نحوه استفاده از فیس بوک لایو: راهنمای نهایی
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
نحوه استفاده از فیس بوک لایو: راهنمای نهایی
این بر کسی پوشیده نیست که پخش زنده بهطور عمده پیشرفت کرده است — eMarketer پیش بینی می کند که در سال 2023 164.4 میلیون بیننده ویدیوی زنده وجود داشته باشد.
Facebook Live دومین پلتفرم پخش زنده ویدیویی محبوب در ایالات متحده است و ابزاری ارزشمند برای ایجاد ارتباط معتبر و ارزشمند با مخاطبان است. در این پست به موارد زیر می پردازیم:
در این پست به موارد زیر خواهیم پرداخت:
Facebook Live چیست؟
Facebook Live یک ویژگی فیس بوک است که برای پخش ویدیوی بلادرنگ در فیس بوک استفاده می شود. پخش کنندگان زنده می توانند از این محتوا برای جذب مخاطبان خود در لحظات و رویدادهایی که برای آنها مهم است استفاده کنند. پخش زنده باعث تعامل بیدرنگ میشود و میتواند به افزایش نمایش و ایجاد روابط با مخاطبان شما کمک کند.
فیسبوک لایو یکی از ویژگیهای فیسبوک است که به کاربران امکان میدهد مستقیماً به پلتفرم شبکه اجتماعی پخش مستقیم کنند. بینندگان می توانند در جریان جریان واکنش نشان دهند، به اشتراک بگذارند و نظر بدهند. ضبط ویدیو نیز در صفحه یا نمایه منتشر میشود تا بعداً دوباره آن را تماشا کنید.
چرا بازاریابان اینقدر درباره فیس بوک لایو هیجان زده هستند؟ زیرا این یک راه سرگرمکننده و نسبتاً ساده برای آنها است تا از قدرت ویدیو برای برقراری ارتباط با داستانهای برندشان و ایجاد روابط معتبر با طرفداران و دنبالکنندگان – در زمان واقعی استفاده کنند.
با این حال، برای چنین مفهوم سادهای، فیسبوک لایو تفاوتهای ظریف زیادی دارد که بازاریابان اگر میخواهند بیشترین بهره را از پلتفرم ببرند، باید یاد بگیرند. این راهنما به شما کمک میکند بهترین ترفندهایی را بیاموزید که میتوانند تفاوت زیادی در تعداد افرادی که پخش زنده شما را میبینند، نحوه تعامل با آن و نحوه عملکرد آن ایجاد کنند.
Facebook Live به عنوان یک ویژگی پخش فقط تلفن همراه شروع به کار کرد، اما اکنون، صفحات فیس بوک می توانند از دستگاه های تلفن همراه یا رایانه های رومیزی پخش شوند. در بخشهای زیر به نحوه پخش از دستگاههای تلفن همراه و دسکتاپ میپردازیم.
نحوه استفاده از Facebook Live
فیلمهای لایو فیسبوک عمومی هستند، بنابراین بینندگان میتوانند در هر دستگاهی که به فیسبوک دسترسی دارند، اما نیازی به حساب کاربری ندارند، تماشا کنند. کاربران می توانند از یک نمایه، یک صفحه، یک گروه یا یک رویداد در فیس بوک به صورت زنده پخش شوند. شروع پخش زنده از برنامه در مقابل یک مرورگر وب کمی متفاوت خواهد بود، دستورالعملهای مربوط به هر کدام را در زیر بررسی کنید.
چگونه از برنامه فیس بوک به صورت زنده در فیس بوک برویم
مرحله 1: به نمایه، صفحه، گروه یا رویدادی که میخواهید در آن به صورت زنده اجرا کنید، بروید.
مرحله ۲: روی چه چیزی در ذهن شماست کلیک کنید؟ برای باز کردن ;گزینههای ارسال.
مرحله 3: روی ویدیو زنده در گزینههای پست کلیک کنید.
