روندهای برتر بازاریابی در سال 2024 و چگونگی تغییر آنها از سال 2023 [داده های بیش از 1400 بازاریاب جهانی]
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
روندهای برتر بازاریابی در سال 2024 و چگونگی تغییر آنها از سال 2023 [داده های بیش از 1400 بازاریاب جهانی]
هر بار که فکر میکنم کل این بازاریابی را در حد یک علم میدانم، چیزی در یک چشم به هم زدن تغییر میکند. و اگر شما هم مانند من بازاریاب هستید، احتمالاً با تغییر روندهای بازاریابی، همان احساس شلاق را تجربه کرده اید.
همگام بودن با آخرین روندهای بازاریابی همیشه آسان نیست. اما، برای موفقیت در دنیای بازاریابی پرشتاب – و حفظ حس ارتباط با مخاطبان خود – مهم است که از آنها جلوتر بمانید.
خوشبختانه، من تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در مورد آخرین روندهای بازاریابی جمع آوری کردم – مستقیماً از کارشناسان صنعت و نظرسنجی HubSpot از بیش از 1400 متخصص بازاریابی جهانی – و این راهنما را فقط برای شما تهیه کردم.
بیایید به روندهای بازاریابی در سال 2024 نگاهی عمیق بیندازیم؟
روندهای بازاریابی 2024 [برترین ها]
- محتوای ویدیویی فرم کوتاه (TikTok، Reels، YouTube Shorts، و غیره) همچنان حاکم خواهد بود.
- ایجاد محتوایی که منعکس کننده ارزش های برند باشد، کلید حفظ مشتریان شما خواهد بود.
- تبلیغات بومی/محتوای حمایت شده هنوز ارزشمند است.
- اینفلوئنسر مارکتینگ هنوز حیاتی است.
- استفاده از هوش مصنوعی تنها در سال جدید افزایش خواهد یافت.
- VR و AR ممکن است در حال بازگشت باشند.
1. محتوای ویدیویی کوتاه (TikTok، Reels، YouTube Shorts، و غیره) همچنان حاکم خواهد بود.
چه کسی زمان زیادی را صرف پیمایش در TikTok نکرده است؟ من نمی ترسم اعتراف کنم که بعد از تماشای تعداد زیادی حلقه، TikToks و YouTube Shorts لباس، لوازم حیوانات خانگی و سایر محصولات خریده ام. و من تنها نیستم.
طبق نظرسنجی اخیر، 56٪ از مصرف کنندگان ایالات متحده گفتند که چیزی را بر اساس تبلیغی که در TikTok دیده اند خریداری کرده اند، و 36٪ گفتند که مایل به خرید هستند.
نیل پاتل، مدیر ارشد مالی و یکی از بنیانگذاران NP Digital میگوید: «ویدئو ارتباط عمیقتری با پایگاه مشتریان بالقوه شما ایجاد میکند، و برای برندها آسان است که محتوای ویدیویی را به پادکستها و محتوای مبتنی بر متن تغییر کاربری دهند. >
بنابراین، جای تعجب نیست که نظرسنجی ما نشان داد که 53٪ از بازاریابان از ویدیوهای کوتاه مانند TikToks، Instagram Reels و YouTube Shorts در سال 2024 استفاده می کنند و 38٪ به سرمایه گذاری مشابه سال های گذشته ادامه می دهند.
فقط 8٪ می گویند که سرمایه گذاری خود را کاهش می دهند.
ویدئوهای بلند مدت میتوانند عمق و اطلاعات زیادی درباره یک محصول، نام تجاری یا خدمات به مخاطبان ارائه دهند.
اما، هر دو بازاریاب B2C و B2B آموخته اند که رسیدن به هدف با ویدیوهای کوتاه در واقع می تواند بسیار مؤثرتر باشد.
برای ایجاد یک ویدیوی کوتاه نه تنها پهنای باند کمتری نیاز است، بلکه این نوع قالب به خوبی با دامنه توجه سریع مخاطبان آنلاین در طیف های مختلف جمعیتی مطابقت دارد.
احتمالاً به همین دلیل است که پلتفرمهایی مانند TikTok، Reels، و – در سالهای گذشته – Snapchat رشد سریع و علاقه بازاریابی پیدا کردهاند.
«شرکت ما، Jotform، تلاشهای ویدیویی ما را در YouTube افزایش داده است. ما بیش از 16000 مشترک داریم و شاهد افزایش بسیار زیادی در ترافیک سایت و ثبت نام های سرمایه گذاری در ویدیو در این پلتفرم بوده ایم.
2. ایجاد محتوایی که منعکس کننده ارزش های برند باشد، کلید حفظ مشتریان شما خواهد بود.
