راهنمای مبتدیان برای ستون های برند
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
راهنمای مبتدیان برای ستون های برند
بازاریابی و برندسازی قرن هاست که وجود داشته است. اما ستون های برند ایده جدیدتری هستند.
از آغاز عصر دیجیتال، شرکتها برندهای خود را با هدف دادن شخصیت و هویت به شرکت خود بازاریابی کردهاند.
اما همانطور که رویه برندسازی تکامل یافته است، انتظارات مخاطبان نیز تکامل یافته است. امروزه کسب و کارها به چیزی بیش از یک شعار جذاب برای پشتیبانی از نیازهای مشتری نیاز دارند. شرکتها دیگر فقط محصولات نمیفروشند – آنها مارکهایی ایجاد میکنند که باید در مورد تأثیر آنها بر جامعه صحبت کنند.
در این پست، نحوه ایجاد ستونهای برند را مورد بحث قرار میدهیم که میتواند به شما کمک کند هدف، ارزشها و هویت برند خود را برای رشد مداوم تعریف کنید. به خواندن ادامه دهید یا برای یادگیری به جلو بروید:
ستون های برند چیست؟
ستون های برند ارزش ها و ویژگی هایی هستند که برند شما را تشکیل می دهند. برند شما باید درباره نحوه انتقال پیام خود به جهان باشد. ستون های برند با تعریف نکات اساسی که شرکت شما را از رقبایتان متمایز می کند، به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید.
به عنوان مثال، ستونهای برند میتوانند ارزشهای اصلی، نقاط قوت مهم، یا جنبههایی از یک برند باشند که از ایده اصلی “شما کی هستید؟”
پشتیبانی میکند یا به آن ابعاد میبخشد.
در اصل، این ستونهای برند میتوانند هر چیزی را که مشتریان شما مهم بدانند – شاید نوآوری، قابلیت اطمینان یا تحویل به موقع باشد.
ستونهای برند میتوانند برند شما را متمایز کنند و باید توسط مشتریان ارزشگذاری و تایید شوند. وقتی کسی می پرسد که چرا مشتریان شما برند شما را دوست دارند، می خواهید آنها بتوانند ستون های برند شما را نیز فهرست کنند.
این ستونها باید تصمیمات استراتژیک برای ارائه محصولات یا خدمات بهتر به مشتریان شما باشند.
چرا ستون های برند مهم هستند؟
برندها، به ویژه در صنایع رقابتی، برای افزایش آگاهی و ارزش برای یک شرکت ضروری هستند. یک برند قوی نقطه اتصال مشتریان است. این به یک کسب و کار کمک می کند تا به سرعت با ماهیت چشم انداز و ارزش خود ارتباط برقرار کند.
اما برندسازی نیز یک فرآیند ذهنی است. بر اساس ارز عقیده معامله میکند و آن را در معرض گرایشها، دنبالکنندگان بیثبات و غیره قرار میدهد. بنابراین، هرچه شالوده برند قویتر باشد، احتمال بیشتری برای مقابله با طوفانهای تغییرات وجود دارد.
ستون های برند جزء جدایی ناپذیر این پایه هستند. آنها نقاط تماسی هستند که به یک برند کمک می کنند تا ارزش متمایز خود را تعریف و تدوین کند. هر ستون برند گامی به سوی ارتباط واضح تر است.
هر ستون تفاوت های ظریف یک نام تجاری جدید را از بین می برد. این به مردم کمک می کند تا برند را به محصولات و خدماتی که یک کسب و کار ارائه می دهد متصل کنند. همچنین به مشتریان، ذینفعان و سرمایه گذاران کمک می کند تا بدانند حمایت از شرکت شما به چه معناست.
می دانم که این ممکن است کمی مفهومی به نظر برسد. اما وقتی آنها را به دستهبندی تقسیم کنیم، میتوان درک ستونهای برند را آسانتر کرد. در زیر، بیایید در مورد پنج دسته ستون برند که میتوانید برای تعیین ستونهای برند خود استفاده کنید، بیاموزیم.
