13 نمونه از کمپین های بازاریابی تجربی که به شما حسادت رویداد جدی می دهد
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
13 نمونه از کمپین های بازاریابی تجربی که به شما حسادت رویداد جدی می دهد
وقتی نوبت به رویدادهای کاری، نمایشگاههای تجاری یا کمپینهای تبلیغاتی میرسد، واقعاً ممکن است مورد ضربه قرار بگیرند یا از دست بروند. این فقط محصول نیست که افراد را برای بازگشت به یک برند تشویق می کند، بلکه روشی است که آنها آن را تجربه می کنند. اینجاست که بازاریابی تجربی وارد می شود.
بازاریابی تجربی که “بازاریابی تعامل” نیز نامیده می شود، یک استراتژی بازاریابی است که مخاطبان را به تعامل با یک تجارت در یک موقعیت واقعی دعوت می کند. با استفاده از مواد برندسازی مشارکتی، عملی و ملموس، کسبوکار میتواند نه تنها به مشتریان خود نشان دهد که شرکت چه چیزی ارائه میدهد، بلکه آنچه را که نشان میدهد.
بازاریابی تجربی (همچنین به عنوان بازاریابی xm، بازاریابی تعامل، بازاریابی رویداد، بازاریابی زمینی، بازاریابی زنده، یا بازاریابی مشارکتی نیز شناخته میشود)، ممکن است کمی شبیه بازاریابی رویدادی به نظر برسد، که منطقی است — کمپینهای تجربی انجام تمایل دارد رویداد محور باشد. اما مواقعی نیز وجود دارد که آنها هیچ ارتباطی با یک رویداد خاص ندارند، همانطور که از نمونه هایی که انتخاب کردیم خواهید دید.
وقتی یک کمپین بازاریابی تعاملی رویداد محور است، کمتر به نوع رویداد – مانند کنسرت، جشنواره، کنفرانس و غیره – و بیشتر به تعاملات بین برند و مشتری اختصاص داده میشود. (اگر قبلاً رویدادی در دست اجرا دارید، این راهنما برای افزودن عناصر تجربی به آن.)
بازاریابان تجربی چه می کنند؟
یک بازاریاب تجربی مسئول ایجاد و اجرای استراتژی برای کمپین های بازاریابی زنده، تعاملی یا رویدادهای حضوری مشتری است.
نقش یک بازاریاب تجربی شبیه به سفیر برند، برنامهریز رویداد، یا مدیر برند است و معمولاً شامل وظایف زیر است:
برای افزایش آگاهی از برند، تعامل با مردم و ایجاد ادراک مثبت از نام تجاری، کمپین های بازاریابی تجربی خلاقانه را طوفان فکری کنید.
تحقیق بازار را انجام دهید تا بفهمید چه نوع کمپین های بازاریابی تجربی با یک مخاطب خاص بهترین عملکرد را دارند
رویدادها یا کمپین های زنده و تعاملی ایجاد کنید تا به کسب و کارها کمک کنید به طور مؤثر با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند
رویدادها را رهبری کنید و مسئولیت تدارکات را در ارتباط با مدیریت رویداد بر عهده بگیرید
ردیابی، تجزیه و تحلیل و گزارش در مورد تمام عملکرد کمپین بازاریابی تجربی
کار با تیم های متقابل از جمله برند، خلاق، دیجیتال، اجتماعی و روابط عمومی
برای اطمینان از انطباق و اجرای فروشنده، پشتیبانی فروش و موفقیت کلی رویداد، در صورت لزوم به رویدادها سفر کنید
چرا بازاریابی تجربی امروز مهم است
با توجه به Forbes، بازاریابی تجربی می تواند ارتباط پایدار بین مشتریان و برند را تقویت کند. همچنین میتواند به شما امکان جمعآوری دادههای حیاتی در مورد مصرفکنندگان شرکتکننده را بدهد، که سپس میتواند به شما در بهبود استراتژیتان کمک کند.