طبق فناوری کالاهای مصرفی، ۸۲ درصد خریداران میخواهند ارزشهای یک برند مصرفکننده با ارزشهای آنها هماهنگ باشد. علاوه بر این، 75٪ از خریداران می گویند که به دلیل تضاد در ارزش ها، روابط خود را با یک برند قطع کرده اند.
برندها برای حفظ سمت خوب مخاطبان هدف خود، ارزشها و موضعگیریهای خود را در مورد موضوعات مرتبط با مخاطبان خود نشان میدهند.
بررسی ما نشان میدهد که 45 درصد از بازاریابان سرمایهگذاری خود را برای ایجاد محتوایی که ارزشهای برندشان را نشان میدهد افزایش میدهند، و 43 درصد به اندازه سال 2023 سرمایهگذاری میکنند. تنها 9 درصد سرمایهگذاری خود را کاهش میدهند.
3. تبلیغات بومی/محتوای حمایت شده هنوز ارزشمند است.
بیش از یک سوم (36٪) از بازاریابان قصد دارند در سال 2024 سرمایه گذاری خود را در تبلیغات بومی افزایش دهند و 56٪ نیز قصد دارند به همین میزان سرمایه گذاری کنند. فقط 9٪ می گویند که سرمایه گذاری خود را کاهش خواهند داد.
با توجه به ارزش تبلیغات بومی، این اعداد اصلاً من را شگفتزده نمیکنند.
وقتی نام تجاری شما برای نمایش محتوای یک وبسایت شخص ثالث پول میپردازد، در تبلیغات بومی سرمایهگذاری میکنید.
برخلاف تبلیغات سنتی، که برای ایجاد وقفه و برجسته طراحی شده است، تبلیغات بومی برای ترکیب و تبلیغ برند شما به مخاطبان جدیدی طراحی شده است که در غیر این صورت ممکن است هرگز درباره شما یاد نگیرند.
از آنجایی که تبلیغات بومی شبیه تبلیغات سنتی نیست، مصرف کنندگان بیشتر از آنها استفاده می کنند — در واقع، مصرف کنندگان تبلیغات بومی را بیش از 50 درصد بیشتر از تبلیغات بنری مشاهده می کنند.
نمونههایی از تبلیغات بومی را میتوان در رسانههای اجتماعی، از طریق نتایج موتورهای جستجو، پلتفرمهای توصیه محتوا، یا در کمپینها یافت.
به عنوان مثال، اینستاگرام یک شبکه رسانه اجتماعی محبوب است که به طور معمول با برندها برای تبلیغات بومی شریک می شود.
با بهرهگیری از ویژگیهای استوری یا فروشگاه اینستاگرام، مارکها میتوانند پستهایی را به اشتراک بگذارند که شبیه به سبک پست کردن دنبالکنندگان معمولی است، در حالی که به طور نامحسوس یک محصول را تبلیغ میکنند.
4. اینفلوئنسر مارکتینگ هنوز حیاتی است.
اینفلوئنسرها در سال 2023 همه جا بودند. من نمیتوانستم بدون دیدن اینفلوئنسرهایی که انواع محصولات را تبلیغ میکنند، در رسانههای اجتماعی پیمایش کنم. یکی از کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ مورد علاقه من در سال 2023 از برند مراقبت از پوست La Roche-Posay بود.
این برند با تأثیرگذارانی مانند Jae Gurley برای تبلیغ محصولات ضدآفتاب خود در US Open شریک شد، جایی که شرکتکنندگان برای تماشای مسابقات زیر نور خورشید میرفتند.
من این روند را در سال 2024 کاهش نمیبینم، و همچنین بازاریابان حاضر در نظرسنجی ما نیز این روند را کاهش نمیدهند. 84٪ از بازاریابان در نظرسنجی ما (48٪) می گویند که سرمایه گذاری خود را در اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2024 افزایش خواهند داد، تقریباً به اندازه سال گذشته (89٪).
وقتی بازاریابها با اینفلوئنسرها و رهبران فکری صنعت در صنعت خود همکاری میکنند، میتوانند آگاهی از برند را گسترش دهند و طرفداران مخاطبان خود اینفلوئنسر را به دست آورند.
آیا نگران هستید که همکاری با یک اینفلوئنسر معروف باعث شکست بانک شود؟ مشکلی نیست!
میکرو اینفلوئنسرها با 10000 تا 100000 دنبال کننده راه حل مقرون به صرفه تری هستند و اغلب موفقیت بیشتری دارند نسبت به زمانی که یک نام تجاری با افراد مشهور یا کلان کار کند -اینفلوئنسرها.
