5 نگرانی بازاریابان در مورد هوش مصنوعی و نحوه برخورد رهبری با آنها [داده های جدید + نکات]
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
5 نگرانی بازاریابان در مورد هوش مصنوعی و نحوه برخورد رهبری با آنها [داده های جدید + نکات]
اگرچه هوش مصنوعی مولد همه جا وجود دارد، ترس پیرامون وضعیت هوش مصنوعی واقعی است.
از نظرسنجی ما از 1350+ کسب و کار متخصصان در ایالات متحده، از جمله بازاریابان، متوجه شدیم که 63٪ از بازاریابان که قبلاً از هوش مصنوعی مولد استفاده نمی کردند، به دنبال شروع نیستند.
با این حال، حجم وسیعی از داده ها و موارد استفاده برای پشتیبانی از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری مولد و کارآمد برای حمایت از تلاش های بازاریابی وجود دارد.
در این مقاله، ما به ترسهای اصلی پیرامون هوش مصنوعی در بازاریابی و به اشتراک گذاشتن نکاتی از کارشناسان برای کمک به رهبری برای رفع آنها نگاه میکنیم.
مهمترین نگرانیها برای استفاده از هوش مصنوعی
نکاتی برای مقابله با ترسهای هوش مصنوعی
آیا ترسهای هوش مصنوعی باید مانع شما شوند؟
مهمترین نگرانی ها برای استفاده از هوش مصنوعی
نتایج نظرسنجی ما پنج ترس اصلی در مورد استفاده از هوش مصنوعی و منطق بالقوه را شناسایی کرد. پیدا کنید آنها چه هستند تا بتوانید بهتر از تیم خود حمایت کنید.
1. تهدیدی برای مشاغل
تهدید فرضی هوش مصنوعی برای مشاغل بازاریابان یک ترس موجه است. اما، نظرسنجی ما نشان میدهد که کارمندان بیش از حد نگران این موضوع هستند.
ما دریافتیم که بازاریابان از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند بر این باورند که می تواند به ایجاد محتوای بازاریابی کارآمدتر (77%) و بهبود کیفیت محتوای بازاریابی آنها (79%) کمک کند.
از دیدگاه یک کارمند، این آمار ممکن است ترسناک به نظر برسد!
با این حال، رهبر مورد بررسی گفت هوش مصنوعی/ ابزارهای اتوماسیون کارمندان را بهرهورتر میکنند (30%)، و ابزارهای هوش مصنوعی/اتوماسیون کارمندان را در شغلشان مؤثرتر میکنند (32%).
حتی بهتر از آن، 66٪ از رهبران کسب و کار، کارکنان جدیدی را به طور خاص برای کمک به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی/اتوماسیون استخدام کرده اند.
تهدید مشاغل میتواند بازاریابان را در مورد آینده شغلی خود نگران کند. قابل درک است که ترسی مانند این می تواند مانع از پذیرش کامل هوش مصنوعی توسط شخصی شود.
با توجه رهبرانی که بر این باورند که هوش مصنوعی تیمها را در کارشان سازندهتر و مؤثرتر میکند، بازسازی ساختار روایت تمام چیزی است که میتواند به تیم شما اطمینان دهد که مشاغل آنها در معرض تهدید نیست و در عوض هوش مصنوعی ابزاری برای توانمندسازی آنهاست.
2. کیفیت و ارتباط
دومین نگرانی بزرگ حول کیفیت و مرتبط بودن خروجی های هوش مصنوعی می چرخد. از بین افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، 30٪ از بازاریابان معتقدند محتوای ایجاد شده با استفاده از هوش مصنوعی به خوبی محتوای ساخته شده توسط انسان نیست.
همچنین، 28٪ گفتند که هوش مصنوعی تولید کننده محتوای تولید شده همیشه با اهداف مورد نظر مرتبط نیست.
شواهد نشان می دهد که هوش مصنوعی مناسب است و می تواند محتوای با کیفیت و مرتبط را بازگرداند. نظرسنجی ما نشان داد که 44٪ از بازاریابان موافق هستند که هوش مصنوعی می تواند محتوای بهتری نسبت به انسان بنویسد.
شاید کلید استفاده از هوش مصنوعی در نهایت پتانسیل خود با درخواستهای قوی باشد.
