علم بهره وری: چگونه در یک روز کارهای بیشتری انجام دهیم
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
علم بهره وری: چگونه در یک روز کارهای بیشتری انجام دهیم
تخمین زده میشود که 60% (یا کمتر) از زمان کار به شکلی سازنده صرف میشود، به نقل از Atlassian. زمان کمیابترین منبع ماست، با این حال ما مقدار زیادی از آن را صرف انجام کارهایی میکنیم که بیثمر هستند – معمولاً بدون معنی.
ایمیلها، جلسات، اعلانهای بیپایان… ما در واقع بیش از هر زمان دیگری به سمتهای دیگری کشیده میشویم، اما این فقط فناوری نیست که ما را از استفاده حداکثری از زمانمان بازمیدارد. در بسیاری از موارد، ما مسئول کمبود بهره وری خود هستیم.
بهعنوان یک کارمند از راه دور، من مجبور شدم با ویژگیهای خودخرابکنندهی بهرهوریام بیش از سایرین تانگو کنم. من بار کار و محیط خود را مقصر می دانستم. تا زمانی که کاملاً کنترل آن عوامل را در دست گرفتم و متوجه شدم که مشکل در تمام مدت من بودم.
من هم مانند شما، زمانی موفق تر و خوشحال تر می شوم که سازنده باشم. همه ما در جستجوی راه حل گلوله جادویی هستیم. این منجر به تولید بی پایان ابزارهای بهره وری هوش مصنوعی و لیست های هک زندگی شده است. چگونه می توانیم بیشتر تولید کنیم در حالی که کمتر انجام می دهیم؟
به کسی نگاه میکنیم که به نظر میرسد همه کارها را انجام میدهد در حالی که هنوز موفق به داشتن زندگی میشود، و از خود میپرسیم: او چه میداند که من نمیدانم؟ آیا رازی برای بهره وری بالا وجود دارد؟
با برخی کارها، بسیاری از موانع بهره وری قابل حل هستند. با این حال، برای افزایش واقعی بهرهوری، ابتدا باید آن را درک کنید. این چیزی است که علم می گوید.
فهرست محتوا
- علم بهره وری
- 9 روش علمی اثبات شده برای انجام کارهای بیشتر در یک روز
- ابزارهای بهره وری مبتنی بر داده
علم بهره وری
نویسنده و کارشناس سازمان
«بهرهوری هنر و علم تغییر شکل خود و دنیای اطرافتان است به گونهای که باعث میشود دنیا بهتر کار کند» frankbuck.org/” rel=”noopener” target=”_blank”>فرانک باک، Ed.D.
«در حالی که ادبیات مربوط به بهرهوری گسترده است، همه به آن تعریف برمیگردند. تحقیقات روانشناختی که حداقل به سال 1966 برمیگردد (J.B. Rotter) نشان میدهد کهکسانی که احساس میکنند میتوانند محیط اطراف خود را کنترل کنند، بر اساس آن باورها عمل میکنند، برای مدت طولانیتری پافشاری میکنند و به نتایج بیشتری دست مییابند.، باک نتیجه می گیرد.
جامعه مدتهاست که از تمایل مشترک برای بهبود بهرهوری آگاه بوده است، اما دنیای مدرن ما را از این رویا دورتر کرده است.
فناوری حواسپرتیهای ثابت و بیپایانی را ایجاد میکند – و ما با معتاد شدن ناخودآگاه به اطلاعات، به این موضوع کمک میکنیم.
دانشمندان کشف کرده اند که نورون های دوپامین در مغز ما اطلاعات را به عنوان یک پاداش در نظر می گیرند.
در حالی که این امر از نظر تکاملی منطقی است – دسترسی به اطلاعات مرتبط مانند مکان منابع غذایی به این معنی است که ما تصمیمات بهتری می گیریم و احتمال زنده ماندن ما بیشتر است – به این معنی است که ما به طور طبیعی جذب حواس پرتی خارج از اهداف اولیه خود می شویم.
>
درج: تلفن های ما. گوشی های هوشمند فاجعه حواس پرتی هستند. در اینجا نحوه غلبه بر موانعی که فناوری ارائه می دهد، آمده است.
9 روش علمی اثبات شده برای انجام کارهای بیشتر در یک روز
یک جستجوی سریع در گوگل به شما نشان می دهد که بیشتر لیست های بهره وری نرم افزار هوش مصنوعی (AI) را توصیه می کنند. من برخی از ابزارهای برتر بهرهوری هوش مصنوعی را در یک دقیقه به اشتراک خواهم گذاشت، اما شما را تشویق میکنم که ابزارهای هوش مصنوعی را همراه با یک هشدار استفاده کنید.