این کمپینها میتوانند رویکردی یکپارچه داشته باشند. هدف اصلی این است که یک نام تجاری را به صورت ملموس و آفلاین تجربه کنید، اما همچنان می خواهید یک گفتگوی آنلاین پیرامون آن داشته باشید.
وقتی در نظر میگیرید که 87% از بازاریابان ویدیویی میگویند که ویدیو بازدهی خوبی از سرمایهگذاریشان به آنها میدهد — و افراد دوبرابر احتمال اشتراک محتوای ویدیویی با دوستان خود نسبت به هر نوع محتوای دیگری – منطقی است که یک عنصر دیجیتال را در خود جای دهید. برای مثال، یک هشتگ مارک دار می تواند افراد را در مورد تجربه صحبت کنند.
بهترین نمونه های بازاریابی تجربی
Warner Bros Pictures: Barbie Movie Generator Selfie Generator
ردبول: استراتوس
Refinery29: 29 Rooms
آشپزی ناب: #WeighThis
M&M: اتاق طعم
به نفع لوازم آرایشی: “یک کمپین رسانه مجازی Lashtastic”
Misereor: بیلبورد اهدای خیریه
Lululemon: افتخار و حاضر
Häagen-Dazs: توت فرنگی و کرم با ویمبلدون
Facebook: Facebook IQ Live
ون: خانه وانت
Rick & Morty: Rickmobile
کوکاکولا: تجربه واقعیت مجازی جام جهانی فوتبال
1. Warner Bros Pictures: Barbie Movie Generator Selfie Generator
فیلم موردانتظار باربی، خلاقانه برای طرفداران در هر سن و پیشینه ای عرضه شده است — از طریق تریلرهای منحصر به فرد و هوش مصنوعی مولد که به شما امکان می دهد جلد عروسک باربی خود را بسازید.
با بازدید از وب سایت BarbieSelfie.ai، کاربران با این پیام خوش آمدید، “به سرزمین باربی خوش آمدید، جایی که می توانید باربی باشید (یا کن). روی زیر کلیک کنید تا به یک نماد فوری تبدیل شوید! #BarbieTheMovie”.
تفسیر گرتا گرویگ از باربی ظاهراً به تمام نسخههای متنوع و کمیاب اسباببازیهای Mattel متکی است و تیم بازاریابی آنها با ساخت ابزار هوش مصنوعی که به کاربران امکان میدهد در زمینهها، شخصیتها و داستانهای رنگی مختلف به عنوان حرفهای معرفی شوند، بر این ایده استوار است. .
این کمپین بازاریابی نمونه خوبی از یک کمپین بازاریابی تجربی است، زیرا باعث میشود تماشاگران سینما از دیدن خود در فیلم باربی آینده احساس خوبی داشته باشند و به آنها احساس کنند که بخشی از تجربه فانتزی باربی هستند که بچهها (و اکنون بزرگسالان) وقتی با محصولات باربی بازی می کنند احساس می کنند.
همچنین به عنوان تبلیغ فیلم بین دوستان، خانواده و دنبالکنندگان عمل میکند، زیرا کسانی که عکسها را پست میکنند، تاریخ انتشار فیلم را پخش میکنند، زیرا هر تصویر تاریخ نمایش خود، ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳، روی هر تصویر تولید شده دارد.
غذای آماده برای بازاریابان
برای کمپین بازاریابی بعدی خود به فناوری جدیدی مانند هوش مصنوعی مولد متمایل شوید. جدید بودن و قابلیت های ایجاد تصویر آن را به ابزاری جذاب تبدیل می کند که توجه را به خود جلب می کند.
شامل کلیدی است. تیم بازاریابی پشت فیلم باربی میتوانست این فیلم را به شدت برای زنان جوان به بازار عرضه کند، اما در عوض، کار شگفتانگیزی را برای جلب توجه همه سنین و هویتها انجام داده است – تبلیغات قابل توجهی برای تابستان امسال ایجاد کرد.
2. Red Bull: Stratos
ردبول تقریباً تا زمانی که این برند وجود داشته است در خط مقدم پوشش ورزش های شدید بوده است. اما این شرکت بازاریابی محتوای خود را به ارتفاعات جدیدی رساند – در واقع یک رکورد جهانی.
