رئیس پلتفرمهای فناوری Google درباره اینکه چگونه دادههای شخص اول و هوش مصنوعی صنعت تبلیغات را متحول میکنند – برای بهتر شدن
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
رئیس پلتفرمهای فناوری Google درباره اینکه چگونه دادههای شخص اول و هوش مصنوعی صنعت تبلیغات را متحول میکنند – برای بهتر شدن
به HubSpot خوش آمدید Expert Edge Series، جایی که با مدیران ارشد برندهای بزرگ مصاحبه می کنیم تا دیدگاه های آنها را در مورد آخرین روندها، چالش ها و فرصت هایی که صنعت را شکل می دهند، بررسی کنیم.
در اوایل این ماه، Google Chrome گام دیگری در برنامههای خود برای کوکی های شخص ثالث را حذف کنید.
اما تحقیقات وبلاگ HubSpot گزارش میدهد که 83 درصد از بازاریابان هنوز در برخی ظرفیتها از کوکیهای شخص ثالث استفاده میکنند.
من متوجه شدم – تغییر ذهنیت و استراتژی ها زمان می برد. و تغییر می تواند ترسناک باشد.
اما وقتی با استیو یاپ، رئیس Google صحبت کردم a href=”https://marketingplatform.google.com/about/” rel=”noopener” target=”_blank”>پلتفورم بازاریابی گوگل – آمریکا، او اشتیاق و هیجان خود را برای آینده تبلیغات ابراز کرد.
Yap میگوید: «ما در این نقطه عطف هستیم و در سراسر صنعت برای بازسازی تبلیغات آنطور که میدانیم کار میکنیم. “ما آن را دوباره تعریف خواهیم کرد، و این کار را با دیدگاه و دیدگاه مشتری محور، حفظ حریم خصوصی انجام خواهیم داد – و این بسیار انگیزه دهنده است.”
در اینجا، من با Yap صحبت کردم تا بررسی کنم که چشم انداز حریم خصوصی داده فعلی چگونه به نظر می رسد، چگونه بازاریابان می توانند با داده های شخص اول اعتماد مصرف کننده ایجاد کنند، و نقش هوش مصنوعی در دنیای بدون کوکی. بیایید شیرجه بزنیم.
یک استراتژی بازاریابی متمرکز بر مصرف کننده به حفظ حریم خصوصی در خط مقدم نیاز دارد
حریم خصوصی به یکی از دغدغههای اصلی بیشتر مصرفکنندگان تبدیل شده است.
نه تنها 81٪ از مصرف کنندگان نگران هستند درباره نحوه استفاده شرکت ها از داده های شخصی خود، اما 72 درصد می گویند که احتمال خرید از شرکت هایی که به آن اعتماد دارند، بیشتر است.
که حریم خصوصی را به یک ستون حیاتی در استراتژی تبلیغاتی جدید شما تبدیل می کند.
همانطور که Yap میگوید، «بازاریابان همیشه کار بزرگی در رفع نیازهای مصرفکننده انجام دادهاند. و در حال حاضر، مصرفکنندگان باید احساس کنند که دادههایشان مورد احترام قرار میگیرد، و رابطه یک به یک بین مصرفکننده و برند توسط شرکت ارزشگذاری میشود.”
Yap و Google مطمئناً تنها کسانی نیستند که به این فکر میکنند که چگونه مارکها میتوانند به مشتریان کمک کنند احساس امنیت آنلاین بیشتری داشته باشند. در سال 2022، مدیر ارشد مالی خود ما، کیپ بودنار، در این پست.
خوشبختانه، حریم خصوصی مصرف کننده با اهداف شما به عنوان یک بازاریاب در تضاد نیست — دور از آن.
تمرکز بر ایجاد روابط معنادارتر با مشتریان خود برای مدت طولانی، در نهایت به شما این امکان را میدهد که دادههای شخص اول را به روش اول حفظ حریم خصوصی جمعآوری کنید و بینشهای دقیقتری را باز کنید.
دادههای شخص اول به بینشهای معنادارتر در مورد مصرفکنندگان شما منجر میشود
مشتریان تمایل بیشتری به دادههای خود را هنگامی که احساس میکنند با ارزش مبادله میشوند، ارائه میکنند.
شرکت های هواپیمایی را در نظر بگیرید. اگر یک شرکت هواپیمایی از شما بپرسد که معمولاً کدام هتلها را بازدید میکنید یا کدام شرکتهای کرایه اتومبیل را ترجیح میدهید، ممکن است برای ارائه آن اطلاعات بازتر باشید زیرا ارزشی را که برای اطلاعات شما رد و بدل میشود، تشخیص میدهید.
ارائه این دادهها تجربه سفر شما را آسانتر و کارآمدتر میکند و نشان میدهد که برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین خود به این برند اعتماد دارید.
این را می توان برای مشاغل SaaS نیز گفت. Yap در مورد ساخت داده های شخص اول چند نکته سریع به من ارائه کرد. همانطور که او به من گفت:
- همه چیز باید به اهداف تجاری شما لنگر بیفتد. اهداف کسب و کار شما چیست؟ اهداف بازاریابی شما چیست؟ امیدوارید از طریق آن اهداف به چه چیزی دست یابید؟ هنگامی که این اصول را درک کردید، میتوانید ببینید کدام داده بیشترین ارزش را برای کسب و کار شما فراهم میکند.
- با مصرف کنندگان خود شفاف باشید. توضیح ارزشی که مصرف کننده شما در ازای اطلاعات خود دریافت می کند و اینکه چرا داده ها را در وهله اول جمع آوری می کنید برای ایجاد اعتماد بسیار مهم است. مصرف کنندگان باید مطمئن باشند که برند شما دلیل و نحوه استفاده از داده های آنها را فاش کرده است.
