مثالهای بازاریابی یکپارچه: 8 بهترین کمپین، طبق HubSpot
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
مثالهای بازاریابی یکپارچه: 8 بهترین کمپین، طبق HubSpot
یکی از روش های مورد علاقه من در بازاریابی، بازاریابی یکپارچه است. وقتی در رسانههای اجتماعی میگردم و میبینم نام تجاری محصول، فیلم، خدمات یا هنرمندی را میبینم که با کانالهای مختلف سازگار است، دوست دارم.
ثابت و خلاقیت را نشان میدهد و برند را در ذهن مخاطبان خود نگه میدارد. اما بازاریابی یکپارچه چیست؟
در این پست، شما را از طریق برخی کمپینهای بازاریابی یکپارچه اخیر که تجربهای عالی برای مشتریان و سرنخها بهطور یکسان ارائه کردهاند، معرفی میکنم.
بازاریابی یکپارچه چیست؟
بازاریابی یکپارچه هر کمپین بازاریابی است که از چندین کانال در اجرا استفاده می کند.
به عنوان مثال، ممکن است یک طعم جدید و محبوب دونات را در یک آگهی تجاری ببینید، سپس از کنار مغازه دونات رد شوید تا پوسترهای دونات را ببینید.
اگر به محض رسیدن به مقصد، اینستاگرام را ورق بزنید، ممکن است یک GIF در فید خود مشاهده کنید که دونات را نشان می دهد.
این سبک بازاریابی برای افزایش سرنخ و آگاهی از برند عالی است. استفاده از منابع متعدد برای ارائه یک کمپین، تعامل مخاطب با محتوای آن را متنوع میکند.
بهترین کمپین های بازاریابی یکپارچه
1. Starbucks Pumpkin Spice Latte
کانالها: رسانههای اجتماعی، تلویزیون، چاپ، ایمیل
من همیشه میدانم که وقتی تبلیغات Pumpkin Spice Latte Starbucks را در همه جا میبینم، از تبلیغات تلویزیونی گرفته تا تبلیغات رسانههای اجتماعی گرفته تا TikToks و موارد دیگر، پاییز است.
استارباکس Facebook Lives از راه اندازی Pumpkin Spice Lattes خود خبر داد و جریانهای موسیقی دلپذیر در YouTube نوشیدنیها را تبلیغ میکند.
امسال، این شرکت ویدیوهای اینستاگرامی منتشر کرد که حکاکیهای کدو تنبل را به شکل PSL امضاء خود نشان میداد.
چیزی که ما دوست داریم: Starbucks تبلیغات PSL را در همه پلتفرمها ثابت نگه میدارد و در عین حال با فرمت هر پلتفرم، مانند Lives برای Facebook، Reels برای Instagram، و ویدیوهای طولانی برای YouTube سازگار است.
2. اپل: عکس در آیفون
کانالها: YouTube، تلویزیون، رسانههای اجتماعی
کمپین “Shot on iPhone” اپل یکی از نمونه های مورد علاقه من از بازاریابی یکپارچه است. این شرکت راه های جدیدی برای نشان دادن کیفیت دوربین ها و ویژگی های گوشی خود پیدا می کند. این کمپین شامل موارد زیر است:
- تبلیغاتی که کاملاً با آیفون فیلمبرداری شده اند
- ویدیوهای موسیقی گرفته شده با آیفون
- چالشهای رسانههای اجتماعی که از کاربران آیفون میخواهند بهترین ویدیوها و عکسهایی را که با آیفون خود گرفتهاند به اشتراک بگذارند.
نکته حرفه ای: کمپین اپل خواستار محتوای تولید شده توسط کاربران از سوی مصرف کنندگان، سازندگان محتوا و هنرمندانی است که از تلفن های آن استفاده می کنند. استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر را در کمپین بازاریابی یکپارچه خود در نظر بگیرید.
3. هیوندای النترا
کانالها: Spotify، وبسایت
یک مثال عالی از کمپین بازاریابی یکپارچه از کمپین برنده جایزه هیوندای النترا 2021 می آید.
برای افزایش آگاهی از برند در میان جمعیت جوان هزاره، هیوندای با Spotify و نوازندگانی در لس آنجلس، میامی و نیویورک همکاری کرد تا راهنمای خودی شهر را به مشتریان ارائه دهد.