آدام اسمیت، بنیانگذار ماشین محتوا ، محتوای هوش مصنوعی را با آزمایش های عمیق، اعلان های قوی و آزمایش های زیاد بررسی می کند. در لینکدین، او نحوه عملکرد محتوای هوش مصنوعی برای وب سایت هایش را به اشتراک می گذارد.
3. دقت
هوش مصنوعی و دقت یک ترس شناخته شده در بین بازاریابان است. برای بازاریابی، دقت بسیار مهم است. اطلاعات نادرست منتشر شده در وبسایت یک برند میتواند در بهترین حالت به روابط برند و مصرفکننده آسیب برساند و در بدترین حالت فاجعهبار باشد.
بررسی ما نشان داد که فقط 23٪ از بازاریابان بسیار مطمئن هستند که اطلاعاتی که هوش مصنوعی تولید می کند دقیق است و 30 درصد فکر می کنند که هوش مصنوعی مولد گاهی اطلاعات نادرست تولید می کند.
همه دیگران؟ خب، آنها به دقتی که هوش مصنوعی ارائه میکند، اعتماد ندارند.
بیشتر کاربران هوش مصنوعی احتمالاً با یک بیانیه مشکوک مواجه شده اند، و بدون شک، بررسی واقعیت هوش مصنوعی برای فرآیند هوش مصنوعی حیاتی است.
اما آیا این بدان معناست که هوش مصنوعی نباید مورد استفاده قرار گیرد؟ ما چندان مطمئن نیستیم!
Moritz Kremb به کسبوکارها کمک میکند تا از هوش مصنوعی برای رشد استفاده کنند. او نکات و بینش هایی را در مورد هوش مصنوعی به اشتراک می گذارد. کرمب هشت استراتژی برای ارتقای هوش مصنوعی و نوشتن را در پست زیر به اشتراک می گذارد:
در نهایت، هوش مصنوعی می تواند به اندازه ورودی خود دقیق باشد. اگر یاد بگیرید که به طور مؤثرتر درخواست کنید، ممکن است دقت کنید.
4. سودمندی
ابزارهای هوش مصنوعی کمتر از ارزشی هستند که برخی بازاریابان می خواهند. هنگامی که از او پرسیده شد، “هوش مصنوعی مولد چقدر برای استراتژی کلی بازاریابی محتوای شما مهم یا بی اهمیت است؟” 30٪ از بازاریابان پاسخ دادند، “نه مهم و نه بی اهمیت» یا «غیر مهم».
فقط 27% از پاسخ دهندگان به “بسیار مهم” پاسخ دادند.
مفید بودن هوش مصنوعی نسبتاً ذهنی است زیرا بسیاری از بازاریابان آن را بسیار مفید می دانند و ادعا می کنند که:
- بازاریابان باید از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند اما از وابستگی بیش از حد خودداری کنند (67%).
- هوش مصنوعی مولد تغییر قابل توجه، متوسط یا جزئی در نحوه تولید محتوا در سال 2023 داشته است (83%).
- ابزارهای AI/اتوماسیون آنها را در کار خود موثرتر می کند (67%).
حقیقت این است که هوش مصنوعی هنوز جوان است و می تواند خیلی انجام دهد. کارشناسانی مانند گرگ براکمن، رئیس و یکی از بنیانگذاران هوش مصنوعی باز، تشخیص می دهند که هوش مصنوعی هنوز در روزهای اولیه آن.
شاید کلید استفاده از هوش مصنوعی به روشی که به شما کمک می کند، درک مکان مفید بودن آن باشد تا بتوانید به 67 درصد از بازاریابان بپیوندید که معتقدند این هوش مصنوعی آنها را در شغل خود مؤثرتر می کند.
5. اعتماد بیش از حد
اما آیا اتکای بیش از حد ما را از استفاده از هوش مصنوعی باز دارد؟ احتمالا نه! کسانی که بیشتر نگران اتکای بیش از حد به هوش مصنوعی هستند دقیقاً چه کسانی باید از آن استفاده کنند. پس از همه، شما متوجه خواهید شد که چگونه اثربخشی و تماس انسانی را متعادل کنید.
نکاتی برای رفع ترس از هوش مصنوعی
اکنون که پنج ترس اصلی بازاریابان را درک کردهاید، میتوانید پادزهر را از رهبران بازاریابی که نکات مهم خود را در زیر به اشتراک میگذارند بیابید.
[ویدئو: https://www.youtube.com/watch?v=7vdZCXb5P1E]
1. فرآیندهای توانمندسازی را ایجاد کنید.
