Cadence ایمیل چیست؟ آنچه بازاریابان باید بدانند + بهترین روش ها
به میتوانید سایت آموزشی خوش آمدید، درضمن اگر برای کسب و کار به جذب مشتری نیاز دارید پیشنهاد میکنیم روی سایت تبلیغات کلیک کنید تا بزرگترین سایت تبلیغات ایران بشوید.
Cadence ایمیل چیست؟ آنچه بازاریابان باید بدانند + بهترین روش ها
در کمپین های ایمیل‘خیلی بیشتر از تهیه پیش نویس کپی و ضربه زدن به ارسال وجود دارد.
یکی از مهمترین مؤلفهها، آهنگ ایمیل است: نبض، سرعت، و کتاب بازی یک کمپین ایمیل موفق. به عبارت دیگر، اگر بتوانید ایمیلهای مناسب را در زمان مناسب به مشتریان مناسب ارسال کنید، میتوانید از تلاشهای بازاریابی ایمیلی خود مسافت زیادی را به دست آورید.
اجازه دهید‘درباره چیستی آهنگ ایمیل بررسی عمیقتری داشته باشیم و اصول اساسی ساختار یک ایمیل موفق را تعیین کنیم.
موفقیت یک کمپین ایمیل می تواند به اثربخشی آهنگ آن بستگی داشته باشد.
اگر آهنگ شما بیش از حد مزاحم، مشمئز کننده یا بدون جهت باشد، میتوانید فرصتهایی را برای راهنمایی سرنخها در سفرهای‘ خریداران از دست بدهید.
اگر مشتریان بالقوه از خبرنامهها و تبلیغات بیربط دائمی آزار میدهند یا گیج میشوند، احتمالاً برای شنیدن آنچه شما میگویید نمیمانند.
فرکانس بازاریابی ایمیل
در یک نظرسنجی اخیر HubSpot Blogs از 300 بازاریاب، 95٪ گزارش کردند که استراتژی بازاریابی ایمیلی آنها در سال 2021 موثر بوده است. بیایید نگاهی بیندازیم که آنها کجا (و چه زمانی) به موفقیت می رسند.
در مورد فرکانس، در اینجا چند آمار وجود دارد که باید بدانید:
- ایمیل هایی که در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه ارسال می شوند بیشترین تعامل را دارند.
- ایمیل های بازاریابی از ساعت 9 صبح تا 12 بعد از ظهر ارسال می شوند. روز سهشنبه بیشترین نامزدی را به دست میآورد و به دنبال آن دوشنبه و چهارشنبه در همان زمان قرار میگیرند.
- آخر هفته یک منطقه مرده برای تعامل است — جمعه، شنبه و یکشنبه کمترین نرخ باز و کلیک را دارند.
یک مطالعه دیگر توسط Databox نشان داد که 33٪ از بازاریابان ارسال میکنند ایمیل های هفتگی، در حالی که 26٪ ایمیل ها را “چند بار در ماه” ارسال می کنند. علاوه بر این، 63٪ گفتند که فرکانس ارسال خود را برای مشترکانی که کمتر درگیر هستند تنظیم می کنند.
البته برخی از بازاریابان بیش از یک بار در هفته ایمیل ارسال می کنند، در حالی که برخی دیگر کمتر ارسال می کنند. همانطور که بعدا‘ خواهید دید، فرکانس ایمیل “درست” فرمول دقیقی نیست. در عوض، به کسب و کار و مخاطبان شما بستگی دارد.
در اینجا چند مثال و بهترین روش برای اطمینان از اینکه کمپین بعدی کمپین تان بهترین است را به کار ببرید، آورده شده است.
نمونههای آهنگ ایمیل
یک مثال از آهنگسازی ایمیل، تنظیم زمان ایمیلهای شما برای جلب توجه به یک جمعیت خاص است. به عنوان مثال، فرض کنید که شما یک شرکت عینک آفتابی را اداره می کنید و می خواهید از طریق یک کمپین ایمیلی به جمعیت هدف 18 تا 25 ساله مراجعه کنید.
