نحوه نوشتن طرح کسب و کار تجارت الکترونیک [نمونه ها و الگو]
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
نحوه نوشتن طرح کسب و کار تجارت الکترونیک [نمونه ها و الگو]
اگر ایده امیدوارکننده ای برای آنلاین دارید کسب و کار تجارت الکترونیک، ایجاد یک طرح تجاری تجارت الکترونیک برای اطمینان از اینکه چشم انداز شما دارای سهام کافی برای سودآوری است، مهم است.
داشتن یک طرح تجاری برای فروشگاه آنلاین به شما کمک می کند تا بازار هدف خود را تعریف کنید، اهداف فروش ماهانه و سه ماهه خود را تعیین کنید و احتمال موفقیت در تجارت الکترونیکی بلندمدت را افزایش دهید.
در این پست، ما به طرح کسب و کار فروشگاه آنلاین و نحوه ایجاد آن برای راه اندازی تجارت الکترونیکی خود خواهیم پرداخت. بیایید شروع کنیم.
طرح کسب و کار تجارت الکترونیک چیست؟
طرح کسب و کار تجارت الکترونیک سندی است که کسب و کار شما و اهداف آن را مشخص می کند، صنعت و رقبای شما را تجزیه و تحلیل می کند و منابع مورد نیاز برای اجرای طرح شما را شناسایی می کند. همچنین خرده فروشان تجارت الکترونیکی را که برای توزیع محصولات خود از آنها استفاده می کنید و استراتژی های بازاریابی که برای افزایش فروش استفاده می کنید فهرست می کند.
چه یک شرکت بهعنوان یک استارتآپ فعالیت میکند یا سالها فعالیت و رشد در کمربند خود دارد، یک طرح تجاری تجارت الکترونیک برای ارزیابی یک کسبوکار و تعیین حوزههای بهبود ضروری است.
An ضروری است. تخمین زده می شود که این تعداد به بیش از 2 میلیارد رسیده است. . طرح کسب و کار تجارت الکترونیک شما را سازماندهی می کند و زمانی که به دنبال سرمایه گذارانی هستید که نیاز به درک شرکت شما دارند، مفید است.
بنابراین، بیایید به چند نمونه از طرحهای تجاری تجارت الکترونیک و آنچه برای نوشتن آن با استفاده از target=hubs_template-ener
الگوی طرح کسب و کار تجارت الکترونیک
الگوی HubSpot مراحل روشنی را برای ایجاد ساختار برای تجارت الکترونیک شما ارائه می دهد. در سراسر این بخش، من از نمونه یک شرکت عکاسی متخصص در ویرایش آنلاین عکس استفاده خواهم کرد.
چگونه یک طرح کسب و کار تجارت الکترونیک بنویسیم
- یک خلاصه اجرایی ارائه دهید.
- کسب و کار خود را فهرست و توصیف کنید.
- جزئیات محصولات و خدمات شما.
- تحلیل بازار انجام دهید.
- برنامه بازاریابی خود را استراتژیک کنید.
- یک برنامه فروش ایجاد کنید.
- نکات قانونی و ملاحظات مالی را مشخص کنید.
1. خلاصه اجرایی بفرمایید.
خلاصه اجرایی یک نمای کلی یک به دو صفحه از کسب و کار شما است. هدف از یک خلاصه اجرایی این است که به ذینفعان اجازه دهد بدانند که طرح کسب و کار شامل چه چیزی است. الگوی رایگان HubSpot نکاتی را در مورد نحوه نوشتن آن ارائه می دهد، همانطور که در زیر انجام داده ام:
ارائه یک خلاصه اجرایی بسیار مهم است تا سرمایهگذار یا مدیر اجرایی که زمان لازم برای خواندن طرح کامل شما را ندارد، بتواند به سرعت مهمترین نکات مهم کسب و کار شما را ببیند.
2. کسب و کار خود را فهرست کرده و توصیف کنید.
این بخشی است که به جزئیات بیشتری نیاز دارد زیرا آنچه را که می فروشید برجسته می کند. برای شروع، یک نمای کلی از محصول یا خدمات خود ارائه دهید. به عنوان مثال، یک شرکت عکاسی احتمالاً بسته های عکس خود را بر اساس قیمت و خدمات فهرست می کند، همانطور که در زیر انجام دادم:
الگوی HubSpot همچنین راهنمایی هایی را در مورد چگونگی توصیف هدف شرکت و تجزیه ارزش ها ارائه می دهد. همچنین به کسبوکارها توصیه میکند در صورت لزوم، ساختار تیمی را نیز لحاظ کنند. در زیر آن، باید به جزئیات مربوط به خطوط محصول و خدمات خود بپردازید.