Campbell Tourgis، معاون فروش و بازاریابی در Wainbee، معتقد است که پاسخ، توانمندسازی فرآیندها است.
تورگیس میگوید که تیم او نگرانیهایی را که ممکن است هوش مصنوعی بر کیفیت محتوا تأثیر بگذارد، تأیید میکند. در پاسخ، آنها استفاده از هوش مصنوعی را با لمس انسان در کمپین های فروش و بازاریابی متعادل می کنند.
Tourgis میگوید: «در حالی که از یک سیستم CRM مبتنی بر هوش مصنوعی و سایر ابزارهای مرتبط استفاده میکنیم، تیم تحریریه ما به دقت پیشنویس نهایی را بررسی میکند تا مطمئن شود که محتوای منحصر به فرد و معتبری را برای وبسایت، مواد بازاریابی و اسکریپتهای فروش خود منتشر میکنیم».
چیزی که ما دوست داریم: تیم Tourgis راهی برای گرد هم آوردن لمس انسان و هوش مصنوعی پیدا کرده است. CRM های مجهز به هوش مصنوعی مانند HubSpot دارای ادغام هایی مانند دستیار محتوا و ChatSpot؛ هر دو به گونهای طراحی شدهاند که کارهای روزمره شما را آسانتر و سریعتر کنند!
2. کنترل خود را حفظ کنید.
در حالی که هوش مصنوعی در مراحل اولیه خود است، به اشتراک گذاری داده ها می تواند ترسناک باشد. کارولین جیمز، مشاور و مربی در اطلاعات وب سایت، راه حلی دارد.
“هوش مصنوعی در مراحل اولیه خود است، به این معنی که هنوز تا حد زیادی کنترل نشده است. به همین دلیل است که من از رمزگذاری داده برای داده های مشتری حساسی که دارم استفاده می کنم. از آنجایی که ما با مجموعه دادههایی سروکار داریم که حاوی اطلاعات خصوصی هستند، کارمندان من کاملاً آموزش دیدهاند تا به این سیاستهای حفظ حریم خصوصی دادهها توجه داشته باشند.
تیم جیمز قبل از استفاده، تمام پلتفرمهای هوش مصنوعی را به دقت ارزیابی میکند و قبل از یکپارچهسازی دادههای مشتری، از ایمن بودن آنها اطمینان مییابد.
جیمز میگوید: «این یکی از بسیاری از اقداماتی است که ما برای محافظت از دادههای مشتریان خود انجام میدهیم تا مورد سوء استفاده قرار نگیرند یا در معرض خطر قرار نگیرند.
آنچه ما دوست داریم: جیمز با استفاده از روشهای رمزگذاری برای محافظت از دادههای مشتری به دنبال مشتریان خود است. علاوه بر این، جیمز توصیه می کند که بازاریابان از ابزارهایی استفاده کنند که به دقت مورد بررسی قرار می گیرند. یک مکان عالی برای شروع استفاده از یک ابزار هوش مصنوعی است که می توانید به آن اعتماد کنید.
3. تیم ها را در تصمیم گیری مشارکت دهید.
ملیسا پاپ، مدیر استراتژی محتوا در RicketyRoo، تشخیص میدهد که تیمها در تصمیمگیری دخالت ندارند کمتر احتمال دارد که از هوش مصنوعی استفاده کنند.
Popp به شما توصیه میکند «با سازماندهی جلسات طوفان فکری، تیم را در تصمیمگیریهای مربوط به پیادهسازی هوش مصنوعی مشارکت دهید. تشویق تیم ما برای مشارکت دادن با ایدهها و شکل دادن به نحوه ادغام هوش مصنوعی در استراتژیهای ما نیز برای گرفتن خرید از تیم و مشتریان ما ضروری است.”
چیزی که ما دوست داریم: با تیمهایی که در تصمیمگیری مشارکت دارند، فرصتهایی برای همه افراد درگیر در اجرای هوش مصنوعی وجود دارد تا نظر خود را بیان کنند. این فرصتی است برای ابراز نگرانی ها و برای رهبری برای اطمینان بخشیدن و ارائه راه حل.
4. خطوط ارتباطی باز را حفظ کنید.
به طور مشابه، گرگ کوزرا، مشاور عملکرد در آموزش ELM، ایجاد و حفظ خطوط ارتباطی باز را در مورد کاربردهای فراوان هوش مصنوعی توصیه میکند. راهاندازی کانالی را در نظر بگیرید که در آن اعضای تیم میتوانند موارد استفاده مفیدی را که کشف کردهاند و تأثیر آنها بر بهرهوری خود به اشتراک بگذارند.
