فروشگاه TikTok: چیست، چگونه یکی را راه اندازی کنیم و چگونه One را به بازار عرضه کنیم
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
فروشگاه TikTok: چیست، چگونه یکی را راه اندازی کنیم و چگونه One را به بازار عرضه کنیم
داشتم در صفحه “برای تو” در TikTok می چرخیدم که چیزی نظرم را جلب کرد – یک TikTok از برند لباس Foxblood که یک شنل مشکی و روان را به نمایش می گذارد.
در واقع به دنبال یک شنل می گشتم و در حالی که این تکه لباس کاملاً مناسب نبود، هنوز آن را می پوشیدم.
با کنجکاوی، روی پیوند فروشگاه کلیک کردم، که من را به توضیحات محصول در برنامه برد.
TikTok بررسی محصول و افزودن آن به سبد خرید را برای من آسان کرد. همچنین فوراً پیشنهادهایی برای محصولات بیشتر از فروشگاه و گزینه چت که در آن میتوانم از شرکت سؤال بپرسم، دیدم. در حالی که من خرید نکردم، TikTok این مارک (و این روپوش) را در رادار من قرار داد.
چرا خرده فروشان و کارآفرینان باید مراقب باشند؟
با 1 میلیارد کاربر، TikTok فرصت های فراوانی را در اختیار شما قرار می دهد تا محصولات خود را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید. طبق گزارش بازاریابی رسانه های اجتماعی HubSpot، بازاریابان رسانه های اجتماعی از قبل در TikTok برنامه ریزی کرده اند سرمایه گذاری خود را در سال 2023 دو برابر کنند – بیشتر از بازاریابان در هر پلتفرم دیگری. 53 درصد از آنها در سال 2023 سرمایه گذاری خود را در بازاریابی در TikTok افزایش خواهند داد و 36 درصد دیگر به همان میزان سرمایه گذاری خواهند کرد.
TikTok Shop نسبتاً جدید است و در سپتامبر 2023 راه اندازی شده است، اما پتانسیل بالایی برای برندها دارد. در زیر به این موضوع می پردازیم:
TikTok Shop چیست
TikTok Shop یک ویژگی تجارت الکترونیک در پلتفرم TikTok است که به فروشندگان امکان نمایش و فروش محصولات را می دهد. فروشگاه TikTok ویدیوی درونفید و خرید زنده، نمایش محصولات، برنامههای وابسته و تبلیغات را ارائه میدهد.
ویژگی های TikTop Shop
1. ویدیوی درونفید و خرید زنده: مشتریان میتوانند محصولات برچسبگذاریشده را مستقیماً از ویدیوها و فیدهای زنده در فید For You شما خرید کنند.
2. نمایشگاه محصول: با این ویژگی، میتوانید مجموعههای محصولات شخصیسازیشده را در نمایه خود ایجاد کنید تا با کاشیهای محصول سازمانیافته و نظرات مفید، مشتریان را راحتتر پیدا کنند و آنچه را که به دنبال آن هستند بخرند.
3. برگه خرید: این برگه برنامه به مشتریان امکان میدهد تبلیغات را جستجو و کشف کنند، توصیهها را دریافت کنند و سفارشهای خود را مدیریت کنند، همه در یک مکان مناسب. هنگامی که فروشگاه شما ایجاد شد، مشتریان ممکن است محصولات نمایش داده شده شما را در اینجا بیابند و همچنین محصولاتی از سایر مشاغل که الگوریتم های TikTok ممکن است به آنها هدایت کند.
4. برنامه وابسته TikTok: میخواهید از سازندگان یا تأثیرگذاران استفاده کنید، اما نمیدانید از کجا شروع کنید؟ برندها میتوانند از برنامههای TikTok Affiliate برای ارتباط با ویدیوهای سازنده TikTok یا جریانهای زنده که محصول یا نام تجاری آنها را ذکر میکنند، استفاده کنند و از آنها کسب درآمد کنند. بسته به طرح، سازندگان معمولاً سطحی از کمیسیون برای بازاریابی یک محصول، خدمات یا فروشگاه TikTok دریافت میکنند (که همچنین میتواند مستقیماً در محتوای آنها پیوند داده شود.)
5. تبلیغات فروشگاه: فروشندگان میتوانند فروشگاههای TikTok خود را با تبلیغات جدید فروشگاه TikTok تبلیغ کنند، و فرصتهای بیشتری را برای مشتریان فراهم میکند تا مستقیماً در TikTok خرید کنند.
6. توسط TikTok انجام شد: تجار اکنون میتوانند روی محصولات شما تمرکز کنند در حالی که TikTok از تدارکات مراقبت میکند. TikTok Shop محصولات فروشندهها را ذخیره میکند، بستهبندی میکند و برای مشتریان شما ارسال میکند و یک تجربه خرید بینظیر را ارائه میدهد.