از بازاریاب هایی که در سال 2023 با تأثیرگذاران و سازندگان کار کردند، 64٪ با میکرو اینفلوئنسرها کار کرده است و آنها را به محبوب ترین گزینه برای بازاریابان اینفلوئنسر تبدیل کرده است.
5. استفاده از هوش مصنوعی تنها در سال جدید افزایش خواهد یافت.
البته، من احمق خواهم بود که امواج غول پیکر هوش مصنوعی ساخته شده در سال 2023 و تغییراتی که در سال 2024 ایجاد خواهد کرد را حذف کنم.
در سال 2023، 48 درصد از بازاریابان مورد بررسی ما گزارش دادند که از هوش مصنوعی برای تولید محتوا، مانند نوشتن مقالات وبلاگ، وبسایت، کپی رسانههای اجتماعی، و همچنین CTA صفحه فرود و توضیحات محصول استفاده کردهاند.
آمازون حتی شروع به استفاده از هوش مصنوعی برای خلاصه کردن نکات کلیدی از نظرات مشتریان کرد، که قطعاً من را از چند خرید مشکوک نجات داد.
بهسرعت تا سال 2024 روبهرو شوید، و 88 درصد از بازاریابان قصد دارند در سال جاری همان مقدار یا بیشتر را برای استفاده از هوش مصنوعی سرمایهگذاری کنند، و 15 درصد نیز قصد دارند برای اولین بار از آن استفاده کنند.
هوش مصنوعی به دلیل توانایی آن در سادهسازی فرآیندها و فرصت دادن به بازاریابان برای پیگیری سایر وظایف یا پروژهها، به ویژه در بین بازاریابان محبوب است.
اگرچه نگرانیهایی در مورد استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد، اگر میخواهید شرکت شما در سال 2024 رقابتی باقی بماند و با تقاضا همراه باشد، احتمالاً میخواهید به دنبال استفاده از ابزارهای مختلف هوش مصنوعی باشید، اگر قبلاً این کار را نکردهاید.
من اخیراً سعی کردم از هوش مصنوعی برای ایجاد یک ویدیوی TikTok استفاده کنم، و به طرز شگفت آوری سریع و آسان بود. بنابراین، میتوانم بگویم ارزش یک بار دیدن را دارد.
> >
6. واقعیت مجازی و واقعیت افزوده میتوانند در حال بازگشت هستند.
به نظر میرسد که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (VR و AR) میتوانند در سال 2024 بازگردند. در سال 2021، 35٪ از بازاریابان از واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی در استراتژیهای خود استفاده میکردند و از این بازاریابان، تقریباً نیمی از آنها برنامهریزی کردهاند که خود را افزایش دهند. سرمایه گذاری در سال 2022.
اما تا سال 2023، بیش از یک چهارم (27٪) از بازاریابان برنامه ریزی کردند که استفاده از VR و AR را به طور کلی متوقف کنند.
با این حال، تنها 13٪ از بازاریابان برای کاهش سرمایه گذاری خود در VR و AR در سال 2024 برنامه ریزی می کنند و 84٪ برنامه ریزی می کنند که به اندازه سال قبل یا بیشتر سرمایه گذاری کنند.
به طور کلی، این روندی است که بازاریابان ممکن است به دلیل تجهیزات گران قیمت و هدست های حجیم کندتر از آن استفاده کنند. اما، از آنجایی که عینکهای VR و برنامههای واقعیت افزوده در دسترستر شدند، این روند در حال تغییر است.
روندهای بازاریابی محتوا
حداقل 47٪ از خریداران قبل از درگیر شدن با یک نماینده فروش، سه تا پنج قطعه محتوا را مشاهده می کنند و بیشتر آنها انتظار دارند که برندها برای جلب علاقه خود محتوا تولید کنند. به همین دلیل است که برندها در سراسر جهان تنها سرمایه گذاری خود را در بازاریابی محتوا افزایش داده اند.
اما برندها روی چه استراتژی های محتوا سرمایه گذاری می کنند؟ در زیر فقط چند روند وجود دارد که میخواهید در سال 2024 دنبال کنید.
منابع ویژه
7. پادکست ها و سایر محتوای صوتی هنوز در حال افزایش هستند.
2023 سال بسیار خوبی برای پادکست ها بود. بر اساس گزارش سال 2023 توسط Edison Research، 42٪ از آمریکایی های 12 ساله و بالاتر در ماه گذشته به یک پادکست گوش داده اند – 5٪ نسبت به سال 2020 و 30٪ نسبت به سال 2013.
علاوه بر این، طبق همین گزارش، 75 درصد از آمریکاییهای 12 ساله و بالاتر در ماه گذشته به صدای آنلاین گوش دادهاند، در حالی که 70 درصد در هفته گذشته گوش دادهاند.