راهنماهای شهری از طریق پادکستهای Spotify در دسترس مخاطبان در همه جا قرار گرفت، جایی که رانندگان میتوانستند با گوش دادن به پادکست از جایی به جایی دیگر را دنبال کنند.
چیزی که ما دوست داریم: این راهنماها صوتی، تصویری و حتی یک میکروسایت بودند که برنامههای سفر و توضیحات توقف را در خود جای داده بود.
بهعنوان یک مدیر بازاریابی در HubSpot، فکر میکنم این یک کمپین عالی است که از کانالهای مناسب برای مخاطبانی استفاده میکند که هیوندای در تلاش است به آنها دسترسی پیدا کند.
4. «فاطمه» فیلم
کانالها: Facebook Premiere، سایر کانالهای رسانههای اجتماعی
در سال 2020، مککینی و پیکچرهاوس برای راهاندازی فیلم جدیدی به نام فاطمه، درام تاریخی حضور مریم باکره با سه کودک در فاتیما، پرتغال، بیش از صد سال پیش، همکاری کردند.
شرکتها محتوای اجتماعی را برای الهام بخشیدن، ارتباط و ارتقای مضامین کلیدی فیلم توسعه دادند. این یک کمپین اجتماعی بود که شامل بیش از 200 قطعه محتوا بود که به 14 میلیون نفر رسید.
اما یک ماه قبل از اکران فیلم، دنیا و فاطمه به دلیل COVID-19 متوقف شدند.
این شرکتها برای اینکه مردم را به مدت چهار ماه دیگر علاقه مند و درگیر کنند، “Together In Spirit” را ایجاد کردند، یک زیارت مجازی که مردم را به حرم فاطمه منتقل می کند. ویدیوهای کمپین بیش از 27 میلیون بازدید داشت.
در زمانی که همه در انزوا بودند، هدف از پخش این بود که پیامی از امید ارائه کند، و در این روند، به بهترین رویداد فیسبوک در تاریخ سینما تبدیل شد.
نکته حرفهای: در صورتی که اتفاق غیرمنتظرهای رخ دهد که میتواند بر حضور مخاطبان تأثیر بگذارد، به روشهایی فکر کنید که رویداد را از طریق رسانههای اجتماعی، تورهای سه بعدی و موارد دیگر به مخاطبان خود بیاورید.
5. «مخاطب» ویکتوریا مونه
کانالها: اینستاگرام، فیسبوک، بیلبوردها
برای تک آهنگ، “Experience”، خوانندگان R&B ویکتوریا مونه و خالد برای یک کمپین انتشار با Spotify همکاری کرد. این کمپین شامل تاکتیک های بازاریابی آنلاین و حضوری بود.
در کانادا، بیلبوردی در تورنتو ایجاد شد که انتشار Spotify این آهنگ را تبلیغ میکرد. در پاسخ، مونه تصویری را در اینستاگرام منتشر کرد تا با طرفدارانش به اشتراک بگذارد و تک آهنگ را تبلیغ کند:
چیزی که ما دوست داریم: استفاده از روشهای بازاریابی آنلاین و حضوری، این کمپین یکپارچه را تبدیل به کمپینی میکند که از هر کجا قابل مشاهده است.
از بیلبورد در کانادا گرفته تا طرفداران بین المللی فیس بوک و اینستاگرام، انتشار “Experience” در سطح جهانی پیش بینی می شد.
در واقع، در عرض یک ماه، این تک آهنگ محبوب ترین آهنگ مونه شد در سرویس پخش جریانی.
6. REI، #RecreateResponsibly
کانال ها: وب سایت، اینستاگرام
فعالیت در فضای باز هسته اصلی محصولات REI است. REI لوازم ضروری کمپینگ را می فروشد، مانند به عنوان چادر، لباس و ظروف عایق. در سال 2020، REI با چندین گروه در ایالت واشنگتن همکاری کرد که هدف آنها حفظ حیات وحش و طبیعت است.
اتحاد در فضای باز، انجمن صنعت در فضای باز و پارک های ملی برای کمپین #Recreate Responsibly گرد هم آمدند.
هدف از این کار آموزش به مردم در مورد نحوه ایمن ماندن در هنگام گردش در فضای باز بود، با پخش کننده اصلی محتوای گرافیکی مشابه تصویر زیر:
این تصویر در رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است تا آگاهی را در مورد نکاتی برای سرمایهگذاری مسئولانه در خارج از منزل برای جلوگیری از نگرانیهای سلامتی گسترش دهد.