7. تسویهحساب امن: با پلتفرمهای پرداخت شخص ثالث مورد اعتماد TikTok، در فرآیند تسویهحساب مطمئن باشید. تراکنش ها سریع، روان و ایمن هستند و تمام داده های کاربر ایالات متحده برای محافظت بیشتر توسط USDS در ایالات متحده ذخیره و مدیریت می شود.
چگونه یک فروشگاه TikTok راه اندازی کنیم
راه اندازی فروشگاه TikTok شامل چندین مرحله است. برای راه اندازی فروشگاه خود در TikTok، باید حداقل 1000 فالوور داشته باشید. اگر دارید، به مرکز فروش TikTok بروید.
فروشگاه خود را ایجاد و تأیید کنید
1. یک فروشگاه در مرکز فروش TikTok
ایجاد کنید
برای کشور/منطقه خاص خود به مرکز فروش TikTok بروید. با یک حساب TikTok یا شماره تلفن و ایمیل ثبت نام کنید. پس از اتمام کار، آدرس انبار/آدرس تحویل و آدرس بازگشت فروشگاه خود را تنظیم کنید.
2. اسناد خود را تأیید کنید.
روی تأیید اسناد در مرکز فروشنده TikTok کلیک کنید. اسناد مورد نیاز را بر اساس نوع کسب و کار خود بارگذاری کنید: شرکت یا کسب و کار شخصی. در اینجا، نام فروشگاه خود را وارد میکنید.
3. حساب بانکی خود را ببندید.
روی «پیوند حساب بانکی» در مرکز فروش TikTok کلیک کنید. برای اتصال حساب بانکی خود به فروشگاه، جزئیات لازم را وارد کنید.
افزودن محصولات به فروشگاه شما
4. به مرکز فروش TikTok دسترسی پیدا کنید.
وقتی فروشگاه خود را در TikTok راهاندازی کردید، وقت آن است که محصولات خود را برای شروع فروش اضافه کنید. این مراحل را دنبال کنید:
با استفاده از اطلاعات کاربری خود به حساب مرکز فروشنده TikTok خود وارد شوید.
5. به مدیریت محصول بروید.
در داشبورد مرکز فروشنده، بخش یا برگه “مدیریت محصول” را پیدا کنید.
6. روی افزودن محصولات کلیک کنید.
به دنبال گزینه افزودن محصولات بگردید و روی آن کلیک کنید. با این کار صفحه ایجاد محصول باز می شود.
7. مشخصات محصول خود را پر کنید.
همه اطلاعات لازم را برای محصول خود وارد کنید، از جمله نام محصول، توضیحات، قیمت، SKU (در صورت وجود)، و هر جزئیات مرتبط دیگر. همچنین میتوانید تصاویر محصول را برای نمایش کالای خود اضافه کنید.
8. انواع محصول را اضافه کنید (در صورت وجود)
اگر محصول شما در انواع مختلفی مانند اندازه یا رنگ موجود است، میتوانید این گزینهها را به همراه جزئیات قیمت و موجودی مربوطه ایجاد و اضافه کنید.
9. حمل و نقل و موجودی را تنظیم کنید
گزینه ها و نرخ های حمل و نقل را برای محصولات خود مشخص کنید. علاوه بر این، موجودی هر محصول را مدیریت کنید تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات دقیق در دسترس بودن به مشتریان نمایش داده میشود.
10. برچسب های محصول را اضافه کنید تا موارد را به راحتی پیدا کنید.
برای بهبود قابلیت شناسایی، برچسبها یا کلمات کلیدی مرتبطی که محصول شما را توصیف میکنند اضافه کنید. این به مشتریان کمک میکند هنگام جستجوی عبارات مرتبط، محصولات شما را پیدا کنند.
11. محصولات خود را ذخیره و منتشر کنید.
هنگامی که تمام اطلاعات لازم را وارد کردید، بررسی کنید و تأیید کنید که همه چیز دقیق است. روی دکمه «ذخیره» یا «انتشار» کلیک کنید تا محصول خود را در فروشگاه TikTok فعال کنید.
12. برای محصولات اضافی
تکرار کنید
اگر محصولات بیشتری برای افزودن دارید، میتوانید مراحل بالا را برای هر مورد تکرار کنید. به یاد داشته باشید که به طور مرتب لیست محصولات خود را با هرگونه تغییر یا افزودن جدید به روز کنید تا فروشگاه خود را تازه و جذاب نگه دارید.
چگونه فروشگاه TikTok خود را بازاریابی کنیم
1. مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
تعریف مخاطب هدف گامی مهم در بازاریابی موثر فروشگاه TikTok شما است. برای تحقیق و درک مشتریان ایده آل خود وقت بگذارید. عواملی مانند جمعیت (سن، جنسیت، مکان)، علایق، رفتارها و قدرت خرید را در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند کمپین های هدفمند ایجاد کنید و پیام های بازاریابی خود را طوری تنظیم کنید که با مخاطبان خود طنین انداز شود.