بنابراین، مطمئناً، بازاریابان توجه دارند.
در نظرسنجی ما، 82 درصد از بازاریابان قصد دارند در سال 2024 سرمایهگذاری خود را در پادکستها و محتوای صوتی افزایش یا حفظ کنند.
8. وبلاگ نویسی به جایی نمی رسد.
بله، وبلاگ نویس حرفه ای به شما می گوید که وبلاگ نویسی به جایی نمی رسد، اما من قول می دهم که جانبدارانه نباشم. 92٪ از بازاریابان در نظرسنجی ما قصد دارند سرمایه گذاری خود را در وبلاگ نویسی در سال 2024 حفظ یا افزایش دهند.
از زمانی که برندها شروع به ساخت وب سایت خود کردند، وبلاگ نویسی یک استراتژی بازاریابی رایج بوده است. اما سن این تاکتیک نباید نشانه قدیمی بودن آن باشد.
در واقع، وبلاگ نویسی برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است، زیرا کار می کند. به طوری که از هر سه بازاریاب یک نفر از وبلاگ یا وب سایت خود استفاده می کند.
علاوه بر آن، تحقیقات ما نشان داد که بیشتر مصرف کنندگان 1-4 پست وبلاگ در ماه بخوانید و پس از خواندن وبلاگ شرکت چیزی از یک نام تجاری خریداری کرد.
علاوه بر ارائه تعامل مصرفکننده و تبدیل احتمالی، وبلاگها همچنین یک مزیت حیاتی برای وبسایت یا صفحات آنلاین شما ارائه میکنند: قابلیت کشف جستجو.
در نهایت، سایتهایی با وبلاگهای قوی پتانسیل جستجوی بیشتری دارند و میتوانند استراتژیهای سئو را بسیار سادهتر از سایتهایی که این کار را انجام نمیدهند، پیادهسازی کنند.
اینگونه به آن فکر کنید. فرض کنید یک مشتری بالقوه می خواهد یک حسابدار مجازی استخدام کند، و سایت شرکت شما یک پست وبلاگ دارد که نکات مالیاتی یا استراتژی هایی را که حسابداران شما استفاده می کنند برجسته می کند.
در این صورت، این شخص ممکن است پست یا وب سایت شما را از طریق جستجوی Google پیدا کند، پست شما را بخواند، وب سایت شما را کاوش کند و سپس تصمیم بگیرد که می خواهد برای مشاوره یا کمک حسابداری با شما تماس بگیرد.
اگر تا این لحظه وبلاگی را در نظر نگرفتهاید، اما مجذوب این دادهها شدهاید، این منابع را بررسی کنید تا به شما در ایجاد استراتژی کمک کنند:
9. مطالعات موردی به افزایش اعتبار و اعتبار برند ادامه خواهد داد.
بر اساس نظرسنجی ما، بیش از یک چهارم بازاریابان (26%) از مطالعات موردی به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود استفاده میکنند.
مطالعات موردی به ایجاد شفافیت و اعتماد بین برند و مصرف کننده کمک می کند. آنها همچنین به مشتریان بالقوه نگاهی عمیق و منحصر به فرد به نحوه بهره مندی افراد یا برندها از یک محصول، خدمات یا استراتژی ارائه می دهند.
برخی از کسب و کارها آنها را به صورت عمومی در صفحات وب خود قرار می دهند تا هر چه سریعتر خریدار بالقوه را متقاعد کنند. دیگران ممکن است آنها را بهعنوان فایلهای PDF رایگان که برای دانلود نیاز به تبدیل سرنخ دارند، قرار دهند.
مهم نیست چگونه انجام شود، بازاریابان همچنان ارزش مطالعات موردی را در سال 2024 خواهند دید. نظرسنجی ما نشان داد که 87٪ از بازاریابان سرمایه گذاری خود را در مطالعات موردی در سال جدید حفظ یا افزایش خواهند داد.
10. بازاریابان به استفاده از اینفوگرافیک ها ادامه خواهند داد.
اگر یک تصویر هزاران کلمه را ترسیم می کند، اینفوگرافیک می تواند حداقل دو برابر شود.
اینفوگرافیک ها قابلیت اشتراک گذاری و جذابیت بصری یک عکس زیبا را دارند و مملو از داده های مفید و اطلاعات آموزنده هستند. این باعث می شود که آنها به طور باورنکردنی با بازدیدکنندگان وب و مخاطبان رسانه های اجتماعی به طور یکسان درگیر شوند.
