئوی خود را با رهبری فکری تقویت کنید.
تعریف مجدد Google از محتوای مفید و افزودن “تجربه” به چارچوب تخصص، اختیار و اعتماد موجود (E-A-T) یکی از بزرگترین تغییرات سئو در سال های اخیر بوده است.
اکنون، محتوایی که بهترین رتبه را دارد اغلب توسط افرادی با تجربه و تخصص در موضوعاتی که در مورد آنها می نویسند ایجاد می شود، و آنها از تجربیات و حکایات شخصی منحصر به فرد استفاده می کنند تا به آن فشار معتبری بدهند که برای متمایز شدن از سایرین لازم است.
در تیم وبلاگ، ما احساس می کنیم که بهترین راه برای تقویت سئوی خود در این «عصر جدید» جستجو، استفاده از کارشناسان موضوعی (SMEs) و رهبری فکری است. این افراد تجربه، تخصص و اقتدار قابل توجهی در حوزه کاری خود دارند و می توانند اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار خوانندگان قرار دهند.
یک راه عالی برای گنجاندن SMEها و رهبران فکری در محتوای خود، افرادی در سازمان شما هستند که در موضوعاتی که شما درباره آنها می نویسید تجربه دارند. اگر آنها نویسنده نیستند، از آنها بخواهید نقل قول هایی را که می توانید در محتوای وبلاگ خود به نمایش بگذارید، ارائه دهند.
5. با هوش مصنوعی و ابزارهای اتوماسیون بازاریابی کارهای بیشتری انجام دهید.
می دانم که شما این جمله را میلیون ها بار خوانده اید، اما به هر حال آن را می گویم — هوش مصنوعی و اتوماسیون سال گذشته همه جا بود. من کمی از هوش مصنوعی خسته شدم، اما واقعیت این است که آنها ابزارهای مفیدی هستند، دیگر فناوریهای گرانتر و غیرقابل دسترس تنها توسط شرکتهای بزرگ استفاده میشوند.
62% از بازاریابان می گویند هوش مصنوعی و اتوماسیون برای بازاریابی آنها مهم است و آنها می توانند در بسیاری از موارد کمک کنند، از اجرای گزارش های تحلیلی پیش بینی پیچیده گرفته تا شخصی سازی ایمیل های بازاریابی تا ساده سازی ساده وظایف اساسی برای دادن زمان بیشتری به بازاریابان برای استراتژی ها یا تاکتیک های پیچیده. که نیاز به لمس انسان دارند.
انجام بیشتر با هوش مصنوعی یک موضوع بازاریابی در سراسر سال 2024 خواهد بود، و توصیه میکنم اگر قبلاً این کار را نکردهاید، آن را امتحان کنید، به خصوص که موارد استفاده زیادی وجود دارد:
- هوش مصنوعی میتواند دستیار بازاریابی محتوای شما باشد. ابزارهای هوش مصنوعی مولد میتوانند به شما در ایجاد محتوای بازاریابی متقاعدکننده، با نام تجاری و با عملکرد بالا کمک کنند. 81 درصد از بازاریابان که از هوش مصنوعی ژنرال استفاده می کنند می گویند که به طور موثری به آنها در نقششان کمک می کند.
- هوش مصنوعی میتواند به شما کمک کند تا در دادههای خود مؤثرتر باشید. دادههای مهم بازاریابی خود را به ابزار هوش مصنوعی تغذیه کنید تا به سرعت عملکرد کمپین را تجزیه و تحلیل کنید و روندهایی را که باید از آن آگاه باشید شناسایی کنید. 6 نفر از 10 کاربر هوش مصنوعی و اتوماسیون داده ها را با هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل می کنند.
- هوش مصنوعی به شما زمان میدهد تا خلاقتر باشید. بازاریابی نقشی خلاقانه است، اما گاهی اوقات، به دلیل نیازهای دیگر، زمان زیادی برای خلاقیت نداریم. کارهای روزمره شاید جالب باشد بدانید که بازاریابان با گنجاندن ابزارهای هوش مصنوعی در فرآیندهای خود، به طور متوسط 2.5 ساعت در روز صرفه جویی می کنند و برمی گردند.
