هوش تبلیغاتی گوگل: نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل ادز برای کمپین بعدی
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
هوش تبلیغاتی گوگل: نحوه استفاده از هوش مصنوعی گوگل ادز برای کمپین بعدی
Google Ads بزرگترین تبلیغات PPC. اگر به طور موثر استفاده شود، می توانید سود قابل توجهی برای شرکت ها ایجاد کنید. اما پیچاندن سر به دور آن ممکن است سخت باشد.
با این حال، Google Ads Intelligence، همانطور که به طور گسترده شناخته شده است، چیزی بیش از یک سازنده کمپین تعاملی ارائه می دهد.
در این پست، من توضیح میدهم که هوش Google Ads چیست، ویژگیهای کلیدی آن و بهترین شیوههای هوش مصنوعی Google Ads.
فهرست محتوا
هوش Google Ads چیست؟
Google Ads Intelligence اصطلاحی است برای مجموعهای از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی که Google برای کمک به تبلیغکنندگان در ایجاد کمپینهای مؤثر راهاندازی کرده است. شعار آنها کمک به کسب و کارها برای دستیابی به افراد درست با خلاقیت درست با هزینه درست است.
در حالی که در سالهای اخیر، قبلاً دارای برخی از ویژگیهای هوشمند مانند Smart Bidding بود، اکنون در سطح کاملاً جدیدی مفید خواهد بود.
تبلیغکنندگان میتوانند از یک رابط مکالمه استفاده کنند، که آنها را در کل فرآیند ایجاد طراحی تبلیغات، از پیشنهاد سرفصلها گرفته تا انتخاب کلمات کلیدی مناسب، نوشتن کپی، و ایجاد تصاویر راهنمایی میکند.
درست مانند مورد ChatGPT، تبلیغکنندگان میتوانند از پیامهای متنی استفاده کنند تا به هوش مصنوعی Google Ads ارتباط برقرار کنند که میخواهند چه محتوا و تصاویری را در تبلیغ خود نشان دهند – یا مجموعهای از تبلیغات.
ربات مکالمه به تولید متن و تصویر ادامه می دهد تا زمانی که شخص یا تیمی که تبلیغ را راه اندازی می کند از نتیجه راضی باشد.
Google به سازندگان اطمینان میدهد که همیشه از تصاویر منحصربهفرد استفاده خواهند کرد. با این کار از موقعیتهایی که دو کسبوکار کاملاً متفاوت خلاقیتهای مشابهی دارند، جلوگیری میکند. تجربه مکالمه هوش مصنوعی برای کاربران عملکرد حداکثر Google در دسترس است.
چه زمانی گوگل هوش مصنوعی را برای تبلیغات عرضه کرد؟
Performance Max اولین راه حل کمپین مبتنی بر هوش مصنوعی از Google بود.
این برنامه در سال 2021 به شکل آزمایشی خود به نمایش درآمد و برای تعدادی از پلتفرمهای Alphabet, Inc. – نه تنها موجودی آگهیهای Google، بلکه Gmail، Google Maps، YouTube و Search نیز عرضه شد.
در یک پست وبلاگ از اواخر سال 2023، گوگل گفت که دلیل تصمیم آنها برای راهاندازی این بود که به تبلیغکنندگان خود اجازه دهند از شرایط متغیر بازار مطلع باشند.
آنها متوجه شدند که کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ، نیاز به دسترسی به موتورهای هوشمند دارند، یعنی موتورهایی که به آنها اجازه می دهد تا به سرعت با روندهای جدید مصرف کننده سازگار شوند.
آنچه امروز در Google Ads Intelligence می بینیم، نتیجه بازخورد کاربران است که این شرکت طی سال ها جمع آوری کرده است. ویژگیهایی مانند تمهای جستجو، گزارش گروه دارایی، و حذف نام تجاری در سطح کمپین را به وجود آورد.
ویژگیهای جدید اضافه شده در رویداد Google Marketing Live در ماه مه 2023 معرفی شدند. همانطور که قبلاً ذکر شد، این ویژگیها ابتدا برای مشتریان آمریکایی که از Performance Max استفاده میکنند در دسترس خواهند بود.
Google امیدوار است که ارتقاهایی که در Google Ads Intelligence انجام داده است به بازاریابان کمک کند دارایی هایی ایجاد کنند که عملکرد خوبی داشته باشند و به رشد کسب و کار کمک کنند.