3. جزئیات محصولات و خدمات شما.
هنگامی که کسب و کار و هدف آن را توصیف کردید، آماده هستید تا عمیقتر در برنامه خود فرو بروید. چه محصولات و خدماتی را ارائه می دهید یا ارائه خواهید داد؟
این فرصتی است برای فهرست کردن هر مورد و هدف آن، و به شما امکان میدهد به این سؤال پاسخ دهید، «چرا؟» چرا این محصولات و خدمات خاص را انتخاب می کنید؟
پس از جزئیات محصولات و خدمات خود، مدل قیمت گذاری خود را مشخص کنید. هزینه مربوط به هر سرویس چقدر است؟ تعیین قیمت، به ویژه به عنوان یک استارتاپ، می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، ماشینحسابهای قیمت فروش به تعیین بهترین استراتژی قیمتگذاری کمک میکنند.
هدف
4. تجزیه و تحلیل بازار انجام دهید.
برای تجزیه و تحلیل بازار، جو عملیاتی صنعتی را که در آن قرار دارید ارائه دهید. برای نشان دادن، در این مرحله، شرکت عکاسی باید موقعیت خود را در دنیای شرکتهای رقیب مانند Adobe یا خدمات آنلاین مانند Canva تجزیه و تحلیل کند. در زیر، من یک تجزیه و تحلیل سریع رقیب انجام داده ام که در قالب موجود است:
با استفاده از دستورالعملهای موجود در الگو بهعنوان راهنما، توانستم به نکات فروش بیشتری از شرکت و اینکه چگونه آن را از رقبا متمایز میکند، بیابم.
پر کردن بخش تجزیه و تحلیل بازار در طرح کسب و کار به ارائه چارچوبی برای کمپین های آینده کمک می کند. شما می توانید بازار هدف و مشتری ایده آل خود را مشخص کنید. برای چگونگی ساختار این تجزیه و تحلیل در طرح تجارت الکترونیک خود به مثال زیر مراجعه کنید.
تحلیل خوب بازار شامل مخاطبان هدف شما، پیش بینی اهداف شرکت شما، و تفکیک اهداف و نقاط ضعف رقابت است. این نقطه مقابل چگونگی بهبود کسب و کار شما بر روی این نقاط ضعف است.
برای راهنمایی کامل در مورد نحوه ایجاد تحلیل بازار، یک اینجا.
5. برنامه بازاریابی خود را استراتژی
تنظیم کنید
برای هر کسب و کاری، داشتن طرح بازاریابی برای تجارت الکترونیک شما بسیار مهم است. این به عنوان یک نقشه راه برای چگونگی ایجاد آگاهی از نام تجاری شرکت شما، رسیدن به مخاطبان هدف، و افزایش فروش و درآمد عمل می کند.
همانطور که در این الگو مشاهده میشود، برنامه بازاریابی شما بر استراتژی موقعیتیابی، کانالهای کسب، و ابزارها و فناوری تمرکز دارد.
استراتژی موقعیت یابی به چگونه خود را در مقابل مخاطبان خود قرار می دهید، تثبیت می کند. چگونه به چالش ها و اهداف آنها رسیدگی خواهید کرد؟ چگونه از ابزارهایی که در اختیار دارید برای انجام این کار استفاده خواهید کرد؟
برنامه بازاریابی همچنین از شما میخواهد که روی منجا مشتریان خود تمرکز کنید. آیا آنها کسب و کار شما را از طریق بازاریابی موتورهای جستجو پیدا می کنند؟ آیا آنها کسب و کار شما را از وبلاگ یا حساب های رسانه های اجتماعی شما کشف می کنند؟
شناسایی کانالهای جذب به شما امکان میدهد تشخیص دهید کدامها را اولویتبندی کنید.
در نهایت، برنامه بازاریابی شما باید ابزارها و فناوری هایی را که تیم بازاریابی شما به آن نیاز دارد و استفاده می کند، ارائه دهد. آیا از سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند مرکز محتوا استفاده خواهید کرد؟
تمام نرم افزارها و برنامه هایی را که شرکت شما برای اجرای طرح بازاریابی خود استفاده می کند، فهرست کنید.