افراد غیرمولد که برنامههای هوش مصنوعی را در حجم کاری خود پرتاب میکنند، مانند این است که قبل از شستن کثیفیها روی ماشین موم بمالند. اگر همچنان موفقیت خود را تضعیف کنید، همه قابلیتهای هوش مصنوعی در جهان بهرهوری را افزایش نمیدهند. در عوض با این نکات شروع کنید.
1. از فهرست کارها استفاده کنید.
یک لیست کار برای خود ایجاد کنید که شامل همه کارهای شما، مهم نیست که چقدر کوچک باشد. هر مورد در لیست شما باید به طور مستقل قابل دستیابی باشد. کارهای بزرگ را به مراحل کوچک و جداگانه تقسیم کنید.
این مزایا سه گانه است:
- بدانید که چه کاری باید انجام شود. ایجاد کار، مرحله ای در فرآیند تصمیم گیری است، و بیشتر از آنچه در ظاهر به نظر می رسد، زمان بر است.
- خطر فراموشی را از بین ببرید. تکیه به فهرست کارهای ذهنی باعث ایجاد فشار و استرس غیرضروری میشود و تلاش برای کاهش حجم کاری شما منجر به از دست دادن وظایف و مدیریت ضعیف زمان میشود.
- حجم کاری ایجاد کنید که بتوانید به آن دست یابید. نوشتن لیست کارهای غیرقابل دستیابی این احساس را ایجاد می کند که همیشه عقب مانده اید و ناتوانی در برآورد خروجی کار شما در نهایت ایجاد خواهد کرد. یک مشکل واقعی نویسنده فناوری استیون کی رابرتز به این “قانون رابرتز” لقب داده است پیچیدگی فهرست کارهای فراکتال: هر مورد در یک لیست صرفاً عنوان لیست دیگری است.
چرا کار می کند
تصور کنید که می خواهید یک قرص نان درست کنید. شما هرگز تصمیم نمی گیرید که حدس بزنید و راه خود را از طریق این فرآیند اشتباه بگیرید: «بعدش چه می شود؟ شیر؟ نمی دانم چقدر باید استفاده کنم؟»
هیچکس آن مسیر را انتخاب نمیکند، اما بسیاری از افراد با این ذهنیت تبلیغی به حجم کاری خود نزدیک میشوند. فهرست کارها مانند دستور العملی برای کار شماست و زمانی که به درستی استفاده شود بسیار موثر است.
Harvard Business Review میگوید استفاده از فهرستهای کارها مزایای بیپایانی دارد که تنها جنبه منفی بالقوه آن این است که آنقدر پیش نمیروند که ما را وادار به دنبال کردن آن کنند.
“اگر هر بار که یک مورد را به لیست کارهای خود اضافه میکنیم، طرحی را نیز ارائه میدهیم تا مشخص کنیم چه اقداماتی را باید انجام دهیم /strong>و زمانی که این اقدامات باید انجام شود، این به حداقل رساندن احتمال تبدیل شدن لیست کارهای ما به گورستان کمک می کند. از موارد ناتمام،” محقق E. J. Masicampo با بررسی کسب و کار هاروارد.
آزمایش آن
من با لیست های کارها غریبه نیستم. زمانی که در دانشگاه بودم عاشق شدم. من مطمئن هستم که فهرست کارهای من تنها دلیلی است که فارغ التحصیل شدم، شغلی را از دست دادم، کتابی نوشتم یا هر کار مفید دیگری در زندگی ام انجام داده ام.
با این حال، مصاحبه هاروارد بیزینس ریویو باعث شد متوجه شوم که از پتانسیل کامل فهرستهای کارها با اضافه نکردن یک بازه زمانی به اهدافم استفاده نمیکنم.
به طور معمول، من یک لیست کارهای هفته ایجاد می کنم اما آن کارها را به روز خاصی اختصاص نمی دهم. برای هفته آینده، سعی کردم هر کار را به یک روز از هفته اختصاص دهم. من به این موضوع کاملاً پایبند نبودم، اما این بخش تصمیمگیری صبح من را حذف کرد، جایی که در مورد آنچه که میخواهم روی آن کار کنم فکر میکردم.
2. فقط شروع کنید.
در حالی که این طبیعت انسان است که کارهایی را که احساس ترس میکنند به تعویق بیندازند، اما این کار فوقالعاده معکوس است. به سادگی شروع یک کار راهی مطمئن برای شروع بهره وری شما است.
برای برخی، این ممکن است به معنای شیرجه رفتن باشد، حتی اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید. ویرایشگر HubSpot UX بت دان به من گفت که زمانی که نویسنده را دریافت کند مسدود کنید، او فقط Google Docs را باز میکند و شروع به تایپ کردن میکند، حتی اگر کلمات معنایی نداشته باشند.