تحقیق شما نشان میدهد که مصرفکنندگان در جمعیت هدف شما اغلب ایمیلهای خود را در اوایل صبح، بین ساعت 6 صبح تا 9 صبح چک میکنند، در نتیجه، ایمیلهای خود را در ساعت 5:45 صبح ارسال میکنید، بنابراین آنها جزو اولین کسانی هستند که شما را دریافت میکنند. مصرف کنندگان وقتی صندوق ورودی خود را چک می کنند می بینند.
مثال دیگر تنظیم فرکانس ایمیل های شما به یک جمعیت هدف است. فرض کنید می خواهید شرکت عینک آفتابی شما برای مصرف کنندگان 55 سال به بالا جذاب باشد.
تحقیقات مصرف کننده شما نشان می دهد که خریداران در آن جمعیت ترجیح می دهند کمتر ایمیل دریافت کنند. برای افزایش تعامل در ایمیل های خود، تصمیم می گیرید فقط هر دو هفته یک بار ایمیل ارسال کنید.
بهترین روشهای ارسال ایمیل
- اهداف خود و طرز فکر مشتری خود را درک کنید.
- در صورت امکان شخصی سازی کنید.
- از تست A/B استفاده کنید تا ببینید مشترکین چه چیزی را ترجیح می دهند.
- خیلی خجالتی و پرخاشگر نباشید.
- فرکانس مناسب برای کسب و کار خود را مشخص کنید.
- به مشترکین خود استقلال بدهید.
- قدردانی خود را با هدایا ابراز کنید.
- یک نظرسنجی اضافه کنید.
- بررسی تجزیه و تحلیل.
اهداف خود و طرز فکر مشتری خود را درک کنید.
از آهنگ ایمیل خود چه می خواهید؟ شما باید درک کنید که می خواهید مشتریان بالقوه و مشتریان خود را به کجا هدایت کنید. آیا به دنبال بهبود ترافیک وبلاگ خود هستید؟ فروش تجارت الکترونیک را افزایش دهید؟ برنامه ریزی جلسات؟ معاملات را ببندید؟
یک آهنگ ایمیل، خریداران را از نقطه A به نقطه B راهنمایی میکند. اگر نمیدانید “نقطه B” چیست، نمیتوانید‘این کار را انجام دهید. هدف نهایی شما استراتژی پشت آهنگ شما را دیکته می کند.
اگر‘میخواهید کاری مانند افزایش ترافیک وبلاگ خود انجام دهید، میتوانید تعداد مشترکین بیشتری را نسبت به زمانی که میخواهید گروهی از سرنخهای فروش را به برنامههای نمایشی برنامهریزی کنید، از دست بدهید.
اگر‘ایمیلها را صرفاً به خاطر ارسال ایمیل ارسال میکنید، سرعت شما بیهدف و تصادفی خواهد بود. بعلاوه،‘زمان و منابع زیادی را برای کمپین های ایمیلی که به جایی نمی رسند تلف خواهید کرد.
نکته حرفه ای: ایجاد یک کاربرگ تعیین هدف را در نظر بگیرید و اهداف SMART را برای کمپین ایمیل خود تعیین کنید تا خود را در مسیر موفقیت نگه دارید.
علاوه بر درک اهداف بازاریابی خود، باید ذهن مشتریان خود را نیز درک کنید.
هدف اصلی داشتن یک آهنگ ایمیل این است که بر روی پیامهایی که در یک مقطع زمانی خاص بیشترین طنیناندازی را برای مشتری خاص داشته باشد، توجه کنید. این به این معنی است که همه چیز یکسان است، “همه چیز را به دست همه بیاندازید”، ایمیل های غیرشخصی آن را قطع نمی کنند.
شما باید چیزی را برای گیرندگان خود بفرستید که به عنوان مشتری چه کسی هستند. این اغلب به این معنی است که آنها در سفر خود در کجا هستند..
سفر خریدار فرآیندی است که خریداران طی میکنند تا از آن آگاه شوند، ارزیابی کنند و در نهایت تصمیم به خرید محصول یا خدمات جدید بگیرند. این‘به سه مرحله تقسیم میشود: آگاهی، ملاحظه، و تصمیم.
شما نمیتوانید‘توقع داشته باشید که خریداران را در هر سه مرحله با یک پیام هدف قرار دهید و بلافاصله از آنها درخواست کنید که در سراسر صفحه ثبت شود. مراحل مختلف – و سطوح تعامل در آن مراحل – پیام های متفاوتی را تضمین می کند.