6. یک برنامه فروش ایجاد کنید.
هنگام ایجاد طرح فروش، روششناسی، ساختار سازمانی، کانالهای فروش و ابزارها و فناوری خود را شرح دهید.
برای مثال، هنگام بحث در مورد روششناسی، آیا روی یک استراتژی ورودی تمرکز میکنید که در آن مشتریان را از طریق محتوای خود به سمت کسبوکار خود جذب میکنید یا یک استراتژی برونگرا که در آن با مشتریان احتمالی خود تماس برقرار میکنید؟
این بخش از طرح کسب و کار تجارت الکترونیک شما همچنین از شما میخواهد که افرادی که مسئول فروش محصولات و خدمات شما هستند، و همچنین از چه کانالهایی برای فروش محصولات شما استفاده میکنند.
همانند ایجاد طرح بازاریابی خود، برنامه فروش نیز نیازمند توضیح مختصری در مورد ابزارهایی است که قصد دارید استفاده کنید.
در حالی که برنامه بازاریابی شما ممکن است به CMS نیاز داشته باشد، برنامه فروش شما ممکن است به نرم افزار مدیریت حفظ مشتری (CRM) مانند HubSpot برای مدیریت روابط خود با مشتریان فعلی و بالقوه.
7. نکات حقوقی و ملاحظات مالی را بیان کنید.
در دو بخش بعدی از طرح کسب و کار خود، ساختارهای قانونی و مالی را شرح دهید.
شرکت عکاسی باید جزئیاتی در مورد ملاحظات قانونی مانند قوانین ایمنی آنلاین، مقررات تجارت الکترونیک و هزینههای شرکت ارائه دهد.
قانونی بودن فهرستبندی و هر هزینهای که برای شروع تجارت الکترونیک لازم است، اطلاعات بسیار مهمی برای سرمایهگذاران و سهامداران است. در این بخش، مهم است که صادقانه و کامل به شرکای خود ایده ای واقع بینانه در مورد نحوه مشارکت ارائه دهید.
نکات طرح کسب و کار تجارت الکترونیک
قبل از طرحریزی طرح کسبوکار و تنظیم لحن برای کسبوکار تجارت الکترونیک خود، عواملی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. این عوامل پایه و اساس کسب و کار شما را تشکیل می دهند و به شما کمک می کنند سند را به راحتی بسازید.
در اینجا برخی از مهم ترین نکات و ترفندهای طرح کسب و کار آورده شده است:
هدف طرح خود را پیدا کنید.
تنها یک هدف پشت نوشتن طرح کسب و کار وجود ندارد. طرح های کسب و کار مختلف اهداف متفاوتی را برای صاحبان تجارت الکترونیک انجام می دهند.
سه هدف اصلی از طرح کسب و کار وجود دارد:
- حمایت مالی ایمن به دست آورید: کسب و کارهای تجارت الکترونیک به شدت به سرمایه گذاران نیاز دارند و از این رو، طرح کسب و کار آنها با تمام اهداف، تجزیه و تحلیل رقبا، چارچوب ها و اسناد پشتیبانی می شود. از این برای به دست آوردن حمایت مالی استفاده کنید.
- برای تعیین مسیر برای تیمهای خود: کسب و کارها معیارهایی مانند بازار هدف، مقایسه قیمتها، فرآیند کار، اهداف و سایر موارد غیرضروری را در برنامههای خود برای کمک به کار میبندند. تیم های آنها همسو می شوند و به نتایج مطلوب می رسند.
- مشتریان مرتبط را جذب کنید: با بازارها و روندهای فعلی در یک طرح تجاری خوب، تعیین بخش مخاطبان هدف شما آسان تر می شود.
رقبای خود را بشناسید.
رقبا می توانند به شما انگیزه دهند که ریسک کنید و به شما کمک کنند تا آنچه را که قرار است بر کسب و کار شما تأثیر منفی بگذارد تجزیه و تحلیل کنید.
تجزیه و تحلیل رقبا با نگاه کردن به شرکت هایی که محصولات مشابه یا جایگزین را در صنعت شما ارائه می دهند. با این حال، دو نوع رقیب وجود دارد: رقبای مستقیم و غیر مستقیم.