برای دیگران، ممکن است به معنای تقسیم پروژه های بزرگ به پروژه های کوچکتر باشد. بنیانگذار HubSpot و مدیر ارشد فناوری دارمش شاه گفت که دوست دارد مشکل بزرگ موجود را به تکههای کوچکتر و کوچکتر «تشکیل» کند.
هر یک از افراد، چیزهای کوچکتر به خودی خود قابل غلبه به نظر می رسند، و به او آرامش می دهد که بداند اگر همه آن چیزهای کوچک را فتح کند، اساساً چیزهای بزرگ را فتح کرده است.
چرا کار می کند
طبق مطالعهای که توسط دکتر جان برگ، محقق روانشناسی برنده جایزه، انجام شد، قبل از شروع پروژههای بزرگ، مغز ما تلاش میکند تا کار واقعی و سازنده را با تمرکز بر کارهای کوچک و بیاهمیت برای گذراندن زمان شبیهسازی کند.
در نتیجه، این امر ما را از انجام کار واقعی باز می دارد. حالا منطقی است که چرا اتاق خوابگاه کالج من هرگز تمیزتر از هفته پایانی نبود!
هنگامی که بر این برجستگی شروع غلبه کردید، یک خبر خوب وجود دارد: به لطف اثر Zeigarnik، طبیعتاً احساس می کنیم که مجبوریم یک کار را پس از شروع به پایان برسانیم.
براساس روانشناسی اجتماعی و طبیعت انسان، اثر زیگارنیک عبارت است از “تمایل به تجربه افکار مزاحم در مورد هدفی که زمانی دنبال می شد و ناقص رها می شد.”
آزمایش آن
من این نظریه را با ایجاد یک برنامه دقیق برای بار کاری صبح دوشنبه خود آزمایش کردم. از قبل تصمیم گرفتم:
- چیزی که من روی آن کار خواهم کرد.
- از کجا کار میکردم.
- دقیقاً چه زمانی شروع به کار کنم.
- به کدام موسیقی گوش می دادم.
این مقدار ساختار خارجی بود، بنابراین من مقاومت طبیعی در برابر آن احساس میکردم، اما باعث میشد در لحظاتی از روز در دام کارهای پرمشغله نیفتم. وقتی از خواب بیدار شدم و به روز خود فکر کردم، بلافاصله وضوح داشتم.
3. با دیگران کار کنید.
خود را عضوی از یک گروه کنید و تحت تأثیر تمرکز و عادات خوب اطرافیانتان قرار خواهید گرفت. این کار را میتوان شخصاً در دفتر یا در یک فضای کاری انجام داد، یا میتوانید به صورت مجازی 24/7 از طریق پلتفرمهایی مانند با هم مطالعه کنید.
چرا کار می کند
وقتی دیگران را در حال الگوبرداری از عادات خوب می بینید، ناخودآگاه فشاری برای انطباق وجود دارد. زمانی که همه افراد در مجاورت شما کار خود را انجام می دهند، کمتر احتمال دارد تلفن خود را خراب کنید و پست های رسانه های اجتماعی را مرور کنید.
این یک نسخه بزرگتر از فشار همسالان است که برت لارسن، Ph.D. گفت واقعاً به عنوان نفوذ تعریف می شود. هنگام مصاحبه در پادکست انجمن روانشناسی آمریکا صحبت از روانشناسی، دکتر لورسن گفت که “فشار همسالان افراد را در تمام طول زندگی آنها دنبال می کند” و می تواند مثبت باشد.
آزمایش آن
به عنوان یک نویسنده مستقل از راه دور، هفت سال است که همکارانی را تجربه نکرده ام. من عادت دارم به تنهایی کار کنم، اما هنوز هم با اشتیاق فضای مجازی کار مشترک را آزمایش می کنم.
در حالی که این گروه برای دانشآموزان طراحی شده بود، من هنوز یک کوله پشتی حمل میکنم و مانند هر کس دیگری جلسه کار در کتابخانه را دوست دارم، بنابراین صبح روز شنبه به همراه 213 نفر دیگر در اتاق مطالعه خود وارد جلسه کار مشترک مجازی شدم (تصویر زیر: من در حال ورود به اتاق مطالعه خود هستم).
وقتی به عضویت من درآمدم، 17801 عضو در تمام اتاقها فعال بودند. من از اینکه در نتیجه اندازه گروه احساس تعلق کردم شگفت زده شدم. همه ما بی صدا در کنار یکدیگر کار می کردیم، و من واقعاً از تأثیری که داشت لذت بردم.
اما، فکر میکنم شخصاً بسیار قدرتمندتر است.
توجه به این نکته مهم است که کار مشترک نیز می تواند بر علیه بهره وری شما کار کند. روانشناسی تأثیر همسالان به هر دو صورت کار می کند، بنابراین اگر با افراد غیر متمرکز احاطه شده باشید، ممکن است احساس کنید که تحت تأثیر منفی قرار گرفته اید.
