چگونه کانال یوتیوب خود را رشد دهیم [داده های جدید]
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
چگونه کانال یوتیوب خود را رشد دهیم [داده های جدید]
آیا میدانستید که YouTube در حال حاضر 2.6 میلیارد کاربر فعال در ماه و پیش بینی می شود تقریباً به 3 میلیارد کاربر فعال تا سال 2025؟
بنابراین، احتمالاً از خود میپرسید که چگونه در دریایی از کانالها متمایز شوید و کانال YouTube خود را رشد دهید تا ترافیک را به سمت خود هدایت کنید
برای کمک به بازاریابان و صاحبان کسبوکار در پاسخ به این سؤال، آنچه باید برای کانال YouTube خود را رشد دهید.
چگونه کانال YouTube خود را به سرعت رشد دهید
- کانال YouTube خود را بهینه کنید.
- از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.
- لیست پخش ایجاد کنید.
- محتوای YouTube با کیفیت ایجاد کنید.
- تصاویر کوچک چشم نواز را لحاظ کنید.
- از فصلها در ویدیوهای خود استفاده کنید.
- YouTube شورت بسازید.
- کانال و محتوای خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.
- صفحههای پایانی را شامل شود.
- تحلیل های خود را پیگیری کنید.
- شامل شرحها.
- به طور مداوم پست کنید
1. نمایه کانال YouTube خود را بهینه کنید.
برای بهینه سازی کانال خود برای رشد، با یک نمایه واضح و جذاب شروع کنید. نمایه YouTube شما باید حاوی اطلاعاتی باشد که به مخاطبان شما مرتبط است.
برای مثال، بیایید به YouTube با موضوع انیمه نگاه کنیم. کانال، Mother’s Basement، توسط خالق محتوا Geoff Thew اداره می شود.
/www.youtube.com/@mothersbasement/about” rel=”noopener” target=”_blank”>منبع تصویر
نمایه Mother’s Basement شامل یک عکس روی جلد جالب و شرح مفصلی از نوع محتوایی است که Thew ایجاد می کند.
عکس روی جلد شامل تعداد دفعات ارسال ویدیوها (هر شنبه)، نقش Thew (تحلیلگر انیمیشن و مانگا)، و پیوندهایی به رسانههای اجتماعی او است.
توضیحات کانال دارای اطلاعات مشابهی است و به منشأ کانال و اینکه میزبان کیست میرسد.
- به طور خلاصه، نمایه کانال YouTube شما باید شامل موارد زیر باشد:
- پیوندهایی به وب سایت کسب و کار شما و رسانه های اجتماعی
- بینندگان هر چند وقت یکبار می توانند انتظار محتوا داشته باشند
- موضوع، هدف، و “چرا” کانال شما
- یک عکس نمایه با کیفیت بالا و عکس روی جلد
2. از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.
کلمات کلیدی برای اطمینان از نمایش کانال شما در بالای نتایج جستجوی YouTube و Google بسیار مهم هستند. حتماً کلمات کلیدی را در عناوین، توضیحات و هشتگ های ویدیوی خود قرار دهید.
راههای مختلفی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای ویدیوهایتان وجود دارد.
یک راه این است که به نوار جستجوی YouTube بروید و موضوع مورد نظر خود را برای ویدیوی خود تایپ کنید. نوار جستجو به طور خودکار بیشترین عبارات جستجو شده مرتبط با آن را نشان می دهد.
همچنین میتوانید از TubeBuddy استفاده کنید، یک برنامه افزودنی برای سازندگان YouTube با چندین ویژگی مفید — از جمله جستجوی کلمه کلیدی.
منبع تصویر
3. لیست پخش ایجاد کنید.
گروهبندی ویدیوهای خود در فهرستهای پخش، احتمال ماندن بینندگان در کانال شما و تماشای ویدیوهای بیشتر را افزایش میدهد.
هرچه ویدیوهای بیشتری تماشا کنند، مشارکت بیشتری خواهند داشت و احتمال اشتراک و تقویت کانال شما بیشتر میشود.
