Bluesky اکنون برای عموم باز است. آیا کسب و کار شما باید آنجا باشد؟ [مصاحبه تخصصی]
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
Bluesky اکنون برای عموم باز است. آیا کسب و کار شما باید آنجا باشد؟ [مصاحبه تخصصی]
همانند دهها «قاتل توییتر» دیگر، Bluesky از زمان راهاندازی خود در هالهای از ابهام قرار گرفته است – بیشتر به لطف یک خط مشی فقط دعوت.
اما هنگامی که سایت میکروبلاگینگ در ماه گذشته عمومی شد، تقریباً یک شبه به 4 میلیون کاربر افزایش یافت.
این نوع رشد میتواند برای بازاریابها سودمند باشد. اما آیا راه اندازی رسانه های اجتماعی ارزش وقت گذاشتن را دارد؟
برای یافتن موضوع با مدیر استراتژی اجتماعی برند HubSpot و تجزیه و تحلیل آن صحبت کردم.
اما ابتدا، اجازه دهید برای کسانی که نمی دانند Bluesky چیست، کمی به عقب برگردیم.
Bluesky چیست؟
Bluesky یکی از ده ها برنامه رسانه اجتماعی است که به امید خاموش شدن X (توئیتر سابق) ظاهر شده است.
به صفوف سایتهای میکروبلاگینگ مانند Mastodon، Threads، Plurk، Cohost، Compost، Sparklefyre و Snuffleupagus میپیوندد. (اعتراف کنید. شما نمی دانید کدام یک از آنها را درست کردم. این تعداد جایگزین X وجود دارد.)
پس، چه چیزی Bluesky را از دیگران متمایز می کند؟
Bluesky به عنوان یک برنامه رسانه اجتماعی منبع باز طراحی شده است که بر اساس یک زیرساخت غیرمتمرکز (به نام پروتکل AT) ساخته شده و توسط بنیانگذار توییتر جک دورسی تامین مالی شده است.
این یک لقمه است. اما دقیقاً به چه معناست؟
- منبع باز به این معنی است که کد برای دیدن (یا حتی سرهم کردن با آن) برای همه در دسترس است.
- غیرمتمرکز به این معنی است که هر کسی میتواند نسخهای از Bluesky را در سرور خود میزبانی کند.
این ترکیب به کاربران شفافیت بیشتری در مورد نحوه عملکرد پلتفرم می دهد. همچنین هنگامی که مشکلی پیش بیاید، آژانس بسیار بیشتری به آنها می دهد.
به عنوان مثال، اگر آنچه را که الگوریتم فیس بوک به شما ارائه می دهد دوست ندارید، کار زیادی نمی توانید انجام دهید.
اما اگر الگوی Bluesky را دوست ندارید؟ شما فقط می توانید Bluesky خود را راه اندازی کنید. (بلک جک اختیاری است.)
زمانی که Bluesky فقط دعوت بود، تقریباً 3 میلیون کاربر فعال ماهانه جمع آوری کرده بود. آن را با 130 میلیون کاربر ادعا شده توسط Threads.
اما وقتی Bluesky در اوایل فوریه به روی عموم باز شد، 800000 کاربر در یک روز افزایش یافت.
حتی افراد مشهوری مانند کریسی تیگن و نیل گیمن را نیز جذب کرده است، و همچنین رسانه های بزرگی مانند نیویورک تایمز و واشنگتن پست.
بنابراین، آیا شرکت شما باید در بین این نامها به حساب بیاید؟
آیا کسب و کار شما باید در Bluesky باشد؟
برای دریافت اطلاعات در مورد همه چیزهای اجتماعی، با ارین مک کول صحبت کردم ، مدیر استراتژی و تجزیه و تحلیل HubSpot، Brand Social.
بیایید با قرار دادن پولمان در جایی که ماوسمان است شروع کنیم…
آیا HubSpot در Bluesky است یا قصد داریم؟
مک کول میگوید: «در حال حاضر، ما در Bluesky نیستیم، و هیچ برنامهای برای پیوستن وجود ندارد. “زمانی که فقط به عنوان دعوت شروع شد، برای ما اولویت کمتری داشت، زیرا طبیعتاً افراد کمتری در بین مخاطبان هدف ما به پیوستن دسترسی خواهند داشت.”
اما ممکن است برای هر کسب و کاری اینطور نباشد. به عنوان یک B2B SaaS، HubSpot ممکن است مخاطبان بسیار متفاوتی نسبت به شما داشته باشد.
مهم است که مخاطبان خود را شناسایی کنید و با آنها ملاقات کنید هستند.