4. کار در اسپرینت
همه ما می دانیم که یک روز کاری هشت ساعته قرار نیست در یک لقمه بلعیده شود. باید از بین برود، اما چگونه؟ با تقسیم کردن روز خود به جلسات کاری از پیش تعیین شده با استراحت های برنامه ریزی شده، بهره وری را افزایش دهید.
چرا کار می کند
آیا تا به حال در مورد “چرخه اولیه فعالیت استراحت” که انسان هنگام خواب تجربه می کند شنیده اید؟ فیزیولوژیست Nathaniel Kleitman، محقق خواب پیشگام که خواب REM را کشف کرد، همچنین به دلیل مشاهده اینکه انسان به طور تدریجی بین خواب سبک و عمیق در دوره های 90 دقیقه ای متناوب می شود، شناخته شده است.
شوارتز می نویسد: پس از کار با شدت بالا برای بیش از 90 دقیقه، ما شروع به تکیه بر هورمون های استرس برای انرژی می کنیم. نتیجه: قشر جلوی مغز ما شروع به بسته شدن میکند و ما شروع به از دست دادن توانایی خود برای تفکر واضح و بازتاب میکنیم.
“ما از پاراسمپاتیک به برانگیختگی سمپاتیک می رویم – حالتی فیزیولوژیکی که بیشتر به عنوان “جنگ یا گریز” شناخته می شود.” شوارتز می گوید.
بنابراین بهجای غلبه مصنوعی بر دورههای هوشیاری کم با کافئین، غذاهای شیرین، و هورمونهای استرس، میتوانید با احترام به نیاز انسان به ضربانهای ریتمیک استراحت و تجدید، زمان خود را در محل کار بهتر مدیریت کنید.
آزمایش آن
من یک کارگر باتجربه سرعت سرعت هستم، بنابراین نیازی به آزمایش این تکنیک نداشتم. با این حال، از اینکه فهمیدم این کار در زمینه های مختلف نتایجی را به همراه داشته است، شگفت زده شدم.
مردی به نام آندرس اریکسون مطالعه ای روی نوازندگان نخبه انجام داد و متوجه شد که آنها لزوماً بیشتر تمرین نمی کنند – آنها فقط عمداً تمرین می کنند. “
گرگوری سیوتی در میگوید
آنها انرژی خود را در بستهها متمرکز میکنند. توضیح
در مورد مطالعه اریکسون.
این به معنی “دورههای کار شدید و بهجای رقیق کردن زمان کار در کل روز، به دنبال استراحت است. آنها به اراده تکیه نمی کنند – آنها بر عادت و برنامه ریزی منظم تکیه می کنند.”
مطالعه اریکسون روی نوازندگان نخبه ویولن نشان داد که آنها تمایل دارند دوره های 90 دقیقه ای کار سخت را با وقفه های 15 تا 20 دقیقه ای دنبال کنند.
دورههای استراحت در دنیای کار امروزی رپ بدی دارند، اما به نظر میرسد که برای بهرهوری بالا در دورههای طولانی ضروری هستند.
5. عادت های قدیمی را حذف نکنید؛ آنها را تغییر دهید.
برای برخی از ما، عادتهای بدی مانند چک کردن ایمیل هر چند دقیقه یا باز کردن شبکههای اجتماعی است که برای ما (و دیگران) زمان گرانبهایی برای بهرهوری دارد.
گاهی اوقات، این عادتها به قدری خودکار میشوند که ما حتی متوجه انجام آنها نمیشویم. عادتی را که بیشترین اختلال در بهره وری شما ایجاد می کند را شناسایی کنید و آن را با چیز دیگری جایگزین کنید.
چرا کار می کند
خبرنگار برنده جایزه پولیتزر چارلز دوهیگ سالها به تحقیق درباره عادتهای قدرتی بر ما پرداخت. او دریافت که مردم به جای تلاش برای حذف یک عادت قدیمی، موفقیت بیشتری در تغییر آن عادت با جایگزین کردن آن با یک عادت جدید و کمتر مخرب پیدا میکنند.
چرا؟ از آنجا که هر بار که شما یک اصرار دارید و کاری در مورد آن انجام می دهید، پاداشی که از آن دریافت می کنید یک مسیر عصبی در مغز شما ایجاد می کند.
وقتی آن عمل را تکرار میکنید و دوباره همان پاداش را تجربه میکنید، آن مسیر عصبی کمی ضخیمتر میشود. و دفعه بعد، حتی ضخیم تر. هر چه آن مسیر ضخیمتر شود، حرکت تکانهها در آن آسانتر میشود.