کمپین بازاریابی ابرزمینی ردبول با نام محبت آمیز استراتوس، فلیکس باومگارتنر، چتربازی از اتریش را به نمایش گذاشت که با ردبول برای ثبت رکورد بالاترین چتربازی در جهان همکاری کرد.
این رکورد: 128000 پا، حدود 24 مایل بالاتر از سطح زمین. گلپ.
برای انجام این شیرین کاری شگفت انگیز، ردبول فلیکس را در یک کپسول ارتباطی کوچک قرار داد و او را با استفاده از یک بالون بزرگ پر از هلیوم به استراتوسفر فرستاد. و آنچه واقعاً قابل توجه است این است که صعود و آماده شدن او برای پرش به تنهایی به او اجازه داد تا قبل از فرود سالم به زمین یک رکورد دیگر را بشکند (هشدار اسپویلر): ردبول کل رویداد را به صورت آنلاین پخش کرد و بالاترین ترافیک بازدید در بین هر جریان زنده ای که تا به حال در YouTube پخش شده است — با بیش از 8 میلیون بیننده.
میخواهید دوباره آن تجربه را ببینید؟ ویدیوی خلاصه ردبول را در زیر ببینید. من دروغ نمی گویم، در حین نوشتن این مقاله به تماشای مجدد پرداختم.
غذای آماده برای بازاریابان
هنگام میزبانی رویدادی که مخاطبان شما می توانند بخشی از خود را داشته باشند، قدرت تعلیق را دست کم نگیرید. اینکه بتوانید شاهد چیزی جدید و شاید کمی ترسناک باشید، چنین تجربه شخصی است. و هر چه نتیجه بهتر باشد، مخاطبان شما مدت طولانی تری آن را به خاطر می آورند و آن را به یاد می آورند.
اوه، و اگر بتوانید نام تجاری خود را در حالی که در آن هستید در کتاب رکوردها قرار دهید، بسیار جالب است.
3. Refinery29: 29 Rooms
حدود سه سال است که برند سبک زندگی Refinery29 میزبان رویداد 29Rooms است: چیزی که آن را “یک خانه سرگرمی تعاملی از سبک، فرهنگ و فناوری” می نامد. همانطور که از نام آن پیداست، از 29 اتاق با برند و سرپرستی جداگانه تشکیل شده است – و شرکت کنندگان می توانند در هر یک چیز متفاوتی را تجربه کنند. اتاقها با شرکای برند طراحی و ایجاد شدهاند که طیفی از شخصیتهایی مانند هنرمندان و نوازندگان تا شرکتهای مصرفکننده مانند Dunkin’ Donuts، Dyson، و Cadillac را شامل میشوند.
هر سال، 29Rooms موضوع متفاوتی دارد که امسال آن را به هنر تبدیل کنید. به نظر میرسد که شرکتکنندگان تشویق میشوند وارد هر اتاق شوند و از محیط اطراف برای خلق چیزی استفاده کنند – به عنوان مثال، یک اتاق از شرکتکنندگان دعوت میکند دستکشهای مشت بزنند و کیسههای بوکس را بزنند که هرکدام در هنگام تماس صدای متفاوتی تولید میکنند تا نوعی سمفونی ایجاد کنند. . یک تجربه واقعاً عملی، در واقع.
غذای آماده برای بازاریابان
دیوانه باشید، اما آن را در برند خود نگه دارید. یک تجربه باید به یاد ماندنی باشد، اما مربوط به افرادی باشد که شرکت می کنند.
برای ایجاد تجربیات با سازندگانی مانند هنرمندان و نوازندگان شریک شوید، بهخصوص اگر در منطقهای که میخواهید مخاطب ایجاد کنید یا آنها را افزایش دهید، قابل تشخیص باشند.
