چگونه اولین (یا بعدی) 1000 فالوور اینستاگرام خود را به دست آوریم – 30 نکته
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
چگونه اولین (یا بعدی) 1000 فالوور اینستاگرام خود را به دست آوریم – 30 نکته
به دست آوردن فالوورهای بیشتر در اینستاگرام، کلید افزایش موفقیت آمیز تلاش های بازاریابی شما در این پلتفرم است. اما چگونه می توان فالوورهای اینستاگرام را افزایش داد، به خصوص اگر کمتر از هزار نفر داشته باشید؟
این بر کسی پوشیده نیست که فرصتها در اینستاگرام برای تجارت در حال رشد هستند. تقریباً ۹۰٪ از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه اینستاگرام، یک حساب تجاری را در این پلتفرم دنبال میکنند، و بیش از 200 میلیون حساب تجاری وجود دارد.
اما کار این است: مگر اینکه مشهور نباشید، جمع آوری فالوورهای عظیم در اینستاگرام بدون کار سخت واقعاً سخت است. اگر یک کسب و کار کوچک با استفاده از بازاریابی اینستاگرامی باشید، به ویژه دشوار است. /a> برای به دست آوردن مشتریان بیشتر. اصلاً چگونه شروع می کنید؟
خوشبختانه، می توانید فوراً چند کار را انجام دهید تا حداقل 1000 دنبال کننده با کیفیت برای حساب شخصی یا حرفه ای اینستاگرام خود جمع آوری کنید. همه چیز در مورد این است که بدانید زمان و تلاش خود را کجا سرمایه گذاری کنید. در این پست، چند استراتژی برای کمک به شما برای به دست آوردن آن فالوورها، از ایجاد یک نمایه اینستاگرام برای استفاده از مسابقات و وفادار ماندن به برند خود.
چگونه در اینستاگرام فالوورهای بیشتری بدست آوریم
- از تقویم محتوای رسانه های اجتماعی برای برنامه ریزی پست های اینستاگرام خود از قبل استفاده کنید.
- از یک ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی برای برنامه ریزی پست های خود از قبل استفاده کنید.
- یک کیت Instagram for Business را با الگوها و دستورالعملها دانلود کنید.
- حساب خود را به یک نمایه تجاری تبدیل کنید.
- نمایه اینستاگرام خود را برای کسب و کار سفارشی کنید.
- یک سازنده محتوا با تجربه تعیین کنید.
- بهترین شیوه های عکاسی و ویرایش را دنبال کنید.
- از یک برنامه منظم پست پیروی کنید.
- به مشارکتکنندگان خارجی اجازه دهید محتوای شما را مدیریت کنند.
- از صدای برند منسجم و خاص پلتفرم استفاده کنید.
- زیرنویسهای جذاب و قابل اشتراکگذاری بنویسید.
- پست ها را با هشتگ های مرتبط بهینه کنید.
- به قالبهای محتوای پرطرفدار گرایش پیدا کنید.
- محتوایی را پست کنید که دنبال کنندگان شما می خواهند ببینند.
- اینستاگرام خود را تبلیغ کنید.
- از طریق فالو کردن، لایک کردن، و نظرات با کاربران ارتباط برقرار کنید.
- تبلیغ متقابل با اینفلوئنسرها و برندهایی با مخاطبان مشابه.
- مسابقات اینستاگرامی را برای تشویق مشارکت اجرا کنید.
- ویژگیهای تعاملی استوریهای اینستاگرام را کاوش کنید.
- از قابلیت لایو اینستاگرام استفاده کنید.
- لینک نمایه خود را در وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
- محتوای تولید شده توسط کاربر را پست کنید.
- مخاطبان خود را متنوع کنید تا با انواع مختلف کاربران طنین انداز شود.
- برای نشان تأیید اقدام کنید.
- فیلترها و نشان های خود را ایجاد کنید.
- کاربران مرتبط را برچسب گذاری کنید.
- محتوایی را پست کنید که قرار است مجدداً به اشتراک گذاشته شود.
- در صفحه کاوش اینستاگرام وارد شوید.
- محتوای آموزشی را با اسلایدهای اینستاگرام به اشتراک بگذارید.
- میزبانی برای تصاحب حساب اینستاگرام.
قبل از اینکه در مورد بهینه سازی نمایه اینستاگرام خود فکر کنید، ضروری است که ابزارها و منابعی را که برای دستیابی به موفقیت نیاز دارید جمع آوری کنید.