مرحله ۴: روی جایی که میگوید برای افزودن توضیحات ضربه بزنید ضربه بزنید تا اطلاعاتی درباره ویدیو اضافه کنید. همچنین میتوانید دوستان یا صفحات دیگر، یک مکان یا یک احساس/فعالیت را تگ کنید.
مرحله ۵: از دکمههای پایین برای پیکربندی تنظیمات و هر ویژگی یا ابزاری که میخواهید در طول پخش جریانی استفاده کنید، استفاده کنید.
مرحله 6: وقتی آماده شدید، روی شروع ویدیوی زنده ضربه بزنید و برای پایان دادن به آن، به پایان برسانید.
نحوه پخش زنده در فیس بوک از برنامه Creator Studio
مرحله ۱: در برنامه Creator Studio، روی نماد قلم و کاغذ در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی کلیک کنید. ;
مرحله ۲: از گزینههای پست، Live را انتخاب کنید. ;
مرحله 3: توضیحاتی را به ویدیوی خود اضافه کنید. همچنین می توانید دوستان یا صفحات دیگر، اطلاعات موقعیت مکانی یا یک احساس/فعالیت را تگ کنید. ;
مرحله 4: وقتی آماده شدید روی Start Live Video ضربه بزنید و برای پایان دادن به Finish ضربه بزنید.
چگونه از یک مرورگر وب در فیس بوک به صورت زنده فعال شویم
شما از مرورگر وب با استفاده از Live Producer پخش زنده میشوید، جایی که میتوانید با دوربین داخلی رایانه خود به صورت زنده پخش جریانی کنید، یا از یک دوربین خارجی و نرمافزار پخش جریانی (که رمزگذار نیز نامیده میشود) استفاده کنید. ;
در اینجا مراحل اجرای زنده در فیس بوک از مرورگر وب آمده است.
مرحله 1: در صفحه اصلی فیس بوک خود، باید گزینه Live یا Live Video را مشاهده کنید. اگر در نمایهای هستید، این نمایه در قسمت در ذهن شما چیست؟ نماد یک دوربین قرمز رنگ است.
مرحله ۲: به سادگی پخش مستقیم یا ایجاد رویداد ویدئویی زنده را انتخاب کنید.
مرحله 3: سپس جزئیات را برای ویدیوی خود انتخاب کنید. اینها شامل زمان شروع، عنوان و توضیحات، دعوت به عنوان میزبان مشترک، و کنترلهای صوتی و تصویری مختلف است.
مرحله ۴: وقتی آماده شدید، روی Go Live در گوشه سمت چپ پایین کلیک کنید.
Facebook Live Tools
فیسبوک ویژگیهای زیادی را در اختیار شما قرار میدهد تا در طول پخش خود با مخاطبان خود ارتباط بیشتری برقرار کنید. استفاده از این ابزارها به افزایش تعامل و ایجاد بهترین تجربه ممکن برای بینندگان شما کمک می کند. میتوانید آنها را با هم ترکیب کنید تا جریان خود را به بهترین شکل برای کسبوکارتان ارائه کنید.
- نظرسنجیهای زنده: میتوانید از قبل یک نظرسنجی زنده ایجاد کنید تا هنگام پخش زنده آن را به اشتراک بگذارید. سپس، میتوانید پاسخهای مخاطبانتان را بهطور همزمان در طول پخش جریانی ببینید و از نتایج برای برانگیختن بحثهای زنده استفاده کنید.
- پیوندهای ویژه: افزودن یک یا چند پیوند برجسته به جریان برای تبلیغ وب سایت یا منابع دیگر.
- Live in Stories: به شما این امکان را میدهد که جریانهای خود را مستقیماً در استوریهای Facebook به اشتراک بگذارید تا به تعداد بیشتری از مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.