به عنوان مثال، برند عضویت زیبایی Ipsy ویدیوهای کانال خود را بر اساس موضوع و سریال گروه بندی می کند. همه آموزشهای هالووین آن و همچنین فیلمهای کوتاه و سریالهای یوتیوب در یک لیست پخش هستند.
4. محتوای YouTube با کیفیت ایجاد کنید.
همه استراتژیها، فهرستهای پخش و کلمات کلیدی در جهان نمیتوانند محتوای کمرنگ را جبران کنند. مهم ترین کلید برای رشد کانال شما ارائه محتوای با کیفیت بالا به بینندگان است.
با سرمایه گذاری روی یک میکروفون با کیفیت، مطمئن شوید که صدای شما واضح است. چیزهای کمی باعث میشود بینندگان ویدیو را سریعتر از صدای پایینتر کلیک کنند.
شما همچنین باید نور را در نظر بگیرید. اگر هدفتان رشد کانالتان است، نمیخواهید ویدیویی تیره و دانهدار پست کنید. نکته حرفه ای: نور طبیعی می تواند بهترین دوست شما باشد.
در صورت امکان، در طول روز و نزدیک پنجره با نور کافی خورشید فیلم بگیرید. اگر این یک گزینه نیست، روی یک چراغ حلقه سرمایه گذاری کنید.
5. شامل تصاویر کوچک چشم نواز.
بیش از 700000 ساعت ویدیو در روز در YouTube آپلود می شود — بسیاری از ویدیو. برای متمایز کردن ویدیوهای خود و جذب مشترکین بیشتر، به تصویر کوچکی نیاز دارید که توجه را به خود جلب کند.
قوانین سخت و سریعی برای تصویر کوچک YouTube وجود ندارد، اما برخی از بهترین روشها عبارتند از:
- متن را برای زمینه اضافه کنید تا بینندگان بدانند ویدیوی شما درباره چیست.
- از تصاویر مرتبط استفاده کنید.
- تصویر یک چهره را اضافه کنید و با بیننده تماس چشمی برقرار کنید.
- از فونت های بزرگ و پررنگ استفاده کنید.
در زیر یک نمونه از یک تصویر کوچک عالی است.
6. از فصلها در ویدیوهای خود استفاده کنید.
هنگامی که YouTube ویدیوها را در نتایج جستجو رتبهبندی میکند یا خیر در نظر گرفته میشود که آیا یک ویدیو دارای فصل است یا خیر، و ویدیوهای دارای فصل بیشتر سئوسازتر هستند. و احتمالاً رتبه بالاتری دارد.
بهعلاوه، فصلها به بینندگان کمک میکنند تا ویدیوی شما را برای یافتن اطلاعاتی که به دنبال آن هستند، آسانتر کنند.
برای یادگیری نحوه افزودن فصل به ویدیوهای خود، کلیک کنید اینجا.
7. YouTube Shorts بسازید.
اگر مطمئن نیستید که YouTube Shorts چیست، آنها ویدیوهای کوتاهی هستند (مانند Reels یا TikToks) که در پلتفرم پست میشوند.
طبق گفته فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد بازرگانی Google، قسمت “شماره یک” YouTube Shorts برای “رشد بلند مدت یوتیوب.”
برای سازندگان، این بدان معناست که پلتفرم احتمالاً دیده شدن شورتها را در پلتفرم خود در اولویت قرار میدهد و فرصتهای بیشتری برای افزایش بینندگان و مشترکین ایجاد میکند.
اگر ایده ایجاد محتوای کوتاه تر ترسناک به نظر می رسد، نگران نباشید! یکی از سادهترین راهها برای دریافت Shorts بیشتر در کانالتان، استفاده مجدد از محتوا است.
میدانید که ریل اینستاگرامی که پست کردید، بازدیدهای زیادی داشت؟ با آپلود آن به عنوان Short در YouTube، به آن زندگی دوم و مخاطبی تازه ببخشید!