پنج رکن برند چیست؟
- هدف
- ادراک
- هویت
- مقادیر
- تجربه برند
ارکان اصلی برند عبارتند از هدف، ادراک، هویت، ارزشها و تجربه برند.
1. هدف
هدف را می توان به عنوان ماموریت و اساس شرکت شما توصیف کرد. این به سوالاتی مانند “چرا شرکت خود را راه اندازی کردید؟” و “به چه چیزی امیدوار هستید؟”
پاسخ می دهد.
به طور استراتژیک به این موضوع فکر کنید. چه چیزی را به عنوان هدف خود می خواهید به مخاطبان خود بگویید؟ چه چیزی را می خواهید به کارمندان یا کارمندان بالقوه بگویید؟ دانستن هدف خود به شما کمک می کند تا کارمندانی را استخدام کنید که با ماموریت شما همسو باشند و به درستی مخاطبان شما را هدف قرار دهند.
هدف را می توان حتی به عنوان فرهنگ شرکت شما توصیف کرد. برای مثال، در HubSpot، فرهنگ ما در مورد افرادی است که دارای روحیه رشد هستند (آنها متواضع، همدل، سازگار، قابل توجه و شفاف هستند). مخفف HEART یکی از ستون های برند ما به عنوان یک شرکت است.
2. ادراک
ادراک درباره این است که مشتریان شما چگونه شرکت و برند شما را درک می کنند. باید بررسی کنید که مشتریان فعلی برند شما را چگونه می بینند. یا اگر شرکت جدیدی هستید، برخی از ویژگیهایی را که میخواهید مشتریان با نام تجاری شما مرتبط کنند، یادداشت کنید.
این می تواند چیزی شبیه مهمان نوازی یا رهبری باشد. اگر اینها ستونهای برند شما هستند، پس میخواهید مشتریان شما را بهعنوان یک رهبر در صنعت خود ببینند که یک میزبان قابل اعتماد و خوب است (مثلاً برای یک هتل منطقی است).
3. هویت
این ستون برند به این موضوع می پردازد که شما به عنوان یک برند چه کسی هستید. برند چیزی است که شما هستید، چیزی نیست که دارید. همه چیز در مورد شخصیت شما به عنوان یک شرکت است.
بهعنوان مثال، یک ستون برند هویت میتواند چیزی شبیه به «شاد» یا «پررنگ» باشد. این بدان معنی است که شما می خواهید مشتریان شما را دارای شخصیتی گستاخ ببینند. دلیل تعریف این ستون برند این است که شما یک چراغ راهنمایی برای نحوه انسان بودن و تعامل با مشتریان خود دارید.
4. مقادیر
ارزش های شما در مورد انتقال موقعیت کلی شما به مخاطبان است. چه چیزی برای شما به عنوان یک شرکت مهم است؟ چگونه می خواهید تفاوت ایجاد کنید؟ این می تواند چیزی شبیه ارزش گذاری یکپارچگی و مالکیت باشد.
5. تجربه برند
در نهایت، تجربه برند ستونی است که به شما کمک می کند محصولات و خدمات خود را ارتقا دهید. مردم زمانی از محصولات و خدمات استفاده می کنند که یک برند را دوست داشته باشند. این روزها گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، مشتریان تمایل دارند از شرکت هایی که دوست دارند خرید کنند. این بدان معنی است که شما باید یک تجربه مشتری مثبت و ارتباط با برند کلی خود ایجاد کنید.
با استفاده از این ستون های برند به عنوان پایه، می توانید هویت برندی ایجاد کنید که شما را از رقبایتان متمایز کند. شرکتهایی که شکست میخورند به احتمال زیاد به این موضوع توجه نکردهاند که ستونهای برندشان چیست و چگونه همسو میشوند.
اگر استراتژی قوی دارید، اما هدف یا هویت ندارید، مردم احساس نمیکنند مجبور به خرید از شما هستند. اما اگر قول دهید که برای تجربه کاربر ارزش قائل هستید، اما درک آن از بین رفته است، در این صورت موفقیتی نیز نخواهید داشت.
در بخش بعدی، بیایید بررسی کنیم که چگونه میتوانید از این دستهها برای تعریف ستونهای برند خود استفاده کنید.