بنابراین وقتی سعی می کنید یک عادت را به طور کامل خاموش کنید، در واقع سعی می کنید از نیروی اراده برای از بین بردن یک مسیر عصبی استفاده کنید. ممکن است، اما بی اثر است.
بنابراین، اگر در حذف عادتی که مانع بهرهوری شما میشود، مشکل دارید، دوهیگ به شما پیشنهاد میکند:
- «سرنخ» یا تمایلی را که عادت را از بین میبرد، تشخیص دهید.
- پاداشی را که از انجام آن عادت دریافت میکنید، تشخیص دهید.
- عادت خود را با فعالیتی جایگزین کنید که هم توسط نشانه قدیمی ایجاد می شود و هم پاداش قدیمی یا نسخه ای از آن را ارائه می دهد.
نمودار جریان کامل را اینجا ببینید.
آزمایش آن
وقتی مغزم بافر میشود و میخواهم سریع دوپامین بخورم، بدون فکر به سمت تلفنم میروم. به جای تلاش برای ترک این رفتار، چک کردن تلفنم را با بررسی پسزمینه لپتاپم جایگزین کردم.
با استفاده از Canva، کلاژی از تصاویر ایجاد کردم که باعث احساس قدردانی، شادی و انتظار میشود. به جای دست زدن به تلفنم، اکنون “windows+M” را فشار میدهم (برای به حداقل رساندن همه برگهها) و ضربه دوپامینی دریافت میکنم که باعث میشود نسبت به برنامههایی که در پیش دارم احساس قدردانی، تمرکز و هیجان داشته باشم.
>
نه تنها زمان کمتری را برای تلفنم تلف میکنم، بلکه اسکرول معمولی رسانههای اجتماعی خود را نیز با چیزی جایگزین کردهام که احساس بهتری به من میدهد.
6. تشریفات مولد ایجاد کنید.
در مورد ایجاد عادات بهتر، شوارتز میگوید بهترین راه برای انجام کارها “این است که آنها را خودکارتر کنید تا به انرژی کمتری نیاز داشته باشند.”
به عنوان رئیس و مدیر عامل پروژه انرژی، او به مشتریان خود توصیه میکند که تشریفات را توسعه دهند: بسیار رفتارهای خاصی که در زمانهای دقیق انجام میشوند و با گذشت زمان، آنقدر خودکار میشوند که نیازی به اراده یا انضباط آگاهانه ندارند.
به عنوان مثال، شوارتز عادت دارد فوراً کارهای جدیدی را که برای انجام آنها نیاز دارد و ایده های جدیدی که به ذهنش خطور می کند، یادداشت کند. به این ترتیب، او هرگز مجبور نیست که درگیر بار یادآوری چیزی باشد.
دیوید آلن، مشاور بهرهوری و نویسنده کتاب کتاب پرفروش انجام کارها، موافق است: «افراد چیزهایی را که توجه آنها را جلب می کند، نمی گیرند. و همچنان در روان سازمانی و همچنین روان شخصی می چرخد و انرژی را تخلیه می کند و پسماندهای روانی باورنکردنی ایجاد می کند.
طبق گفته آلن، وقتی مردم می گویند که کاری را انجام می دهند اما آن را یادداشت نمی کنند، به یک سیاهچاله می رود.
الن میگوید: «اگر فقط یک چیز بود خوب بود، اما صدها چیز… سر شما برای داشتن ایدهها است، نه نگه داشتن آنها.» آلن میگوید. «فقط دور ریختن همه چیز از سر خود و بیرونی کردن آن گام بزرگی است و می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد.»
چرا کار می کند
ما به صورت ذهنی تمام روز اطلاعات را جمع آوری می کنیم و به آنها اجازه می دهیم در ضمیر ناخودآگاه ما بچرخند. ایمیلها، کارهایی که متوجه میشوید باید تکمیل شوند – آنها مانند برداشتن مواد غذایی در فروشگاه جمع میشوند تا زمانی که آغوشتان پر شود و شروع به رها کردن وسایل کنید.
بدون تشریفاتی که دیکته میکنند هنگام پاسخ دادن به آن ایمیل، دستور رسیدگی به لیست کارهایتان، و هر تصمیم کوچک دیگری در روزتان، شما به طور مکرر در تمام طول روز وظایف خود را نیمه تمام انجام میدهید.
نسخه دیگری از فلسفه شوارتز همان چیزی است که Harvard Business Review گرچن گاوت با OHIO: فقط یک بار آن را مدیریت کنید تماس میگیرد.
به عنوان مثال، وقتی ایمیل خود را مرور میکنید، بلافاصله تصمیم بگیرید که با هر کدام چه کاری انجام دهید — فوراً به ایمیلهایی که نیاز به پاسخ دارند پاسخ دهید و موارد بیاهمیت را همانجا حذف کنید. هرگز ایمیلی را نخوانید و فکر نکنید، “بعداً به آن دایره خواهم زد.”
