وب سایت شما باید چند بازدید کننده داشته باشد؟ [داده های بیش از 400 تحلیلگر ترافیک وب]
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
وب سایت شما باید چند بازدید کننده داشته باشد؟ [داده های بیش از 400 تحلیلگر ترافیک وب]
اگر وبسایتی را اجرا میکنید، احتمالاً زمانی را صرف ایجاد و بهینهسازی استراتژی بازاریابی برای ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید. اما برای اینکه وب سایت خود چند بازدیدکننده داشته باشید باید هدف داشته باشید؟
برای پاسخ به این سوال، باید مراحل زیر را انجام دهید:
در این پست، نحوه تکمیل هر یک از این مراحل را توضیح خواهیم داد. با خیال راحت به یکی از پیوندهای بالا بروید تا به آن مرحله بروید. در غیر این صورت، بیایید شروع کنیم.
یک وب سایت معمولاً چند بازدیدکننده دارد؟
بستگی دارد. با بیش از 1.9 میلیارد وب سایت در اینترنت امروز، ارائه یک عدد یا حتی یک محدوده برای پاسخ دقیق به این سوال غیرممکن است. خوشبختانه، دادهها و همچنین ابزارها و منابع دیگری وجود دارد که به شما کمک میکند تا برای وبسایتهای صنعت خود حدس بزنید.
عدم اعداد خالص می تواند شروع خوبی برای درک رفتار مشتری باشد. گزارش اخیر تجزیه و تحلیل ترافیک وب HubSpot اطلاعاتی را به دست میدهد که تنها 31 درصد از وبسایتها بیش از 50000 مورد منحصر به فرد دریافت میکنند. بازدیدکنندگان در ماه، 50٪ از وب سایت ها در هر بازدید 4-6 صفحه بازدید می کنند، بزرگترین منبع ترافیک مستقیم (22٪) و بیشتر است.
با این حال، گم شدن در دادهها آسان است، بنابراین خوب است ببینیم کارشناسان چه میگویند. برای این منظور، وبلاگ HubSpot بیش از 400 تحلیلگر ترافیک وب در ایالات متحده را مورد بررسی قرار داد تا دادههایی را در مورد معیارهای مختلف از جمله ترافیک ماهانه، نرخ پرش، نرخ کلیک و استراتژیهایی که برای رتبهبندی در صفحات نتایج موتور جستجو استفاده میکنند، جمعآوری کند.
اکثریت آنالیزها را برای وبسایتهای B2C ردیابی کردند، در حالی که بقیه برای سایتهای B2B ردیابی کردند. با تشکر از این نظرسنجی، ما میتوانیم پاسخهایی برای تعداد بازدیدکنندگانی که یک وبسایت معمولاً دریافت میکند و این بازدیدکنندگان از کجا آمدهاند، ارائه کنیم.
وقتی از مجموع بازدیدکنندگان وبسایتی که تحلیلها را ردیابی کردهاند در ماه پرسیده شد، اکثریت بین 1001 تا 15 هزار نفر پاسخ دادند. این تفکیک است:
- 1001-15 هزار (46%)
- 15001-50 هزار (19.3%)
- 50001-250K (23.2%)
- 250001-10M (11%)
- 10 میلیون و بالاتر (0.5%)
این درصدها با در نظر گرفتن سایر عوامل، مانند اندازه و سن وبسایت، تغییر میکنند. بیایید در زیر به آن تفکیک ها نگاه کنیم.
بازدیدکنندگان بر اساس اندازه وب سایت
از آنجایی که اندازه وبسایت ممکن است به اندازه شرکت (یعنی تعداد کارمندان) یا به مقدار محتوای وبسایت اشاره داشته باشد، ما به هر دو عامل و نحوه تأثیر آن بر کل بازدیدکنندگان ماهانه نگاه کردیم.
طبق نظرسنجی HubSpot از بیش از 400 تحلیلگر ترافیک وب، تعداد کارمندان با تعداد بازدیدکنندگان ماهانه مرتبط است – اما تعداد کارمندان بیشتر همیشه به معنای بازدیدکنندگان بیشتر نیست. سایت هایی با بیش از 1000 کارمند اکثریت را تشکیل می دهند که بین 50001 تا 250 هزار و 250001 تا 10 میلیون بازدید کننده ماهانه دارند. آنها همچنین تنها سایت هایی بودند که بیش از 10 میلیون بازدید کننده ماهانه داشتند.