چگونه ستون های برند خود را تعیین کنید
- هدف شرکت خود را اصلاح کنید
- تحقیق کنید تا بفهمید مشتریان چگونه برند شما را می بینند
- هویت برند خود را توسعه دهید
- ارزش های شرکت خود را تعریف کنید
- یک تجربه برند قدرتمند ایجاد کنید
- ایده های خود را آزمایش کنید
- استراتژی برند خود را برای برآورده کردن نیازهای مشتری تنظیم کنید
برای تعیین ستون های برند خود، به استراتژی برند خود فکر کنید و چیزهایی را ارائه دهید که به وضوح شخصیت، صدا، تجربه مشتری، هدف، و اینکه مردم چگونه برند شما را درک می کنند، مشخص می کند.
1. هدف شرکت خود را اصلاح کنید
بیش از 60٪ از کارآفرینان کسب و کاری را راه اندازی می کنند زیرا آنها می خواهند رئیس خودشان باشند. اما کمی عمیقتر کن، و دلایل زیادی وجود دارد که مردم کسبوکار خود را راهاندازی میکنند.
گاهی اوقات در حال یافتن چیزی است که در صنعتی که با آن آشنا هستند گم شده است. یا محصول ممکن است به هدفی مرتبط باشد که میخواهند به آن برسند، مانند بهبود دسترسی به فناوری از راه دور.
هنگامی که کسب و کار شما شروع به کار می کند، ممکن است لازم باشد روی تامین مالی، هزینه های اضافی و استخدام تمرکز کنید. این می تواند بر توانایی شما برای به خاطر سپردن این هدف اولیه برای کسب و کار شما تأثیر بگذارد.
اما این هدف اغلب هسته اصلی برند شما است. هنگام ایجاد ستون های برند، نوشتن چیزی که خوب به نظر می رسد اما واقعاً معنی ندارد، آسان است. به عنوان مثال، یک ستون خدمات برند عالی به نظر می رسد. اما اگر هدفی وجود نداشته باشد که این مفهوم گسترده را تقویت کند، خدمات فقط کاری است که هر کسب و کاری انجام می دهد.
همانطور که هدف شرکت خود را مشخص می کنید، به این فکر کنید که اگر شرکت شما وجود نداشت، مخاطبان شما چه می کردند. چه چیزی باعث می شود تجارت شما جایگزین نشود؟ آیا مردم شما هستند؟ رویکرد شما به تولید؟ تضمین کیفیت شما؟
در پس هر تصمیمی که به عنوان یک شرکت می گیرید، هدفی وجود دارد. قبل از اینکه ستونهای برند خود را پیشنویس کنید، آن هدف را دوباره بررسی و اصلاح کنید. و اگر به دنبال الهام گرفتن هستید، نمونههای بیانیه مأموریترا بررسی کنید. > از برندهای دیگری که شما را تحسین می کنید.
منابع ویژه: نمونههای بیانیه مأموریت
سپس، از خود بپرسید:
- چرا شرکت خود را راه اندازی کردید؟
- چه چیزی را می خواهید انجام دهید؟
- چگونه می خواهید به مشتریان خود خدمات رسانی کنید؟
- برای حمایت از ماموریت و چشم انداز خود چه ارزشی به مشتریان ارائه می دهید؟
ستون هدف شما باید به عنوان آهنربایی برای کارمندان و مشتریانی عمل کند که ارزشهای مشابهی دارند. همچنین یک قلاب برای بیان داستان شرکت شما و متمایز کردن خود از رقبا ارائه می دهد.
2. تحقیق برای درک اینکه مشتریان چگونه برند شما را می بینند
چه در حال ایجاد ستونهای نام تجاری جدید یا ایجاد ستونهایی به عنوان بخشی از تلاشهای خود برای تغییر نام تجاری خود باشید، درک مشتری کلیدی است.
با آنچه که مخاطبان شما از قبل درباره برند شما می دانند شروع کنید تا انتظارات بالای آنها را برآورده کنید. از ابزارهای گوش دادن اجتماعی و مدیریت شهرت استفاده کنید تا درک کنید که مشتریان در مورد برند شما چه احساسی دارند.
