سهام رسانه های اجتماعی — هر آنچه که باید بدانید
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
سهام رسانه های اجتماعی — هر آنچه که باید بدانید
امسال، کاربران جهانی رسانههای اجتماعی به رکورد شکنی 4.9 میلیارد. آمارهایی از این دست نشان می دهد که سهام رسانه های اجتماعی ممکن است یک فرصت سرمایه گذاری عالی باشد – اما بهترین سهام رسانه های اجتماعی برای سرمایه گذاری در کدام هستند؟
شبکه های اجتماعی یک تجارت بزرگ است. یکی از گزارشهای اخیر صنعت را در یک 231 میلیارد دلار.
این بازار همچنین یک بازار فوقالعاده پیچیده است، با پلتفرمها، فناوریها و شرکتهای بیشماری که همه تلاش خود را میکنند تا در این فضای به سرعت در حال تحول رقابتی باقی بمانند.
این مقاله چگونگی سرمایهگذاری در سهام رسانههای اجتماعی، آنچه رسانههای اجتماعی میتوانند در مورد اقتصاد گستردهتر به ما بگویند، و برترین سهام رسانههای اجتماعی برای تماشا در سال ۲۰۲۳ را بررسی میکند.
سهام رسانههای اجتماعی چیست؟
آیا باید در سهام رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید؟
سهام رسانه های اجتماعی در مورد اقتصاد به ما چه می گویند
سهام رسانههای اجتماعی برای تماشا
سهام رسانه های اجتماعی چیست؟
البته، برای ایجاد یک استراتژی سرمایه گذاری موثر در رسانه های اجتماعی، ابتدا مهم است که بدانیم سهام رسانه های اجتماعی چیست.
چشمانداز رسانههای اجتماعی دائماً در حال تغییر است، اما در سطح بالایی، رسانههای اجتماعی به هر فناوری دیجیتالی اطلاق میشود که کاربران را قادر میسازد تا ایدههای خود را از طریق شبکهها و جوامع مجازی به اشتراک بگذارند، چه از طریق متن، تصاویر، ویدئوها یا ترکیبی از آنها.
برخی از پرکاربردترین پلتفرمهای امروزی عبارتند از TikTok، Snapchat، Instagram، و X (توئیتر سابق) — اما پلتفرمهای جدید دائماً ظاهر میشوند و همیشه به دنبال رقابت با شرکتهای فعلی و تصاحب سهم بازار جدید هستند.
شبکههای اجتماعی به دلیل پایگاه کاربران گستردهاش، جزء اصلی استراتژی های بازاریابی.
بسیاری از شرکتها حضور خود را در رسانههای اجتماعی در پلتفرمهای برتر ایجاد میکنند تا برند خود را تبلیغ کنند و با مشتریان فعلی و بالقوه از طریق نظرات، پستهای مجدد و موارد دیگر درگیر شوند.
واضح است که رسانه های اجتماعی بخش مهمی از اکوسیستم فناوری گسترده تر و اقتصاد جهانی هستند. به این ترتیب، جای تعجب نیست که سهام رسانه های اجتماعی اکنون برای بسیاری از استراتژی های سرمایه گذاری حیاتی هستند.
به طور خاص، بسیاری از سرمایهگذاران ممکن است به سهام رسانههای اجتماعی برای خرید سهام برخی از شرکتهایی که بهسرعت در حال رشد هستند، نگاه کنند.
آیا باید در سهام رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید؟
در حالی که هیچ رویکرد یکسانی برای سرمایهگذاری وجود ندارد (و هرگز تضمینی برای بازگشت سرمایه وجود ندارد)، بسیاری از کارشناسان پیشنهاد کردهاند که سهام رسانههای اجتماعی میتواند گزینهای محکم برای سرمایهگذاران امروزی باشد.
به عنوان مثال، کارشناس بازار سهام جاش دیلن استدلال می کند که سرمایه گذاری در سهام رسانه های اجتماعی به دو دلیل “پیشنهاد جذاب” است.
او خاطرنشان میکند: “اول”، “استفاده از رسانههای اجتماعی همچنان در حال افزایش است و بازار وسیع و رو به رشدی برای این پلتفرمها ایجاد میکند.”
دوم، او ادامه می دهد، “بازار تبلیغات دیجیتال، یک جریان درآمد کلیدی برای شرکت های رسانه های اجتماعی، نیز در مسیر رشد قرار دارد، زیرا کسب و کارها به طور فزاینده دلارهای بازاریابی را از کانال های سنتی به کانال های آنلاین تغییر می دهند.”
