به گفته مدیر مدیریت مالی HubSpot، چگونه هوش مصنوعی آینده تجارت را متحول خواهد کرد
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
به گفته مدیر مدیریت مالی HubSpot، چگونه هوش مصنوعی آینده تجارت را متحول خواهد کرد
هوش مصنوعی نحوه عملکرد مشاغل را تغییر خواهد داد. در این مرحله، این بیانیه شما را شگفت زده نخواهد کرد.
در واقع، تأثیر هوش مصنوعی بر محل کار در حال حاضر اتفاق افتاده است.
بر اساس نظرسنجی وضعیت هوش مصنوعی ما، 62٪ از رهبران مشاغل قبلاً روی هوش مصنوعی و ابزارهای اتوماسیون کارمندان خود سرمایه گذاری کرده اند.
علاوه بر این، 65 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی معتقدند نوآوری های هوش مصنوعی با انقلاب صنعتی قابل مقایسه است.
در اصل، این به معنای یک چیز بزرگ برای آینده کسب و کار است: متخصصان بازاریابی، فروش و خدمات اکنون زمان بیشتری برای کار بر روی کارهای پیچیده و با تاثیر بالاتر دارند. هوش مصنوعی خلاقیت و نوآوری را قادر میسازد تا جای کارهای خستهکننده و زائد را بگیرد.
ساعتهایی که صرف پیشنویس ایمیلهای حرفهای، ایجاد گزارشهای بازاریابی، کدنویسی و موارد دیگر میشود، با زمان صرف شده برای کار عمیقتر جایگزین میشود: کاری که به شما امکان میدهد در مورد ایمیلخوانهای خود اطلاعات بهتری کسب کنید، بر اساس دادههای از پیش ترکیبشده استراتژیسازی کنید و برنامهریزی کنید. تجربه های قوی تر وب یا محصول برای مشتریان شما.
اما به طور خاص، چگونه میبینید که بر کسبوکارهای هوش مصنوعی در سال 2023 تأثیر میگذارد؟ طبق نظرسنجی وضعیت هوش مصنوعی ما از 1350 متخصص آمریکایی، در اینجا فقط چند روش وجود دارد که هوش مصنوعی در حال حاضر محل کار را تغییر می دهد.
براساس مدیر مدیر عامل HubSpot چگونه هوش مصنوعی آینده تجارت را متحول خواهد کرد
1. هوش مصنوعی شما را قادر می سازد تا به مشتریان خود وسواس داشته باشید.
در Inbound 2022، در مورد بحران بحث کردیم قطع ارتباط امروز مشاغل با آن روبرو هستند. بسیاری از شرکتهای کوچک و متوسط در تلاشند راههای جدیدی برای ارتباط با مشتریان در دنیای ترکیبی بیابند و به راهحلهای سنگفرشی تکیه میکنند که دادههای مشتریانشان را بهطور قابل اعتمادی به روشی کارآمد و کارآمد به هم متصل نمیکنند.
هوش مصنوعی یکی از قانعکنندهترین راهحلها برای بحران قطع ارتباط در درک مشتریان ما است.
رهبران تجاری موافق هستند. تحقیقات ما نشان داد که 63٪ از متخصصان مشاغل احساس می کنند که هوش مصنوعی از قبل به کارکنان آنها کمک می کند تا مشتریان خود را بهتر درک کنند.
هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند داده ها را از منابع متفاوت استخراج کنید را در یک منبع منفرد از حقیقت قرار دهید و بینش های منحصر به فردی را در مورد مشتریان خود جمع آوری کنید که در غیر این صورت ممکن است از دست داده باشید.
اما مهمتر از همه، این به شما زمان می دهد تا دوباره روی مشتریان خود وسواس داشته باشید.
این به تیم فروش شما زمان میدهد تا واقعاً با مشتریان ارتباط برقرار کند و با آنها کار کند تا مشخص کند محصولات شما چگونه میتوانند نیازهای منحصر به فرد آنها را برطرف کنند.
این به تیم پشتیبانی شما این توانایی را میدهد تا بر چالشهای پیچیده مشتری تمرکز کند، نه اینکه توسط بلیطهایی که میتواند توسط یک ربات چت پاسخ داده شود، درگیر شوند.
و به رهبران شما بینشهایی را میدهد که برای اتخاذ تصمیمهای قدرتمندتر و تأثیرگذارتر نیاز دارند که با آنچه برای مشتریان شما مهم است هماهنگ باشد.
2. هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل داده ها را برای تصمیم گیری بهتر خودکار می کند.
یکی از زمانبرترین جنبههای کار هر رهبر، بحث در مورد دادههای مناسب است. ممکن است ساعت ها طول بکشد تا یک رهبر کسب و کار، تحلیلگر یا بازاریاب به تجزیه و تحلیل داده های مشتری و کشف بینش های معنادار بپردازد و زمان کمتری برای استفاده واقعی از آن برای تصمیم گیری های حیاتی باقی بگذارد. ناگفته نماند که فرآیند تجزیه و تحلیل دستی داده ها ذاتا مستعد خطاهای انسانی است.