88٪ از بازاریابان می گویند که در سال 2024 سرمایه گذاری خود را در اینفوگرافیک افزایش یا حفظ خواهند کرد.
> >
دادههای معتبر میتوانند به بازاریابان، وبلاگنویسان و سازندگان محتوا کمک کنند تا داستانهای متقاعدکننده و متقاعدکنندهای را بیان کنند. فکر میکنید چرا دیگر از صدها متخصص بازاریابی برای ایجاد این محتوا نظرسنجی کردیم؟
منابع ویژه
روندهای بازاریابی رسانه های اجتماعی
تنها در ایالات متحده، 90٪ از جمعیت به طور فعال از رسانه های اجتماعی استفاده می کند.
به همین دلیل است که بازاریابی رسانههای اجتماعی یک کانال محبوب است که تقریباً بخشی از استراتژی بازاریابی بزرگتر هر کسبوکاری شده است.
بازاریابی رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که به طور واقعی با مخاطبان خود در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید و برند خود را انسانی کنید.
11. فروش در رسانه های اجتماعی حتی عادی تر خواهد شد.
بسیاری از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای تبدیل شدن به مقصد بعدی خرید در حال رقابت هستند. اینستاگرام خرید اینستاگرام دارد. فیس بوک دارای فروشگاه های فیس بوک است. و TikTok در حال آزمایش ویژگیهای جدید تجارت الکترونیک و مشارکت است.
این تغییر در حال حاضر بر عادات خرید مصرف کننده تأثیر گذاشته است. برای مثال، 71٪ از ژنرال Z-ers ترجیح میدهند محصولات جدید را کشف کنند. در رسانه های اجتماعی همین امر برای 51 درصد از هزاره ها صادق است.
بنابراین، میتوان گفت که خرید از رسانههای اجتماعی امسال به یک هنجار جدید تبدیل خواهد شد. هنوزم باور نمیکنی؟ خوب، تقریباً نیمی از بازاریابان در نظرسنجی ما (47٪) سرمایه گذاری خود را در ابزارهای خرید رسانه های اجتماعی افزایش خواهند داد.
40٪ مانند سال گذشته به سرمایه گذاری ادامه خواهد داد.
12. TikTok همچنان به جلب توجه برند ادامه خواهد داد.
TikTok در سال 2024 حتی رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد، زیرا 56٪ از بازاریابان که در حال حاضر از این پلتفرم استفاده می کنند، قصد دارند سرمایه گذاری خود را در سال جاری افزایش دهند که بالاترین میزان در بین برنامه های رسانه های اجتماعی است.
علاوه بر این، تقریباً یک چهارم از بازاریابان در نظرسنجی ما (24٪) میگویند که TikTok بالاترین بازگشت سرمایه را در مقایسه با سایر کانالهای رسانه اجتماعی دارد.
برندها از زمانی که تیک تاک برای اولین بار در چهار سال پیش وایرال شد، سعی کردند از قدرت واقعی TikTok بهره ببرند. TikTok با بیش از 1 میلیارد کاربر جهانی، خود را به عنوان یک برنامه برای مخاطبان و بازاریابان مختلف معرفی کرده است.
البته، اگر فکر میکنید TikTok فقط برای افراد جوانتر است، دوباره فکر کنید. بر اساس گزارش روند مصرف کنندگان 2022.
پیشبینی میکنیم که این اعداد همچنان افزایش مییابند که TikTok به جریان اصلی تبدیل شود.
13. بیشتر بازاریابان بر روی سه تا پنج پلتفرم رسانه های اجتماعی تمرکز می کنند.
به طور متوسط، بازاریابان از چهار پلتفرم رسانه اجتماعی در نقش خود استفاده می کنند. فیس بوک پر استفاده ترین پلتفرم رسانه اجتماعی است که توسط 57 درصد از بازاریابان اداره می شود و پس از آن اینستاگرام (55٪)، یوتیوب (52٪)، X (39٪) و TikTok (42٪) قرار دارند. %).
مدیریت سه تا پنج پلتفرم واقع بینانه است.
این محدوده به برندها در هر اندازه اجازه میدهد تا دسترسی خود را به مخاطبان مختلف گسترش دهند، در حالی که به بازاریابان رسانههای اجتماعی فهرستی واقعبینانه از پلتفرمها ارائه میدهد تا بدون افزایش پهنای باند در طول هفته کاری، بر آنها مسلط شوند.