برای اطمینان، سهام رسانه های اجتماعی بدون خطر نیستند.
دیلان اشاره میکند که بخش رسانههای اجتماعی “معرض تغییر ترجیحات کاربر، بررسی دقیق نظارتی و رقابت شدید بین پلتفرمها است.”
او میگوید، “مانند هر سرمایهگذاری، سرمایهگذاران بالقوه باید تحقیقات کاملی انجام دهند و عوامل خطر منحصر به فرد این بخش پویا و بسیار قابل مشاهده را در نظر بگیرند.”
همیشه مهم است که از خطرات مرتبط با هر نوع سرمایه گذاری آگاه باشید.
اما، طبق آخرین گزارش تحقیق از در آینده تحقیقات بازار، صنعت جهانی رسانه های اجتماعی انتظار می رود که در دهه آینده “رشد سالم” را تجربه کند.
بنابراین، ارزش آن را دارد که در سهام رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از یک سبد سرمایه گذاری متنوع سرمایه گذاری کنید.
سهام رسانه های اجتماعی درباره اقتصاد به ما چه می گویند
در یک گزارش اخیر مؤسسه کارنگی، متخصصان بازار کلودیا بیانکوتی و پائولو سیوکا نشان میدهند که رسانههای اجتماعی به طور فزایندهای با اقتصاد جهانی گستردهتر در هم آمیخته شدهاند.
همانطور که آنها توضیح می دهند، “گفتمان در رسانه های اجتماعی به طور فزاینده ای بر تصمیمات مالی شخصی تاثیر می گذارد… تاثیر رسانه های اجتماعی بر بازارهای مالی باقی می ماند، زیرا نسل های جوان پس انداز و سرمایه گذاری می کنند.”
به عبارت دیگر، همانطور که رسانههای اجتماعی همچنان به رشد خود ادامه میدهند، احتمالاً تأثیر بیشتری بر بازار سهام گستردهتر خواهند داشت.
بهویژه از آنجایی که صنعت رسانههای اجتماعی بهویژه به نسلهای جوانتر مربوط میشود، این بازار احتمالاً با رشد جمعیت جوانتر و به دست آوردن قدرت خرید، تأثیر زیادی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت.
در واقع، مطالعات نشان دادهاند که رشد رسانههای اجتماعی ممکن است با رشد اقتصادی گستردهتر در بین بخشها و مناطق جغرافیایی مرتبط باشد.
یک مطالعه اخیراً منتشر شده یافت شد افزایش نفوذ رسانه های اجتماعی با افزایش رشد اقتصادی در 177 کشور در سراسر جهان مطابقت دارد.
برعکس، تحلیلگران گزارش دادهاند که وقتی یک سهام رسانههای اجتماعی سقوط میکند، میتواند اثرات موجی قابلتوجهی بر سهام شرکتهای دیگر داشته باشد. قیمت ها.
به عنوان مثال، هنگامی که در سال 2022 سهام پلتفرم اشتراکگذاری تصویر محبوب اسنپ چت کاهش یافت، تحلیلگر پایپر سندلر تام قهرمان پیشنهاد کرد که این افت بازتابی گسترده تر است روندها، با این استدلال که “در این مرحله، حس ما این است که در مقایسه با Snap خاص، بیشتر کلان و صنعت محور است.”
واضح است که سهام رسانه های اجتماعی می توانند چیزهای زیادی در مورد وضعیت اقتصاد گسترده تر به ما بگویند. در واقع، با توجه به مرکز تحقیقات پیو، بیش از 80٪ آمریکایی های 18 تا 49 ساله حداقل از یک سایت رسانه اجتماعی استفاده می کنند.
این پلتفرمها به بخش بزرگی از اقتصاد جهانی تبدیل شدهاند، بنابراین طبیعی است که سهام رسانههای اجتماعی با روندهای اقتصادی مهمتری ارتباط نزدیک داشته باشند.
سهام رسانه های اجتماعی برای تماشا
با توجه به اهمیت سهام رسانههای اجتماعی در چشمانداز وسیعتر سرمایهگذاری، کدام سهام برتر برای تماشا در سال 2023 هستند؟
در زیر، برخی از سهامهای برتر رسانههای اجتماعی را بر اساس عملکرد گذشته، معیارهای فعلی و رشد کوتاهمدت و بلندمدت پیشبینیشده فهرست کردهایم.