خوشبختانه، تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده – که از الگوریتمهای یادگیری ماشین، دادهکاوی، و تکنیکهای آماری برای تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از دادهها و پیشبینیهای قدرتمند در مورد روندها یا رفتارهای آینده استفاده میکند، میتواند به سادهسازی و افزایش فرآیندهای تحلیلی شما کمک کند.
استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها سه مزیت اصلی دارد:
- الگوریتمهای هوش مصنوعی میتوانند الگوهایی را کشف کنند که ممکن است برای انسان آشکار نباشد.
- هوش مصنوعی میتواند از دادههای شما بیاموزد و پیشبینیهای خود را در طول زمان بهبود بخشد.
- لازم نیست خودتان این کار را انجام دهید.
دادههای هوشمندتر در نهایت به معنای تجربه شخصیتر مشتری است. درک واقعی دادههای مشتری به شما کمک میکند نحوه تعامل با هر مشتری را بهبود ببخشید.
علاوه بر این، تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده میتواند به هر سازمان کمک کند تا دامنه خود را گسترش دهد. برای مثال، رهبران فروش میتوانند از بینشهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تدوین گزارشها، توسعه استراتژیهای کلیدی حساب و ایجاد پیشبینیهای قدرتمندتر در خطوط لوله خود استفاده کنند.
در میان رهبرانی که مورد بررسی قرار گرفتیم، یک چهارم گزارش کردند که بزرگترین مزیت هوش مصنوعی توانایی آن در توانمند ساختن کارمندان خود برای تصمیم گیری بهتر مبتنی بر داده است.
شرط من؟ بهترین رهبران آینده نزدیک هوش مصنوعی را به عنوان بخشی ضروری از فرآیندهای گزارش دهی و تجزیه و تحلیل خود خواهند دید.
3. هوش مصنوعی هزینه های کسب و کار را کاهش می دهد و کارایی را بهبود می بخشد.
در شرایط سخت اقتصادی امروز، رهبران کسب و کار باید کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند.
روش های بی شماری وجود دارد که هوش مصنوعی می تواند به کسب و کار شما در صرفه جویی در هزینه کمک کند – 28٪ از رهبران مشاغل قبلاً دریافته اند که هوش مصنوعی به شرکت آنها کمک می کند هزینه ها را کاهش دهد.
برای یکی، به خودکارسازی کارهای دستی و وقت گیر کمک می کند. به عنوان مثال، بسیاری از نمایندگان پشتیبانی مشتری باید زمان زیادی را صرف پاسخگویی به سوالات تکراری مشتریان کنند. با استفاده از هوش مصنوعی، میتوانید پاسخها به سؤالات متداول را خودکار کنید، که این امر باعث میشود نمایندگان پشتیبانی شما برای مسائل پیچیدهتر آزاد شوند.
۹۱٪ کامل از نمایندگان پشتیبانی مشتری که از هوش مصنوعی استفاده میکنند میگویند که چترباتها از قبل به طور موثر به درخواستهای خدمات مشتری پاسخ میدهند.
علاوه بر این، می توانید از هوش مصنوعی برای نگهداری پیش بینی شده استفاده کنید. اداره یا کار در یک کسب و کار که از تجهیزات یا ماشین آلات زیادی استفاده می کند؟ هوش مصنوعی می تواند به کسب و کارها کمک کند تا خرابی تجهیزات را پیش بینی کنند تا بتوانید تعمیر و نگهداری را قبل از خرابی برنامه ریزی کنید و هزینه های تعمیر را به حداقل برسانید. رسیدگی به مسائل موجودی؟ هوش مصنوعی میتواند به پیشبینی زمان یا کم بودن موجودی کمک کند تا از هزینههای اضافی ذخیرهسازی یا سایر ضایعات تجاری جلوگیری شود.
در نهایت، هوش مصنوعی کارایی را در سراسر کسب و کار بهبود می بخشد – در عین حال، تجربه مشتری را بهبود می بخشد. به طور متوسط، هوش مصنوعی در حال حاضر به طور متوسط 2.5 ساعت در روز صرفه جویی می کند.
با این همه زمان اضافی، کسب و کار و کارمندان شما می توانند ارتباط انسانی قوی تری را ایجاد کنند.
4. رهبران کسب و کار در استخدام های جدید که به طور خاص در زمینه هوش مصنوعی آموزش دیده اند سرمایه گذاری خواهند کرد.
بنابراین این سوال در ذهن همه وجود دارد: آیا هوش مصنوعی شغل من را بدزدد؟
پاسخ کوتاه: نه. هوش مصنوعی به احتمال زیاد تأثیر نقش های موجود را بهینه می کند و فضا را برای فرصت های استخدام اضافی ایجاد می کند.