اما فراموش نکنید، دنیای رسانه های اجتماعی همیشه در حال حرکت است. جایی که مخاطبان شما امروز هستند ممکن است فردا تغییر کند.
او میافزاید: «ما همیشه پلتفرمهای نوظهور را زیر نظر داریم زیرا چشمانداز اجتماعی به سرعت حرکت میکند، بنابراین باید آماده حرکت با آن باشیم.
بنابراین، بازاریابان چه زمانی باید به یک کانال اجتماعی جدید توجه کنند؟
مک کول توضیح میدهد: «من به گسترش سریع پایگاه کاربر، استفاده مداوم روزانه، مشروعیت/امنیت پلت فرم و ارتباط اجتماعی توجه میکنم.
آن 130 میلیون کاربر Threads را که قبلاً ذکر کردم به خاطر دارید؟
او میگوید: «وقتی Threads تابستان گذشته راهاندازی شد، همه آن عوامل را تحت تأثیر قرار داد – ما به سرعت به پلتفرم ملحق شدیم. “از آن زمان ما تعداد دنبال کنندگان خود را به طور ارگانیک به 90 هزار افزایش دادیم!”
اما اگر زمان و استعداد خود را در پلتفرمهای زیادی پخش کنید، چنین رشدی اتفاق نمیافتد.
تیم اجتماعی HubSpot چگونه پلتفرمهایی را برای تمرکز بر روی آن انتخاب میکند؟
ارین میگوید: «ما دائماً ترجیحات و عادتهای مخاطب هدف خود را در کنار عملکرد اجتماعی خود بررسی میکنیم تا استراتژی محتوای خود را اصلاح کنیم». “و همچنین چگونه و کجا در دنیای اجتماعی ظاهر می شویم.”
نکته حرفهای: نمیدانید به دنبال چه چیزی باشید؟ میتوانید در آنالیز رسانه های اجتماعی: راهنمای نهایی.
اما این فقط مربوط به اعداد نیست.
مک کول توضیح میدهد: «ما همچنین ترکیبی از پلتفرمها را میخواهیم که به ما امکان میدهند قالبهای محتوای خود را متنوع کنیم.
به تفاوت بین LinkedIn، TikTok و Instagram فکر کنید. هر پلتفرم با فرمت متفاوتی بهترین کار را دارد و هر قالب به شما امکان می دهد با بخش متفاوتی از مخاطبان خود صحبت کنید.
اگر فقط در پلتفرمهای میکروبلاگینگ شرکت میکنید، ممکن است دسترسی خود را محدود کنید.
فقط در جهت دیگر نیز خیلی دور نروید.
«ورود به یک پلتفرم جدید سرمایهگذاری زمان و تلاش است، بنابراین تصمیمهایمان را با آنچه احساس میکنیم باعث تعامل مادامالعمر و رشد برند میشود، هماهنگ میکنیم.»
و این به اصل موضوع میپردازد: پلتفرمهای رسانههای اجتماعی بسیار زیادی وجود دارد که حتی با وجود تیمی از بازاریابان، هنوز باید تصمیم بگیرید که آن زمان و تلاش را در کجا سرمایهگذاری کنید.
بنابراین، نتیجه نهایی:
آیا خوانندگان ما باید Bluesky را در نظر بگیرند؟
او توصیه میکند: «همیشه باید پلتفرمهای جدید را در نظر بگیرید، اما هنگام انتخاب زمان برای سرمایهگذاری دقیق باشید. “و همیشه قبل از اینکه تلاش خود را به یک پلتفرم جدید معطوف کنید، تعیین کنید که موفقیت چگونه است.”
به عبارت دیگر، فقط برای پیوستن به یک پلتفرم نپیوندید. به یاد داشته باشید که شما آنجا هستید تا برند خود را تبلیغ کنید.
به جای اینکه از خود بپرسید، “آیا باید به این پلتفرم بپیوندیم؟” مک کول به شما پیشنهاد میکند سوالاتی مانند:
را در اولویت قرار دهید
- “آیا مخاطبان ما اینجا هستند؟”
- “آیا ویژگی های محتوا با قابلیت های ما مطابقت دارند؟”
- “آیا ما منابعی برای حفظ این حضور داریم؟”
و در نهایت، به یاد داشته باشید که لازم نیست فوراً تصمیم بگیرید. مک کول یک حکمت دیگر اضافه می کند:
«هنگامی که روی پلتفرم از حساب شخصی خود آزمایش میکنید، ایمن کردن دسته برندتان ضرری ندارد.»
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.