Alphabet, Inc. (NASDAQ:GOOG)
> >
آنچه انجام می دهند
Alphabet, Inc. شرکت مادر Google است که چندین پلتفرم رسانه اجتماعی مانند Google Meet، Blogger و YouTube را اداره میکند.
Alphabet رقیب فیسبوک +Google را نیز اجرا می کرد، اما این پلتفرم در سال 2019 تعطیل شد. امروزه، YouTube به تنهایی دارای بیش از دو میلیارد کاربر فعال و بیش از نیمی از کاربران جهانی اینترنت حداقل یک بار در ماه به سایت دسترسی دارند.
چرا ارزش دیدن دارند
Google برای مدت طولانی یکی از بازیگران اصلی رشد در بخش فناوری بوده است. امروزه، تحلیلگران به ویژه خوش بینانه در مورد چشم انداز Alphabet به چند دلیل کلیدی:
اول، درآمد تبلیغات گوگل در ماههای اخیر علیرغم نوسانات و اختلالات بازار همچنان قوی بوده است.
علاوه بر این، در حالی که ممکن است سرمایهگذاری Google در هوش مصنوعی تا حدودی تحت الشعاع موفقیتهای اخیر OpenAI متعلق به مایکروسافت با ChatGPT قرار گیرد، تحلیلگران عمدتاً استدلال کردهاند که Alphabet در موقعیت خوبی برای استفاده از فناوری جدید هوش مصنوعی قرار دارد.
در نهایت، مارک کلی، تحلیلگر Stifel استدلال کرده است که محصول اصلی YouTube و YouTubeTV احتمالاً فرصتهای قابل توجهی را نشان میدهند که در رتبهبندی «خرید» او برای Alphabet در مارس سال جاری نقش داشته است.
Meta Platforms, Inc. (NASDAQ:META)
آنچه انجام می دهند
Meta پشت برنامه های رسانه های اجتماعی پیشرو فیس بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس اپ قرار دارد. این خانواده از برنامهها، با سهم بازار بیش از 16٪ در سه ماهه دوم 2023.
فراتر از پلتفرمهای معروف خود برای اشتراکگذاری پستها و ارسال پیامهای مستقیم، متا به فناوریهای پیشرفته مانند واقعیت مجازی و دستگاههای پوشیدنی نفوذ کرده است.
چرا ارزش دیدن دارند
در جدیدترین نامه سالانه سرمایه گذار، شرکت مدیریت سرمایه گذاری Davis Advisers ابراز اطمینان کرد که اگرچه متا به موانعی برخورد کرده است،
David Advisers میگوید: «پایه کاربر رو به رشد آن، و همچنین رشد مداوم در میزان زمانی که کاربران در این پلتفرمها صرف میکنند، شاخص بسیار مهمتری از ارتباط و ارزش متا است.»
به طور خاص، مشاوران دیویس به درآمد تبلیغات متا به ازای هر کاربر بیش از 30 درصد از سال 2019 و همچنین سه میلیارد کاربر فعال آن (که نشان دهنده یکی از بزرگترین پایگاه های کاربری هر شرکت در تاریخ است) اشاره کرد. موفقیت پایدار آن.
Match Group, Inc. (NASDAQ:MTCH)
آنچه انجام می دهند
Match Group بر روی یک جایگاه خاص در فضای رسانه های اجتماعی تمرکز می کند: دوستیابی آنلاین. Match که به خاطر برنامههای محبوب Hinge، OkCupid و Tinder شناخته میشود، بهطور پیوسته رشد کرده است (و رشد درآمد دو رقمی) برای سالها.
علاوه بر این، برخلاف سایر شرکتهای رسانههای اجتماعی، Match بیشتر درآمد خود را از اشتراک کاربران بهجای تبلیغات به دست میآورد.
اگر میخواهید سرمایهگذاریهای خود را در مدلهای مختلف کسبوکار رسانههای اجتماعی متنوع کنید، این گزینه بسیار خوبی است.
چرا ارزش دیدن دارند
در سال 2023، انتظار دارد به رشد سال به سال تا 10 درصد در کل و درآمد مستقیم از رهبر بازار خود، Tinder، دست یابد. علاوه بر این، پیشبینی میشود که Hinge 400 میلیون دلار درآمد مستقیم در سال 2023.
این شرکت همچنین برای خرید 1.725 میلیارد دلار پلت فرم اجتماعی و ویدیویی کره ای Hyperconnect، که نشان دهنده تمایل آن برای رشد و گسترش به بازارهای جدید است.