برای به دست آوردن فالوورهای بیشتر در اینستاگرام، باید در طول زمان و با استفاده از بهترین روشها، بهطور مداوم پست کنید. اگر در بازاریابی اینستاگرام تازه هستید، این می تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل، ابتدا چند ابزار کلی را برای کمک به شما در بالا بردن سطح پوشش میدهیم، سپس پس از راهاندازی و بهینهسازی حساب خود، به سراغ نکات کاربردی میرویم.
حتی اگر هرگز دست خود را در بازاریابی اینستاگرام امتحان نکردهاید، و حتی اگر تیمی از تولیدکنندگان محتوا ندارید، میتوانید حساب اینستاگرام خود را با ابزارهای مناسب رشد دهید. با این گفته، بیایید درست وارد شویم.
1. از تقویم محتوای رسانه های اجتماعی برای برنامه ریزی پست های اینستاگرام خود از قبل استفاده کنید. زمان.
برای افزایش فالوور اینستاگرام خود یک تقویم محتوای رایگان بارگیری کنید
بیشتر کار افزایش فالوور اینستاگرام شما قبل از باز کردن برنامه انجام می شود. برای اولین بار، باید برنامه ریزی کنید پست های جدید اینستاگرام را منتشر کنید به طور مداوم، و حتی اگر وسوسه انگیز است که در هنگام الهام گرفتن پست کنید، یافتن ریتمی ضروری است که به شما کمک کند از روندها استفاده کنید. ناگفته نماند که به شما کمک می کند جامعه ای را پرورش دهید که در یک زمان خاص از شما پست های خاصی انتظار داشته باشد.
برنامه ریزی مداوم، نوشتن و انتشار پست های اینستاگرام به سطح استثنایی از سازماندهی نیاز دارد. به همین دلیل، توصیه می کنیم از تقویم محتوای رسانه های اجتماعی تا برنامه زمان بندی پست خود را از قبل برنامه ریزی کنید.
در اینجا منابعی وجود دارد که می توانید از آنها برای شروع سریع فرآیند ایجاد محتوای اینستاگرام خود استفاده کنید:
2. از ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا پست های خود را از قبل برنامه ریزی کنید. .
اینستاگرام انواع پست های متنوعی دارد، از عکس های مربعی سنتی گرفته تا داستان به قرار جدیدتر. این تنوع گسترده گزینههای زیادی برای افزایش فالوورها به ما میدهد، اما بدون ابزاری برای کمک میتواند دلهرهآور یا طاقتفرسا باشد. همیشه میتوانید به صورت دستی پست کنید، اما برنامهریزی پستهایتان از قبل میتواند به شما کمک کند تا از این قالبهای محتوا به طور مؤثرتری استفاده کنید.
در اینجا مقالات بیشتری وجود دارد که به شما در انتخاب ابزار مناسب و یادگیری نحوه زمانبندی پستهای اینستاگرام کمک میکند:
3. کیت اینستاگرام برای کسب و کار را با الگوها و دستورالعملها دانلود کنید.
دانلود یک کیت رایگان برای کمک به رشد نمایه اینستاگرام خود
مجموعهای از الگوها و راهنماهای نحوه کار، افزودنی ضروری برای شما هستند. جعبه ابزار رشد اینستاگرام. کیت HubSpot به شما این امکان را میدهد که تولید محتوا را تسریع کنید و در صدر آخرین روندهای اینستاگرام، از جمله تغییر اخیر آن از عکس های ثابت به ویدیوهای کوتاه.
داشتن این مورد به خصوص اگر در تولید محتوای اینستاگرام تازه کار هستید یا نمی دانید چگونه و از کجا شروع کنید مفید است. در این مرحله، باید خود را با نکات و ترفندهایی برای اینستاگرام مسلح کنید. در اینجا چند مقاله برای کمک به شما وجود دارد:
4. حساب خود را به یک نمایه تجاری تبدیل کنید.
در حالی که می توانید از نظر فنی فقط با استفاده از یک نمایه شخصی رشد کنید، توصیه می کنیم حساب خود را به نمایه کسب و کار اینستاگرام، یا شروع مجدد. با این کار به Instagram Insights دسترسی خواهید داشت. ، که به شما امکان می دهد بفهمید دنبال کنندگان شما چقدر سریع رشد می کنند و استراتژی شما چقدر خوب کار می کند.
حتی اگر فقط قصد دارید یک تولید کننده محتوای مستقل شوید، همچنان باید حساب خود را به گونه ای در نظر بگیرید که گویی یک تجارت است.
برای تغییر از حساب شخصی به حساب تجاری، مراحل زیر را انجام دهید:
- در برنامه اینستاگرام، به نمایه خود بروید.
- روی دکمه همبرگر منو در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
- روی تنظیمات در پنجره بازشو ضربه بزنید.
- روی حساب ضربه بزنید.
- در پایین، روی تغییر به حساب حرفهای ضربه بزنید.