- مدیریت نظر زنده: مکالمهای را که در نظرات پخش زنده شما اتفاق میافتد مدیریت کنید. با استفاده از این ویژگی میتوانید افراد و تعداد دفعات نظر دادن را محدود کنید. و حتی می توانید یک بیننده خاص را انتخاب کنید تا نظرات را از طرف شما تعدیل کند.
- ردیف جلو: این ویژگی به شما امکان میدهد طرفداران برتر خود را در بخش خاصی از جریان خود برجسته کنید. میتوانید زمانی که زنده هستید، یک فریاد ویژه به آنها بدهید تا از آنها قدردانی کنید.
- نشانها: اینها معیاری هستند که نشان میدهد طرفداران شما چقدر با محتوای شما درگیر هستند. طرفداران میتوانند با تعامل با محتوای شما، چه ارسال «ستارهها» یا تنظیم کردن ویدیوهای زنده فیسبوک، نشان کسب کنند.
- کمک مالی: صفحات واجد شرایط در مکانهای خاص میتوانند دکمه «اهدا» را به ویدیوی زنده خود اضافه کنند. سازمانهای غیرانتفاعی که از پلتفرم پرداخت فیسبوک استفاده میکنند، مجبور نیستند هزینهای بپردازند، بنابراین ۱۰۰٪ کمکهای مالی را دریافت میکنند.
- Live With: این یک ویژگی پخش مشترک است که به شما امکان میدهد ویدیوی Facebook Live خود را با چندین مهمان میزبانی کنید.
- خرید زنده: اگر محصولاتی برای فروش در فیسبوک دارید، این ویژگی به شما امکان میدهد فهرستهای محصولات را در جریان پخش زنده خود اضافه کنید.
- پخش اتاقهای مسنجر: میتوانید اتاقهای مسنجر خود را با حداکثر ۵۰ نفر به میزبانی مشترک فیسبوک لایو تبدیل کنید. ;
- تبلیغات درون جریانی: تبلیغات درون جریانی به طور خودکار به جریان هایی که آپلود می کنید به عنوان راهی برای کسب درآمد از محتوای خود اضافه می شوند.
- اشتراکها در زنده: مخاطبان شما میتوانند در محتوای شما مشترک شوند و از مزایای انحصاری به عنوان بخشی از اشتراک خود بهره مند شوند.
برای راهنمایی بیشتر در مورد پخش زنده در فیس بوک، این ویدیو را بررسی کنید! و فراموش نکنید که ضبطی از پخش زنده نیز در پلتفرمی که در آن به صورت زنده حضور داشتید منتشر می شود. داشتن این محتوا عالی است زیرا میتوانید دانلود کنید و آن را برای استفاده بیشتر تغییر دهید.
چگونه عملکرد ویدیوی زنده خود را تجزیه و تحلیل کنیم
اطلاعات آماری ویدیوی زنده فیسبوک به شما کمک میکند تا نحوه تعامل افراد با پخشهای زنده شما را بیاموزید تا بتوانید استراتژی زنده خود را برای حداکثر تأثیر بهینه کنید. ;
تحلیلهای عملکرد موجود برای ویدیوهای فیسبوک لایو مشابه ویدیوهای معمولی در فیسبوک است، با برخی موارد اضافه شده.