شرکت مایکروسافت (NASDAQ:MSFT)
> >
آنچه انجام می دهند
در حالی که ممکن است مایکروسافت اولین شرکتی نباشد که وقتی در مورد رسانه های اجتماعی فکر می کنید به ذهنتان خطور می کند، شرکت مایکروسافت در واقع یک بازیگر اصلی در این فضا است.
لینکدین، تیمهای مایکروسافت، و اسکایپ همگی زیر نظر آن هستند.
LinkedIn بیش از 930 میلیون عضو در بیش از 200 کشور در سراسر جهان دارد، در حالی که Skype و حساب تیمها برای بیشتر بیش از 40% از سهم بازار جهانی پلتفرمهای تماس تصویری.
علاوه بر این، مایکروسافت همچنین دارای Yammer و Flipgrid است که به ترتیب شبکههای اجتماعی سازمانی و خدمات اشتراکگذاری ویدیوی آموزشی را ارائه میدهند.
چرا ارزش دیدن دارند
به گفته تحلیلگران از مورگان استنلی، مایکروسافت دارای “مبانی مطلوب” است و در سال 2023 “به طور فزاینده ای موقعیت خوبی دارد”.
بهعلاوه، جدیدترین نظرسنجی CIO نشان داد “چندین شاخص آینده نگر که نشان دهنده موقعیت نسبی قوی مایکروسافت است”، که نشان می دهد مایکروسافت ممکن است همچنان یک بازیکن قوی در رسانه های اجتماعی جهانی باشد. بازار.
Tencent Holdings Limited (OTC:TCEHY)
آنچه انجام می دهند
تجزیه و تحلیل شرکتهای رسانههای اجتماعی برتر بدون اشاره به غول فناوری چینی Tencent ناقص است.
Tencent شرکت مادر برنامههای معروفی مانند QQ، Weibo، و WeChat است و کسبوکارهای مصرفکننده آن فراتر از پیامرسانی فوری و شبکههای اجتماعی به بازیهای آنلاین مختلف، پخش ویدیو، اشتراکگذاری موسیقی و سایر خدمات گسترش مییابد.
>
در حالی که نفوذ آن به بازار در خارج از آسیا محدود است، دهمین شرکت با ارزش از نظر ارزش بازار در فوریه 2022، و اولین شرکت فناوری آسیایی بود که از مرز ارزش گذاری 500 میلیارد دلار عبور کرد.
چرا ارزش دیدن دارند
به خصوص اگر به دنبال گسترش سبد سهام خود فراتر از شرکت های مستقر در ایالات متحده هستید، Tencent یکی از بهترین سهام رسانه های اجتماعی است که باید در نظر بگیرید.
در واقع، به عنوان بانک سرمایه گذاری جهانی، کارگزاری، و شرکت مشاوره Loop Capital توضیح در یادداشت تحقیقاتی اخیر، “موتورهای اصلی بازی و پرداخت Tencent نشانه های امیدوارکننده ای برای ارزش گذاری، و همچنین چشم انداز مثبتی برای رشد درآمد تبلیغاتی نشان می دهند.”
یادداشت تحقیق استدلال میکند که انتظار میرود این سهام به لطف روندهای مثبت اقتصاد کلان و رشد درآمد مورد انتظار در بخشهای اصلی Tencent به عملکرد خوب خود ادامه دهد.
آنچه باید بدانید
نکته مهم این است که این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این به عنوان مشاوره مالی شخصی در نظر گرفته نشده است، و خطرات همیشه با هر تصمیم سرمایه گذاری یا مالی مرتبط است.
با این حال، اگر میخواهید درباره بهترین سهام رسانههای اجتماعی برای سرمایهگذاری اطلاعات بیشتری کسب کنید، توصیههای مبتنی بر داده و مورد تأیید متخصصان که در بالا ذکر شد، ممکن است نقطه شروع مفیدی باشد.
از YouTube Alphabet گرفته تا Facebook Meta تا WeChat Tencent و تعداد بیشماری دیگر، صنعت رسانههای اجتماعی در سراسر جهان در حال رونق است.
به این ترتیب، سهام رسانههای اجتماعی میتوانند چیزهای زیادی در مورد وضعیت گستردهتر اقتصاد به ما بگویند، و میتوانند فرصت سرمایهگذاری قابل توجهی را برای هر کسی که به دنبال خرید سهام در یک صنعت با رشد بالا و به سرعت در حال توسعه است، نشان دهد.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.