تئوری بر این است که آیینها راز بهرهوری هستند و خود شادی. تومیوا اوولاد از گاردین می نویسد “در عصر انتخاب، آیین ها کلید شادی هستند“. /p>
آزمایش آن
به مدت یک هفته، تکنیک OHIO را در سیستم مدیریت صندوق ورودی خود اعمال کردم. من مقصر بودم که ایمیلها را شبانه روز چک میکردم تا احساس کنم بهروز شدهام، اما هرگز فوراً به آنها پاسخ ندادم. بدون اینکه متوجه باشم، هر ایمیل را چندین بار مدیریت می کردم.
این به طور مستقیم در تضاد با اصل OHIO است، بنابراین به مدت یک هفته، ایمیل خود را فقط در ابتدا و انتهای روز کاری خود بررسی میکردم و بلافاصله همه ایمیلها را بررسی میکردم.
اضطراب صندوق ورودی من اساساً ناپدید شد و من به موقع به همه چیز پاسخ دادم. پس از یک هفته آزمایش این، حسابهای ایمیلم (هم کاری و هم شخصی) را به طور کلی از تلفنم حذف کردم تا بخشی از روال من باشد.
7. از ساعات اوج بهره وری استفاده کنید.
قدرت اراده هر کسی در ابتدای روز که هنوز انرژی مصرف نکرده است محدود و به طور کلی قوی تر است.
میتوانید با برنامهریزی مهمترین یا سختترین وظایف خود برای ابتدای روز، زمانی که بیشترین اراده را برای جلوگیری از حواسپرتیها دارید، از این ساعات اوج بهرهوری استفاده کنید.
چرا کار می کند
مطالعات به این نتیجه رسیدهاند که قدرت اراده منبعی محدود است . اعمال خودکنترلی، مانند تلاش برای به خاطر سپردن پاسخ به ایمیل یا نادیده گرفتن عوامل حواس پرتی، ما را با کاهش اراده در طول روز.
براساس لیا استیکلی از Scopeblog Stanford Medicine، “همانند تمرینات بدنی، استفاده از ماهیچههای خودکنترلی ممکن است خستهکننده باشد، اما با گذشت زمان این تمرین قدرت و استقامت شما را افزایش میدهد. بنابراین، چیزی که سخت شروع می شود با گذشت زمان آسان تر می شود. رفتارهای جدید به عادت تبدیل میشوند، وسوسهها کمتر طاقتفرسا میشوند و چالشهای اراده حتی میتوانند سرگرمکننده شوند.»
همانطور که عادتهایی مانند پاسخ دادن فوری به ایمیلها و نوشتن تمام کارهای خود را ایجاد میکنید، ترس از فراموشی را از بین میبرید – و بنابراین، بار به خاطر سپردن را از بین میبرید.
نتیجه: انرژی بیشتر، اراده بیشتر و بهره وری بهتر.
آزمایش آن
در پایان روز کاری، فهرست کارهایم را برای روز بعد مرور کردم. من مهمترین کار فردا را شناسایی کردم و تصمیم گرفتم ابتدا آن را کامل کنم.
من معمولاً دوست دارم فهرست کارهایم را بر اساس خلق و خوی خود انجام دهم، بنابراین سخت بود که خودم را مجبور کنم روی یک کار خاص کار کنم. با صداقت کامل، در اولین تلاشم موفق نشدم، اما دوباره تلاش کردم.
با وجود اینکه به موفقیت 100% نرسیدم، اما اولویت دادن به حجم کاری خود باعث شد کمتر استرس داشته باشم و روزم را کنترل کنم.
8. تکنیک انسداد زمان.
مسدود کردن زمانی فرآیندی است برای تعیین دقیق زمان انجام یک کار خاص و برنامهریزی آن وظایف به گونهای که گویی در حال برنامهریزی یک جلسه هستید.
این کارها به تقویم Google شما اضافه میشوند و شما در زمان از پیش تعیینشده ظاهر میشوید و کارهای برنامهریزی شده را انجام میدهید.
چرا کار می کند
بسیاری از ما فقط به این دلیل که تمایلی به رفتن نداشتیم از جلسه صرف نظر نمیکنیم، اما همیشه با وظایف کاری خود اینگونه رفتار میکنیم.
وقتی به خود می گوییم، “فردا اول روی X کار خواهم کرد”، و سپس موفق نمی شویم، اعتماد به نفس و توانایی ما برای اجرای مقاصدمان کاهش می یابد. انسداد زمان عضله ای را می سازد که این توانایی را برای پیگیری بازیابی می کند.