4. غذاهای بدون چربی: #WeighThis
این نگرانکننده است که چگونه بسیاری از تبلیغات امروزی به زنان میگویند که چیزی را در مورد خود تغییر دهند. فقط دو دقیقه روی مبل نشسته بودم و تلویزیون تماشا میکردم، تعداد دفعاتی که آن پیام ظاهر شد را از دست داده بودم.
به همین دلیل است که دیدن برندهایی مانند Lean Cuisine که بازاریابی آنها صرفاً بر کاهش وزن متمرکز بود، بسیار با طراوت است که از پیامهای رژیم محور دور میشوند. و کمپین #WeighThis آن یک مثال عالی از همین موضوع است.
بهعنوان بخشی از این کمپین، Lean Cuisine گالری «ترازو» را در ایستگاه بزرگ مرکزی نیویورک مدیریت کرد و از زنان دعوت کرد تا «وزن بزنند». اما نکته اینجاست: ترازو در واقع تخته های کوچکی بود که زنان می توانستند بنویسند که واقعاً چگونه می خواهند وزن شوند. و به جای تمرکز بر وزن خود بر حسب پوند – یا هر چیزی که به تصویر بدن مربوط می شود – زنان ترجیح دادند با چیزهایی مانند بازگشت به دانشگاه در 55 سالگی، مراقبت از 200 کودک بی خانمان در روز، یا تنها ارائه دهنده چهار پسر سنجیده شوند.
نکته جالب در مورد این تجربه این است که هیچ یک از شرکت کنندگان واقعاً با یک محصول Lean Cuisine تعامل ندارند. هیچ کس قطع نمی شد، از چیزی خواسته نمی شد که چیزی را نمونه برداری کند، یا برای پاسخ دادن به سوالات متوقف نشد. در واقع، از هیچ کس واقعاً خواسته نشد که کاری انجام دهد – خود نمایشگر برای وادار کردن مردم به توقف، مشاهده و سپس تعامل داوطلبانه کافی بود.
Lean Cuisine متوجه شد که میخواهد چه پیامی را ارسال کند: “مطمئناً، ما چیزهایی درست میکنیم که با یک سبک زندگی سالم سازگار باشد. اما دستاوردهای خود خود را فراموش نکنید. این مهمتر از تعداد موجود است. مقیاس.” اما به جای اینکه آشکارا آن را تبلیغ کند، یک تجربه تعاملی در اطراف پیام ایجاد کرد.
قطع نکنید به خصوص اگر سعی می کنید توجه کسی را در شهر نیویورک جلب کنید، مانند غذاهای ناب. اگر تجربهای ایجاد کنید که برای افرادی که از کنار آن عبور میکنند ارزش ایجاد کند، احتمال مشارکت آنها بیشتر است.
پیامی را که واقعاً میخواهید به برندتان ارسال کند، مشخص کنید – این پیام ممکن است مستقیماً به یک محصول واقعی مرتبط باشد یا نباشد، و ممکن است چیزی باشد که برند شما قبلاً نگفته است. سپس، یک تجربه در اطراف آن ایجاد کنید.
5. M&M: Flavor Rooms
اگر تا به حال یک بحث M&M بادام زمینی در مقابل M&M معمولی داشته اید، می دانید که مردم می توانند به آب نبات علاقه مند شوند. بنابراین، زمانی که M&M نیاز داشت طعم بعدی خود را انتخاب کند، شرکت تصمیم گرفت این کار را با یک پاپ آپ فراگیر در شهر نیویورک انجام دهد.
این تجربه شامل “اتاق های طعم” بود که هر کدام با دکور و عطرهای منحصر به فرد به طعم خاصی کامل بودند. پاپ آپ همچنین شامل سالنهای میان وعده و نوشیدنی با کوکتلهایی با مضمون M&M بود – که، مایلم شرط ببندم، فرصتهای خوبی برای M&M برای حضور در صفحات اجتماعی شرکتکنندگان مختلف است.