در اینجا چند سوال وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که در چند پلتفرم باید باشید:
- چند بازاریاب رسانه اجتماعی در تیم شما حضور دارند؟
- کدام پلتفرم های رسانه های اجتماعی مخاطبانی دارند که به بهترین وجه با اهداف شما هماهنگ هستند؟
- چه مدت طول می کشد تا در هر پلتفرمی که هدف آن هستید، بر یک استراتژی تسلط پیدا کنید؟
- آیا پلتفرم هایی وجود دارند که در حال حاضر به نفع استراتژی بازاریابی کلی شما نباشند؟
- آیا پلتفرم هایی وجود دارد که بتوانید به راحتی محتوای جذاب را بین آنها تغییر دهید؟ (مانند TikTok و YouTube Shorts)
با پرسیدن برخی از سوالات بالا از خود، میتوانید تعیین کنید که تیم اجتماعی و برند شما برای ایجاد یک استراتژی موثر و جذاب در هر پلتفرم به چه مدت زمان نیاز دارند و اولویت بندی کنید که روی کدام پلتفرمها تمرکز کنید.
منابع ویژه
روندهای بازاریابی بهینه سازی موتور جستجو
بر اساس نظرسنجی ما، 92 درصد از بازاریابان قصد دارند سرمایهگذاری خود را در بهینهسازی موتور جستجو در سال 2024 حفظ یا افزایش دهند.
آیا شما یکی از این بازاریابان هستید؟ آیا متوجه شده اید که دقیقاً چگونه قصد دارید سئو و حضور ارگانیک خود را بهبود بخشید؟ وقتی برای انواع خاصی از رفتار مصرفکننده بهینهسازی میکنید، به کسبوکارتان کمک میکنید تا در فضای آنلاین قابل کشفتر شود.
14. تیم های وب سئوی ویدیو و تصویر را فراموش نخواهند کرد.
SEO فقط شامل تغییر متن در صفحه نیست. همچنین میتواند شامل انتخاب و بهینهسازی ویدیوها یا تصاویر مناسب برای یک صفحه باشد تا به رتبهبندی آن در تصاویر Google یا چرخ فلکهای ویدیویی موتور جستجو کمک کند.
در حالی که بهینهسازی تصاویر شامل فشردهسازی فایلها برای افزایش سرعت صفحه و افزودن متن جایگزین بهینهشده با کلمه کلیدی به تصویر است، استراتژیهای بهینهسازی ویدیو شامل جاسازی یک ویدیو با موضوع یا کلمه کلیدی مشابه در یک پست وبلاگ است.
در حال حاضر، 53 درصد از بازاریابان که از سئو استفاده می کنند، استراتژی برای بهینه سازی ویدیوها و تصاویر دارند. از بین این بازاریابان، 49٪ می گویند که بهینه سازی تصویر و ویدئو موثرترین تاکتیک سئو آنهاست.
15. پیوند بیلدینگ به برندها کمک می کند تا قدرت و رتبه بندی جستجو را افزایش دهند.
هنگامی که سایتهایی با رتبهبندی قوی شروع به پیوند به سایت شما میکنند، خزندههای Google توجه میکنند که سایت شما ممکن است معتبر باشد و همچنین دارای اعتبار قوی در فضای شما باشد. سپس این می تواند رتبه گوگل شما را فریب دهد تا بالاتر رود.
این، در نهایت، هدف ایجاد پیوند است — یا اینکه سایر سایتها را به سایت شما پیوند دهند.
اگرچه نوشتن محتوای بسیار قابل اشتراکگذاری، دستیابی به اشتراکگذاری آن با سایر وبسایتها، یا اطمینان از اینکه پست شما پیوندهایی دریافت میکند میتواند زمانبر و چالشبرانگیز باشد، تحقیقات نشان میدهد که این زمان و تلاش نتیجه میدهد.
از 48 درصد از بازاریابان سئو که از بک لینک و ساخت لینک استفاده می کنند، 63 درصد می گویند که این موثرترین تاکتیک سئو برند آنهاست.
16. بهینه سازی تاریخی به صفحات وب قدیمی کمک می کند تا ترافیک جدیدی دریافت کنند.
بهجای توسعه ایدههای جدید، بازاریابها آنچه را که در گذشته کار کرده است، میگیرند و آن را برای زمان حال بهینه میکنند.
در سئو، بهروز نگه داشتن محتوای خود و مملو از محتوای غنی و جذاب، بر کارهای قدیمیتر که نیاز به ارتباط کلمات کلیدی با آمار و پیوندهای قدیمی دارند، بیشتر خواهد بود.
نه تنها این، بلکه استفاده از محتوای موجود و استفاده مجدد از آن برای یک پادکست، وبینار یا پست وبلاگ جدید میتواند راهی کارآمد برای مرتبط نگه داشتن آن در موتورهای جستجو باشد.