کال نیوپورت، نویسنده کتاب تحسینشده Deep Work، مدافع زمان دقیق مسدود کردن کل روز کاری شما “من تخمین میزنم که یک هفته کاری ۴۰ ساعته با محدودیت زمانی، همان مقدار خروجی یک هفته کاری بیش از ۶۰ ساعت بدون ساختار را تولید میکند.” می گوید کال نیوپورت.
مسدود کردن زمان شاید مؤثرترین راه برای بهبود مدیریت زمان باشد. پیگیری و همچنین کیفیت کار متمرکز شما بهبود یافته است.
آزمایش آن
یک کاری که من در انجام آن به تعویق افتادهام، بهروزرسانی Google Sheets مالی است (میدانم سرگرمکننده است.) هفتهها به این فکر میکردم: «فقط انجامش بده. وقتی زمان مالیات فرا رسید، از خودتان تشکر خواهید کرد.» با این حال، من هنوز هیچ پیشرفت مشخصی در این کار نداشته ام.
برای رسیدگی به این موضوع هفته آینده سه ساعت در تقویم Google خود مسدود کردم. با وجود اینکه هنوز این کار را انجام ندادهام، با قرار دادن آن در تقویمم کمتر احساس اضطراب میکنم زیرا میدانم که تا پایان زمان تعیینشده انجام خواهد شد.
9. دسته بندی وظایف.
کارهای تکراری را در حجم کاری خود شناسایی کنید و این کارها را در یک کار خلاصه کنید.
در اینجا یک مثال دسته بندی کار آمده است: اگر می خواهید هر روز یک پست در LinkedIn منتشر کنید، میتوانید هر روز صبح از خواب بیدار شوید، ایدهای برای پست کردن داشته باشید، آن را بنویسید و “انتشار” را بزنید.
یا، میتوانید این کار را هفتهای یکبار انجام دهید: به مدت دو ساعت هر دوشنبه صبح، میتوانید هفت ایده پست ارائه دهید، همه آنها را بنویسید و برای بقیه زمانبندی کنید که منتشر شوند. هفته.
نه تنها هر روز مانع نویسنده را کنار می گذارید، بلکه تکرار آن به طور طبیعی سرعت ایجاد این محتوا را افزایش می دهد.
چرا کار می کند
دستهبندی وظایف به شما کمک میکند تا وظایف خود را به شیوهای کارآمدتر انجام دهید و در عین حال چندوظیفگی را کاهش دهید.
مغز انسان برای انجام چند کار سیمی ندارد. می تواند بهره وری شما را با تا 40% کاهش دهد. معکوس چندوظیفه تک وظیفه است: تمرکز روی یک کار واحد، حذف حواس پرتی، و تکمیل کار در دست انجام است.
به عنوان یک عارضه جانبی، این تکنیک مدیریت کار به شما کمک می کند تا کارایی کار خود را بهبود بخشید. وقتی به طور دورهای روی یک کار کار میکنید، همیشه به راحتی نمیتوان ناکارآمدی در جریان کاری خود را تشخیص داد.
وقتی خود را مجبور میکنید یک فرآیند را چندین بار متوالی تکرار کنید، طبیعتاً مراحل زمانبر را مییابید که میتوانند توسط برنامههای بهرهوری هوش مصنوعی فشرده یا مدیریت شوند.
آزمایش آن
مثل اکثر کارآفرینان، تولید محتوا بخشی از بازاریابی کسب و کار من است.
این چیزی است که من تمایل دارم آن را به تعویق بیاندازم زیرا بخشی از قابل تحویل مشتری من نیست. پینترست یکی از مهمترین کانالهای کسبوکار من است و من هفته به هفته پینها را برنامهریزی میکردم.
با استفاده از تکنیک دسته بندی وظایف، دو ماه تولید محتوا را به طور همزمان برنامه ریزی کردم. من همه تصاویر پین را ایجاد کردم، توضیحات را نوشتم و آنها را برنامه ریزی کردم.
فرآیند طولانی بود، اما دانستن اینکه این کار برای آینده قابل پیشبینی از برنامه من خارج شده بود، آرامش بخش بود.
هنگامی که این کار را دسته بندی می کردم، متوجه شدم وقتی هفته به هفته آن را کامل می کنم چقدر زمان تلف می کنم. من روند خود را برای همیشه تنظیم کرده ام.
ابزارهای بهره وری مبتنی بر داده
با درک روانشناسی و بررسی عادات شخصی ما، زمان آن رسیده است که به ابزارها و برنامههای هوش مصنوعی نگاه کنیم که میتوانند به افزایش بهرهوری ما کمک کنند.
تایمر پومودورو
فیزیولوژیست ناتانیل کلیتمن را به خاطر دارید که گفت ما در چرخه ها بهتر کار می کنیم؟ با تایمر Pomodoro، چرخه ها را به بخشی از روال خود تبدیل کنید.