با هر کمپین بازاریابی که راه اندازی می کنید، عامل “سرگرم کننده” را بیابید. به راحتی می توانید متوجه شوید که برند شما چقدر به حل مشکل مشتری کمک می کند. اما چه چیزی در مورد آنها، به عنوان مردم، آنها را نیز لذت می برد؟
در نظر بگیرید که چگونه میتوانید از مخاطبان خود برای تصمیمهای کلیدی کسبوکار استفاده کنید. اگر آنها هستند که محصول شما را میخرند و استفاده میکنند، بهترینها را نیز دارند تا به شما بگویند چه چیزی کار میکند و چه چیزی نیست. یک کمپین تجربی یک فرصت خوب برای ارتباط مستقیم با مصرف کنندگان و ایجاد تجربیات لذت بخش است که در آن آنها می توانند دیدگاهی را ارائه دهند.
در دنیای اول دیجیتال امروزی، یک تجربه خوب لازم نیست حضوری باشد. اما بهطور سنتی، مصرفکنندگان همچنان میخواهند محصولات آرایشی جدید را قبل از خرید آزمایش کنند – که در طول همهگیری جهانی، که در آن اکثر فروشگاههای خردهفروشی بسته بودند، چالشی برای Benefit Cosmetics ایجاد کرد.
چگونه کار کرد: هنگامی که کاربران وارد پلتفرم واقعیت مجازی Benefit شدند، از آنها خواسته شد مکان خود را رها کنند. در مرحله بعد، به لطف واقعیت افزوده، مشتریان بالقوه می توانند از تلفن های خود برای یافتن نشانه ها در فضای فیزیکی خود استفاده کنند.
کمپین بهطور باورنکردنی مؤثر بود — شامل نرخ تبدیل بیش از 50٪، CTR 39.4٪ و میانگین زمان ماندگاری گیمیفیکیشن 2 دقیقه و 22 ثانیه.
حتی بزرگسالان نیز عاشق بازی هستند. در نظر بگیرید که چگونه میتوانید تجربه خود را بازیسازی کنید و چالشها یا مسابقات منحصربهفردی را برای ایجاد تعامل ارائه دهید. در این مورد، چه کاربر محصول را بخرد چه نکند، تجربه لذت بخش است – که برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب کلیدی است.
اگر تجربه حضوری امکان پذیر نیست، با فناوری، واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده خلاق باشید تا بهترین چیز بعدی را ایجاد کنید. امروزه، تجربیات دیجیتال می توانند به همان اندازه واقعی باشند. شاید لازم باشد فراتر از کمپین های اجتماعی سنتی فکر کنید تا توجه مخاطبان خود را جلب کنید.
7. Misereor: Charity Donation Billboard
آخرین باری که از پول نقد برای پرداخت چیزی استفاده کردید چه زمانی بود؟
به خاطر سپردن سخت است، درست است؟ ما نوعی از “کشنده های بی فکر” هستیم — در سطح جهان، تقریباً 357 میلیارد غیرنقدی معاملات هر سال انجام می شود. و با دانستن اینکه هر چند وقت یکبار کارتهایمان را جمع میکنیم، سازمان غیردولتی امدادی آلمان Misereor تصمیم گرفت از عادت بد ما با بیلبورد اهدای خیریهاش استفاده خوبی کند.
این چیزی بود که آنها SocialSwipe نامیدند. این پوسترهای دیجیتالی که در فرودگاهها نصب میشوند، تصاویری از برخی مشکلات را نشان میدهند که Misereor برای حل آنها تلاش میکند – برای مثال، گرسنگی با یک قرص نان به تصویر کشیده شده است.
اما صفحهنمایش مجهز به کارتخوان بود، و هنگامی که شخصی برای کشیدن کارتی رفت – با هزینه کمی 2 یورو – تصویر حرکت کرد تا به نظر برسد که کارت در حال بریدن یک تکه نان است.
حتی خنک تر؟ در صورتحساب بانکی کاربر، یک یادداشت سپاسگزاری از Misereor وجود دارد که پیوندی برای تبدیل کمک یکباره 2 یورویی او به کمک ماهانه دارد.