در حالی که از هر چهار بازاریاب سئو، یک نفر از بهینهسازی تاریخی در استراتژی خود استفاده میکند، 29 درصد میگویند که این بازاریابان از آن به عنوان یک استراتژی موثر SEO استفاده میکنند.
17. بهینه سازی جستجوی صوتی می تواند اولویت بیشتری داشته باشد.
41% از بازاریابان قصد دارند در سال 2024 سرمایهگذاری خود را در بهینهسازی جستجوی صوتی افزایش دهند، و من پیشبینی میکنم که این امر در سال 2024 به اولویت بیشتری تبدیل شود.
بیش از یک چهارم (28٪) از بازاریابان می گویند که در سال 2023 بهینه سازی جستجوی صوتی را متوقف خواهند کرد. با این حال، این تعداد در رابطه با برنامه های 2024 آنها به 14٪ کاهش یافته است.
ممکن است از خود بپرسید، “چگونه می توانم از بهینه سازی جستجوی صوتی استفاده کنم؟” پاسخ ساده است: با قاب بندی محتوای خود حول سوالات.
درباره آن فکر کنید: این دستیارهای دیجیتالی به سوالات کوتاه و اطلاعاتی مانند «بازیگر ماموریت غیرممکن کیست؟» یا «امروز در بوستون چه هوای دارد؟ پاسخ می دهند؟ >» آنها همچنین شروع به پردازش جستجوهای محلی، محاوره ای و سفارشی بیشتری کرده اند.
ممکن است اینگونه به نظر برسند، «کافی شاپی در نزدیکی کجاست که بتوانم از امروز کار کنم؟» «چقدر دیر باز است؟» و «آیا آنها کار می کنند؟ قهوه سرد سرو کنید؟”
آجا فراست، مدیر رشد جهانی در HubSpot، میگوید:
“کسب و کارها باید به یک موضوع نگاه کنند و بگویند، “کاربران چه سوالاتی می توانند در این مورد بپرسند؟” سپس، آنها باید موضوعات فرعی را بر اساس آن برنامه ریزی کنند و به دنبال فرصت هایی برای درج سوالات به عنوان سرفصل باشند.
این به دستیاران صوتی امکان میدهد به راحتی سؤالات را دریافت کنند و محتوا را به عنوان راهحل تشخیص دهند.»
منبع ویژه
18. چت بات ها به ساده سازی بازاریابی مکالمه ادامه خواهند داد.
همانقدر که من یک بازاریاب هستم، یک مصرف کننده نیز هستم. و من مانند اکثر مصرف کنندگان از انتظار متنفرم. در گزارشی از Tidio، 53 درصد از پاسخدهندگان گفتند که انتظار طولانی برای پاسخها ناامیدکنندهترین بخش تعامل با یک تجارت است.
همان گزارش نشان میدهد که 62% ترجیح میدهند با چت بات صحبت کنند تا اینکه 15 دقیقه برای پاسخ منتظر بمانند.
بنابراین، من فکر میکنم میتوان گفت که چتباتها در سال 2024 بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند تا با خواستههای مصرفکننده مطابقت داشته باشند. اکثر بازاریابان در نظرسنجی ما (58٪) می گویند که سرمایه گذاری خود را در ربات های گفتگو در سال 2024 افزایش خواهند داد.
رباتها توسط یک برنامه کامپیوتری پشتیبانی میشوند که وظایف خاصی را بهطور خودکار با چت کردن با کاربر از طریق یک رابط مکالمه انجام میدهد.
هوش مصنوعی رباتها را ممکن میسازد، که به آنها کمک میکند درخواستهای پیچیده را درک کنند، پاسخها را شخصیسازی کنند و تعاملات را در طول زمان بهبود بخشند.
رباتها درک و تعهد یک تجربه خدمات 1:1 را در حین کار با صدها مشتری ارائه میکنند – کاری که هیچ نماینده یا تیم خدمات مشتری هرگز قادر به انجام آن نیست.
برای مصرفکنندگانی که از تکرار خود برای چندین نماینده فروش یا خدمات متنفرند، به حرفهای خود گوش دهید – چتباتها زندگی شما را آسانتر میکنند و ادامه خواهند داد.
اگر به درستی استفاده شود، مکالمات را در مقیاس مدیریت میکند و دادهها را از چندین منبع داده، از تقویمها گرفته تا پایگاههای دانش و پستهای وبلاگ و ویدئوها را جمعآوری میکند.
جان دیک، معاون بازاریابی در HubSpot، میگوید: این بر عهده شماست که کارها را تا حد امکان آسان کنید.”
دیک نتیجه می گیرد: “آیا خریداران شما می خواهند از چت زنده استفاده کنند؟ باید آن را به آنها بدهید. آنها سه بار در ماه گذشته با همین مشکل روبرو شده اند؟ شما باید از قبل بدانید و برنامه ای برای رفع آن داشته باشید.”