- به مصرف کنندگان خود با تنظیمات واضح داده قدرت دهید. مصرفکنندگان میخواهند بدانند که اگر میخواهند تنظیمات برگزیده خود را در مورد نحوه استفاده از دادههایشان تنظیم کنند، راههای روشنی برای تغییر تنظیمات داده یا خاموش کردن آنها دارند.
مردم می خواهند احساس ارزشمندی و امنیت کنند. و این اصول هستند که به ایجاد اعتماد به برند کمک میکنند و در نهایت باعث میشوند مشتریان تمایل بیشتری به خرید از شما داشته باشند.
هوش مصنوعی وسیله نقلیه ای خواهد بود که ما را در دنیای بدون کوکی شتاب می دهد
وقتی در نظر می گیریم که چگونه بازاریابان می توانند به طور موثر استراتژی های تبلیغاتی اول مصرف کننده را راه اندازی و اندازه گیری کنند، یک چیز مشخص می شود: آنها نمی توانند بدون کمک هوش مصنوعی این کار را انجام دهند.
همانطور که Yap به من گفت، “ما در یک نقطه عطف هستیم که بسیاری از سیگنالها و استراتژیها بدون داشتن شناسههای فردی تغییر میکنند. مدلسازی برای جبران از دست دادن سیگنال مهمتر خواهد شد. خوشبختانه، هوش مصنوعی برای انجام این کار کاملاً مناسب است. که.”
تبلیغات و هوش مصنوعی دست به دست هم می دهند. امروزه، تبلیغات تماماً در مورد ایجاد ارزش برای مخاطبان شما و ساختن دادهها مسئولانه و در عین حال یادگیری مداوم و تقطیر آن به بینشهای عملی است. سپس، هوش مصنوعی شما را قادر میسازد تا همه این کارها را در مقیاس انجام دهید.
«در نهایت، من معتقدم هوش مصنوعی پلی برای آینده تبلیغات بدون کوکی های شخص ثالث خواهد بود. و این آینده به زودی نزدیک است،” یاپ به من گفت.
تطبیق زودهنگام شما را بسیار جلوتر نگه می دارد
Yap همه بازاریابان را تشویق میکند تا از امروز به بررسی قدرت هوش مصنوعی در استراتژیهای داده خود بپردازند تا درک کنند که عملکرد در دنیای پس از تهیه کوکی چگونه خواهد بود.
او میگوید، “بازاریابان باید طرز فکر خود را تغییر دهند تا درک کنند که ما اکنون در یک محیط کاملاً جدید کار میکنیم و نوآوری و خلاقیت کلید خواهد بود.”
Yap تصدیق میکند که تغییر استراتژیها و سرمایهگذاری در هوش مصنوعی میتواند به برخی منحنیهای یادگیری نیاز داشته باشد – اما در بلندمدت، سرمایهگذاری روی این تنظیمات امروزه راهی برای دستیابی به بازده بالاتر است.
“هوش مصنوعی نیز کارایی را تا حد زیادی افزایش می دهد. و وقتی به کارایی و هزینه فکر میکنید – مفهوم انجام کارهای بیشتر با کمتر – فکر میکنم بازاریابان از نظر اینکه دلار خود را کجا خرج میکنند و دلارشان تا کجا پیش میرود بسیار کارآمدتر خواهند شد.
2024 سالی خواهد بود که در آن صنعت تبلیغات را دوباره تصور کنیم
در نهایت، از Yap پرسیدم که در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها، تبلیغات و هوش مصنوعی چه چیزی بیشتر هیجان زده است.
او به من گفت، “زمانی که برای اولین بار سرور تبلیغات را راه اندازی کردیم، در DoubleClick بودم و مدت زیادی است که در این سفر بوده ایم. پس واقعاً چه چیزی مرا هیجان زده می کند؟ این مفهوم در مورد بازآفرینی یک صنعت کامل است که در طول زندگی من متولد شد – که همه ما به ساخت و رشد و تبدیل آن به کانالی قابل دوام برای میلیونها شرکت و کارمند و رسانههای خلاق کمک کردیم.
او توضیح میدهد: «اگر لحظهای وقت بگذارید و چشمانتان را ببندید و به تأثیر آن فکر کنید [تبلیغات روی آن تأثیر گذاشته است]، و سپس بگویید من بخشی از بازسازی آن خواهم بود». “اکنون، شما یک عامل تحول، و یک معمار هستید، و باید خلاق باشید.”
Yap نتیجهگیری میکند: «شما دیگر به ساختارهایی که زمانی شما را در این صنعت هدایت میکردند محدود نیستید. «اکنون، شما در واقع باید کاملاً خارج از چارچوب فکر کنید و بگویید،«در مورد این چطور؟ چرا ما نمیتوانیم این کار را انجام دهیم؟» و سپس همه آن راههای مختلف را که در اختیار شما قرار داده شده است بررسی کنید. و شما با استفاده از متحول کننده ترین فناوری که در طول زندگی خود با هوش مصنوعی خواهیم دید، این کار را انجام خواهید داد.”
در حالی که دور شدن از کوکیهای شخص ثالث برای بسیاری از بازاریابان چالشبرانگیز خواهد بود، اما این فرصتی بزرگ برای استفاده از دادهها برای ایجاد روابط بلندمدت معنادارتر با مشتریان است.
به هر حال بازاریابی واقعاً به این معناست.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.