علاوه بر این، از طریق شگفتی های اتوماسیون، هماهنگی این نوع استراتژی ممکن است.
چندین نوع ایمیل و نرمافزار اتوماسیون بازاریابی به شما امکان میدهند زیرساخت مناسبی را برای تنظیم محتوای ایمیل و زمانبندی متناسب با رفتار و علایق سرنخهای مختلف تنظیم کنید.
نکته حرفه ای: HubSpot ابزار اتوماسیون ایمیل به بازاریابان این امکان را میدهد که ایمیلهای بازاریابی شخصیشده و زیباشناختی را به راحتی ایجاد و زمانبندی کنند.
Campaign Assistant نیز برای ایجاد خطوط موضوع ایمیل برای تصویربرداری در دسترس است توجه گیرنده.
در صورت امکان شخصی سازی کنید.
به تمام ایمیلهای هدفمندی که شرکتها در طول سالها برای شما ارسال کردهاند، فکر کنید. چقدر مایل به کلیک کردن روی مواردی بوده اید که خطاب به “مشتری ارزشمند” یا “به چه کسی ممکن است مربوط باشد؟” فکر نمیکنمظالمانه باشد که فرض کنیم پاسخ «اغلب نیست».
چرا مشتریان شما متفاوت هستند؟ یک آهنگ موفق متکی به سرنخهای شماست که روی ایمیلهای شما کلیک میکنند و در سفر خریدار‘شان پیشرفت میکنند.
در واقع، 47.2٪ از بازاریابان می گویند شخصی سازی ایمیل موثرترین استراتژی بازاریابی ایمیلی برای رسیدن به اهداف آنها است.
اگر‘ /span>با ارسال ایمیلهای انبوه غیرشخصی، روی هم زدن انگشتان خود و امید به بهترینها، مشتریان احتمالی شما ممکن است در برزخ خریدار معلق شوند.
خوشبختانه،‘انواع نرمافزار ایمیل وجود دارد که به شما امکان میدهد خطوط موضوع و محتوای ایمیل خود را شخصیسازی کنید تا به سرنخهای خاص پاسخ دهید.
نکته حرفه ای: نمی دانید چگونه ایمیل های بازاریابی خود را شخصی سازی کنید؟ اینجا 23 مثال است برای به جریان افتادن برخی ایده ها.
از تست A/B استفاده کنید تا ببینید مشترکین چه چیزی را ترجیح می دهند.
تست A/B روشی عالی برای مشاهده نحوه پاسخ مشتریان شما به فرکانس های مختلف ایمیل است. به عنوان مثال، میتوانید به یک گروه ایمیلهای بازاریابی هفتگی و گروهی دیگر ایمیلهای دو هفتهای ارسال کنید.
یا میتوانید صبح زود به یک گروه و بعد از ظهر به گروه دیگر ایمیل بفرستید. سپس می توانید از داده ها برای تعیین بهترین زمان و سرعت ارسال ایمیل استفاده کنید.
خیلی خجالتی و پرخاشگر نباشید.
هنگام برنامهریزی یک آهنگ ایمیل، نبایددر مورد “نمیخواهم شما را اذیت کنم” زیاد اشتباه کنید.
این‘آسانی است که در مورد از دست دادن سرنخها با ظاهری ناخوشایند یا مزاحم احساس اضطراب کنید، اما باید درک کنید ‘تفاوتی بین زورگویی و مداوم بودن در حرفهای وجود دارد. .
اگر به طور مداوم ایمیل ارسال نکنید، فرصت های فروش را از دست می دهید. بخش بزرگی از بازاریابی ایمیلی این است که مشتریان بالقوه و مشتریان شما را درگیر خود نگه دارید.
اگر یک سرنخ فقط هر دو ماه یک بار از شما ایمیل دریافت کند، ممکن است به یک فکر بعدی تبدیل شوید.
در حالی که آهن‘گرم است، آهنگهای ایمیل از نظر استراتژیک قابل توجه هستند. اگر ‘خیلی تمایلی به ضربه زدن ندارید، نمیتوانید‘این کار را انجام دهید.