- عملکرد ویدیو: نمای کلی از کل بازدیدها و مشارکتهای ویدیویی شما (پسندیدن، اشتراکگذاری، نظرات، و غیره)، دقیقههای مشاهده شده، و خالص دنبالکنندگان جدید. ;
- معیارسازی: مقایسه معیارهای Live شما با سایر سازندگان و مشاغل در همان صنعت
- مخاطب: مروری بر جمعیت شناسی مخاطبان (اطلاعات بیوگرافی) و سایر آمارها مانند نرخ رشد، تعداد بازدیدهای ویدیویی دنبالکننده، و بازدیدهای ویدیوی غیر دنبالکننده. ;
- وفاداری: اینها آماری از تعداد بازدیدکنندگان بازگشتی شما، ویدیوهایی که افراد را ترغیب میکنند به صفحه شما بازگردند، و تعداد دنبالکنندگان درگیر در لایو شما هستند. ;
- حفظ: خواهید فهمید که بینندگان شما از کجا می آیند، منابع ترافیکی که بیشترین زمان تماشا را دارند و مدت زمانی که مردم تماشا می کنند (در 3 ثانیه). ، نماهای 15 ثانیه ای و 1 دقیقه ای). ;
- درآمد: این آمار نشان میدهد که در طول ویدیوهای خود از تبلیغات درون جریانی، CPM، RPM، بازدیدهای ۱ دقیقهای قابل کسب درآمد و پول کسب شده از ستارهها چقدر درآمد کسب میکنید. ارائه شده توسط مشترکین (در صورت وجود). ;
بهترین راه برای دیدن این اطلاعات، بازدید از Creator Studio یا دسترسی به Creator Studio از صفحه کسب و کار فیس بوک شما است. ;
نحوه دسترسی به تجزیه و تحلیل ویدئو در صفحه تجاری فیس بوک
مرحله 1: به ستون سمت چپ صفحه خود بروید و Meta Business Suite را انتخاب کنید.
مرحله 2: Insights را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.
مرحله 3: به بخش ویدیو به پایین بروید و نوع بینش مورد نظر خود را برای دیدن انتخاب کنید.
مرحله 4: با انتخاب فیلترها و پیمایش صفحه به پایین، بیشتر در بینش خود غوطه ور شوید. (توجه: ما هیچ ویدیویی در صفحهای که در این مثال استفاده کردیم پست نکردهایم. اگر ویدیو دارید، آنها را در اینجا خواهید دید.)
مرحله 5: برای مشاهده اطلاعات آماری یک ویدیوی خاص، روی عنوان ویدیو در فهرست محتوای خود کلیک کنید. میتوانید روی هر معیار کلیک کنید تا ببینید در طول زمان در زمان پخش ویدیو چگونه تغییر کرده است. برای مثال، اگر روی Peak Live Viewers کلیک کنیم، به مرور زمان این نمودار تعاملی بینندگان ویدیو را مشاهده خواهیم کرد:
حتی میتوانید ببینید که بیننده معمولی شما در طول پخش خود چه کسی بوده است، بر اساس اطلاعات نمایه فیس بوک:
اکنون که مراحل را انجام دادید، اجازه دهید به چند نکته و ترفند بپردازیم زیرا آخرین چیزی که می خواهید این است که یک ویدیوی زنده را شروع کنید و سپس گم شوید. ;
این برنامه زنده است، بنابراین هیچ تکرار یا فرصتی برای شروع مجدد وجود ندارد. پس تا حد امکان خودتان یا میزبانتان را آماده کنید. آنچه را که این ویدیو به دنبال دارد را مشخص کنید و بقیه نکات زیر را دنبال کنید. همچنین، این نمونههای عالی ویدیوهای فیسبوک لایورا بررسی کنید > از شرکت های مختلف.
کارهای کوچک زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا بیشترین بهره را از ویدیوهای زنده فیس بوک خود ببرید.
نکات و ترفندهایی برای استفاده بیشتر از فیس بوک لایو
نکات زنده فیس بوک
- بهترین شیوهها را در Facebook Live معرفی کنید.
- قبل از پخش زنده ویدیوی زنده را آزمایش کنید.
- فضای ویدیوهای زنده را با سایر پستهای فیس بوک فاصله دهید.
- به معرفی مجدد خود ادامه دهید.
- ویدیو را از نظر بصری جذاب کنید.
- آن را خود به خود انجام دهید.
- نگران اشتباهات یا لکنت نباشید.
- بینندگان را تشویق کنید ویدیو را لایک کنند و به اشتراک بگذارند.
- با نظر دهندگان ارتباط برقرار کنید و آنها را با نام ذکر کنید.