رقبای مستقیم آنهایی هستند که به محصولات مشابه با پایگاه مشتری یکسان خدمات ارائه می دهند، در حالی که رقبای غیرمستقیم مخاطبان هدف متفاوتی با محصولات مشابه دارند یا برعکس.
مشتری که می خواهد یک وسیله نقلیه دو چرخ بخرد نیز می تواند وسیله نقلیه الکترونیکی را انتخاب کند.
بنابراین، یک شرکت خودروهای الکترونیکی میتواند از یک شرکت دو چرخ مشابه به عنوان رقیب خود استفاده کند.
برای شناسایی رقبا، معیارهایی مانند قیمت فروش، رتبهبندی و نظرات، درآمدها و ترافیک جستجوی ارگانیک را در نظر بگیرید.
(برای مشتریان HubSpot: اگر در مورد ایجاد تجزیه و تحلیل رقابتی گیج هستید، بهترین الگوهای تحلیل رقابتی.)
تحلیل SWOT را انجام دهید.
هنگامی که رقبا را شناسایی کردید، با SWOT (نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها) شروع کنید تا عمیقتر در حفرههای رقیب خود فرو بروید. تجزیه و تحلیل SWOT و همچنین انجام یک حسابرسی واقعی از شرکت کار می کند.
تحلیل SWOT برای رقبا می تواند با یک شلیک به پرندگان مختلف ضربه بزند. به سوالات زیر پاسخ می دهد:
- چه چیزی آنها را در صدر صنعت نگه می دارد؟
- چه چیزی مدل کسب و کار رقیب را منحصر به فرد می کند؟
- منفی ترین جنبه های کسب و کار آنها چیست؟
- آیا فناوری جدیدی برای گسترش تجارت الکترونیک وجود دارد؟
- چه تغییراتی در بازار یا آینده صنعت می تواند بر بازار هدف رقیب تأثیر بگذارد؟
اگر نمیخواهید SWOT را از ابتدا بنویسید، فهرست الگوهای تحلیل SWOT را بررسی کنید اینجا.
آن را واضح و کوتاه نگه دارید.
برنامه کسب و کار خود را واضح، مختصر و با اصطلاحات کمتری حفظ کنید. یک طرح تجاری طولانیتر با بخشهای فشرده متن، سهامداران و سرمایهگذاران شما را بیعلاقه خواهد کرد.
یک طرح کسب و کار ایده آل شامل 20 تا 25 صفحه متن با تصاویر و حدود 10 صفحه ضمیمه و جزئیات دیگر است. هر چیزی بیش از 50 صفحه، طرح کسب و کار شما را مانند آب ظرفشویی کسل کننده می کند.
با این حال، همیشه استثناهایی برای آن وجود دارد. رستوران های زنجیره ای را در نظر بگیرید. این طرح کسب و کار باید شامل تصاویر واضح، منوهای ماکت، فروشگاه های پیشنهادی، نقشه ها و نمایش های گرافیکی از پایگاه مشتری باشد.
این طرح طولانیتر نسبت به طرحی که دارای تکههای متن کوتاه و جزئیات کمتری است، توجه بیشتری را به خود جلب میکند.
اهداف و نکات تحقیقاتی واضح را مشخص کنید.
اولین چیزی که مورد توجه قرار می گیرد هدفی است که کسب و کار می خواهد به آن خدمت کند. چه اولین ارائه خود را تنظیم کنید یا یک پایان نامه را برای کار تحقیقاتی خود ارسال کنید، اهداف به تعیین اهداف کمک می کنند و بر پروژه شما تمرکز می کنند.
به عنوان مثال، یک شرکت فروش میتواند هدف تجاری خود را بهعنوان «تبدیل 60 درصد مشتریان از طریق تماس» تعیین کند.
بهجای اینکه فوراً برای ماه عکسبرداری کنید، پلههایی را برای ذینفعان تعیین کنید تا به راحتی اهداف تجاری شما را درک کنند.
نمونههای طرح کسب و کار تجارت الکترونیک
1. افرا طرح تجارت الکترونیک
این طرح نمونه که در LinkedIn ارائه شده است، برای یک شرکت خیالی به نام Maple است، یک فروشگاه آنلاین که محصولات انحصاری اپل را می فروشد.