ویژگی های هوش مصنوعی در تبلیغات گوگل
تطابق گسترده
تطابق گسترده به تبلیغکنندگان کمک میکند تا به طور خودکار با نشان دادن آن به افرادی که نه تنها عبارت دقیق را جستجو کرده اند، بلکه از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط با متن نیز استفاده می کنند، دامنه تبلیغات خود را افزایش دهند.
همانطور که در مثال زیر، فردی که روی «غذاهای بدون کربوهیدرات» ضربه می زند، می تواند تبلیغی را ببیند که برای عبارت «برنامه رژیم غذایی کم کربوهیدرات» راه اندازی شده است، همانطور که با هدف کلی جستجوگر مطابقت دارد.
بازاریابانی که از این ویژگی استفاده میکنند میتوانند زمان مورد نیاز برای کلمات کلیدی اضافی را جستجو کنید و هدف آنها را به صورت دستی تأیید کنید.
آنها همچنین می توانند از فهرست عبارات پیشنهادی استفاده کنند تا بفهمند مشتریان ایده آلشان چه عباراتی را برای یافتن محصولات و خدماتی مانند آنها به Google می زنند.
تطابق گسترده میتواند بسیار قدرتمند باشد اگر در هماهنگی با مناقصه هوشمند استفاده شود، که در ادامه به آن میپردازم.
مناقصه هوشمند
Google از استراتژیهای پیشنهاد قیمت خودکار برای کمک به تبلیغکنندگان برای بهینهسازی تبدیلها در PPC استفاده میکند. کمپین ها.
هر حراج یک پیشنهاد دقیق دریافت میکند، که یا باعث جذب بیشتر میشود یا هزینه را کاهش میدهد. از یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل دادههای همه کمپینهای قبلی برای دستیابی به بهترین نتایج استفاده میکند.
بنابراین، حتی اگر در حال راهاندازی یک کمپین جدید هستید و هیچ دادهای در دسترس ندارید، از یافتههای کمپینهای قبلی برای بهبود عملکرد تبلیغات جدیدتان استفاده میکند.
این چیزی است که انتظار دارید، به لطف پیشنهاد هوشمند:
- افزایش شانس خود برای دستیابی به اهداف تجاری با انتخاب استراتژیهای پیشنهادی مناسب، خواه افزایش فروش یا سرنخ یا افزایش حاشیه سود باشد.
- بهینهسازی قیمت بیدرنگ. میتوانید برای هر حراجی پیشنهادات خاصتری را تنظیم کنید که متناسب با زمینه جستجوی کاربر باشد.
- مدل سازی عملکرد در سطح پرس و جو. برخی از کلمات کلیدی فاقد داده هستند، اما از آنجایی که پیشنهاد قیمت هوشمند به عملکرد عبارتهای جستجو متکی است، همچنان میتواند بهطور دقیق برای کلمات کلیدی که سابقه عملکردی ندارند یا سابقه عملکرد کمی دارند، پیشنهاد دهد.
- سیگنالهای زمینهای بیشتر. عوامل زیادی میتوانند روی یک تبلیغ کلیک کنند یا روی یک تبلیغ کلیک نکنند، مثلاً دستگاه، مکان یا زمان روز.
- علاوه بر اینها، مناقصه هوشمند زبان، سیستم عامل، مرورگر و غیره را نیز در نظر می گیرد. داده ها را تجزیه و تحلیل می کند تا بفهمد کدام ترکیب عامل بیشترین تأثیر را بر تبدیل دارد. از نتایج برای افزایش عملکرد تبلیغات در زمان واقعی استفاده می کند.
- یادگیری مستمر. الگوریتم های Google به طور مداوم یاد می گیرند. مناقصه هوشمند داده های عملکرد تبلیغات شما را در کنار روندهای بازار، چشم انداز رقابتی، فصلی بودن و غیره بررسی می کند تا استراتژی مناقصه را اصلاح کند و اثربخشی کمپین خوب را حفظ کند.
قدرت تبلیغات
بهعنوان بخشی از ایجاد تجربه هوشمندی در تبلیغات گوگل، Google همچنین قابلیتی به نام تبلیغات جستجوی پاسخگو (RSA) را معرفی کرده است.
بازاریابان میتوانند حداکثر 15 عنوان و چهار عنوان ارائه دهند توضیحات برای یک تبلیغ واحد و داشتن یک موتور یادگیری ماشینی، قدرت آن را تجزیه و تحلیل می کند و این تغییرات را به عنوان “ناقص”، “ضعیف”، “متوسط”، “خوب” یا “عالی” علامت گذاری می کند.