با این حال، تقریباً 8 درصد از شرکتهایی که کمتر از 10 کارمند دارند، بین 250001 تا 10 میلیون بازدیدکننده ماهانه دارند در حالی که 0 درصد از شرکتهای با 11 تا 200 کارمند بازدیدکننده دارند. همچنین، تقریباً 31 درصد از شرکتهای با 201 تا 500 کارمند بین 50001-250 هزار و 250001-10 میلیون بازدیدکننده ماهانه دریافت میکنند که از درصد شرکتهای با 5001 تا 1000 کارمند و شرکتهایی با بیش از 1000 نفر بیشتر است.
طبق دادهها، هرچه کمتر منتشر کنید، بازدیدکنندگان کمتری در ماه دریافت میکنید و بالعکس. به عنوان مثال، 36 درصد از سایت هایی که چندین بار در روز منتشر می کنند، بین 1000 تا 15 هزار بازدید کننده ماهانه دارند، در حالی که 100 درصد از وب سایت هایی که هر سه ماه یک بار یا کمتر منتشر می کنند، بازدیدکننده دارند. همچنین، تنها سایتهایی که چندین بار در روز منتشر میکنند، بیش از 10 میلیون بازدیدکننده ماهانه دارند.
بازدیدکنندگان بر اساس سن وب سایت
طبق داده های HubSpot، سن وب سایت با تعداد بازدیدکنندگان ماهانه مرتبط است. سایتهایی که بیش از 10 سال وجود داشتهاند اکثریت را تشکیل میدهند که بین 250001-10 میلیون و بیش از 10 میلیون بازدیدکننده ماهانه و اقلیت بین 1001-15K بازدیدکننده دارند.
با این حال، سن بالاتر همیشه به معنای بازدیدکنندگان بیشتر نیست. به عنوان مثال، تقریباً 34٪ از سایت هایی که برای 7-9 سال وجود داشته اند بین 50001-250 هزار بازدید کننده ماهانه دارند در حالی که فقط 29٪ از وب سایت هایی که برای بیش از 10 سال وجود داشته اند، بازدیدکننده دارند.
بازدیدکنندگان از کجا می آیند؟
دانستن تعداد بازدیدکنندگان ماهانه وبسایتها به طور متوسط مهم است – اما همچنین مهم است که بدانید این بازدیدکنندگان از کجا آمدهاند. این می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید که آیا باید بیشتر روی ایمیل یا رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید، یا برای اطمینان از سازگاری سایت خود با موبایل. بیایید نگاهی به نتایج نظرسنجی HubSpot در زیر بیاندازیم.
بازدیدکنندگان از منابع ترافیک
طبق داده های HubSpot، توزیع ترافیک وب سایت بر اساس منبع به صورت زیر است:
- مستقیم (22%)
- جستجوی ارگانیک (17%)
- اجتماعی (16%)
- ایمیل (14%)
- نمایش تبلیغات (12%)
- ارجاع (9%)
- جستجوی پولی (9%)
- سایر (1%)
همانطور که شرکتها و صنایع دیگر را تجزیه و تحلیل میکنید، میتوانید فرض کنید که ترافیک مستقیم، جستجوی ارگانیک و شبکههای اجتماعی برترین منابع ترافیک وب هستند.
بازدیدکنندگان از انواع دستگاه
طبق داده های HubSpot، توزیع ترافیک وب سایت بر اساس نوع دستگاه به صورت زیر است:
- تلفن همراه (41%)
- رومیزی (38%)
- قرص (19%)
- سایر (2%)
Other نشان می دهد که موبایل درصد بیشتری از ترافیک وب سایت در سراسر جهان را تشکیل می دهد. در واقع، بر اساس دادههای Statista.
