کمپین های بازاریابی مورد علاقه ما در سال 2023
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
کمپین های بازاریابی مورد علاقه ما در سال 2023
سال جالبی برای بازاریاب شدن بود. انتظارات زیاد بود، بودجهها کم، محتوا با سرعت نور حرکت میکرد و بازاریابان مجبور بودند همه چیز را جادویی کنند.
با نزدیک شدن به پایان سال 2023، من از تیم رسانه HubSpot نظرسنجی کردم تا ببینم کمپین های بازاریابی مورد علاقه آنها در سال چیست. خلاصه کامل زیر را بررسی کنید.
کمپین های بازاریابی مورد علاقه HubSpot Media در سال 2023
فیلم باربی
بیایید با بدیهی شروع کنیم: باربی مالک نیمه اول سال 2023 بود.
برای تبلیغ فیلم پرفروش تابستانی، برادران وارنر و ماتل با هم متحد شدند تا یکی از قویترین و جامعترین کمپینهای بازاریابی را که تاکنون دیدهایم اجرا کنند. موتور بازاریابی فیلم «باربی»، از فعالیتهای تجربی گرفته تا همکاریهای محصول، همه چیز را داشت. برخی از نکات برجسته عبارتند از:
- Ken’s Malibu Dreamhouse که در فهرست Airbnb قرار گرفت
- محصولات با تم باربی با برندهایی مانند Crocks، XBOX، BEIS، و Homesick Candles
- یک کشتی تفریحی با موضوع باربی در بوستون
- مولد میم باربی
با این حال، برادران وارنر و متل نمیتوانند تمام اعتبار را به خود اختصاص دهند – «باربی» همچنین از پشتیبانی بازاریابی ارگانیک زیادی برخوردار بود. افتتاحیه همان آخر هفته با «Oppenheimer» باعث شد طرفداران فیلم «Barbenheimer» روند دوگانه در رسانه های اجتماعی، به هر دو فیلم رونق بازاریابی می دهد. همچنین، هر زمان که امسال رنگ صورتی را دیدیم، نمیتوانستیم به باربی فکر نکنیم.
Snoop Dogg and Solo Stove
در پاییز، اسنوپ داگ یک پست رسانه های اجتماعی که به این معنی است که او سیگار را ترک می کند. طبیعتاً، این پست توجه زیادی را به خود جلب کرد، زیرا استفاده از ماری جوانا توسط اسنوپ داگ از روز اول بخش بزرگی از برند او بوده است.
معلوم است که این پست یک تیزر برای تبلیغ همکاری او با Solo Stove است، برندی که چاله های آتش بدون دود می فروشد. نام تجاری اعلام کرد اسنوپ “سیگاری” رسمی آن بود و چند روز پس از پست اولیه خود در رسانه های اجتماعی، یک تبلیغ رسمی را حذف کرد.
جمعه سیاه والمارت
Walmart با موضوع جمعه سیاه خود با موضوع «دختران پست» کمپین.
خرهفروش مجموعهای از آگهیهای بازرگانی با بازی بازیگران اصلی فیلم سال 2004 پخش کرد و نقشهای خود را تکرار کرد. این کمپین به خوبی تولید شد و به طور موثر بزرگترین جمعیت شناسی خریداران تعطیلات را هدف قرار داد: هزاره ها.
انتظار میرود که هزارهها بیشتر خرج کنند نسبت به نسل های دیگر در این فصل تعطیلات. فیلم اصلی «دختران بدجنس» یک فیلم نسلی بود که بسیاری از هزارهها آن را میشناسند و دوست دارند، و تبلیغات بلافاصله جرقههای نوستالژی را برای این گروه مهم از مصرفکنندگان برانگیخت.
دانکین دوناتز x بن افلک
در ماه فوریه، Dunkin’ Donuts اولین آگهی تبلیغاتی Super Bowl خود را با بازی بن افلک پخش کرد. این بازیگر بزرگشده در ماساچوست از عکاسی لذت برده است قهوه دانکین چندین بار در طول سالها، بنابراین منطقی بود که او سخنگوی رسمی برند شود.
تبلیغات Superbowl مجموعهای از آگهیهای Dunkin’ Donuts را با بازی افلک آغاز کرد، و این شراکت نمونهای عالی از همسویی برند و تأیید افراد مشهور است که منطقی است.
شهر گگ نیکی میناژ
نیکی میناژ یکی از فعال ترین طرفداران روی کره زمین را دارد. امسال طرفداران میناژ، معروف به Barbz، در مورد انتشار آخرین آلبوم او Pink Friday 2 گرد هم آمدند که به طور موثر یک لحظه بازاریابی ویروسی برای خواننده رپ ایجاد کرد.
در ماه سپتامبر، میناژ جلد آلبوم را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. روی جلد ست او را در شهری صورتی رنگ نشان می داد. طرفداران او به سرعت شروع به استفاده از اصطلاح “Gag City” برای توصیف جلد آلبوم کردند و از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر صورتی شهری برای به تصویر کشیدن شهر Gag استفاده کردند. باربز اساساً یک دنیای آنلاین ایجاد کرد و میم هایی را برای کمک به تبلیغ آلبوم تولید کرد.
برندهای دیگر مانند Baskin Robbins و Microsoft Bing به سرعت وارد اقدام، ایجاد تصاویر Gag City خود و افزودن سوخت به روند.
در حالی که مشخص نیست که آیا کمپین Gag City بازاریابی عمدی از میناژ و برچسب او بوده است یا صرفاً یک جنبش ارگانیک ایجاد شده توسط طرفداران او بوده است، این یک مطالعه موردی جالب در تقاطع طرفداران UGC و هوش مصنوعی مولد است.
پروژه عزت نفس Dove
پروژه عزت نفس Dove مجموعه ای از کمپین های خیره کننده داشت که از کار تاثیرگذاری خود در سال جاری حمایت می کردند.
در بهار، Dove فیلترهای زیبایی رسانههای اجتماعی را با انتخاب کرد. کمپین #TurnYourBack. در این کمپین افراد مشهور و اینفلوئنسرها محتوای بدون روتوش را به اشتراک می گذاشتند و به دنبال کنندگان خود در مورد خطرات تحریف دیجیتال هشدار می دادند و آنها را تشویق می کردند به فیلترهایی که ویژگی های طبیعی آنها را تغییر می دهد پشت کنند.
اندکی بعد، Dove ابتکاری را با لیزو به نام تحقیق پروژه عزت نفس Dove برای ایمنی آنلاین کودکان. هدف این کمپین جلب توجه به قانون ایمنی آنلاین کودکان بود که ایمنی را در رسانه های اجتماعی برای کاربران جوان ترویج می کند. برای حمایت از این لایحه، Dove فیلمی به نام «هزینه زیبایی» تولید کرد تا تأثیر استانداردهای زیبایی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان جوانان را برجسته کند.
همانطور که پاییز امسال را پوشش دادیم، Dove همچنین با نایک همکاری کرد تا ورزش با اعتماد به نفس بدن ، که مشارکت دختران را در ورزش های جوانان در دوران بلوغ و بعد از آن تشویق می کند. علاوه بر یک جعبه ابزار آموزشی برای مربیان و مراقبان، کمپین Body Confident Sport شامل مجموعهای از ویدیوهای YouTube که مزایای شرکت دختران در ورزش را به تصویر میکشد.
از سینما تا تأثیر اجتماعی، سال 2023 کمپینهای مؤثری داشت. ما مشتاقانه منتظریم ببینیم بازاریابان برای سال 2024 چه چیزی را در نظر دارند.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.