به این ترتیب، تبلیغکنندگان میتوانند تصمیم بگیرند که از کدام نسخه استفاده کنند تا عملکرد کمپین را افزایش دهند.
تجربه مکالمه در تبلیغات Google
این ابزاری است که از چت برای تسریع روند ایجاد کمپین جستجو با پشتیبانی از تخصص شما با هوش مصنوعی Google استفاده میکند.
به دلیلی به آن “تجربه مکالمه” می گویند – از آنجایی که می تواند زبان انسان را بفهمد، می توانید آزادانه با آن ارتباط برقرار کنید، درست مانند یک شخص واقعی.
برای شروع، باید URL صفحه مقصد خود را وارد کنید، و به طور خودکار شرح کوتاهی از کسب و کار شما ایجاد میکند، که سپس میتوانید آن را مطابق میل خود ویرایش کنید.
همچنین سرفصلها، تصاویر و پیوندهای سایت را در اختیار شما قرار میدهد و کلمات کلیدی مناسب را تولید میکند.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیشنهادات را بپذیرید یا رد کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند بهترین نتایج را دریافت کنید:
- از زبان طبیعی در درخواست های خود استفاده کنید.
- آنها را کوتاه و واضح نگه دارید.
- مطمئن شوید که کمپین های شما از Google Ads پیروی می کنند ‘ سیاست ها.
- اگر از نتیجه ناراضی هستید، سعی کنید درخواست خود را تغییر دهید.
دارایی های بصری ایجاد شده به صورت خودکار
هیجان زیادی در مورد توانایی هوش مصنوعی مکالمه ای برای تبدیل متن به تصویری وجود دارد. توانایی تبدیل متن به تصویر Google Ads تفاوتی ندارد.
اگر یک درخواست متنی در زمینه تبلیغ خود ارائه دهید، می تواند تصاویری مناسب ایجاد کند. در تصویر زیر میتوانید چند پیشنهاد از کتابخانه تصویر Google را ببینید:
اگر احساس کردید که تصاویر برای سلیقه شما کمی عمومی هستند، چه؟
میتوانید از Google بخواهید که ویرایشهایی را انجام دهد – برای مثال، پسزمینه را تغییر دهید یا حتی یک عنصر را از تصویر برای ایجاد یک عنصر جدید انتخاب کنید.
در اینجا مثالی از نحوه تبدیل عکس استوک گروهی به عکس تابستانی یا کریسمس یک فرد آمده است:
هدف گیری بهینه شده
شاید تاثیرگذارترین ویژگی هوش مصنوعی در افزایش بازگشت سرمایه، هدف گذاری بهینه به بازاریابان اجازه می دهد تا سطح دیگری از جزئیات را در انتخاب مخاطبان وارد کنند.
این ویژگی Google Ads Intelligence بهجای تکیه بر مخاطبانی که قبلاً ایجاد کردهاید، به دادههای خود نیز میپردازد تا بخشهای سرب جدید را پیشنهاد کند.
چگونه کار می کند؟
Google بر اساس آنچه قبلاً درباره ویژگیهای بخشهای سرنخ با تبدیل بالا میدانید، پیشنهاداتی ارائه میکند و از دادههای خود از Google Ads برای راهنمایی شما به موارد جدید استفاده میکند.
توانایی ادغام اطلاعات خود با بینشهای بازار گستردهتر از Google نشان میدهد که هوش مصنوعی چقدر میتواند در افزایش بازدهی هزینههای تبلیغاتی شما موثر باشد.
بهترین شیوهها هنگام استفاده از Google Ads Intelligence
1. بر درک علایق مخاطب هدف خود تمرکز کنید.
قبل از اینکه کمپین تبلیغاتی خود را شروع کنید، باید درک خوبی از علایق مخاطبان هدف خود به دست آورید – و این دقیقاً همان چیزی است که Google Ads Intelligence به شما امکان می دهد.
میتوانید بینشهایی در مورد انواع محتوا و کلمات کلیدی که بیشتر در بین مشتریان ایدهآل شما طنینانداز هستند، دریافت کنید. با تجزیه و تحلیل این داده ها و بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی خود بر این اساس، می توانید پیام هایی ایجاد کنید که واقعاً نیازها و انگیزه های آنها را بیان می کند.