8. کانال و محتوای خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.
زمانی که من روزنامه نگار بودم، سردبیر آن زمان به من گفت: “اگر در رسانه های اجتماعی نیست، پس وجود ندارد.” او به داستانها و مقالهها اشاره میکرد، اما در مورد ویدیوها هم همینطور.
اگر ویدیوهای شما در هیچ جایی در رسانه های اجتماعی پست نمی شوند، فرصتی را برای افراد بیشتری برای یافتن صفحه شما از دست می دهید.
به محض اینکه ویدیوی شما پخش شد، پیوند را در توییتر، فیس بوک، اینستاگرام یا سایر پلتفرم های رسانه اجتماعی برند خود ارسال کنید. هنگام تبلیغ محتوای خود، حتما دنبال کنندگان خود را تشویق کنید که تماشا کنند، لایک کنند و مشترک شوند.
9. شامل صفحات پایانی.
صفحههای پایانی بینندگان را هدایت میکند تا بعد از یک ویدیو اقدام کنند و در 5 تا 20 ثانیه آخر ویدیو قرار میگیرند. یک صفحه پایانی می تواند شامل موارد زیر باشد:
- پیوندها به یک لیست پخش در کانال
- پیوندها به وب سایت کسب و کار شما
- اشتراک CTAها
- کانالهای دیگر
با یک صفحه پایانی در هر ویدیو، میتوانید بینندگان را به سمت محتوای بیشتری از YouTube خود هدایت کنید، که بینندگان شما را بهبود میبخشد و مشترکین را افزایش میدهد.
برای یادگیری نحوه ساخت صفحه پایانی، اینجا را کلیک کنید.
10. تجزیه و تحلیل خود را ردیابی کنید.
البته، یک کلید اصلی برای ایجاد محتوایی که باعث افزایش مشترکین می شود، این است که بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه می خواهند. بهترین راه برای انجام این کار این است که تجزیه و تحلیل خود را ردیابی کنید.
با YouTube Analytics، میتوانید ببینید مخاطبان شما اهل کجا هستند، چه ویدیوهایی دارند بیشترین مشاهده، زمان تماشا، اطلاعات جمعیتی و موارد دیگر. سپس میتوانید از آن دادهها برای ایجاد محتوایی استفاده کنید که آنها را درگیر نگه میدارد و از آنها بخواهید مشترک شوند.
11. به طور مداوم پست کنید
مخاطبان شما میخواهند بدانند که میتوانند برای داشتن محتوای تازه به کانال شما وابسته باشند. چه هر شنبه یا هر چهارشنبه پست بگذارید، اگر میخواهید رشد را تقویت کنید، باید برنامهای ثابت داشته باشید.
جمعهها، شنبهها و یکشنبهها محبوبترین روزها برای پست کردن و مشاهده ویدیوهای YouTube هستند.
در جدیدترین نظرسنجی وضعیت رسانه های اجتماعی ما، اکثر بازاریابان (22٪) گفتند که بهترین زمان برای پست کردن در یوتیوب بین ساعت 3 بعد از ظهر است. و ساعت 9 شب
با این حال، بهترین روز و زمان برای ارسال محتوا بسته به مخاطبان متفاوت است. بنابراین، تجزیه و تحلیل کانال خود را دنبال کنید تا ببینید چه زمانی مخاطبان شما بیشترین تعامل را دارند.
به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که ویدیوهای شما در روزهای سه شنبه در ظهر پست می شوند و بیشترین بازدید و بیشترین مشترک را دارند.
رشد کانال YouTube خود برای افزایش درآمد برای کسب و کار شما می تواند دلهره آور باشد زیرا به این معنی است که کانال شما باید در برابر دریایی از میلیون ها پلتفرم YouTube متمایز باشد.
با این حال، اگر از بهترین روشهای ذکر شده در بالا استفاده کنید، میتوانید مخاطبان خود را پیدا کنید و کانال YouTube خود را برای رسیدن به اهداف خود رشد دهید.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.