نیازی به گفتن نیست که این تجربه به هماهنگی زیادی نیاز داشت – با بانکها، فرودگاهها و پلتفرم پرداخت موبایلی. به همین دلیل، این تجربه نمی تواند فقط یک بار اتفاق بیفتد. افرادی که با آن تعامل داشتند، بعداً طی یک اتفاق بسیار رایج، آن را یادآوری کردند: دریافت صورتحساب بانکی.
غذای آماده برای بازاریابان
به صورت بصری تأثیر شرکت در تجربه را نشان می دهد. به افرادی که با این نمایشگر تعامل داشتند، دقیقاً نشان داده می شد که پولشان کجا می رود – مانند برش دادن نان برای یک خانواده گرسنه. (اینفوگرافیک ها در اینجا نیز به خوبی کار می کنند – الگوهای ما را بررسی کنید.)
با برند دیگری شریک شوید تا تجربه بهتری ایجاد کنید. در این مثال، Misereor با Stripe.com برای فناوری پرداخت و با موسسات مالی کار کرد تا پیامی با نام تجاری در صورتحسابهای بانکی کاربران دریافت کند. (و با ما همراه باشید – ما در مورد ارزش همنام تجاری بعداً اینجاست.)
برای جشن گرفتن ماه افتخار، Lululemon با MKG کار کرد تجربه ای همهجانبه و متفکرانه که یک کمپین جذاب رسانه های اجتماعی را با رویدادهای جامعه محور زندگی واقعی ترکیب می کند.
ابتدا، برند ورزشی از کارمندان و سفیران خود خواست تا در مورد موضوعات مرتبط با جامعه LGBTQ+ فکر کنند. این برند پاسخ های خود را از طریق تصاویر و ویدیو در صفحه اینستاگرام Lululemon در طول ماه به اشتراک گذاشت.
در مرحله بعد، این برند یک نصب هنری در پارک رودخانه هادسون ایجاد کرد که همان پاسخها را منعکس میکرد. این فضا که به مدت دو هفته در پارک ماند، عابران را به مطالعه و تفکر تشویق می کرد. با این حال، این همه چیز نیست – لولولمون همچنین یک تمرین یوگا متمرکز بر جامعه را در همان پارک ایجاد کرد که هدف آن جمع آوری پول برای پروژه ترور بود.
در نظر بگیرید که چگونه می توانید یک تجربه منسجم برای یکپارچه سازی حضور آنلاین و آفلاین خود ایجاد کنید. در این مورد، Lululemon از حساب های اجتماعی خود استفاده کرد تا به 3.7 میلیون فالوور خود برسد، اما سپس چند تجربه خاص و حضوری ایجاد کرد تا نقطه اصلی را برای جامعه مستقر در نیویورک خود ایجاد کند.
یک کمپین بازاریابی تجربی نباید فقط بر فروش یک محصول یا خدمات متمرکز شود، بلکه اغلب میتواند و باید روی یک موضوع بزرگتر تمرکز کند. در این مورد، اختصاص لولولمون به ماه پراید، آگاهی و وفاداری به برند را افزایش داد.
9. Häagen-Dazs: Strawberries & Cream with Wimbledon
Häagen-Dazs برای جلب توجه به طعم بستنی جدید و با نسخه محدود، توت فرنگی و کرم، با Wonderland همکاری کرد تا یک غرفه عکس GIF در مسابقات قهرمانی تنیس Wimbledon ایجاد کند.
این غرفه شامل یک تاب بود (با کنایهای شوخآمیز به تنیس)، که تنیسورها، مدلها و اینفلوئنسرهای مشهور را تشویق میکرد تا برای ارسال در رسانههای اجتماعی عکس بگیرند – فرصت خوبی برای جمعآوری محتوای تولید شده توسط کاربر و گسترش سریع دسترسی آنها.
Häagen-Dazs با نامگذاری خود به عنوان “بستنی رسمی ویمبلدون”، تبلیغاتی برای طعم نسخه محدود ایجاد کرد، همچنین:
Takeaways for Marketers
Consider how you might create fun opportunities to encourage user-generated content. This doesn’t have to break the bank, either — there are plenty of budget-friendly options to create small booths at business conferences that still embrace that Instagram-worthy look.