این رویکردی است که دیمیتری بوبریاکوف، مدیر بازاریابی در RealEstateU، پیروی میکند. بوبریاکوف زمانی با یک خردهفروش آنلاین کار میکرد که کالاها و مبلمان خانه را میفروشد.
او با استفاده از Google Ads Intelligence متوجه شد که جمعیت هدف آنها به روندهای طراحی داخلی و پروژه های DIY علاقه زیادی دارد.
«بر این اساس، توصیه میکنم که پیامهای تبلیغاتی آنها را برای برجسته کردن طرحهای شیک و مدرن مبلمانی که ارائه میدهند، متمرکز کنند. او میگوید، من همچنین پیشنهاد کردم کلمات کلیدی مرتبط با موضوعات طراحی داخلی، مانند «دکور بوهمی» و «خانه مزرعه مدرن» را هدف قرار دهید..
نتیجه چه شد؟ کاهش 21 درصدی هزینه به ازای هر کلیک و افزایش 34 درصدی در نرخ تبدیل.
بوبریاکوف اضافه می کند که «کلید این بود که به جای فرضیات، وقت بگذاریم تا واقعاً مخاطب را درک کنیم و انگیزه آنها را درک کنیم. Google Ads Intelligence بینشهایی را ارائه کرد تا تبلیغات ما را متقاعدکنندهتر و مؤثرتر کند.»
2. از کلمات کلیدی منفی برای محدود کردن برداشت های بیهوده استفاده کنید.
برای به حداکثر رساندن هزینه تبلیغات خود و دریافت بهترین نتایج از کمپین های خود، باید بدانید که کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید و کدام را نادیده بگیرید.
و دومی به اندازه اولی مهم است. این به شما کمک می کند تا جستجوها را حذف کنید و در نتیجه افرادی را که به دنبال چیزی نیستند که می فروشید حذف کنید.
به عنوان مثال، فرض کنید شما در حال اجرای یک کمپین برای یک نانوایی محلی از آستین هستید که در کیک های سفارشی تخصص دارد.
در هنگام انتخاب کلمات کلیدی، ممکن است بخواهید با کیک های عروسی سفارشی، کیک های عروسی تولد، کیک های عروسی سفارشی در نزدیکی من و غیره همراه شوید.
کلمات کلیدی مانند رایگان، چگونه به، ارزان و غیره را حذف کنید، زیرا این کلمات معمولاً با افرادی مرتبط هستند که میخواهند خودشان کیک درست کنند و بودجه محدودی دارند.
جوآن هایلند، نویسنده محتوا و معلم یوگا در ذهن استاد است، میگوید که از کلمات کلیدی منفی برای محدود کردن برداشت های بیهوده این به او اجازه داد تا نرخ کلیک غیر ضروری را تا 15% کاهش دهد.
3. از داده های تاریخی برای آموزش بهتر سیستم مناقصه هوش مصنوعی استفاده کنید.
برخی از ویژگیهای هوشمند Google Ads در حال حاضر در حال افزایش است، حتی در میان تبلیغکنندگانی که ترجیح میدهند کمپینها را به صورت دستی مدیریت کنند.
الیزا فیلو، هماهنگ کننده ارشد تبلیغات دیجیتال در
4. برای افزایش ارتباط تبلیغات و بهبود تخصیص بودجه، کلمات کلیدی با هدف بالا ایجاد کنید.
عبارات با تبدیل بالا جام مقدس در بازاریابی هستند، به همین دلیل است که توانایی Google Ads Intelligence برای پیشنهاد کلمات کلیدی با قصد خرید بالا چنین پتانسیل عظیمی را دارد.
بسیاری از شرکتها، از جمله Digital Auxilius نجیب الرحمن، اکنون در حال آزمایش هوش مصنوعی گوگل هستند. ویژگی Keyword Planner.
«این تضمین میکند که افرادی که به دنبال محصولات یا خدمات ما هستند، تبلیغات ما را ببینند، CTR و تبدیلها را افزایش میدهد. گنجاندن این کلمات کلیدی با کارایی بالا در محتوای تبلیغات ما، ارتباط، تعامل و نرخ تبدیل آگهی را بهبود بخشید.» او گفت.