سپس، سفر مشتری خود را دنبال کنید. در هر مرحله، بازخورد مشتریان را در مورد تجربیات برند و محصولات خود جمع آوری کنید. در حین جمع آوری این اطلاعات، از خود بپرسید:
- چه نقشی در ذهن مشتری خود بازی می کنید؟
- آنها ارزش شما را چه می دانند؟
به عنوان مثال، بگویید مردم شما را به عنوان مکانی می بینند که برای یادگیری در مورد صنعت شما می روند. آیا این تصور با برند و اهداف تجاری شما همخوانی دارد؟ برای تأثیرگذاری بر این ادراک چه کاری می توانید انجام دهید؟
منبع ویژه: الگوی سفر مشتری
همچنین ممکن است بخواهید از الگوهای نمایه مشتری یا یک نمایه مشتری ایده آل ایجاد کنید. این ابزارها می توانند به شما کمک کنند تا مخاطبان هدف را برای تحقیق خود محدود کنید.
در حالی که حدس زدن در مورد احساس مشتریان و نحوه تعامل آنها با برند شما می تواند وسوسه انگیز باشد، بهتر است نظرات خود را با داده ها جفت کنید.
این درک عمیقتر از مشتریانتان میتواند به شما کمک کند تا یک ستون برند تجاری ایجاد کنید که با آنها طنینانداز شود.
3. هویت برند خود را توسعه دهید
هویت برند بیشتر از نام کسب و کار، شعار و آرم. این بیشتر از صدای نام تجاری شما یا عناصر برند.
وقتی صحبت از ستون های برند می شود، هویت برند شما یک شخصیت ترکیبی است. این ترکیبی از جامعه ای است که در شرکت خود ایجاد کرده اید و این که چگونه این صداها در کنار هم قرار می گیرند. هویت برند شما نشان میدهد که گروههای مختلفی که شرکت شما را تشکیل میدهند چقدر باورنکردنی هستند.
اما برای ایجاد یک ستون قوی، این هویت باید معتبر باشد. شما نمی توانید فقط آنچه را که می خواهید هویت شما به نظر برسد و به نظر برسد، اختراع کنید. این باید از صدای ثابت تیم، محصولات و برند شما باشد. و طبیعتاً باید به همه کارهایی که به عنوان یک تجارت انجام می دهید وارد شود.
برای توسعه ستون هویت خود، این سوالات را بپرسید:
- فرهنگ شما چگونه است؟
- نظر شما چیست؟
- از چه نوع لحن صدا در ارتباطات استفاده می کنید؟
- باورها و رفتارهایی که برند شما را تعریف می کنند چیست؟
تعریف صدا و نام تجاری شما مربوط به راهبردی است که می خواهید چگونه با مخاطبان خود در چندین پلتفرم صحبت کنید. شخصیت برند نشان میدهد که کارمندان چگونه میتوانند باشند، چگونه رفتار می کنند و مشتریان شما چه کسانی هستند.
4. ارزش های شرکت خود را تعریف کنید
ارزشهای شرکت به شما کمک میکند تا هدف کسبوکار خود را از یک چشمانداز تشخیص دهید. به مجموعه ای فعال از اصول. بنابراین، اگر هدف شما هدف نهایی است، ارزشهای شما راهی است که میخواهید برای رسیدن به آن هدف به عنوان یک تیم طی کنید.
ارزشهای شرکت شما معمولاً توصیف میکنند که چگونه کسبوکار شما میخواهد روابط را مدیریت کند و رشد کند. آنها ممکن است مستقیماً به ستون های برند شما متصل شوند، یا ممکن است الهام بخش ستون های شما باشند.
همانطور که ستون ارزشهای شرکت خود را تعریف میکنید، بپرسید:
- چه چیزی برای شما در تعامل با مخاطبانتان مهم است؟
- چه چیزی را بالاتر از هر چیز دیگری حتی قبل از منافع مالی خود ارزش قائل هستید؟
این ستون به شما کمک می کند تا مشخص کنید که به عنوان یک شرکت به چه چیزی اهمیت می دهید و چرا. اگر مطمئن نیستید که چگونه مقادیر خود را فشرده کنید، از این واژه نامه استفاده کنید. به یک کلمه یا عبارت ساده.