تکنیک پومودورو روشی است که توسط فرانچسکو سیریلو توسعه داده شده است که شکسته میشود بلوک های زمان به تکه های کار و استراحت تبدیل می شود.
شما می توانید از هر پیکربندی زمان استفاده کنید ، اما یک محبوب محبوب 25 دقیقه کار با 5 دقیقه استراحت است ، سپس هر چهار چرخه کاری 15 دقیقه ای را می گیرید.
از تایمر تلفن خود به عنوان تایمر استفاده نکنید. درعوض ، یک برنامه افزودنی مرورگر مانند دستیار پسوند Google Chrome. این رایگان است و نشان می دهد که چقدر زمان در بلوک زمان شما روی صفحه شما باقی مانده است و وسوسه را برای بررسی تلفن شما حذف می کند.
در اینجا وقتی که استراحت کردید ، در رایانه شما ظاهر می شود. هر نقطه قرمز یک جلسه کار تکمیل شده را نشان می دهد: SKY3M6Q4PBFYY-HXDUEGKJOJITJ6K9MUJA1MVYWJUVV-AOKBHRP4O “TITLE =” “بارگیری =” تنبل “/>
آنچه من دوست دارم من به جای احساسات به داده ها اعتماد می کنم ، و تمام حدس و گمان ها را از ساخت روز من می گیرد.
ابزارهای بهره وری AI
در سال 2009 ، اپل عبارت جذاب “برنامه ای برای آن وجود دارد” را اختراع کرد. اکنون ، یک ابزار هوش مصنوعی برای آن نیز وجود دارد. در اینجا برخی از وظایف محبوب و ابزارهای بهره وری هوش مصنوعی که به آنها کمک می کند:
- برنامه های رونویسی AI مانند fathom را امتحان کنید.
- وظایف تکراری را با ابزارهایی مانند bardeen خودکار کنید.
- تجزیه و تحلیل داده ها با ابزارهایی مانند tableau .
- مدیریت پروژه را با ابزارهایی مانند clickup .
- پیش نویس ایمیل با ابزارهایی مانند hubspot ai .
انجام دهید. >
> > >
بهترین برای : سرعت بخشیدن به فرآیندهای تصفیه شده ، انجام کارهای دنیوی یا خودکار کردن کارهای تکراری.
نرم افزار مدیریت کار
ردیابی کار یک ابزار مهم در زرادخانه بهره وری شماست ، و یک برنامه مدیریت کار برای هر سبک و ترجیح وجود دارد.
در اینجا برخی از برنامه های مورد علاقه مدیریت وظیفه من وجود دارد که همه نسخه های رایگان با ارتقاء حق بیمه موجود دارند (به جز کارهای HubSpot ، که رایگان است):
این ابزارهای مدیریت پروژه همچنین دارای هوش مصنوعی هستند. ما آنها را در تجزیه و تحلیل ابزارهای مدیریت پروژه هوش مصنوعی .
مدیریت کار هرگز مهمتر از زمانی نیست که شما روی پروژه های مشترک کار می کنید. همه این برنامه ها برای افراد و همچنین تیم ها کار می کنند.
آنچه من دوست دارم
خبری فیدر از ریشه کن
هرکسی که در مدیریت رسانه های اجتماعی یا ایجاد محتوا فعالیت می کند ، می داند رسانه های اجتماعی شمشیر دو لبه برای بهره وری چیست.
اگر حضور در رسانه های اجتماعی بخشی از کار شما است ، می توانید آن را از یک سیاه چاله بهره وری با خبره فید اردیسور پسوند کروم گوگل.
این ابزار فید خبر وب سایت های رسانه های اجتماعی را مسدود می کند ، در حالی که هنوز به شما امکان می دهد به پیام ها پاسخ دهید ، در گروه ها مکالمه کنید ، به نظرات و غیره پاسخ دهید.
بهترین برای: افرادی که به عنوان بخشی از کار روزانه خود به رسانه های اجتماعی احتیاج دارند اما می خواهند چقدر وقت گیر بودن آن را محدود کنند.
بلوک
آیا وب سایت خاصی وجود دارد که بهره وری شما را خراب کند؟
با استفاده از برنامه مسدود شود. Blocksite ابزاری رایگان است که در Google Chrome ، Firefox ، Safari ، فروشگاه App و موارد دیگر در دسترس است.
نسخه رایگان به شما امکان می دهد سه وب سایت را مسدود کنید ، و می توانید برای افزودن اطلاعات بیشتر ارتقا دهید.
>
آنچه من دوست دارم : این سطح خودآگاهی و بازتاب سالم و مولد را تقویت می کند.
آیا حواس پرتی شما به یک دست محکم تر نیاز دارد؟ 53/69EB2D61-AEB0-49AF-A7B1-B9425A80FA94 “TARGET =” _ Blank “rel =” noopener “>
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.