هر توصیهای که برای هوش مصنوعی و اتوماسیون ارائه میکنم با یک سلب مسئولیت نیز همراه است: ابزارهایی که استفاده میکنید نباید جایگزین شما باشند. در عوض، توصیه میکنم با هوش مصنوعی خود کار کنید و آن را به عنوان یک دستیار قابل اعتماد ببینید که به شما کمک میکند کارایی خود را به حداکثر برسانید. شان داونی، رئیس Google، آمریکا و شرکای جهانی، به HubSpotگفت >، «این در مورد خود فناوری نیست. این مربوط به کاری است که شما به عنوان بازاریاب با آن انجام خواهید داد. هوش مصنوعی بدون شما نمیتواند کاری انجام دهد – اما با هوش مصنوعی میتوانید کارهای بیشتری انجام دهید.”
منبع تصویر
6. مسئولیت اجتماعی قهرمان.
مشتریان اهمیت می دهند که برندهایی که از آنها حمایت می کنند به مسئولیت اجتماعی متعهد باشند. آنها میخواهند از برندهایی خرید کنند که باورها و نگرشهای آنها و احتمال خرید آنها به دلیل تعهد برند به تنوع و گنجاندن 17 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
به عنوان یک کسبوکار، وقتی ارزشهای خود را به مصرفکنندگان میگویید،:
- ارتباطات عمیق تری با مخاطبانی با همان علایق ایجاد کنید،
- اعتماد و وفاداری را تقویت می کند،
- از رقبا متمایز شوید و مشتریان جدیدی را جذب کنید که به دنبال حمایت از کسبوکارهایی هستند که ارزشهایشان مشترک است.
بهاشتراکگذاری این نوع محتوا نتیجه میدهد، زیرا بازاریابان گزارش میدهند که دومین ROI بالاتر را در بین تمام روندهایی که اعمال میکنند ارائه میکند، و بیشتر آنها قصد دارند امسال روی آن سرمایهگذاری بیشتری کنند.
اگر چیزی را از این توصیه حذف میکنید، بگذارید این باشد: محتوایی که به اشتراک میگذارید یا تعهداتی که در قبال مسئولیت اجتماعی میدهید باید واقعی باشد. مصرفکنندگان میتوانند درخواستهای جعلی را تشخیص دهند و به شما اجازه نخواهند داد که از آن دور شوید. آنها حتی ممکن است شما را برای آن به صورت آنلاین صدا کنند.
7. به جای بازگشت سرمایه، از صدا برای تعامل استفاده کنید.
پلتفرمهای اولین صوتی مانند Clubhouse در چند سال گذشته ظاهر شده است و برنامه هایی مانند Spotify ویژگی های صوتی زنده بیشتری را اضافه کرده اند. جهش سریع در محبوبیت به ما نشان داد که محتوای صوتی تا چه حد میتواند ویروسی باشد، حتی زمانی که برند باشد.
و در سال 2024، همچنان ارزش آن را دارد که در رادار خود نگه دارید. در بخش مصرف کننده، 75 درصد از آمریکایی های بالای 12 سال در هفته گذشته به صدای آنلاین گوش داده اند.
با بازاریابان، پادکستها یا سایر محتوای صوتی جزو پرطرفدارترین گرایشها نیستند و بالاترین بازگشت سرمایه را ندارند، اما سرمایهگذاریها در سال 2024 به رشد خود ادامه خواهند داد:
- 39٪ از کسانی که قبلاً از پادکست ها یا سایر محتوای صوتی استفاده می کنند، در سال 2024 سرمایه گذاری بیشتری خواهند کرد
- 42٪ از آنهایی که از اتاقهای گفتگوی صوتی استفاده میکنند، قصد دارند همین مبلغ را در سال 2022 سرمایهگذاری کنند.
- پادکست ها یا سایر محتوای صوتی بهترین قالب های رسانه ای هستند که بازاریابان قصد دارند برای اولین بار در سال 2024 از آنها استفاده کنند.