سپس این گزینه را خواهید داشت که به طور کامل به یک حساب تجاری تغییر دهید یا به عنوان یک حساب حرفه ای بمانید.
5. نمایه اینستاگرام خود را برای کسب و کار سفارشی کنید.
در مرحله بعد، پروفایل اینستاگرام خود را سفارشی کنید تا زیبا به نظر برسد. به دنبال کنندگان بالقوه خود بگویید که هستید و به آنها دلیلی برای دنبال کردن شما ارائه دهید.
چطور؟ با اطمینان از اینکه نام کاربری شما قابل تشخیص است و به راحتی قابل جستجو است – مانند نام کسب و کارتان، شروع کنید. در مثال زیر، The Journal Shop از نام کاربری @thejournalshop استفاده می کند. .
اگر نام کسب و کار شما قبلاً انتخاب شده است، سعی کنید نام کسب و کار خود را به عنوان اولین قسمت از نام کاربری خود نگه دارید تا افرادی که کسب و کار شما را جستجو می کنند، احتمال بیشتری با شما پیدا کنند. برای مثال، خط تولید پوشاک فعال استرالیایی لورنا جین از نام کاربری @lornajaneactive استفاده می کند.
در زیر نکات بیشتری برای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام آمده است.
مرحله 1. عکس نمایهای را انتخاب کنید که با سایر شبکههای اجتماعی شما مطابقت داشته باشد، مانند آرم شرکت شما.
مرحله ۲. بیوگرافی خود را با اطلاعات لذت بخش، کاربردی و درباره برند خود پر کنید. اطلاعاتی از این دست به مردم اجازه می دهد تا بدانند شما در مورد چه چیزی هستید و به آنها دلیلی برای دنبال کردن شما می دهد. درج کنید که چه کسی هستید و چه کاری انجام میدهید، و حتماً اشارهای به شخصیت اضافه کنید.
در اینجا چند مثال برای الهام گرفتن آورده شده است:
- @cheekbonebeauty: “ضایعات کمتر. اخلاقی و ایمن مواد تشکیل دهنده.”
- @oreo: “لحظه های بازی از کوکی مورد علاقه شما.”
- @mrsbrittanyhennessy: “کمک به اینفلوئنسرها فراتر از #sponcon و ایجاد مشاغل پایدار “
- @CalifiaFarms: “چیزی متفاوت، چیزی بهتر. اجازه دهید به شما نشان دهیم گیاهان چه کاری می توانند انجام دهند.”
- @coragedolls: “بالا بردن، آموزش، و تشویق دختران رنگین پوست به با عروسک هایی که در نهایت شبیه او می شوند متوقف نشدنی باشید.”
مرحله 3. برای ایجاد آن یک درخت پیوند را به بیو خود اضافه کنید برای افراد آسان است که در صورت تمایل مستقیماً از اینستاگرام به سایر سیستم عامل های شما بروند. فضای اختصاص داده شده برای URL ها، املاک و مستغلات گرانبها است. هنگامی که 10000 فالوور دریافت می کنید، می توانید پیوندهایی به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید.
تا آن زمان، بیوگرافی شما تنها جایی در اینستاگرام است که می توانید لینک های قابل کلیک قرار دهید، بنابراین از آن عاقلانه استفاده کنید (تا به حال این خط “لینک در بیو”؟). توصیه می کنیم از پیوند کوتاه شده و سفارشی شده Bitly استفاده کنید تا آن را قابل کلیک تر کنید.
مرحله 4. اعلانها را فعال کنید تا بتوانید ببینید چه زمانی افراد عکسهای شما را به اشتراک میگذارند یا روی آنها نظر میدهند. این به شما امکان میدهد سریعتر با آنها ارتباط برقرار کنید – درست مانند بسیاری از شرکتها در توییتر. برای فعال کردن اعلانها، به «Options» و سپس «Push Notification Settings» بروید. برای هر دسته، «از همه» را انتخاب کنید.
یک کلمه به خردمندان: توصیه نمیکنیم حساب اینستاگرام خود را برای پستهای خودکار به توییتر و فیسبوک (یا دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی) پیوند دهید. زیرا هر پلتفرمی به مخاطبان متفاوتی پاسخ میدهد و به انواع مختلفی از پستها نیاز دارد.
6. یک سازنده محتوا با تجربه تعیین کنید.
همانطور که باید یک (شاید دو) نفر دیگر حسابهای رسانههای اجتماعی شما را مدیریت کنند، فقط یک یا دو نفر باید وجود داشته باشند مدیریت حساب اینستاگرام خود.