10. Facebook: Facebook IQ Live
Facebook — who also owns Instagram — has always understood how much data it has on how people use these platforms. For that reason, it created the Facebook IQ Live experience.
For this experience, that data was used to curate live scenes that depicted the data. Among them was the IQ Mart: A “retail” setting that represented the online shopper’s conversion path when using social media for buying decisions. There was also a quintessential Instagram cafe, chock full of millennial-esque photo opportunities and people snapping them — latte art and all.
But what makes those insights so valuable? Momentum Worldwide, the agency behind Facebook IQ Live, puts it perfectly: “When we understand what matters to people … we can be what matters to them.” In other words, we can shape our messaging around the things that are important to our target audiences.
And by creating this experience, Facebook was able to accomplish that for its own brand. In creating this experience, it also created a positive brand perception for a few audiences — including, for example, the people who might have been unsure of how to use the platform for business.
Takeaways for Marketers
11. Vans: House of Vans
Recently, Vans hosted House of Vans pop-up locations at skateparks within major cities like NYC and Chicago. This gave skateboarders a place to meet up, connect, listen to live music, and shred.
Vans also used these skatepark-based popups to promote the launch of their new shoe line which honored David Bowie.
With Vans being a leading shoe line of skateboarders, pop-ups in and near skateparks seem like a natural fit for an experiential marketing experience.
Takeaways for Marketers
Identify your audience’s hobbies and embrace them. In the example above, Vans knew that they had a big skateboarding audience, so they crafted an event to reward them while intriguing other skateboarders.
Similarly, if you know you have audiences based in certain locations, go to where they are for your experiential campaign. This will provide less friction and make your audiences feel like you are literally meeting them where they are.
12. Rick & Morty: Rickmobile
To promote the return of the animated Adult Swim series Rick & Morty, Cartoon Network sent a car around the country shaped like Rick, a main character and mischievous time-traveling grandfather on the show. By marketing primarily on social media, the company was able to get the campaign to go viral.
People began following where the Rickmobile was via a live destination page on the adult swim site.
When the Rickmobile hit major cities, people flocked to it to take a picture with Rick’s face and enter the mobile where they could purchase products related to the TV show.
Takeaways for Marketers
It’s okay to embrace social media to create anticipation and excitement around your pop-up or experience, just as Adult Swim and Cartoon Network did.
Embracing weirdness, like that of a giant cartoon head driving around the country, can be a helpful way to make your event shareable or intriguing — even to people who might not follow the content or company that you’re promoting.
If you can work in product sales, consider it. In this example, the network not only promoted the television show, but it also sold products related to it. So, essentially, people directly paid for aspects of a large scale ad.
13. Coca-Cola: FIFA World Cup VR Experience
In Zurich, during the FIFA World Cup, Coca-Cola placed a VR experience in front of a train station. With the experience, you could stand in front of a screen and see a popular soccer player next to you. You could then practice a soccer move with the athlete or compete in your own mini soccer tournament.
Takeaways for Marketers
While VR isn’t accessible to many marketers, this experience did have a few scaleable strategies associated with it.
To give your attendees an experience of value, consider hosting an expert who can answer questions or give tips related to your marketing campaign.
Embrace major events. If you know a city or area will be highly populated due to a game or another event, consider placing a pop-up there that somehow relates to that audience or the event itself.
Unique Marketing Campaigns
Refinery29: 29Rooms
Red Bull: Stratos
Misereor: Charity Donation Billboard
Lululemon: Proud and Present
Zappos: Google Cupcake Ambush
Coca-Cola: FIFA World Cup VR Experience
Clearly, taking some very calculated risks worked out pretty well for these companies. So when it comes to creating an experience with your brand, don’t be afraid to think outside of the box — and don’t be afraid to work together on it with someone else.
Invest some time into thinking about the ways people could interact with you, even if it seems a little nutty. If it’s aligned with what you do and executed thoughtfully, people will be talking — in the best way possible.