منبع ویژه
روندهای بازاریابی حریم خصوصی
19. برندها باید به مشتریان کنترل بیشتری بر داده های خود بدهند.
در دنیای بازاریابی، داده ها بسیار ارزشمند هستند – و نه فقط برای شما به عنوان یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار ارزشمند هستند.
چه این آدرس ایمیل، اطلاعات کارت اعتباری یا مکان گوشی هوشمند باشد، مصرفکنندگان نیز دادههای خود را ارزشمند و ممتاز میدانند — و مراقبت از آن بر عهده شماست.
هر کسبوکاری با استفاده از دادهها کار میکند، خواه یک شرکت نرمافزار، بانک، سازمان دولتی یا غرفه لیموناد. این رگ حیاتی بازاریابی، فروش، خدمات و موارد دیگر است.
اما، هنگامی که اطلاعات ارزشمند مورد سوء استفاده قرار میگیرد یا به دست افراد نادرست منتقل میشود، منجر به بیاعتمادی شدید در کسبوکارها و مصرفکنندگان بالقوه مورد سوء استفاده میشود.
به همین دلیل است که مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) وضع شد.
GDPR تلاش اتحادیه اروپا برای کنترل بیشتر مصرف کنندگان بر روی داده هایشان است.
بر اساس GDPR، سازمانها باید اطمینان حاصل کنند که دادههای آنها به صورت قانونی و ایمن جمعآوری شده است و کسانی که دادههای مذکور را جمعآوری و مدیریت میکنند از آن محافظت کرده و به حقوق مصرفکنندگان احترام میگذارند.
پیروی از دستورالعملهای GDPR ممکن است سنگین به نظر برسد، اما جریمه شدن برای عدم رعایت آن بسیار سنگینتر خواهد بود. جریمه ها از 10 میلیون یورو تا 4 درصد از درآمد جهانی سالانه یک شرکت است.
و — GDPR تنها نهادی نیست که در سال 2022 احکام حفظ حریم خصوصی را اجرا می کند. در واقع، شرکت هایی مانند Google و Apple اکنون نیز برای داده های کاربر موضع می گیرند.
در سال 2021، راهاندازی Apple IOS به کاربران iPhone و iPad این امکان را داد که تعیین کنند کدام برنامهها میتوانند دادههای شخص ثالث خود را ردیابی کنند، که اغلب برای تبلیغات هدفمند استفاده میشود.
در سال 2022، اپل بهروزرسانی دیگر IOS را با ویژگیهای اضافی حفاظت از حریم خصوصی ایمیل برای کاربران Apple Mail به پایان رساند.
در همین حال، Google استفاده از کوکیهای شخص ثالث را در Chrome متوقف میکند و درعینحال تبلیغکنندگان را تشویق میکند تا از جعبه ایمنی حریم خصوصی آن استفاده کنند.
در نهایت، مارکها و نهادهای حاکم به طور فزایندهای در نظر دارند که در هنگام انتشار دادههای خود، انتخابهای بیشتری را به کاربران بدهند.
و اگرچه برای مصرفکننده عالی است، اما کسبوکارهایی که از دادههای شخصی برای اجرای کمپینها استفاده میکنند، باید استراتژیهای جایگزین و طرحهای محوری ایجاد کنند تا در صورت از دست دادن دسترسی به نقاط دادههای حیاتی.
با تمام آنچه گفته شد، آیا واقعاً تعجب آور است که 87٪ از بازاریابان در نظرسنجی ما قصد دارند سرمایه گذاری خود را برای کنترل بیشتر مصرف کنندگان بر داده های خود حفظ یا افزایش دهند؟
از روندهای بازاریابی برای رشد بهتر استفاده کنید
در حال حاضر به سرعت…. و تا زمانی که نبض روندهای بازاریابی را در نظر داشته باشید – و همیشه در معرض تغییر باشید – کسب و کار شما عقب نخواهد ماند.
اما، اگر فکر میکنید با تمام این بینشها همراه هستید، نگران نباشید.
وبلاگ HubSpot در ماههای آینده، بخشهای تحقیقاتی استراتژی بازاریابی را با دادههای صدها متخصص بازاریابی منتشر خواهد کرد و با ظهور گرایشهای جدید، به بهروزرسانی این پست ادامه خواهد داد.
یادداشت سردبیر: این پست در اصل در آگوست ۲۰۱۹ منتشر شد و در نوامبر ۲۰۲۴ با دادههای بهروزشده روند وبلاگ HubSpot بهروزرسانی شد.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.