در صورت امکان، فردی با تجربه در پلتفرم را انتخاب کنید که آن را “دریافت” کند — و مطمئن شوید که از همه ویژگیهای جدیدی که اینستاگرام از قرار به خرید اینستاگرام.
به این ترتیب، میتوانید با یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک خالق دیجیتال، دانلود الگوهای ایجاد محتوا، و به دنبال گواهینامه بازاریابی اینستاگرام.
بیاموزید چگونه با دوره رایگان بازاریابی اینستاگرام HubSpot فالوور را افزایش دهید
از طرف دیگر، میتوانید تولیدکنندگان محتوای آزاد را از بازارهایی مانند:
استخدام کنید
در مورد آنچه که به طور خاص پست می شود: اگر یک کارآفرین یا حرفه ای انفرادی باشید، آزادی زیادی خواهید داشت. اگر برای یک سازمان بزرگ کار میکنید، ممکن است متوجه شوید که افراد زیادی میخواهند در مورد پستشده نظر بدهند. این زمانی است که یک فرم درخواست سازمانیافته رسانههای اجتماعی یا سند دستورالعمل به کارتان میآید.
این سند باید به مردم اطلاع دهد که چگونه پستی را در حساب اینستاگرام خود درخواست کنند، چه زمانی آن را پست کنند، ارزش پست چیست و چرا شرکت شما باید آن را پست کند.
7. بهترین شیوه های عکاسی و ویرایش را دنبال کنید.
در اینستاگرام، کیفیت پست مهم است. زیاد. فالوورهای توییتر شما ممکن است چند توییت بد را ببخشند، اما یک عکس بد در اینستاگرام یک نه بزرگ است.
خوشبختانه، برای اینکه پوستر خوبی در اینستاگرام شوید، مجبور نیستید یک دوره عکاسی بگذرانید – و همچنین لازم نیست هفتهها قبل از شروع کار تمرین کنید. اما باید با نکات اولیه عکاسی و برنامه های ویرایش عکس آشنا شوید.
بهترین شیوه های عکاسی
از آنجایی که اینستاگرام یک برنامه تلفن همراه است، به احتمال زیاد برخی از محتوایی که در اینستاگرام ارسال می کنید در دستگاه تلفن همراه شما گرفته می شود. این مورد انتظار است.
اگر بودجه شما اجازه میدهد، سرمایهگذاری در عکاسی حرفهای برای عکسهای اینستاگرام خود را در نظر بگیرید، زیرا این کار باعث ارتقای پروفایل شما میشود. در غیر این صورت، یک گوشی هوشمند و چند برنامه ویرایش این کار را انجام می دهند.
- در یک زمان روی یک موضوع تمرکز کنید.
- فضای منفی را در آغوش بگیرید.
- چشم انداز جالب را بیابید.
- به دنبال تقارن باشید.
- جزئیات کوچک را ثبت کنید.
- فالوورهای خود را بخندانید.
قبل از پست کردن عکس ها را ویرایش کنید.
اینستاگرام دارای برخی از قابلیتهای ویرایش اولیه است، اما اغلب، آنها برای عالی ساختن تصاویر کافی نیستند.
اکثر عکسهای شما باید حداقل از طریق یک یا دو برنامه های ویرایش عکس در تلفن همراه خود قبل از باز کردن آنها در اینستاگرام. برخی از گزینه ها عبارتند از:
یک تم اینستاگرام ایجاد کنید.
علاوه بر این، ایجاد یک زمینه منسجم اینستاگرام در فید شما، بنابراین هرکسی که برای اولین بار از حساب شما بازدید می کند می تواند برند شما را درک کند. مثال زیر از @the.plottery از موارد مشابه استفاده می کند تایپوگرافی و رنگ های بنفش در سراسر.
8. به یک برنامه منظم پست کردن پایبند باشید.
هنگامی که نمایه خود را ایجاد و بهینه کردید، شخصی آن را مدیریت کرد و دارایی های خلاقانه خود را آماده کردید، وقت آن است که پست کردن را شروع کنید. ما قبلاً منابعی را برای شروع به اشتراک گذاشتهایم، اما ارزش آن را دارد که دوباره آن را تکرار کنیم، زیرا پست کردن مداوم بیشترین تأثیر را بر تعداد فالوورهای شما خواهد داشت.
این ایده خوبی است که تعداد قابل توجهی از پستهای فوقالعاده داشته باشید – شاید 15 یا بیشتر – قبل از شروع به تعامل با افراد و انجام این فهرست. به این ترتیب، وقتی افراد از نمایه شما بازدید میکنند، عکسها را تمام صفحه میبینند و میدانند که شما مرتباً محتوای عالی پست میکنید.