نمونه طرح Maple بسیار عالی است زیرا نمودارها و گرافیکهایی با قابلیت دنبال کردن آسان را ارائه میکند و در عین حال مهمترین اطلاعات را برجسته میکند. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل بازار آنها شامل یک طرح SWOT برای کسب و کار بود.
تشریح نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت های Maple در این قالب برای سرمایه گذاران بالقوه آسان است. علامتگذاری هر مقدار با یک حرف، قالب را ثابت نگه میدارد، که در سرتاسر طرح وجود دارد.
برای کسبوکارهایی که میدانند اطلاعاتشان به بهترین شکل در گرافیک ارائه میشود، Maple برنامه خوبی برای دنبال کردن است.
2. طبیعت طرح تجارت الکترونیک آب نبات
Nature’s Candy یک خردهفروش آنلاین است که مواد غذایی را ارائه میکند. مکمل. طرح کسب و کار آن به صورت آنلاین در دسترس است و برای مشاهده اینکه چگونه کسب و کارها از برنامه ریزی به اجرا می روند مفید است.
در زیر پیشنمایش طرح آن در بخش پیشبینی مالی است.
> > > >
این مثال نشان میدهد چه کسی سالانه در لیست حقوق و دستمزد قرار میگیرد و به سرمایهگذاران ایده میدهد که سرمایهگذاریشان در بلندمدت چگونه کار خواهد کرد. همچنین برنامه ریزی از قبل نشان دهنده تعهد سهامداران به راه اندازی کسب و کار شما است.
3. طرح تجارت الکترونیک NoHassleReturn
نمونه طرح تجارت الکترونیک شرکت خیالی NoHassleReturn نسخه گسترده و دقیقی از نحوه ترجمه تجارت الکترونیک به یک فروشگاه کاملاً آنلاین است.
ساختار خود شرکت به گونهای است که روشی ساده برای بازگرداندن اقلام خریداری شده از فروشگاه آنلاین ارائه میدهد و مراحلی که باید انجام دهید در زیر نشان داده شده است.
داشتن توالی از فرآیندهای مشابه اگر شرکت شما یک ایده خاص باشد مفید است. سرمایه گذاران و سهامداران باید بدانند که چگونه کسب و کار شما برای بازار جدید و منحصر به فرد خواهد بود.
اگرچه نوشتن یک طرح کسب و کار فرآیندی پر زحمت به نظر می رسد، ما یک راهنمای گام به گام برای کمک داریم. این کار شما را منظم نگه میدارد و هنگام ساختاردهی کسبوکارتان در مسیرتان قرار میگیرد.
4. طرح تجارت الکترونیک سرمایه OGS
این نمونه طرح کسب و کار تجارت الکترونیک از OGS Capital تهیه شده است، جایی که آنها یک طرح تجاری آزمایشی برای اولین بیمارستان خصوصی روانپزشکی بوتسوانا ایجاد کردند که بر مراقبت های بهداشتی بالینی بستری و سرپایی متمرکز بود.
بخشهای دقیقی برای مدل کسبوکار، طرح بازاریابی، پروژههای مالی و موارد دیگر دارد. این سطح از جزئیات در زیر در بخش خلاصه اجرایی آنها نشان داده شده است.
در حالی که برخی از طرحهای تجاری تجارت الکترونیک، خلاصه اجرایی را از طریق یک سری پاراگراف توضیح میدهند، طرحبندی در این نمونه اطلاعات را قابل هضمتر میکند.
این پروژه به بخش هایی تقسیم می شود که ایده کسب و کار و همچنین اهداف و نقاط قوت آن را شرح می دهد. ایده کسبوکار شامل پروژههای قیمت، تمرکز جغرافیایی و مشتریان هدف میشود.
هدفهای این پروژه برای 10 سال با اهداف خاص و فردی ساخته شده در شاخصهای زمانی یک، پنج و هفت ساله ایجاد میشوند. در نهایت، این خلاصه اجرایی نقاط قوت این طرح تجاری را برای تقویت این پروژه و اهمیت آن برجسته میکند.
5. تجارت الکترونیک Egrocery برنامه
برای قرنها، مردم خانههای خود را ترک کردهاند تا از فروشگاهها، سوپرمارکتها، بازارهای کشاورزان و موارد دیگر خواربار بخرند.