برای پرسونای خریدار بسازید که به شما کمک میکند تا مشخص کنید برای چه کسی بازاریابی میکنید.
2. محتوای جذابی ایجاد کنید که محصولات را برجسته کند.
در TikTok، محتوا حق امتیاز است. ویدیوهای بصری جذاب و جذابی ایجاد کنید که محصولات شما را به روشی خلاقانه و سرگرم کننده به نمایش بگذارد. با فرمتها، گرایشها و چالشهای مختلف آزمایش کنید تا توجه را جلب کنید و مخاطبان خود را درگیر نگه دارید. از زیرنویسهای جذاب و تصاویر جذاب استفاده کنید تا محتوای خود را برجسته کنید.
نکته حرفه ای: با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی HubSpot ، می توانید کپی ایجاد کنید که تبدیل می شود.
3. از اینفلوئنسر مارکتینگ
استفاده کنید
مطمئن نیستید چگونه محتوای عالی ایجاد کنید یا برای محصولات خود توصیه هایی دریافت کنید؟ به اینفلوئنسرها متمایل شوید.
اینفلوئنسر مارکتینگ میتواند یک استراتژی قدرتمند برای تبلیغ فروشگاه TikTok شما باشد. اینفلوئنسرها را در جایگاه خود شناسایی کنید که دارای فالوور و نرخ تعامل قوی هستند. برای ایجاد محتوای حمایت شده که محصولات شما را به نمایش بگذارد، با آنها همکاری کنید.
تأیید اینفلوئنسرها میتواند به شما کمک کند به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید و در بین مشتریان بالقوه اعتماد ایجاد کنید.
4. برای دسترسی بهتر، از تبلیغات فروشگاه TikTok استفاده کنید.
از قدرت تبلیغات فروشگاه TikTok استفاده کنید تا دسترسی خود را افزایش دهید و ترافیک را به فروشگاه خود هدایت کنید.
همچنین میتوانید از گزینههای هدفیابی پیشرفته TikTok استفاده کنید تا مطمئن شوید تبلیغات شما به مخاطبان مناسب نشان داده میشود. کمپینهای تبلیغاتی خود را بر اساس معیارهای کلیدی مانند نمایشها، کلیکها و تبدیلها نظارت و بهینهسازی کنید تا ROI خود را به حداکثر برسانید.
5. با انجمن TikTok تعامل داشته باشید.
تعامل با جامعه TikTok برای ایجاد آگاهی از برند و ارتباط با مشتریان بالقوه ضروری است.
در چالشهای پرطرفدار شرکت کنید، به نظرات پاسخ دهید، و با دوتایی کردن یا دوختن ویدیوهای کاربران با آنها همکاری کنید. این تعامل می تواند به شما در ایجاد وفاداری به برند و ایجاد دسترسی ارگانیک کمک کند.
6. تبلیغات و مسابقات را اجرا کنید.
برگزاری تبلیغات و مسابقات راهی موثر برای هدایت ترافیک و ایجاد هیجان در اطراف فروشگاه TikTok شما است. تخفیفهای انحصاری، پیشنهادات با زمان محدود ارائه دهید یا مسابقاتی را برگزار کنید که در آن کاربران میتوانند با درگیر شدن با محتوای شما جوایزی برنده شوند. این کار تعامل را تشویق میکند، دید را افزایش میدهد و کاربران را برای خرید تشویق میکند.
7. با تجزیه و تحلیل و اطلاعات آماری درباره عملکرد محصول بیاموزید
از ابزارهای تحلیل داخلی TikTok برای به دست آوردن بینش در مورد عملکرد فروشگاه خود استفاده کنید. معیارهای کلیدی مانند بازدیدها، پسندیدنها، اشتراکگذاریها و تبدیلها را کنترل کنید تا بفهمید کدام محتوا با مخاطبان شما طنینانداز میشود. از این دادهها برای اصلاح استراتژیهای بازاریابی خود و ایجاد کمپینهای هدفمند و مؤثرتر استفاده کنید.
با دنبال کردن این مراحل و اصلاح مداوم تلاشهای بازاریابی خود در TikTok، میتوانید با موفقیت فروشگاه TikTok خود را تبلیغ کنید، به مخاطبان هدف خود برسید، و تعامل و فروش معنیداری را ایجاد کنید.
با فروشگاه TikTok شروع کنید
چه کسبوکار کوچکی هستید که به دنبال رشد هستید یا یک نام تجاری با سابقه و بهدنبال ارائه گزینههای بیشتر به مخاطبان برای تعامل با محصولات شما، باید در فروشگاه TikTok باشید.
مدیریت رسانه های اجتماعی برای سازماندهی امور ضروری است. با نرم افزار مدیریت رسانه های اجتماعی HubSpot شروع کنید.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.