اگر قبلاً این کار را نکردهاید، این الگوی تقویم محتوای رسانه های اجتماعی را بارگیری کنید و برای پست های خود برنامه ریزی کنید. بهتر است چند روز یا چند هفته قبل از تاریخ انتشار، مجموعهای از محتوا را آماده کنید.
این تضمین میکند که همیشه در طول تعطیلات، تعطیلات و حتی بلوکهای خلاقانه محتوا داشته باشید.
هنگامی که برنامهریزی پستهای خود را برنامهریزی میکنید، شخصیت مورد نظر خود را در ذهن داشته باشید، زیرا این میتواند به شدت بر زمان و دفعات ارسال شما تأثیر بگذارد – به خصوص اگر مخاطبان را در منطقه زمانی متفاوتی هدف قرار دهید. (Download this free template for creating buyer personas if you don’t have a few already.)
Optimizing your schedule for your specific audience might take time and experimentation.
Experiment with these times and days to see what works with your audience. You may find that your target users are most active and engaged at different times.
9. Allow outside contributors to curate your content.
Although it’s best to have only one or two people manning your account, one or two people can’t be everywhere at once taking photos. What about that fun sushi night the engineers had last night? Or the event your head of sales spoke at earlier this week?
There’s a whole breadth of content you’ll want to post to Instagram, and more often than not, one person won’t be able to keep track of it all.
One solution? Create a system where you can curate photos and content from members of your team.
There are a few ways to do this. The first option is to create a specific email address for employees to send their photos, short videos, memes, hyper-lapses, and so on.
Encourage people to add a descriptive subject line so you can easily sort through the content they’re sending. While this doesn’t seem like the smoothest way to curate photos, it’s actually the easiest for the people sending you photos — and the easier you can make it for them to send content, the more content you’ll get.
If your team shares a Box or Dropbox account, you could also create a shared folder where people can automatically drop their photos and videos.
10. Use a consistent, platform-specific brand voice.
Photos and videos might be the most important part of your Instagram posts, but captions, comments, and other text should never be an afterthought. If you’re building a brand on Instagram or have more than one Instagram manager, consider developing a consistent voice that humanizes your brand.
This shows potential followers that you are credible and relatable, rather than formal or intimidating.
When developing a voice, you should keep the platform and your audience in mind.
For example, many influencers and prominent accounts on Instagram have a very casual voice and style but remain professional and on-brand. Once you’ve got your voice down, make sure it stays consistent and natural in your captions, comments, messages, and your bio.
11. Write engaging, shareable captions.
Captions are an essential part of your post — the icing on the cake if you will. Consistently great captions can do wonders for humanizing your brand, winning over followers, and making your content more shareable — thereby giving you more exposure.
Here are a few things you might see in a winning Instagram caption:
- Clever or witty comments
- Calls to action
- Relevant emojis
- Hashtags
Clever or Witty Comments
Some brands and influencers have used clever or witty captions, or even audience-appropriate jokes to further humanize themselves on Instagram.
My colleague Kelly Hendrickson, HubSpot’s social media team manager, says that she loves Netflix’s account and sub-accounts, particularly because of the post captions.
“They have such a clear brand voice, and you laugh along with them. They’re in on the joke, just like one of your friends,” she says.
Netflix’s voice is casual, trendy, and humorous while still staying on brand.
In the post above, the caption is funny, authentic, and relatable.
Calls to Action
Another way to increase the shareability of your caption and engage your followers is to ask questions or have some sort of call-to-action in the captions of your photos.
For example, you might write, “Double-tap if you find this funny,” or “share your story in the comments.”
In the example below, we asked followers of the HubSpot Instagram account to drop a tip on measuring social media ROI:
Relevant Emojis
Adding just a few relevant emojis can add even more personality to your posts. It could also make them even more noticeable on an Instagram feed. Many content creators and brands include witty text with relevant emojis to make the post pop. For instance, @ugarteaurelia uses taco emojis to highlight the topic of her post (tacos, of course).
Along with the three items listed above, you’ll also want to include hashtags.
12. Optimize posts with relevant hashtags.
On Instagram, a hashtag ties conversations from different users who wouldn’t already be connected into a single stream. If you use relevant Instagram hashtags, your posts will gain exposure to a wider audience and help you become discoverable to potential customers.
The key to using hashtags effectively is to be selective and use them sparingly. Try to limit the number of hashtags per caption to around three. Similarly, don’t use “like for like” hashtags, like #like4like or #like4likes.
This is a shortcut tactic that’ll only leave you with low-quality followers.
To find the hashtags your audience might be using, do a little research on relevant hashtags in your niche or industry. The easiest way to do this research is in the Instagram app itself, in the Explore tab (i.e., the magnifying glass icon).