چگونه این اطلاعات را در کسب و کار خود مقیاس میدهید؟ یک سری عوامل وجود دارد که باید هنگام تعیین تعداد بازدیدکننده سایت شما و تعیین یک عدد “خوب” – یا معیار – به عنوان هدف خود در نظر بگیرید. بیایید نگاهی بیندازیم.
چند بازدیدکننده منحصر به فرد در ماه خوب است؟
پاسخ به این سوال به چند عامل بستگی دارد. اول، آیا شما یک شرکت B2B، B2C یا هیبریدی را ارزیابی می کنید؟ شرکتهای B2B دارای مخاطبان هدف سایر مشاغل و سازمانها هستند. شرکت های B2C مصرف کنندگان مستقیم را هدف قرار می دهند.
می توان استنباط کرد که پتانسیل بازدیدکنندگان ماهانه منحصر به فرد برای شرکت های B2C بیشتر از شرکت های B2B است، صرفاً به این دلیل که مخاطبان هدف آنها به طور تصاعدی بزرگتر است. شرکتهای B2B از بازاریابی تخصصی برای فروش محصولات یا خدمات خاص به گروه خاصی از مشاغل استفاده میکنند، در حالی که شرکتهای B2C تمرکز میکنند. استراتژی آنها در مورد نیازها، علایق و چالش های افراد در زندگی روزمره آنها..
داده های نظرسنجی HubSpot از بیش از 400 تحلیلگر ترافیک وب نتایج متفاوتی را ارائه می دهد. در حالی که 22.5 درصد از سایت های B2C بین 40،001 تا 100 هزار بازدید کننده ماهانه منحصر به فرد دارند، تنها 16.7 درصد از وب سایت های B2B این مقدار را دریافت می کنند. با این حال، 16.7 درصد از سایت های B2B بیش از 100 هزار بازدید کننده ماهانه منحصر به فرد دارند و تنها 14.7 درصد از سایت های B2C این کار را انجام می دهند.
در جدول زیر، تعداد بازدیدکنندگان منحصربهفردی که همه وبسایتهای موجود در نظرسنجی دریافت میکنند، و تقسیمبندی بر اساس سایتهای B2B و B2C را مشاهده میکنید.
بازدیدکنندگان ماهانه منحصر به فرد
مجموع
B2B
B2C
1-10K
39.6%
41.2%
39.1%
10001-40K
24.2%
25.5%
23.8%
40001-100K
21.0%
16.7%
22.5%
100001-2M
13.9%
14.7%
13.7%
2M+
1.2%
2.0%
1.0%
توجه به دادههای بالا، تعیین تعداد بازدیدکنندگان منحصربهفرد ماهانه برای شرکت شما به پاسخ شما به سؤالات زیر بستگی دارد.
استاندارد در صنعت شما چیست؟
برای حدس زدن دقیق از جایی که شرکت شما باید باشد، استاندارد صنعت را تعیین کنید. برای انجام این کار، رقابت خود را ارزیابی کنید. با استفاده از ابزارهایی مانند SimilarWeb و SEMRush که قبلا ذکر شد، می توانید یک نمای کلی از رقبای خود ایجاد کنید و از این آمار برای ایجاد میانگین برای صنعت خود استفاده کنید.
به عنوان مثال، در سال 2023، اوقات فراغت و مهمان نوازی با افزایش 30.49 درصدی مواجه شد در ترافیک وب سایت. این احتمالاً به این دلیل است که مردم به دنبال سفر بیشتر و سرمایه گذاری در بهبود خانه های پس از همه گیری هستند.
چه مقدار محتوا تولید می کنید؟
هرچه محتوای بیشتری در سایت خود در دسترس داشته باشید، فرصت های بیشتری برای بازدیدکنندگان ایجاد می کنید تا آن را پیدا کنند. چقدر محتوای جدید تولید می کنید؟ یکی؟ سه؟ پنج یا بیشتر؟ اندازه تیم شما بر میزان محتوایی که می توانید ایجاد کنید تأثیر می گذارد. اگر متوجه شدید که قادر به تولید محتوای جدید نیستید، اندازه تیم خود را برای برآورده کردن نیازهای خود افزایش دهید.