در Google Trends، عبارت “مهندس سریع” – که در ابتدای سال 2023 عملاً وجود نداشت – به سرعت رشد کرد و در اوایل آوریل به اوج محبوبیت رسید.
و نظرسنجی هوش مصنوعی ما نشان داد که 66٪ از رهبران کسب و کار قبلاً یک کارمند جدید به طور خاص برای کمک به اعمال نفوذ و پیاده سازی هوش مصنوعی استخدام کرده اند.
این تعداد فقط افزایش خواهد یافت.
در HubSpot، ما گروههای وظیفه اختصاصی را در سراسر بخشها ایجاد کردهایم تا مشخص کنیم چگونه باید هوش مصنوعی را در فرآیندهای فعلی خود در سراسر سازمان پیادهسازی کنیم.
سایر کسبوکارها نیز همین کار را انجام میدهند – یا کارمندان داخلی را شناسایی میکنند که میتوانند روی هوش مصنوعی برای کسبوکار خود تمرکز کنند، یا استخدام کارشناسان یا مشاوران جدید هوش مصنوعی برای رفع این نیاز.
5. هوش مصنوعی می تواند به کسب و کارها کمک کند تا کلاهبرداری را شناسایی کنند.
یکی دیگر از مزایای هوش مصنوعی؟ تشخیص تقلب را برای مشاغل در هر اندازه آسان تر می کند.
در سال 2022، 65% از کسب و کارها قربانی حملات یا تلاش های کلاهبرداری شدند.
کلاهبرداری می تواند از نظر مالی و قانونی برای هر کسب و کاری مضر باشد. کشف تقلب نیز با پیچیدهتر شدن چالشبرانگیزتر است.
در سال 2023، کسب و کارها به طور فزاینده ای از ابزارهای هوش مصنوعی برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت های تقلبی استفاده خواهند کرد. هوش مصنوعی میتواند به ناهنجاریهایی در دادهها اشاره کند، مانند رفتار غیرعادی در هزینه کردن، که به کارکنان شما کمک میکند کلاهبرداران احتمالی را شناسایی کنند.
علاوه بر این، هوش مصنوعی میتواند از دادهها برای پیشبینی احتمال کلاهبرداری یک تراکنش خاص استفاده کند. با گذشت زمان، الگوریتمهای هوش مصنوعی در تشخیص فعالیتهای متقلبانه، مانند ورود مشکوک، تراکنشهای عجیب بر اساس رفتار مصرفکننده، یا سرقت هویت بهتر میشوند.
6. هوش مصنوعی به کسب و کارها کمک می کند تا محصولات بهتری بسازند.
در آینده، شاهد استفاده رهبران کسبوکار از هوش مصنوعی برای کشف فرصتهای محصول جدید خواهیم بود.
به عنوان مثال، مهندسان نرمافزار میتوانند از ابزارهای هوش مصنوعی برای بررسی بازخورد، تعامل یا سایر دادههای استفاده از محصول استفاده کنند تا مشخص کنند که کدام ویژگیها را باید در یک محصول موجود بهبود بخشند، یا ایدههای محصول جدید را بر اساس شکافهای موجود در محصولات خود کشف کنند.
اما فراتر از این است. الگوریتم های هوش مصنوعی همچنین می توانند به شما در طراحی محصول خود کمک کنند.
بله – درست شنیدید. هوش مصنوعی میتواند دادههای مربوط به الگوهای استفاده مشتری، بازخوردها و اولویتها را تجزیه و تحلیل کند تا بینشهای ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد که برای ایجاد محصولات کاربرپسندتر، جذابتر و مؤثرتر برای مشتریانتان ضروری است.
همچنین به شما کمک میکند با نمونهسازی سریع، فرآیند توسعه محصول را از ابتدا تا انتها سرعت بخشید. الگوریتمهای هوش مصنوعی میتوانند بهصورت یکپارچه و فوری گزینههای طراحی مختلفی را ارائه دهند، بنابراین تیم شما میتواند به سرعت امیدوارکنندهترین گزینه را شناسایی کرده و در زمان واقعی آن را تکرار کند.
آماده شدن برای عصر اختلال هوش مصنوعی
هوش مصنوعی تقریباً هر صنعتی را مختل می کند. اما این چیزی نیست که باید از آن بترسیم.
کلید رشد و موفقیت درازمدت این است که با هوش مصنوعی به سرعت تکامل پیدا کنید و بپذیرید که اینجاست تا بماند.
در مراحل اولیه هوش مصنوعی، میخواهید روی بالاترین اولویتهای خود و اینکه چگونه کسبوکارتان میتواند بیشترین بهره را از هوش مصنوعی داشته باشد، متمرکز بمانید. اگر میخواهید درباره نحوه استفاده از هوش مصنوعی در سطح تاکتیکی بیشتر بدانید، یا اطلاعات اصلی بیشتری را در State of AI Series، وارد مسیر یادگیری هوش مصنوعی، یا پیشنهاد زیر را دانلود کنید.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.