When you search for one hashtag, it’ll show you a list of related hashtags at the top of your screen.
For example, when I search for #digitalmarketingstrategy on Instagram, it shows me relevant hashtags like #digitalmarketingexpert, #digitalmarketing, and so on.
To help relate to your followers on a personal level, you might consider hopping on hashtag trends like #tbt (“Throwback Thursday”), #MotivationMonday, #TransformationTuesday, or other trending hashtags.
Once you build up a following, you can try creating your own hashtags — like your company name or a slogan that applies to your content. This is a great way to build up your brand on the platform and build a more cohesive presence.
13. Lean into trending content formats.
With the arrival of TikTok on the social media scene, short-form videos have become one of the most effective content formats on social media.
In fact, according to a HubSpot Blog survey, 85% of marketers who use short-form videos find them to be the most effective content format. And 95% of marketers who leverage short-form videos plan to increase their investment or continue investing the same amount in the following year.
That’s why it’s important to lean into trending content formats. After TikTok, Instagram came out with IG Reels, and this feature is a great way to post funny, relatable content.
When Instagram comes out with new tools, like IG Reels, don’t be afraid to use those features because they can help you gain Instagram followers.
14. Post content your followers want to see.
To gain your first 1,000 followers on Instagram, it’s important to know who your audience is. Once you’ve created your Instagram account, you should take note of which posts perform best.
Is it interactive content, behind-the-scenes stories, funny and relatable posts, or something else? When you have a general idea of what performs best, continue to create that type of content.
Additionally, Instagram has many tools and features you can use: IG Reels, Instagram Stories, Instagram Live, Highlights, etc. Begin by posting several types of content formats and see which one does best. Then, come up with a strategy and master that one tool. Doing so will help you create content your followers want to see and gain new followers.
15. Promote your Instagram.
Like the old adage about a tree falling in a forest, if you start an Instagram account without promoting it, is the account even real yet? خب بله. But, you’ll have fewer followers.
One of the best ways to gain followers is to promote your Instagram account. Embed posts in your blogs, post on your other social media platforms, and share social links in your email newsletters. A great way to gain followers on one platform is to ask current followers on other platforms if they want to follow you somewhere else as well.
Additionally, to promote your Instagram, it’s important to get started with Instagram promotions and ads. This will help you reach a wider audience. I know it might seem like ads are only effective for selling certain products, but I’ve followed several business accounts because of a sponsored post I saw.
Here are a few articles to get you started:
16. Engage with users through follows, likes, and comments.
Instagram is very much a community, and one great way to get involved in that community is to find people who post pictures that interest you, follow their accounts and interact with their content. It’s the most natural way to draw attention to your own Instagram account.
This accomplishes two things: for one, when they get the notification that you’ve followed them, there’s a good chance they’ll check out your profile. This goes back to the importance of having great content on your account before you start reaching out to others.
Secondly, it means you’ll be seeing their recent posts in your feed, so you can Like and interact with them if you choose to.
As you build a following, celebrate your followers by responding to and pinning their comments, and even reposting their posts for user-generated content.
17. Cross-promote with influencers and brands with similar audiences.
Once you build rapport with the folks behind accounts with similar audiences to your own, consider collaborating with them.
Partnering with Instagram influencers and brands helps with discoverability, reach, and social proof.
For instance, influencer @lavishlyjackie posted a sponsored video with Olive Ateliers. The vintage shopping brand then used the video in their collateral.
With this partnership, both accounts can expand their reach and gain new followers. این یک برد-برد است. However, be sure to create content that seems natural and makes sense for your brands and collective audience.
18. Run Instagram contests to encourage engagement.
Another great way to expand your reach while increasing engagement with your photos is to run an Instagram contest or giveaway. As part of your contest, you can ask users to follow your account, like, and/or comment on the post to be eligible to win.
I mean, come on. Who doesn’t love winning free stuff?
You can also add a user-generated content (UGC) element to the contest, too, where people post a photo of their own and use a specific hashtag.
19. Explore Instagram Stories’ interactive features.
Instagram has always given brands the platform to share beautiful, curated photos to represent their companies.
However, with the introduction of ephemeral Instagram Stories, brands can also share on-the-fly, behind-the-scenes looks for 24 hours that may not be as polished as a published photo, but give your brand more personality on the platform.
Just look at how Snapchat exploded a few years ago. Once platforms like Instagram and Facebook introduced similar features, it made those apps more valuable and interesting in the eyes of users. Although Snapchat pioneered this feature, Instagram Stories now has over 500 million daily users.
Along with sharing video clips and static images through Instagram Stories, users can also use polls, event reminders, and the “Ask a Question,” tool to gain more engagement and learn more about their audiences.