- از شخص دیگری بخواهید نظرات را از رایانه رومیزی تماشا کند و به آنها پاسخ دهد.
- پخش خود را در بخش نظرات زیرنویس کنید.
- از بینندگان بخواهید در اعلانهای Facebook Live مشترک شوند.
- حداقل 10 دقیقه پخش شود.
- قبل از پایان ویدیو خداحافظی کنید.
- یک پیوند به توضیحات بعداً اضافه کنید.
- محتوای ویدیوی زنده خود را تغییر کاربری دهید.
1. بهترین روشها را در Facebook Live معرفی کنید.
بازاریابان فرصت زیادی برای دستیابی به مخاطبان گستردهتری در فیسبوک لایو دارند، بنابراین ارزش آن را دارد که یاد بگیرید چگونه یک Live را به طور مؤثر اجرا کنید.
در جزئیات راهنمای بازاریاب برای Facebook Live، ما بهترین شیوه های ضروری را در مورد نحوه برنامه ریزی، اجرا و تجزیه و تحلیل نتایج یک فیس بوک لایو تحت مدیریت کسب و کار پوشش می دهیم. کتاب الکترونیکی را دانلود کنید تا این بهترین روش ها را بررسی کنید.
2. Test out live video before broadcasting live.
If you want to play around with live broadcasting without actually sharing it with anyone else, you can toggle Create a test broadcast before going live so you’re the only one who can see it — just like with any other Facebook post.
To do this, toggle Create a test broadcast before going live into the on position after you start the process of creating a live video, outlined here in Step 2.
3. Space out live videos with other Facebook posts.
The art of the organic reach on Facebook has changed over time, but you can still take advantage of it. A big way to accomplish this is to maintain a mixture of regular Facebook posts and Facebook Live videos. The live videos are the major pull, as they tend to garner more engagement. So, spacing them out will maximize the organic reach of all of your posts.
4. Keep reintroducing yourself.
When you first start the video, take a minute to introduce yourself and what the video’s about. But keep in mind that when you first start live streaming, you may have zero people watching. Even a few seconds in, you could only have a handful of viewers. As people find your video on their News Feeds, they’ll join in — but that means you’ll want to reintroduce yourself a second, third, and even a fourth time to catch people up.
5. Make the video visually engaging.
You have to be visually engaging — not just at the very beginning of your broadcast (although that’ll be important for when folks view the video later), but throughout the video as more and more people join in.
The more visually engaging you can be, the more you can entice people to stick around. That means keeping the camera moving and not just sitting in one place.
Not only will you get more viewers this way, but you’ll also get your broadcast ranked higher in other people’s News Feeds. Facebook started monitoring signals of video engagement — like turning on the audio, switching to full-screen mode, or enabling high definition — interpreting that as users enjoying the video. As a result, they’ve tweaked the algorithm so videos that people engage with in these ways will appear higher up on the feed.
6. Make it spontaneous.
What makes a live video special? The spontaneous, interactive nature of it. People love the ability to interact, and they love the novelty of viewing someone in a live moment when anything could happen. In many ways, it’s the new reality TV.
These moments are what make live video special, and they’re exactly what differentiates it from scripted, edited, or otherwise pre-recorded videos. Embrace the platform. Banter is always, always good.
7. Don’t worry about mistakes or stutters.
Spontaneity works — even if your Facebook Live doesn’t go according to plan.
Let’s face it, we’re all human. And when humans and technology mix, there can sometimes be technical difficulties.
If you’re recording a live video, things might go wrong — your equipment could malfunction, you could lose your train of thought, or you could get photobombed by a random passerby. You can’t call “cut” if things happen — you have to roll with them and keep filming and talking.
The good news? These things help keep your broadcast human and real. If you wobble your phone while filming, laugh and call it out. If you forget what you were saying, make a joke. The key is to keep the broadcast like a fun conversation, so if mistakes happen, keep it light and keep the lines of communication open with your viewers.