منبع ویژه: واژه نامه ارزش های شرکت
5. یک تجربه برند قدرتمند ایجاد کنید
اگر برند شما یک تجربه عالی. مشتریان روزانه هزاران تصمیم می گیرند. برای ایجاد یک نام تجاری با تأثیر، باید به این فکر کنید که چگونه می توانید بر آن تصمیمات تأثیر بگذارید.
ممکن است کوچک یا بی اهمیت به نظر برسد، اما انتخاب هایی مانند مدت زمانی که برای پوشیدن یک جفت کفش طول می کشد یا بافت یک رشته فرنگی می تواند در احساس مشتریان شما تفاوت ایجاد کند. اگر این احساس کوتاه ادامه داشته باشد، دفعه بعد که با یک دوست تلفنی صحبت می کنند یا در شبکه های اجتماعی پیمایش می کنند، آن را به خاطر خواهند آورد.
بنابراین، به ایجاد یک تجربه تجاری عالی و تنظیم ستون برند مناسب برای تعامل فکر کنید:
- چگونه می خواهید به مشتریان خود احساسی بدهید؟
- چگونه مشتریان در هر نقطه تماس با شما تعامل دارند؟
- میخواهید مشتریان چه نوع تجربهای داشته باشند؟
- چه چیزی باعث می شود تجربه مشتری شما بهتر از رقبای شما باشد؟
تجربه برند بیشتر شخصیت و شهرت شما را مشخص خواهد کرد. هنگام ایجاد ستون های برند خود، به این فکر کنید که مشتریان شما چه چیزی از شما دریافت می کنند. آیا آنها راحتی، کیفیت بالاتر یا صرفه جویی در زمان دارند؟
6. ایده های خود را آزمایش کنید
یک پیشنویس میتواند عالی به نظر برسد، اما زمانی که در موقعیتهای واقعی اعمال میشود، کارایی ندارد. و یک ایده بزرگ می تواند کسب و کار منطقی باشد، اما با مشتریان طنین انداز نشود. بنابراین، هنگامی که ستون های برند خود را تهیه کردید، ایده های خود را تأیید کنید.
ممکن است بخواهید با تیم داخلی خود یا گروهی از مشتریان نظرسنجی انجام دهید. گروههای تمرکز و تست A/B نیز استراتژیهای مفیدی هستند.
همچنین ممکن است بخواهید تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید تا ببینید آیا ستون های برند شما با دیگران در صنعت شما مطابقت دارند یا خیر.
پس از آزمایش اولیه و راهاندازی، آزمایشهای منظم انجام دهید تا ببینید ادراک نام تجاری نیاز به به روز رسانی دارد تا با نیازهای مشتری شما تکامل یابد.
7. استراتژی برند خود را برای رفع نیازهای مشتری تنظیم کنید
بعد از جمعآوری دادههای مشتری در مورد ستونهای برند خود، از آن به خوبی استفاده کنید. ایجاد یک استراتژی ستون برند و حفظ آن برای عمر برندتان می تواند وسوسه انگیز باشد. اما گاهی اوقات شرکت شما باید با مشتریان خود تغییر کند.
علاوه بر تغییر استراتژی خود، راه هایی برای انتقال فعالانه تغییرات به مخاطبان خود بیابید. عرضه محصول اغلب ممکن است مانند یک رویداد بزرگ در یک سازمان به نظر برسد، اما به دلیل اینکه پیام به مخاطب مناسب نرسیده است، بی نتیجه است.
از تجزیه و تحلیلهای خود برای اندازهگیری کانالها و پلتفرمهایی که ستونهای برند شما در آن نقش دارند، استفاده کنید. سپس، از این بینش ها برای متعادل کردن انتظارات مشتری با اهداف تجاری استفاده کنید.