استراتژی محتوای شما چقدر خوب کار می کند؟
برای تعمیر چیزی، باید بدانید که خراب است یا خیر. ارزیابی کنید که آیا استراتژی محتوای شما کارآمد است یا خیر. آیا برای کلمات کلیدی خود رتبه بندی می کنید؟ آیا در چند ماه گذشته افزایش بازدید داشته اید؟ بخش عمده ای از ترافیک شما از کجا می آید؟ هنگامی که بتوانید عملکرد سایت خود را در حال حاضر مشخص کنید، میتوانید گامهای فعالی برای ایجاد یک استراتژی محتوای مؤثربردارید. >.
حجم جستجو برای موضوعات مورد نظر شما چقدر است؟
حجم جستجو برای موضوعات مورد نظر شما به طور مستقیم با تقاضا برای آن اطلاعات، محصول یا خدمات مرتبط است. حجم جستجوی بالا می تواند به معنای بازدیدکنندگان بیشتر باشد. با این حال، این به طور مستقیم تحت تأثیر رقابتی بودن کلمات کلیدی شما قرار می گیرد.
کلیدواژه های مورد نظر شما چقدر رقابتی هستند؟
ترکیبی از این عوامل بر بازدیدکنندگان منحصربهفرد وبسایت شما در ماه تأثیر میگذارد، اما به رقابت ختم میشود. هرچه کلمات کلیدی هدف شما رقابتی تر باشد، رتبه بندی در صفحه اول SERP دشوارتر است. هر چه صنعت رقابتی تر باشد، شانس تقسیم بازدیدکنندگان بالقوه وب سایت در بین رقبا بیشتر است.
به عنوان مثال، در نظرسنجی HubSpot، 29.4٪ از وب سایت های B2C رقابت کلمات کلیدی هدف خود را بالاتر از حد متوسط یا بسیار رقابتی توصیف کردند، در حالی که تنها 25.4٪ از سایت های B2B چنین کردند.
آیا وب سایت شما امن است؟
ایجاد یک وب سایت ایمن و ایمن با گواهی SSL می تواند شهرت و رابطه شما را با آینده افزایش دهد. مصرف کنندگان نه تنها به معنای زمان کمتری برای نگرانی در مورد حوادث احتمالی امنیتی است، بلکه به بازدیدکنندگان شما اجازه میدهد تا اطلاعات خود را با اطمینان در سیستم شما وارد کنند.
آیا وب سایت شما قابل دسترسی است؟
پانزده درصد از جمعیت جهان افراد دارای معلولیت. بسیاری هنوز از وب استفاده می کنند و کسب و کارها باید اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها در دسترس است. دسترسپذیری یک ویژگی نیست، و وبسایت شما را راحت میکند همه بازدیدکنندگان یک جایزه نیست بلکه یک ضرورت است.
آیا وب سایت شما برای موبایل مناسب است؟
اگر سایت شما برای کاربران تلفن همراه سازگار با موبایل نیست، بخش بزرگی از بازدیدکنندگان بالقوه را قطع میکنید. بر اساس داده های Statista، تعداد اینترنت موبایل منحصر به فرد تعداد کاربران در سال 2021 به 4.66 میلیارد رسید که نشان می دهد بیش از 92 درصد از جمعیت جهانی اینترنت از دستگاه تلفن همراه برای آنلاین شدن استفاده می کنند.
بهینه سازی وب سایت برای تلفن همراه ضروری است. بیش از 50 درصد از تحلیلگران ترافیک وب که توسط HubSpot مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که این یکی از استراتژی های SEO است که آنها از آنها استفاده می کنند.
آیا وب سایت شما برای تجربه کاربری بهینه شده است؟
نرخ کلیک و نرخ پرش معیارهایی هستند که به تعیین تجربه کاربر در وب سایت شما کمک می کنند. شما باید آنها را با هم ارزیابی کنید.
نرخ کلیک، درصد افرادی است که پس از نمایش صفحه شما در جستجو، از آن بازدید می کنند. نرخ پرش درصد افرادی است که پس از فرود صفحه وب شما را به سرعت وارد می کنند و ترک می کنند. بر روی آن. در حالی که نرخ کلیک بالا مثبت است، نرخ پرش بالا منفی است. نرخ پرش بالا این سیگنال را به موتورهای جستجو ارسال می کند که محتوای شما به کاربران مرتبط نیست و بر رتبه شما تأثیر منفی می گذارد.