مایک بولن، مدیر Eurisko موافق است، و تأکید می کند که «با توجه به شناسایی روندهای جدید و فرصتهای کلمات کلیدی، بدون از دست دادن بودجه بیش از حد برای عبارات جستجوی نامربوط، داشتن عملکرد تطبیق گسترده Google AI، تعداد محدودتری از کلمات کلیدی را توصیه میکند. /p>
5. گزارشهای Google Ads Intelligence خود را به طور منظم تجزیه و تحلیل کنید.
طبق گفته سای بلکبیرن، مدیر عامل بنیاد مربی، بازبینی مداوم بینشهای Google بسیار مهم است. Ads Intelligence گزارش می دهد و تصمیمات بهینه سازی مبتنی بر داده را می گیرد.
او میگوید که «گزارشهای اطلاعاتی بینشهایی درباره نحوه عملکرد تبلیغات شما و فرصتهایی برای بهبود نتایج ارائه میدهند. به عنوان مثال، گزارش «فرصتها» به من نشان داد که با افزایش پیشنهاد CPC برای یکی از کلیدواژههای تبدیلکننده برتر به میزان 30 درصد، میتوانم با هزینهای معقول، 15 درصد تبدیلهای بیشتری به دست بیاورم.
Blackburn اضافه می کند که او این تغییر را آزمایش کرد و در نهایت نزدیک به 20٪ تبدیل بیشتر برای آن کلمه کلیدی خاص به دست آورد.
6. برای جلوگیری از تناقض انتخاب، تغییرات عنوان و توضیحات خود را در RSA محدود کنید.
همانطور که قبلاً اشاره کردم، Google Ads Intelligence به شما امکان می دهد تا حداکثر 15 عنوان و چهار توضیح آگهی ارائه دهید تا بتوانید پیش بینی های عملکرد را مشاهده کنید.
در حالی که ممکن است استفاده از آنها تا حد مجاز وسوسه انگیز باشد، مایک بولن از Eurisko توصیه می کند که این کار را نکنید.
«ما از Google Ads برای چندین مشتری استفاده میکنیم و سرنخها را به HubSpot فشار میدهیم تا به بستن حلقه تبدیل مشتری و ارزش مشتری کمک کنیم. ما بهعنوان یک آژانس بسیار عملی هستیم و بین Google Automations با بهترین روشهای عملی خودمان تعادل برقرار میکنیم.»او میگوید.
وقتی از بولن پرسیده میشود که چه تعداد از نسخههای تبلیغاتی باید استفاده شود، پاسخ میدهد: “ما هوش مصنوعی Google را در برابر یک گروه تبلیغاتی واکنشگرا با تنها سه عنوان و دو توضیح آزمایش میکنیم تا ببینیم کدام تبلیغ بهترین تعامل و تبدیل را ایجاد میکند. ”
این تغییرات میتوانند دو یا سه جهت مختلف ارائه دهند، بنابراین آزمایش آنها و تشخیص اینکه کدام یک شانس بیشتری برای تبدیل دارند، آسانتر است.
این یک روش بسیار هوشمندانه برای استفاده مؤثرتر از ویژگی هوش مصنوعی است. اگر بخواهید 15 یا حتی 10 نسخه ایجاد کنید، تفاوت ها می تواند آنقدر ظریف باشد که با این معضل مواجه شوید که کدام نسخه را اجرا کنید.
استفاده از هوش تبلیغاتی گوگل برای جلب مشتریان بیشتر
هوش Google Ads کار تبلیغکنندگان را بسیار آسانتر و مؤثرتر میکند. این به ویژه برای کسانی که حرفه ای در بازاریابی عملکردی نیستند، بازی را تغییر می دهد.
به لطف قابلیتهای تجزیه و تحلیل دادهها و دسترسی به دادههای جهانی، میتواند به افرادی اشاره کند که به کمپینهای شما پاسخ میدهند، و همچنین به مخاطبان جدیدی که احتمال بالایی برای تبدیل دارند گسترش دهد.
این به طور قابل توجهی پتانسیل تولید سود شما را افزایش میدهد و به شما کمک میکند بودجه خود را در بلندمدت کارآمدتر تخصیص دهید.
خوبی در مورد هوش تبلیغاتی گوگل این است که از آنجایی که از پردازش زبان طبیعی استفاده می کند، می تواند گفتار انسان را درک کند.
این بدان معناست که میتوانید مانند یک شخص واقعی با آن ارتباط برقرار کنید و با آن به عنوان دستیار شخصی خود رفتار کنید.
در نهایت، همه تصمیمات مربوط به تبلیغات همچنان با شماست.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.