تحویل خواربار در خانه محبوبیت زیادی پیدا کرده است و در این نمونه طرح تجارت الکترونیک برای یک تجارت خیالی به نام eGrocery منعکس شده است.
این طرح نمونه، شرکت را بهعنوان یک کسبوکار آنلاین خردهفروشی مواد غذایی با طرحهایی برای اتصال مشتریان به توزیعکنندگان برای تحویل سریع و راحت در خانه، ایجاد میکند.
در بخش مدل کسبوکار خود، eGrocery نحوه اجرای هر دو مدل کسبوکار به کسبوکار (B2B) و کسبوکار به مصرفکننده (B2C) را برای دریافت محصولات از توزیعکنندگان، خردهفروشان و عمدهفروشان به مشتریان خانگی خود بیان میکند.
این بخش نمایش موثری از عملکرد کلی شرکت ارائه می دهد.
6. شانون و طرح تجارت الکترونیک Shavonne Inc.
Shannon & Shavonne Inc. یک خردهفروش آنلاین خیالی مستقر در ایالات متحده است که به مشتریان خود محصولات فراوانی در زمینه مد، لوازم خانگی، الکترونیک و موارد دیگر ارائه میدهد.
عمق مشاهده شده در این طرح به ویژه با جزئیاتی که در تشریح ساختار کسب و کار و نقش ها و مسئولیت های هر شغل دیده می شود، بسیار مفید است.
این طرح ابتدا همه نقشهای لازم را فهرست میکند، از مدیر اجرایی (مدیرعامل) تا نماینده مرکز تماس. سپس مسئولیت های هر نقش را شرح می دهد.
همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، یک متخصص فناوری اطلاعات (IT) وظیفه دارد تا وب سایت سازمان را مدیریت کند، فروشگاه آنلاین را به روز کند و از امنیت پلت فرم پرداخت شرکت اطمینان حاصل کند.
تمایز واضح نقش ها به مدیریت انتظارات و مسئولیت پذیری کارکنان کمک می کند.
7. طرح تجارت الکترونیک Firstcry.com
در این نمونه، Firstcry.com را داریم – یک سایت تجارت الکترونیک خیالی که محصولات بهداشتی برای نوزادان و زنانه سازگار با محیط زیست ایجاد می کند.
از آنجایی که شرکت به دنبال تامین مالی برای راه اندازی کسب و کار است، برنامه آن بر روی نکات و پیش بینی های مالی آن تمرکز دارد که اطلاعات بسیار مهمی برای سرمایه گذاران است.
این طرح ضمن افشای مواردی که از بودجه راهاندازی استفاده میشود، پیشبینیهای اصلی خود را در پنج سال آینده نیز برآورد میکند. همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، آنها شامل درآمد، هزینه، بهره و درآمد خالص هستند.
این طرح حتی تعداد مشتری در روز و سفارشهای سالانه مورد نیاز برای رسیدن به این هدف را مشخص میکند.
وقتی نوبت به ساختن یک طرح کسب و کار تجارت الکترونیک میرسد، احتمالاً متوجه خواهید شد که هر چه جزئیات بیشتری درج کنید، بهتر است.
برنامه ریزی اولین قدم است.
هنگام شروع یک کسب و کار، برنامه ریزی همیشه اولین قدم مهم است. اگر متوجه شدید که شرکتی را بدون برنامه مشخص راه اندازی کرده اید، هرگز دیر نیست.
مشاغل موفق به استراتژی نیاز دارند ، و این همان چیزی است که یک برنامه تجاری تجارت الکترونیک به شما می دهد. این امکان را به شما می دهد تا آنچه را که تجارت شما انجام می دهد ، نحوه عملکرد آن و چرا ضروری است ، استراتژی کنید.
نه تنها به شما کمک می کند تا بازیکنان اصلی شرکت شما را مشخص کنید ، بلکه به شما کمک می کند تا مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
با مراحل ذکر شده در این مقاله و نمونه هایی که از آن الهام می گیرید ، شما یک قدم به ساختن یک برنامه تجاری تجارت الکترونیک برای موفقیت نزدیکتر هستید.
یادداشت ویرایشگر: این پست در ابتدا در نوامبر 2019 منتشر شد و برای جامع بودن به روز شده است.
19f2-4fd0-8041-22dc3c021b87″ id=”hs-cta-9ce704de-19f2-4fd0-8041-22dc3c021b87″>
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.