اگرچه نباید‘خیلی منفعل باشید، نمیخواهید بیش از حد پرخاشگر باشید.
یک فیلم از دهه 80 وجود دارد به نام هر چیزی بگو. صحنه ای نمادین دارد که در آن شخصیت اصلی بیرون از پنجره عشق‘ش می ایستد و با پخش آهنگی به نام “در چشمان تو” از پیتر گابریل از بوم باکس he به او سرنا می دهد.روی سرش نگه می دارد.
او از روی آن خم میشود و با ماشین چمنزنی به سمت غروب آفتاب میروند (… بنا به دلایلی).
این‘عاشقانه و قانع کننده است. اما، اگر او این کار را دو بار در روز، هر روز انجام میداد – آهنگهای راک مشابه و سرودهای دهه 80 را در چمنزار جلویش پخش میکرد – خیلی سریع از آن عبور میکرد. او‘باید ماشین چمن زنی و کاست های پیتر گابریل خود را به جای دیگری ببرد.
این‘ اساساً ارسال ایمیلهای مکرر در زمان شما شبیه است. اگر سرنخهای شما یادآورهای مزاحم و روزانه و تبلیغاتی از شما دریافت کنند، آنهااشتراک لیست پستی شما را لغو خواهند کرد.
نکته حرفه ای: برای اطمینان از ثابت ماندن ایمیل های شما، یک تقویم بازاریابی ایمیلی ثابت ایجاد کنید. همچنین، حتماً با تیم خود و سایر بخشها ارتباط برقرار کنید تا مطمئن شوید که سازمان شما در آن واحد ایمیلهای زیادی ارسال نمیکند.
فرکانس مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید.
در مورد فرکانس ایمیل هیچ رقم جادویی وجود ندارد. این‘از کسب و کاری به کسب و کار دیگر متفاوت خواهد بود. ممکن است مدتی طول بکشد تا احساس درستی درباره تعداد دفعات ارسال ایمیلهای خود داشته باشید.
مطالعه میانگینهای صنعت شما برای فراوانی ایمیل میتواند مکان خوبی برای شروع باشد.
یک برند مد برجسته که مرتباً تبلیغات و کوپنهای جدید ارسال میکند، احتمالاً فرکانس ایمیل مشابهی با یک شرکت متوسط B2B SaaS نخواهد داشت که به دنبال تشکیل جلسات با تصمیمگیرندگان است.
>
تکرار ایمیل علم دقیقی نیست. ‘احتمالاً قبل از یافتن موردی که به بهترین وجه برای کسب و کار و علایق مشتریان شما مطابقت دارد، مقداری آزمون و خطا انجام میشود.
نکته حرفهای: اگر نمیدانید هنگام تصمیمگیری در مورد آهنگ خود از کجا شروع کنید، به خاطر داشته باشید که نظرسنجی ما نشان میدهد که اکثر بازاریابان دوشنبه، سهشنبه و چهارشنبه را بهعنوان روزهایی که ایمیلهایشان در آنها است فهرست کردهاند. بیشترین تعامل را داشته باشید
به مشترکان خود استقلال بدهید.
همیشه به مشترکین خود این امکان را بدهید که فرکانس ایمیل خود را کنترل کنند. دادن این نوع خودمختاری به آنها میتواند مانع از لغو اشتراک آنها در لیست پستی شما شود، اگر تعداد ایمیلهای شما برای آنها کمی بیش از حد به نظر برسد.
پیوندی اضافه کنید تا به آنها اجازه دهید تنظیمات برگزیده ایمیل خود را همانطور که میدانند در انتهای ایمیلهای شما بهروزرسانی کنند.
مشتریان همیشه به فرکانس ایمیل به صورت مطلق نزدیک نمیشوند. حتی اگر آنها‘از تعداد ایمیلهایی که‘میفرستید غافلگیر شوند، باز هم ممکن است بخواهند به شنیدن شما ادامه دهند. به آنها آزادی عمل بدهید تا ترمزها را پمپ کنند.
اگرانعطاف پذیری لازم برای انجام این کار را نداشته باشند،‘احتمالاً ارتباط شما را قطع خواهند کرد.
شما باید همیشه مشتری را در اولویت قرار دهید. علایق شخصی آنها بر آنچه ممکن است فکر میکنید آهنگ ایمیل ترجیحی شما باشد، اولویت دارد.