در نظرسنجی HubSpot از بیش از 400 تحلیلگر ترافیک وب، میانگین نرخ کلیک و نرخ پرش دامنه وسیعی داشت. با این حال، اکثر وب سایت ها (67٪) دارای نرخ کلیک بین 10-39٪ بودند، در حالی که اکثریت (43.8٪) دارای نرخ پرش بین 21-40٪ بودند. اینها معیارهای خوبی برای استفاده برای سایت شما هستند.
وقتی بتوانید صنعت، وب سایت و استراتژی محتوای خود را ارزیابی کنید، گام بعدی تعیین اهداف و اجرای آنهاست.
تعیین اهداف معقول برای ترافیک وب سایت
روی کلمه “معقول” تمرکز کنید. اگر در این ماه 9000 بازدیدکننده داشته باشید، هدف برای رسیدن به 10000 بازدیدکننده ماهانه ممکن است طولانی نباشد. با این حال، اگر وب سایت شما به طور متوسط 2500 بازدید کننده ماهانه داشته باشد، این هدف کمتر محتمل است. تعیین یک هدف واقعی و قابل دستیابی، کلید ایجاد استراتژی بازاریابی مناسب برای کسب و کار شما است.
مرحله 1: هدف خود را مشخص کنید.
ابتدا، هدف خود را مشخص کنید. برای انجام این کار، معیارهای فعلی خود و رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید.
پلتفرمهایی مانند Google Analytics، HubSpot، SimilarWeb، SEMRush و Ahrefs شما را قادر می سازد تا ترافیک وب سایت ها را در صنعت خود تجزیه و تحلیل کنید. استفاده از ترکیبی از این ابزارها رایج است. به عنوان مثال، در نظرسنجی HubSpot، حدود 82٪ از تحلیلگران ترافیک وب از Google Analytics و 25٪ از تجزیه و تحلیل وب HubSpot استفاده کردند. سه ابزار محبوب بعدی Mint، Spring Metrics و SimilarWeb بودند.
بیایید از HelloFresh و سایر خدمات تحویل کیت غذا به عنوان مثال استفاده کنیم. رقبای مستقیم این شرکت عبارتند از Every Plate، Home Chef و Blue Apron. طبق SimilarWeb و Sitechecker، رتبه بندی کل بازدیدکنندگان ماهانه آنها برای فوریه 2022 به شرح زیر است:
- HelloFresh: 12M
- هر بشقاب: 2.9 میلیون
- آشپز خانگی: 2.7 میلیون
- پیش بند آبی: 1.9 متر
توجه داشته باشید که یک وبسایت ممکن است در برآوردهای ترافیکی ارائه شده توسط ابزارهای مختلف متفاوت باشد. در حالی که نمی توانید فرض کنید کدام پلتفرم دقیق تر از دیگری است، می توانید از ترکیبی از اطلاعات منابع مختلف برای یافتن میانگین استفاده کنید. این یک عکس فوری از تعداد بازدیدکنندگان یک وبسایت معمولاً ارائه میکند.
به عنوان مثال، اگر یک سرویس تحویل کیت غذای جدید هستید که به کل بازدیدکنندگان ماهانه این شرکتها نگاه میکند، به طور متوسط 4.9 میلیون بازدید ماهانه دریافت خواهید کرد. اکنون، این می تواند هدفی برای رشد آینده، با معیارهای افزایشی باشد.
یک هدف ماهانه برای یک کسب و کار کوچک که 5000 بازدیدکننده ماهانه دریافت می کند، می تواند برای مثال 10٪ یا 500 بازدیدکننده باشد. با در نظر گرفتن یک برنامه محتوا اهدافی را تعیین کنید. با در نظر گرفتن این هدف، می توانید از آن برای تعیین موفقیت استراتژی محتوای خود استفاده کنید.
مرحله 2: یک طرح محتوا پیرامون MSV بسازید.