هشتگ
#RecreateResponsibly از دنبال کنندگان می خواهد که نکاتی در موقعیتهای زندگی واقعی، به اشتراک گذاشته شده توسط اینستاگرام REI.
با هشتگ و مشارکت، این کمپین با پست های وبلاگ مرتبط در وب سایت REI نیز تقویت می شود. پستهای مانند این راههایی برای ماندن ارائه میکنند ایمن در هنگام سفر.
آنچه ما دوست داریم: این هشتگ توسط خدمات پارک ملی، پارکهای کلرادو و حیات وحش و جنگل ملی لس آنجلس، و آگاهی مخاطبان زیادی را به ارمغان می آورد.
مشارکتها و محتوای REI یک پیام آموزشی و یک جزء تعاملی را به اشتراک میگذارند — این کمپین را متنوع و جذاب میکند.
7. لوازم آرایشی ذوب شده، “او در مهمانی هاست”
کانالها: وبسایت، اینستاگرام، فیسبوک
“او در مهمانی ها” نام یک پالت سایه چشم از Melt Cosmetics است.
ربکا ریزرباتو، نویسنده کارکنان، میگوید: “پالت بنفش باعث ایجاد هشتگی به همین نام در اینستاگرام شد. در صفحه فرود برای مجموعه، بخشی به پست های اینستاگرام با هشتگ اختصاص داده شده است.”
این کمپین الهام بخش یک تم بنفش بود که فیس بوک و اینستاگرام. همراه با این محتوای رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسرها پالت را ارسال کردند و شروع به آپلود نظرات خود در کردند. YouTube.
برای این راه اندازی، انواع تاکتیک های اجتماعی استفاده شد. یک کمپین اجتماعی منطبق، هشتگ ایجاد شده توسط کاربر، توصیههای YouTube، و یک صفحه فرود گردان به محل توزیع کمپین کمک کردند.
نکته حرفهای: هنگامی که میدانید مخاطبان شما زمان خود را در کجا میگذرانند، مانند تیم Melt، میتوانید با یک استراتژی متنوع و همهکانالی به آنها دسترسی پیدا کنید.
8. برو دکتر کامبوجا، “عشق برنده می شود”
کانال ها: وب سایت، اینستاگرام
“در ماه مه 2020، Brew Dr. Kombucha کامبوچای امضا شده خود را با محدودیت- عرضه کرد. کارولین فورسی، نویسنده HubSpot و مدیر بازاریابی اصلی، به یاد می آورد.
“این بسته بندی دارای شماره راه نجات است که به طور مستقیم روی آن چاپ شده پروژه Trevor این شرکت با The Trevor Project شریک شد و از طریق درآمد حاصل از کامبوچای نسخه محدود خود از سازمان حمایت می کند.”
“همراه با بسته بندی با نسخه محدود ، این شرکت یک اختصاصی صفحه فرود برای #LoveWins و ماه غرور پشتیبانی شده در سراسر کانال اجتماعی #LoveWins.” >
فورسی ادامه میدهد، “در نهایت، من این کمپین را به عنوان یکی از کمپینهای یکپارچه مورد علاقهام در سال 2020 انتخاب کردم، زیرا از دیدن این برند الهام گرفتهام و الهامبخش جوامع بوده و در عین حال عواید را به یک هدف فوقالعاده ارزشمند برمیگردانم.”
چیزی که ما دوست داریم: این برند یک جنبش اجتماعی را انتخاب کرد که برای آنها مهم بود، غرور، و آن را با این کمپین یکپارچه جشن گرفت.
این تاکتیک باعث آگاهی یک سازمان محترم به یک هدف اجتماعی میشود و یک جشن را تقویت میکند.
با کمپین های بازاریابی یکپارچه شروع کنید
میتواند به افزایش آگاهی از برند، ایجاد سرنخ و خوشحالی مشتریان کمک کند. بهترین کمپینهای بازاریابی یکپارچه رویکرد همهکانالی دارند، مشارکت مخاطب را تشویق میکنند و امیدواریم شهرت برند شما را بهبود بخشند.
تنها راه برای ایجاد یک کمپین بازاریابی یکپارچه، داشتن یک الگوی طرح بازاریابی است که به شما کمک میکند کانالها، بودجه و استراتژی مناسب کمپین خود را شناسایی کنید.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.