چرا این قالب بازاریابی همچنان اینقدر محبوب است، اگر بالاترین بازگشت سرمایه را ارائه نمیدهد؟
هم تیمی من کارولین فورسی با دن استیلگو، Blend’s مدیر بازاریابی و خوب گفت: “درست است که شما نمی توانید مستقیماً نسبت دهید سرنخ یا درآمد حاصل از پادکست، اما هدف آن این نیست. پادکستها یک کانال بلندمدت برای برندسازی هستند که میتوانند وابستگی و ارتباط را با نام تجاری شما مانند هیچ کانال دیگری بهبود بخشند… پادکست راه عالی برای تولید محتوای جذاب و معتبر است.»
پادکستها بهعنوان یک مصرفکننده، بهخاطر اعتبارشان متمایز هستند. بله، مجریها تحقیق میکنند، اپیزودها را برنامهریزی میکنند، و نکات گفتگو را مینویسند، اما من از هیچ رسانه دیگری که مصرف میکنم، چنین مکالمه طبیعی و آزاد را دریافت نمیکنم.
و همانطور که Stillgoe اشاره کرد، پادکست ها راه بسیار خوبی برای کسب و کار شما هستند تا به یک صدا و رهبر فکری قابل اعتماد در فضای شما تبدیل شوند. این یک نگاه واقعی “پشت صحنه” نیست، اما شنیدن صحبت های شخصی به کسب و کار شما صدایی انسانی می دهد، که کمک زیادی به ایجاد ارتباط با شنوندگان می کند.
8. از یک رویکرد همهکانالی استفاده کنید.
بازاریابان از میانگین چهار پلتفرم در نقش خود استفاده می کنند، و فیس بوک (57 درصد) و اینستاگرام (55 درصد) محبوب ترین ها هستند. این دو همچنین برای بالاترین ROI برابرند.
اما این دو پلتفرم از بسیاری از پلتفرمها هستند، پس چگونه انتخاب میکنید؟ من این دو سوال راهنما را توصیه می کنم:
- مخاطبان شما زمان خود را کجا میگذرانند؟ اگر روی کانالی تمرکز کنید که مخاطبان شما در آن نیستند، پست ارسال میکنید. گزارش روندهای مصرف کننده ما به شما می گوید کجا گروه های مخاطب هدف شما هستند.
- چند نفر در تیم شما حضور دارند؟ دست کمتر به معنای انتخاب موثرترین پلتفرمها برای نیازهای کسبوکارتان به جای پلتفرمهای بیشتر برای به حداکثر رساندن تأثیر و بازگشت سرمایه است.
میدانم که یک چالش برای استفاده از چندین پلتفرم، داشتن محتوای کافی برای اشتراکگذاری در هر یک است. در یک نظرسنجی روندهای رسانه های اجتماعیجداگانه >، متوجه شدیم که بازاریابان معمولاً محتوای مشابهی را در همه پلتفرمها با ترفندهای کوچک به اشتراک میگذارند تا آن را برای هر پلتفرم متناسب کنند. این بدان معنی است که شما برای ایجاد محتوای جدید برای هر کانال تحت فشار نیستید زیرا میتوانید آنچه را که قبلاً دارید تغییر کاربری دهید.
9. تیم های فروش و بازاریابی را هماهنگ کنید.
سازمانهایی با تیمهای فروش و بازاریابی کاملاً هماهنگ به 27% رشد سود سریعتر و 36% حفظ بیشتر.
همسویی با فروش، علیرغم اهمیت آن، یکی از چالشهای مهمی است که بازاریابان با آن روبرو هستند، که مهمترین آن به دلیل عدم ارتباط و نیاز به شفافتر بودن در مورد اهداف و استراتژی کلی است.