حجم جستجوی ماهانه (MSV) تعداد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی خاص در یک موتور جستجو در هر ماه وارد می شود. MSV به شما امکان می دهد میزان ترافیک موجود برای یک کلمه کلیدی خاص را پیش بینی کنید. با داشتن این دانش، میتوانید بسنجید که کدام کلمات کلیدی برای استراتژی محتوای خود ارزش هدف قرار دادن دارند. همچنین میتوانید نیازهای مشتریان و مشتریان بالقوه را ارزیابی کنید و محتوای خود را به آنها ارائه دهید.
یک برنامه محتوای مؤثر تنها کلمات کلیدی با بالاترین MSV را هدف قرار نمی دهد. در نظرسنجی HubSpot، تنها 15٪ از تحلیلگران ترافیک وب، MSV را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود “بسیار بالا” توصیف کردند. اکثریت (60٪) آن را “تا حدی بالا” توصیف کردند.
برخی از ابزارهای رایگان کلمه کلیدی آنلاین که به محاسبه MSV کمک می کنند عبارتند از Google Keyword Planner، Ahrefs Keyword Generator، و پاسخ عمومی.
مرحله 3: آهنگ انتشار را تعیین کنید.
در ارتباط با ایجاد استراتژی محتوای خود، یک برنامه زمان بندی تنظیم کنید. اینکه هر چند وقت یکبار وبسایت خود را بهروزرسانی میکنید، کلید جذب بازدیدکنندگان بیشتر است، زیرا تعداد فرصتهای ورود به صفحه خود را افزایش میدهید. با توجه به داده های نظرسنجی HubSpot که در بالا به اشتراک گذاشته شده است، شما می خواهید حداقل چندین بار در ماه محتوای جدید را در وب سایت خود ارسال کنید. در حالت ایده آل، شما باید یک بار در روز مطالب جدید ارسال کنید. احتمال اینکه وبسایتهایی که روزانه پست میکنند، بین 15001 تا 250 هزار بازدیدکننده در ماه داشته باشند، کمتر از وبسایتهایی که ماهانه پست میکنند، بین 10001 تا 15 هزار بازدیدکننده دارند.
The amount of content is, of course, dependent on the size of your team and audience. The more resources you have, the more content you can create. The larger your audience, the more content you should create.
While determining a publishing cadence is necessary, it is equally important to stick to it and remain consistent.
Step 4: Assess your performance.
The first step to assessing your goals is having a data reporting software set up. Once you do, it’s time to look at a range of metrics. Of the web traffic analysts surveyed, total monthly visitors, unique monthly visitors, and bounce rate were the most common metrics used to assess website performance. Others included search traffic and industry-wide trends.
To start, check if your unique monthly visitors increased. Whether or not you met your goal, ask yourself the following questions to review your progress:
- Did your unique monthly visitors increase or decrease? By what percent?
- Are you ranking for targeted keywords?
- Was there a trend (increase or decrease) in visitors across your industry?
An increase or decrease in your unique monthly visitors isn’t enough to gauge the complete success of your goal or content strategy. Are you ranking for your targeted keywords? If yes, your content strategy is working, and your location in SERPs can lead to further increases in the future. If not, reassess and adopt new SEO methods for growth.
When assessing your performance, it might also be necessary to measure factors out of your control, for example, industry trends. Was there a mutual dip in unique monthly views among you and your competitors? It is possible that your keyword MSV wasn’t as high as in previous months. A decrease in MSV for your keywords is out of your control. However, it is your responsibility to pivot and discover what your target audience is searching for.
How many visitors should your site get?
In content strategy and marketing, consistency is key. How many visitors should your site get? Ultimately, it comes down to how consistent you are in the tips featured above. Do you keep up with industry best practices to guide your knowledge on MSV? Do you periodically evaluate your content to boost your SEO? Are you updating your information to guide your goals?
There is no magic number when it comes to monthly website visitors. Evaluate your website and use your current metrics to determine where you want to be in one, six, or 12 months from now. Changes rarely happen overnight. Set reasonable goals with realistic timelines, and you’ll eventually see growth.
Editor’s note: This post was originally published in September 2009 and has been updated for comprehensiveness.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.