سپاسگزاری خود را با هدایا ابراز کنید.
در حالی که ایمیلهای «متشکرم» عالی هستند، هیچکدام از آنها معنایی ندارند، مگر اینکه فرهنگ هدیه دادن در تجارت شما ایجاد شود. حتی خلاقترین ایمیلکنندگان تشکر بدون هدایا احساس خالی بودن میکنند.
به آن به عنوان یک رابطه شخصی فکر کنید. آیا دوست دختر شما دوست دخترتان را دوست دارد اگر بعد از یک یا دو ماه او را فقط با یک یادداشت زیبا ملاقات کنید؟ آیا فکر می کنید او لبخند می زند و تشکر می کند؟ البته که نه! حالا اگر یک هدیه شخصی به او بدهید چه؟ آیا تأثیر آن را میبینید؟
وقتی مکانیسمهای شگفتانگیز و لذت را به استراتژی تعامل با مشتری خود اضافه میکنید، پیوندی قوی با مشتریان خود ایجاد میکنید و افزایشی باورنکردنی در دفعات کلی خرید و سطوح تعامل تجربه میکنید.
برای اینکه عنصر شگفتانگیز و لذت تأثیری «عجب» ایجاد کند، جوایز مناسب و جذاب به مشتریان شما و برای درست کردن این موضوع، “شخصی سازی” کلید اصلی است.
ما را باور نمی کنید؟ سپس این را بخوانید: طبق گزارش مک کینزی، 83 درصد از مشتریان انتظار تجربه های شخصی از مورد علاقه خود را دارند. مارک ها بنابراین، تعیین کنید که کدام ترکیب پاداش برای مشتریان خاص بهترین کار را دارد.
یکی دیگر از مزایای قابل توجه عنصر شگفتی و لذت این است که مشتریان شما آن تجربیات را با دیگران در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و برای برند شما حسن نیت ایجاد می کنند.
یک نظرسنجی اضافه کنید.
نظرسنجی ها روشی آسان و مؤثر برای تعیین اینکه آیا مشترکین از آهنگ فعلی ایمیل شما راضی هستند یا خیر. به سادگی یک نظرسنجی ایجاد کنید و از مشترکین بپرسید که آیا راضی هستند یا خیر.
نظرسنجیها همچنین میتوانند به شما در تعیین نوع محتوایی که مخاطبانتان در صندوق ورودی خود ترجیح میدهند کمک کنند.
نکته حرفهای: نظرسنجیهای لغو اشتراک را ایجاد کنید تا زمانی که ممکن است شخصی از لیست شما خارج شود، یاد بگیرید.
بررسی تجزیه و تحلیل.
البته، اگر پیشرفت خود را ردیابی نکنید، نمی توانید کمپین ایمیل خود را بهبود ببخشید. مطمئن شوید که نرخ باز شدن ایمیلهای خود، نرخ کلیک و تعامل کلی را زیر نظر داشته باشید تا مشخص کنید آیا آهنگ شما به کمپین شما کمک میکند یا به آن آسیب میزند.
نکته حرفه ای: طبق نظرسنجی ما، سه معیار مهم برای تعیین اثربخشی کمپین ایمیل عبارتند از نرخ باز، نرخ کلیک و نرخ تبدیل.
پیدا کردن آهنگ ایده آل ایمیل شما ممکن است با اولین سری ایمیل های خودکار شما اتفاق نیفتد. با این حال، اقدامات خاصی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا خود را در بهترین موقعیت قرار دهید تا بهترین کار را برای کسب و کارتان پیدا کنید.
اولویت اصلی شما همیشه باید مشتریان بالقوه و مشتریان شما باشد‘.
سعی کنید بفهمید که آنها از کجا می آیند، از نظر خرید محصول یا خدمات شما در چه جایگاهی قرار دارند، و ممکن است از شما و کسب و کار شما چه بخواهند، و آهنگ ایمیل خود را در این زمینه تامین کنید.
قبل از هر چیزی اگر به بازارمالی علاقمندید روی اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس کلیک کنید و اگر ورزش علاقمندید روی اخبار ورزشی و اگه به بازی علاقمندید روی گیم آنلاین کلیک کنید.