مونیکا الگمارک، مدیر ارشد بازاریابی در Oneflow میگوید که برای رسیدگی به چالشهای همسویی فروش و بازاریابی، “تعریف اهداف و اهداف واضح ضروری است که هر دو تیم های فروش و بازاریابی می توانند پشت سر هم جمع شوند. برای درک ارزشهایی که کمپینهای مختلف به ارمغان میآورند، باید اهداف و اهداف روشنی که بین آگاهی و درآمد تفاوت قائل میشوند، هم برای فروش و هم برای بازاریابی در نظر گرفته شوند. این یک وابستگی متقابل بین این مناطق است که نیاز به احترام دارد.”
10. از بودجه بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید.
بیشتر بازاریابان بودجهشان بین سالهای 2022 و 2023 ثابت باقی میماند، احتمالاً به دلیل چشماندازهای تجاری اقتصادی که با همهگیری تسریع یافته است.
بهعنوان مثال، کسبوکارهایی که محصولات گرانقیمت دارند، عملکرد پایینی در سطح فروش نداشتند، زیرا تصمیمگیرندگان باید محتاطانهتر هزینه کنند. در همین حال، بازاریابی آنلاین با گیر افتادن مشتریان و مشتریان احتمالی در وب، ترافیک و فرصتهای تبدیل بسیار خوبی را فراهم کرد.
بازاریابان هنوز می گویند بودجه آنها در سال جاری ثابت خواهد ماند، اما آنها انتظار دارند که بودجه و بازگشت سرمایه در نتیجه نسبت به گذشته تا حدودی بیشتر از گذشته مورد بررسی قرار گیرد، احتمالاً به دلیل رویدادهای اقتصادی چند سال گذشته. رهبران کسب و کار برای به حداکثر رساندن کارایی، اهمیت بیشتری به چگونگی و چرایی خرج کردن پول داده اند.
اگر در تیمی هستید که چشمهای بیشتری دریافت میکند، میدانم که چگونه ممکن است برای موثرترین کار ممکن احساس فشار کنید، به خصوص اگر امیدوارید بودجه بیشتری در آینده توجیه کنید. توصیه می کنم این پست وبلاگ را بخوانید درباره مدیریت کل بودجه بازاریابی خود و دانلود الگوهای برنامه ریزی بودجه رایگان برای کمک به برنامه ریزی خودتان.
11. روی ساخت استراتژی های ترکیبی تمرکز کنید.
45% از بازاریابان جهانی که مورد بررسی قرار دادیم، کارمندان ترکیبی هستند، در حالی که فقط 24% کاملاً از راه دور هستند. کارمندان به طور تمام وقت عجله ندارند، بنابراین همانطور که برای سال 2024 برنامه ریزی می کنید، استراتژی هایی را در نظر بگیرید که برای یک نیروی کار پراکنده بهترین کار را دارد.
نه تنها این، بلکه ترکیبی محبوبترین مدل کار است (مورد ترجیح 41٪ از کارمندان)، پس از آن از راه دور (32٪) و حضوری (27٪) در رتبه آخر قرار دارد.
خبر خوب؟ ارائه انعطاف پذیری می تواند منجر به حفظ کارمند یا تیم عالی شود. دلیل اصلی اینکه افرادی که مورد بررسی قرار گرفتیم میخواهند در شغل خود باقی بمانند، حفظ برنامه کاری انعطافپذیر خود و غلبه بر حقوق رقابتی است.
توصیه های بیشتری می خواهید؟
این تنها پست توصیه ما نیست که از دادههای نظرسنجی روندهای صنعت بازاریابی ما استفاده میکند. برای اینکه به شما کمک کنیم در تاکتیکهای مبتنی بر داده عمیقتر شوید، به انتشار محتوا در مورد یافتهها، گرایشها و استراتژیهای خاص که در نظرسنجی ما برجسته شدهاند، ادامه میدهیم.
در زیر تنها تعدادی از پستهایی است که اخیراً در مورد روندها و تاکتیکهای خاص کشف شده در تحقیقات خود نوشتهایم.
برای برنامه ریزی بازاریابی خود به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟ ما شما را با منبع رایگان زیر تحت پوشش قرار داده ایم.
به دنبال بینش بیشتر هستید؟ با منبع رایگان زیر به توصیهها، روندها و پیشبینیهای سالانه بیشتر مبتنی بر دادهها بپردازید.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.