Once a user is verified or has over 10,000 followers, they can even include a link to a webpage within a story.
How Brands Can Use Instagram Stories
Instagram Stories disappear after 24 hours unless they are marked as a “Story Highlight.”
Highlighted stories will show up at the top of your profile between the photo feed and your bio.
Here are a few other brands we recommend following to see what they’re sharing:
Dana Shultz (@minimalistbaker) publishes easy vegan and gluten-free recipes on her blog. Her Stories feature neat how-to videos of her making breakfast and testing out new recipes in her kitchen. The behind-the-scenes aspect of her Stories provides a lot of human context for her blog’s brand, and everybody loves a good how-to video.
Casper publishes quirky Instagram content to advertise their mattresses — without overtly doing so. The main theme of their content? Staying in is better than going out (because you can stay in and lay on a comfy Casper mattress, naturally).
They’ve even created a gallery for followers to use as backdrops for their Snapchat and Instagram stories to make it look like they’re out at a party when in reality, they’re laying in bed.
One of their latest Instagram Stories featured someone watching “The Sopranos” in bed, with the caption: “Who needs plans when you have five more seasons?”
This video supports Casper’s campaign to stay in bed with a very real look at what millions of people do when they’re hanging out at home.
Here are our tips for using Instagram Stories for your brand:
- Whether it’s funny, sad, or unique, be authentic. Your photo gallery is where content can be perfect and polished. Instagram Stories are for the raw, unscripted, and unretouched. Use Stories to share the other side of your brand that followers might not be able to see elsewhere. Do you have a dog-friendly office? Is your team trying out the latest challenge? Start filming to showcase the more human side of your brand.
- Go behind the scenes. These are by far our favorite types of content for ephemeral video sharing. Show followers what goes into the planning of an event or the launching of a product, and make it fun. Your followers want to feel included and in the know. You could also use Stories to cultivate a brand loyalty program that only rewards people who check out your content.
20. Use the Instagram Live feature.
Instagram also lets users record and share Live videos, another content format that’s proven to be hugely popular on other social networks. What’s unique about Live videos on Instagram? They disappear when users stop filming.
This authentic, bi-directional experience lets brands share unscripted, raw moments with their audience to incorporate human elements into a social media platform that’s highly edited and polished in its traditional use.
Since the Live feature launched, Instagram has added even more features that may enable further engagement or interactions from viewers, such as:
- Request feature to go live with the live account
- Pinned comment
- Q&A box
- Up to four accounts on Live at a time
- Filters
Live video is a growing trend across a variety of social media platforms, so if something interesting is happening, start rolling. Whether it’s an event, a team birthday party, or behind-the-scenes footage, your devoted followers want to see what you’re up to.
And if you want to make it even more interesting, you could collaborate with an influencer or another brand to host a Live. With people that your audience is interested in, you can promote this Live event, and then host it on your profile.
Promoting this type of event will help you tap into someone else’s audience while interacting and engaging with your followers by answering their questions and talking to them during the Live.
21. Share your profile link on your website and social media channels.
Have a website? Newsletter? YouTube channel? Make sure you include a link to your Instagram on every single platform.
The first place you’ll want to make sure to add an Instagram badge is your website, specifically your footer and “About Us” page.
Here’s what the badge could look like:
If your brand has brick-and-mortar locations, put out a good ol’ print call-to-action letting people know you have an Instagram account and encouraging them to follow you. You can also place them on your business cards. You might even offer a discount code for doing so.
Also, be sure to promote your Instagram account on your other digital platforms. Chances are, the folks who already follow you on Facebook and Twitter will also follow you on Instagram without much prodding.
Let those followers know you’re on Instagram and encourage them to follow you there.
In this example, wine company The McBride Sisters encouraged their email subscribers to follow them on Instagram with a simple CTA: “Join the community.”
22. Post user-generated content.
Similar to cross-promotion, brands can publish user-generated content to show appreciation for existing customers and generate social proof at the same time.
If I see a regular person endorsing a product on Instagram, I’m more likely to believe they really like the product.
The same is true for most consumers. That’s why sites like Yelp are so popular.
Ultimately, user-generated content can be an excellent strategy when trying to increase brand awareness and trust in your products or services.
For instance, Bevel reposted a video from blogger Rickey Scott using and recommending their products to their 600+ followers.
Posting Scott using Bevel is a smart move.
Firstly, the product is designed with black men in mind. Having Scott, who is part of the brand’s target demographic, recommend the product serves as the social proof the brand wants.
Furthermore, part of Scott’s audience will likely fall within Bevel’s target audience. Simply put, the two brands have similar audiences and brands that align well, which is why it’s a good opportunity for Bevel to promote Scott’s content.