For example, if you make a mistake during your Facebook Live, ask viewers to write in the comments if they’ve made the same mistake, too.
8. Encourage viewers to Like and share the video.
One of the primary ways Facebook’s algorithm ranks a post is by how many people Like and share it. The more people who Like and share your live broadcast, the more it’ll show up in people’s News Feeds.
But when people are watching a video, they may be more distracted from Liking and sharing it than they would a text or photo post. (That’s something the folks at Facebook noticed about video content early on, which is why they began monitoring other video engagement signals as well, like turning on the volume.)
9. Engage with commenters, and mention them by name.
The number of comments on your broadcast is another way to get Facebook to give it a higher relevancy score, making it more likely to show up on people’s News Feeds. So encourage your viewers to comment, and engage with people who are commenting by answering their questions and calling them out by name. Not only will it get more people to comment, but it’s also a fun way to include your viewers in the live experience, which could make them stick around longer.
Plus, your audience will be thrilled to hear you mention their name and answer their questions when you are live.
10. Have someone else watching and responding to comments from a desktop computer.
When you’re the one holding the camera for a Facebook Live video, it’s really hard to see the comments popping up on the mobile screen. If the comments are coming in fast, it’s especially easy to lose sight of them as they disappear below the fold. Plus, you’re probably occupied by recording and entertaining viewers.
Because of this, it’s always a good idea to have an additional person logged into the primary account to monitor the comments on a desktop computer. That way, they can take care of responding so the person recording the video can concentrate on creating a great experience.
11. Subtitle your broadcast in the comments section.
Your viewers may be tuning in and out to watch your video during the work day, or they might simply be watching your video without sound. Either way, periodically subtitling the video in the comments section is a great way to keep people engaged. This also allows people who are tuning in late to catch up on what’s going on.
12. Ask viewers to subscribe to Facebook Live notifications.
In addition to asking for Likes, shares, and comments, ask viewers to subscribe to live notifications. To do that, all viewers have to do is click the small, downward-facing arrow in the top right-hand corner of the live video post, and choose “Turn On Notifications.”
You can also ask them to Like your brand on Facebook, which will make it more likely that they’ll be notified of your next live broadcast.
13. Broadcast for at least 30 minutes.
As soon as you begin recording your live video, you’ll start slowly but surely showing up in people’s News Feeds. The longer you broadcast — especially as Likes, comments, and shares start coming in — the more likely people are to discover your video and share it with their friends.
Because timing is such an important factor for engagement in these live videos, Facebook suggests going live for at least 30 minutes, although you can stay live for up to 4 hours using the Facebook mobile app and 8 hours using Live Producer/desktop.
14. Say goodbye before ending your video.
Before you end your live broadcast, be sure to finish with a closing line, like “Thanks for watching” or “I’ll be going live again soon.”
15. Add a link to the description later.
Once you’ve finished the live broadcast, you can always go back and edit the description, change the privacy settings, or delete the video, just like you would any other post.
You can add a trackable link to the description in the post, which can direct future viewers to your live video series page, the site of whatever campaign you’re using the video to promote, or somewhere else.
We hope this has been a helpful guide. We’ll keep you posted with any new developments and tips for connecting with your audience in more cool ways.
16. Repurpose your live video content. ;
To maximize the reach of your streams, you can save your videos and then upload them to your profile. You can also repurpose the videos by sharing clips as profile highlights and creating short videos to share on other channels like Instagram Stories or even TikTok videos. ;
Use Facebook Live to Its Full Potential
Social media may have been invented for fun, but it’s grown into an essential business tool. Facebook as a social network is especially valuable for the ways it lets you connect to an audience, and Facebook Live is a great extension of that. Use it to the benefit of your business as a way to promote your product, build brand awareness, or grow your audience.
Editor’s note: This post was originally published in May 2020 and has been updated for comprehensiveness.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.