«این سناریوی «یادگیری از دیگران» میتواند نکات اثباتشدهای را ارائه دهد که مستقیماً از آنهایی که به آنها اعتماد دارند – اعضای تیم خودشان. مزیت اضافی این است که هیچ محدودیتی برای این آموزش غیررسمی وجود ندارد.
آنچه ما دوست داریم: چت یا کانال های گروهی می تواند یادگیری تیمی را تشویق کند. همچنین مکان امنی است که تیمها میتوانند از دلهرههای خود حمایت کنند و از ایدههای عالی تشویق شوند! از کانالهای تیمی، رهبری میتواند مسائل اصلی را ببیند و برای حل آنها برنامهریزی کند و در نتیجه نیروی کار شادتر ایجاد شود.
5. ابزار تست.
کن پاسکینز، مدیر عامل مشاوره GCE، آزمایش ابزارهای هوش مصنوعی را توصیه می کند. او میگوید: «مانند هر چیز دیگری، بهترین راه برای فرونشاندن ترسهایتان در مورد یک ابزار یا فناوری خاص، دیدن آن در عمل است.»
Paskins پیادهسازی آهسته هوش مصنوعی را در موقعیتهای ساده که شامل اتوماسیون اولیه است، توصیه میکند. از آنجا، کارمندان می توانند زمانی را که می توانند با هوش مصنوعی صرفه جویی کنند، از نزدیک ببینند.
پسکینز میگوید: «[زمان ذخیرهشده] را میتوان در پروژههای چالشبرانگیزتری که نیاز به لمس انسانی دارند، صرف کرد». “با فلسفه “یادگیری با انجام دادن” ادامه دهید و پس از اینکه تیم شما زمان لازم برای آزمایش کارهای ساده را پیدا کرد به سوالات پاسخ دهید.”
چیزی که ما دوست داریم: ابزارهای آزمایشی روشی عالی برای تعیین اینکه چه چیزی در سازمان شما هدف دارد و چه چیزی ندارد. اگر یکی از ابزارها برای شما کار نمی کند، می توانید به جای اجتناب کامل از هوش مصنوعی به دنبال چیزی بگردید که انجام دهد.
6. به کارمندان اطمینان دهید.
شانون راکسبورو، مدیر ارشد بازاریابی (CMO) ، ROCKBlue معتقد است که پرداختن به ترسهای هوش مصنوعی با برقراری ارتباط و اطمینان شروع میشود.
راکسبورو میگوید، “ضروری است که رهبران بازاریابی با رهبری ارشد همکاری کنند تا با ایجاد استانداردهای داخلی و دستورالعملهایی برای شفافیت، اعتماد، امنیت و ایمنی به کارمندان اطمینان دهند و به نگرانیهای آنها رسیدگی کنند.”
راکسبورو خاطرنشان می کند که رهبران باید برای اطلاع رسانی و آموزش تیم های بازاریابی در مورد مزایای هوش مصنوعی تلاش کنند. این شامل این است که چگونه می تواند به بهره وری بیشتر آنها کمک کند و به رفاه آنها کمک کند.
چیزی که ما دوست داریم: ترسهای هوش مصنوعی تنها زمانی بهبود مییابند که رهبری و کارمندان برای ایجاد اعتماد و امنیت با یکدیگر همکاری کنند. ما دوست داریم که Roxborough به دنبال کمک به آموزش تیمها و نشان دادن اینکه چگونه هوش مصنوعی یک پشتیبان بهرهوری است.
آیا ترس های هوش مصنوعی باید شما را متوقف کنند؟
دادههای بررسی وضعیت هوش مصنوعی ما دلیلی برای ترسهای قانونی بازاریابان میدهد. با این حال، همین نظرسنجی مواردی را نیز کشف کرد که در آن بازاریابان از پذیرش هوش مصنوعی خود هیجان زده میشوند.
نباید ترسهای هوش مصنوعی شما را از کشف اینکه چگونه هوش مصنوعی میتواند از شما و اهداف تجاریتان حمایت کند باز دارد. همانطور که کارشناسان به ما نشان می دهند، با فرآیندهای خوب، آزمایش، ارتباطات و آموزش، هوش مصنوعی می تواند یک ابزار بازاریابی مفید باشد.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.