بنابراین، گاهی اوقات یک مینی محور یا تقسیم بندی اضافی کافی است تا ستون های برند شما را با نیازهای مشتری هماهنگ کند. سعی نکنید اساس برند خود را با هر روند جدید تغییر دهید.
نمونههای ستون برند
1. هیلتون
ارکان برند هیلتون به وضوح در وبسایت آن بیان شده است. آنها برای همهمانداری،منصداقت،لمحور بودن،تکار گروهی،او ارزش قائل هستند. دوست داشتن، و ناو (احساس فوریت).
اینها ارزشهای بیان شده آنها هستند، اما آنها واقعاً ستونهای برند هستند. آنها نشان میدهند که شرکت چگونه میخواهد درک شود، هویت آن چیست، تجربه مشتری چگونه است، و برای چه چیزی ارزش قائل هستند.
2. TikTok
هسته TikTok صفحه برند ستون های برند خود را با صدایی واضح و سریع مانند تجربه پلتفرم برجسته می کند. هدف آنها کمک به کاربران برای کشف بیشتر و ایجاد احساس تجدید دائمی برای کاربرانشان است.
هویت TikTok بیان کاربران آن است. با تغییر پایگاه کاربری آن تغییر می کند و ارزش آن در خلاقیت مشتریانش نهفته است. این ستونها از تجربه برندی از انرژی بیرحمانه پشتیبانی میکنند که رشد شهابساختی این پلتفرم اجتماعی را توضیح میدهد.
3. Savage X Fenty
این صفحه «درباره» ستونهای برند را برای Savage X Fenty برجسته میکند. پایه و اساس این برند قدرتمند هستند. این برند با ستونهای بیباک بودن، اعتماد به نفس، گنجاندن، در دسترس بودن و فردیت، به سرعت هسته اصلی هدف، هویت و تجربه برند خود را به مخاطبان گستردهای منتقل میکند.
4. پاتاگونیا
پاتاگونیا برندی است که دارای شخصیت و هدف است. ماموریت آنها استفاده از تجارت برای محافظت از طبیعت است (هدف آنها این است). Plus Patagonia قصد دارد بهترین محصول را بسازد، هیچ آسیب غیرضروری ایجاد نکند و راههای جدیدی برای انجام کارها ایجاد کند (این شخصیت و ارزشهای آنهاست).
با این برند، ارزشها و هدف مرکز برند هستند، بنابراین ستونهای آن را تشکیل میدهند.
5. سامسونگ
هر چه یک نام تجاری بزرگتر شود، ماندن در ستون های برند تعریف شده دشوارتر می شود.
سامسونگ است یک شرکت جهانی با سبد محصولات فناوری متنوع. این بدان معناست که ستون های برند آن فقط نیازی به صحبت با مشتریان B2C در خرید تلفن همراه و نمایشگرهای دیجیتال ندارند. همچنین باید هدف، ارزشها و هویت خود را به مشتریان B2B در شبکهها، بهداشت و تجهیزات پزشکی منتقل کند.
ستونهایی مانند نوآوری پیشرو و خوشبینی سرپیچی نشان دهنده تعهد به رشد مداوم برند در فناوری است. در عین حال، ارکانی مانند صداقت، شفافیت و بهبود اجتماعی بر ارزشهای آن تأکید دارند.
6. نقره و رایلی
This luxury fashion brand uses brand pillars to ground its brand voice. Silver and Riley‘s purpose, to provide luxury bags at an attainable price, is front and center. The brand puts emphasis on principles like diversity, inclusivity, and customer focus to show the different brand pillars that support the overall goal.
7. Nike
Since its founding, Nike has been consistent in its brand pillars. They are all about competition and surpassing one’s limits. All the company’s advertising, messaging, and investment decisions support that personality and value.
Use Brand Pillars to Grow Your Influence
Brand pillars are a useful way to shore up your brand strategy. They can help define and differentiate your company from the competition. And you can use brand pillars to build awareness and shape sentiment about your brand.
Because it’s not just about making products anymore — it’s about having a voice and point of view that offers value to its customers.
Editor’s note: This post was originally published in June 2021 and has been updated for comprehensiveness.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.