23. Diversify your audience to resonate with different types of users.
As your followers grow, it can be tricky to identify what content types will resonate with them. With this in mind, divide your audience into sub-groups and target your content to various demographics.
For instance, if you have 200K followers, those followers probably come from different regions of the world, have different interests and hobbies, and likely have different careers. Rather than post all-encompassing content that will satisfy all your followers at once, conduct some analytics research to separate them into smaller sub-groups.
Take Starbucks as a good example of this. Starbucks has millions of followers. There’s no way the global coffee brand can post content to satisfy millions of people at once — and it doesn’t try to.
Instead, Starbucks regularly posts more exclusive content geared towards particular groups, such as this post they published showing a typical work day at a Starbucks location:
This post won’t appeal to the majority of Starbucks followers who don’t work from home, but that’s OK.
You don’t always need to post content to please everyone. Instead, demonstrate your company’s ability to connect and engage with sub-groups and post what aligns with your own brand’s values.
Creating a work-friendly atmosphere is something that matters to Starbucks, so by posting about coffee shop work days, they’re doing more to demonstrate their values than they are appealing to everyone. Which is kind of the point, isn’t it?
24. Apply for a verification badge.
When an account on Instagram is verified, it has a blue dot, called a badge, next to the username. When another user comes across this profile or finds the verified username in search, the blue dot confirms to them that the account is the business, individual, or brand that it’s claiming to be. Author @angiethomas has one such badge.
While Instagram has a list of eligibility requirements for the badge, the platform does allow users to apply for one. You can learn more about that process on Instagram’s Help Center.
25. Create your own filters and badges.
When it’s time to promote a new product or feature, creating your own filters, stickers, or badges can help you reach a new audience. You can learn how to create your own filter or sticker to jazz up your Instagram Stories.
The best way to do this is to use these on highly shareable posts that followers will want to add to their own Stories. This way, you’ll reach their audiences and your users will promote your page for you.
26. Tag relevant users.
Another way to gain more followers on Instagram is to tag relevant users in your posts. Your posts will then show up in that person’s tagged posts, and anyone who looks through there will find your page (and hopefully, follow).
However, it’s important that you only tag people who are in the photo, or relevant to the photo. For example, many times, influencers tag the clothing or makeup brands they wore in a photo.
27. Post content that’s meant to be re-shared.
Each post on your Instagram should have a purpose. It could be to generate likes, comments, engagement, shares, etc. However, you can’t expect followers to re-share content just for the heck of it. There needs to be a reason.
Because of this, reverse engineer your Instagram posts. Think, “What type of content would my audience re-share?” Then, create that content. It could be a quote, a meme, an infographic, statistics, etc.
To gain new followers, you should post content that’s meant to be re-shared, so that when others do re-share it on their own Instagram Stories and tag you, their audience will find you and follow you.
28. Get on the Instagram Explore page.
Getting on the Instagram Explore page is easier said than done. We get that. However, creating posts that are aimed at getting on the Explore page means you’ll be creating easily shareable and trendy content.
Think about viral trends and create a video that your audience might engage with. Additionally, use hashtags and tag other users and brands in those posts.
Instagram’s Explore Page algorithm also seems to grab content that has more engagement, especially if said engagement happens in the first few hours of posting. In Instagram’s case, quality is better than quantity, and getting interaction from influential users (i.e. having a higher follower count) is one of the best ways to do it.
29. Share educational content with Instagram carousels.
Similar to creating content that’s meant to be re-shared, you can also create educational content in the form of Instagram carousel posts. Instagram carousels have become a popular way to educate audiences on an idea or topic.
Think about what you can educate your audience on and then create a simple Instagram carousel post with an engaging title that entices users to click on the post.
With this type of content, you can share the post on your Stories, and then hopefully other users will be compelled by the content to share on their Stories as well.
30. Host an Instagram account takeover.
When you’re collaborating with influencers and other brands, think about hosting an Instagram account takeover. You can have an influencer take over your Stories for the day, and promote this on their own Stories.
Then, you’ll get their followers to follow along with the Stories and hopefully follow your account.
Additionally, you can ask an influencer or brand if you can take over their Stories, and interact with their audience as a way to promote your own account.
Quality Over Quantity Still Matters
Ultimately, it’s important to focus less on the number of followers you have, and more on the quality of content you create. Your audience will grow naturally if you put effort and time into creating engaging, informative, or inspirational content without worrying about “quick fixes” for boosts in followers.
You want to play the long game on Instagram, and that starts with focusing on what you can control: the quality of the content you produce, the messages you promote, and the brand you build.
Editor’s note: This post was originally published in February 2016 and has been updated for comprehensiveness.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.